OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
dennistd
Berichten: 1388
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor dennistd » Di 03 Mar 2009, 21:33

De s7500 komt niet in Zp, die rijdt Ed-Ah. De s7600 rijdt Nm-Zp, dus die zul je bedoelen
Laatst gewijzigd door Daniel op Di 03 Mar 2009, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: s voor treinserie tbv mouse-over
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1275
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Frank » Di 03 Mar 2009, 21:55

Freek schreef:Volgens mij was er een sprintertje voor de s7500 kapot. Er heeft de hele dag eentje gestaan op het emplacement in Zp en een Olympische V-IRM IV reed in ieder geval de sprinter die om 8.25 in Zp aankomt.

Daar heb ik later die ochtend ook ingezeten naar Nijmegen toe. 's Middags zat ik van Nijmegen naar Elst in V-IRM IV nummer 9564, die kennelijk ook een Sprintertje in de s7600 moest vervangen.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4004
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor reisthijs » Wo 04 Mar 2009, 14:07

dennistd schreef:De s7500 komt niet in Zp, die rijdt Ed-Ah.
De mouse-over loopt alleen een beetje achter, die toont nog Zutphen - Arnhem (- Ede-Wageningen). Vandaar misschien de verwarring?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Daniel » Wo 04 Mar 2009, 17:57

Omroep Rtd meldt brand in trein te Dt. Zit nu in de t1965 die vanaf Rtd rijdt en me toch heerlijk rustig i.p.v. het gebruikelijke bomvol is. Elk nadeel heeft zo z'n voordelen :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor M57 » Wo 04 Mar 2009, 17:59

Uiteraard is er geheel geen treinverkeer Rtd - Gvc. :roll:

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11944
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Geert » Wo 04 Mar 2009, 18:16

reisthijs schreef:
dennistd schreef:De s7500 komt niet in Zp, die rijdt Ed-Ah.
De mouse-over loopt alleen een beetje achter, die toont nog Zutphen - Arnhem (- Ede-Wageningen). Vandaar misschien de verwarring?

En inmiddels aangepast ;)

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Marc » Wo 04 Mar 2009, 18:22

Door koppelproblemen van trein t32056 reed trein t32152 vanaf Schin op Geul achter de stoptrein aan. Voor Valkenburg kwamen we bijna tot stilstand, begint de omroepmiep opeens: "Volgend station, Valkenburg. U kunt hier overstappen op de bus naar...". Het wordt alleen lastig om over te stappen op de bus, als er geen halte op het tennisveld ligt :mrgreen:...

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor mb90 » Wo 04 Mar 2009, 18:31

In IC t2830 (van Utrecht Centraal naar Rotterdam Centraal rijdend met de 4204 en de 4047) werd in Gouda de achterop rijdende 4047 afgesloten en moesten alle reizigers naar de 4204 (waar ik zat) die van rustig naar goed gevuld ging. Ik heb geen idee waarom. Na aankomst in Rotterdam werd er naar een rangeerder gelijk geroepen dat de 4047 naar de tuin moest. Ik heb niet meer gekeken of er voor de 4047 nog wat in de plaats is gekomen vanuit de tuin.

Overigens heb ik niet echt geluk met het treffen van een SLT. Ik heb het vorige week woensdag, vorige week vrijdag en vandaag geprobeerd in de t9830, maar telkens kwam er wat anders voorrijden. Vandaag was het zelfs zo dat er vanmiddag wel een SLT in de t9840 en t9855 reed. Dan maar wachten op een nieuwe vrije dag of dat ze in het weekend gaan rijden.

En wie kan mij deze vingerverf logica uitleggen? Ik kom vanmorgen met een kleine plus met Sneltrein t2229 aan in Dordrecht. Hier moeten we wachten voor een rood sein. Door de boog kan ik zien dat spoor 4 (het planmatige spoor) en spoor 5 leeg zijn. Geen reden om te wachten dus. Tijdens het wachten komt echter IC t2129 naar Vlissingen rechts langs en die kruist mijn trein en gaat naar spoor 4 wat ook voor hem planmatig is. Na nog even wachten is spoor 4 weer vrij en gaat mijn trein naar spoor 5. Slaat helemaal nergens op, want het had gemakkelijk kruisingvrij gekund door de 2129 naar spoor 5 te sturen en mijn trein gewoon naar spoor 4. Dat die 2129 er nog voor gegooid wordt dat snap ik, maar +10 voor de 2229 was totaal onnodig. :neg:
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Daniel » Wo 04 Mar 2009, 19:33

mb90 schreef:In IC t2830 (van Utrecht Centraal naar Rotterdam Centraal rijdend met de 4204 en de 4047) werd in Gouda de achterop rijdende 4047 afgesloten en moesten alle reizigers naar de 4204 (waar ik zat) die van rustig naar goed gevuld ging. Ik heb geen idee waarom. Na aankomst in Rotterdam werd er naar een rangeerder gelijk geroepen dat de 4047 naar de tuin moest.

Ik zag vanmiddag rond 17.45 uur een ICMm in de tuin staan op een van de hoge sporen, om precies te zijn het spoortje waar aan weerszijden een kort schermpje met afdakje naast staat. Als ik me niet vergis was dat spoor bestemd om kleine reparaties aan treinen uit te kunnen voeren, dus er zal wel iets defect geweest zijn aan de 4047.

En wie kan mij deze