OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Prorail Amf is weer lekker bezig geweest: t12554 zat vol reizigers naar Den Haag. Zeker zes man wist me te vertellen dat die als IC naar Gvc was aangekondigd!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door BR628 »

Hmm ja die zag ik staan inderdaad, in Amf. Verkeerde koers-aanduiding zeggen we dan.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door JeePee »

De s4000 van 19.14 uit Gd naar Asd stond aangekondigd met +10. Wat komt er met welgeteld +2 binnen.... Jawel de s4000, maar met SGMm ipv een DD-AR. OK SGMm trekt snel op, maar 8 minuten loop je niet in tussen Nwk en Gd ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Zit nu in een instortende 4201 als t2825 A: bank waarop ik zit schoot net ineens een paar cm omlaag :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Zit nu in een instortende 4201 als t2825 A: bank waarop ik zit schoot net ineens een paar cm omlaag :p
Toch maar eens wat minderen met de frikandellen :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Ik zou eerder NedTrain aanraden toch maar niet te bezuinigen op de schroefjes en moertjes :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

In koplopers schieten die banken wel vaker omlaag, je kan de kussens er natuurlijk ook leuk uitwippen. Als dat dan gebeurt is gaat ie weer in de bank geklikt worden als iemand erop plaats neemt.
In een vierzit wip ik wel eens de bank voor me eruit door met mijn voeten op de stang net eronder te steunen en mijn been omhoog te duwen. Het gaat op zich heel makkelijk, en ja: ik druk hem er ook weer in. :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Tja, zal m'n gewicht wel ineens anders verdeeld hebben ofzo... bij mij schoot 'ie namelijk ergens halverwege Rotterdam Centraal en -Alexander ineens naar beneden. Da's nog een wat raarder gevoel als dat 't gebeurd op het moment dat je gaat zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Ja ook wel eens gehad, dan denk je dat de hele bank instort idd. :lol: :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

Gisteren: De Internationale Intercity van 16:49 van Schiphol naar Berlijn werd een paar minuten voor vertrek opgeheven. Het betreft de laatste trein naar Duitsland vanaf Schiphol. Ik hoop dat de mensen allemaal goed terecht zijn gekomen, ik zag veel vakantiegangers... :shock:

De stoptrein van 22:38 uit Hoofddorp (v. A'dam Sloterdijk 22:55) naar Hoorn kwam linksrijdend binnen op Sloterdijk. Daar ontbreken de CTA bakken op het nieuwe Hemboog-station. Dat is dus uiterst verwarrend voor de reizigers...
Laatst gewijzigd door Vinny op za 07 mar 2009, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Geert »

Die reizigers moeten sowieso in de war zijn geweest, want volgens mijn spoorboekje gaat er geen trein om 22.38 van Amsterdam Sloterdijk naar Hoorn Kersenboogerd?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

Vertrektijd vanaf Hoofddorp ;) (Eventjes iets duidelijker geformuleerd)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:Gisteren: De Internationale Intercity van 16:49 van Schiphol naar Berlijn werd een paar minuten voor vertrek opgeheven. Het betreft de laatste trein naar Duitsland vanaf Schiphol. Ik hoop dat de mensen allemaal goed terecht zijn gekomen, ik zag veel vakantiegangers... :shock:
De t142 is vanaf Hgl opgheven en daar gekeerd om de t241 te gaan rijden. Reizigers zijn dus vermoedelijk met een vervangende trein, of een trein later naar Hgl gebracht. (Aldus Somda.)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Jurjen »

Trein t3063 had wat vertraging gisteren, en kwam op vertrektijd aanrijden in Amr. Ik had het vermoeden dat de Mcn iets meer bij zich dacht te hebben dan 'ie had, want zijn IRM4 zette 'ie netjes bij de '8' weg. Wat bleek: vanuit de tuin kwam nòg een IRM4 aanrijden achter het stel uit Hdr bijgeplaatst te worden. Vermoedelijk vanwege een vierkant wiel, want tussen Amr en Cas begon het voorste rijtuig van die IRM4 (en dus de cabine van de Mcn als het stel er 'normaal' vooraan bijgeplaatst was) nogal begon te vibreren... Goed, met iets vertraging uit Amr weg, een rustig treinstel (vrijwel iedereen stapte in Amr op het op vertrektijd binnen rijdende stelletje uit Hdr in; logisch ook) en in Asd weer gewoon op tijd aangekomen. Heeft het toch z'n voordelen die mega ruime rijtijden op Amr-Asd v.v. ;-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

De t142 is vanaf Hgl opgheven en daar gekeerd om de t241 te gaan rijden. Reizigers zijn dus vermoedelijk met een vervangende trein, of een trein later naar Hgl gebracht. (Aldus Somda.)
Op Schiphol werd omgeroepen dat mensen in de eerstvolgende trein naar Amersfoort moesten stappen. Volgens mij ga je nooit meer t241 halen dan?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Normaal natuurlijk niet nee, tenzij de t241 met +30 is vertrokken?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Wubbo »

Enkelspoor rijden over de Hemboog is al sinds de nieuwe dienstregeling ma-vr de hele dag het geval. Alleen in de spitsen zijn beide sporen in gebruik, de rest van de tijd steeds maar 1. Het tekort aan CTA-bakken doet zich dus wel vaker voelen.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Die boog is bij mij weer een sport op de ladder van nutteloosheid geklommen. Echt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Wubbo »

Haal hem maar weer een sport naar beneden, dat andere spoor is nu buiten dienst voor het bouwen van de overkapping namelijk. Vanaf week 16 (meen ik) zou dat voorbij moeten zijn. Als het niet uitloopt natuurlijk ;-).
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Hmm, vooruit. Vind het nog steeds een lelijk gedrocht, zeker voor de treinen die erover heen gaan...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Jurjen »

NS-Reiziger schreef:Normaal natuurlijk niet nee, tenzij de t241 met +30 is vertrokken?
Ik weet het ook niet zeker, maar dat lijkt me toch het meest aannemelijk, inderdaad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Het omroepbericht over de werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe en Breda/Roosendaal was vandaag wel heel erg algemeen voor het hele traject. Wat heb je nu in Dordrecht aan het reisadvies om van Den Haag C., HS, Delft en Rotterdam Centraal naar Tilburg en verder via Utrecht te reizen.

Op Rotterdam Lombardijen was het nog een stukje erger: wel melden dat de IC's Den Haag - Venlo niet rijden tussen Den Haag HS en Breda en dat er bussen tussen Lage Zwaluwe en Breda zijn ingezet, maar geen woord over het extra doorrijden naar Lage Zwaluwe van de t2259 die normaal maar tot Dordrecht rijdt in het weekend.
De hele omroep kwam trouwens pas op het moment dat de trein het station al binnen reed en dat 'ie naar spoor 2 gespoorwijzigd was werd maar helemaal niet omgeroepen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Caspar »

Vinny schreef:
De t142 is vanaf Hgl opgheven en daar gekeerd om de t241 te gaan rijden. Reizigers zijn dus vermoedelijk met een vervangende trein, of een trein later naar Hgl gebracht. (Aldus Somda.)
Op Schiphol werd omgeroepen dat mensen in de eerstvolgende trein naar Amersfoort moesten stappen. Volgens mij ga je nooit meer t241 halen dan?
Nee in Berlijn zijn de reizigers niet meer gekomen gister, t241 is volgens mijn gegevens in Deventer begonnen, zonder de reizigers uit Amsterdam dus. Omboeken naar ICE gaat ook niet zo snel geloof ik. Hispeed is goed bezig :roll:

Als ik gister nog naar Berlijn zou moeten met de t241 dan zou ik gewoon in de ICE stappen zonder naar de Hispeed balie te gaan, als je daar moet gaan wachten, kom je Nederland helemaal niet meer uit 's avonds.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Wubbo »

HiSpeed is tegenwoordig heel creatief in het regelen van vervangend busvervoer. Het zou mij niks verbazen als er voor de mensen uit Schiphol en de Zuidtak een bus heeft gereden van Hengelo naar Osnabruck ofzo, waar de reis dan weer vervolgd kan worden. Maar ik kan het niet nazoeken.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Jurjen »

Caspar schreef: Nee in Berlijn zijn de reizigers niet meer gekomen gister, t241 is volgens mijn gegevens in Deventer begonnen, zonder de reizigers uit Amsterdam dus. Omboeken naar ICE gaat ook niet zo snel geloof ik. Hispeed is goed bezig :roll:
En hij is gewoon 'op tijd' vertrokken ook? =(
Als ik gister nog naar Berlijn zou moeten met de t241 dan zou ik gewoon in de ICE stappen zonder naar de Hispeed balie te gaan, als je daar moet gaan wachten, kom je Nederland helemaal niet meer uit 's avonds.
Dan sta je in Duisburg/Köln/Frankfurt, en kom je ook niet meer in Berlin. Eigenlijk zouden de reizigers alleen door supersnel nadenken gered kunnen zijn: met de CNL naar Milaan/Wenen mee naar Düsseldorf en vanaf daar de ICE naar Berlin, aankomst even na middernacht. Volgende reis'mogelijkheid' is met de CNL naar Warschau/Praag mee, aankomst in Berlin 4:21...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten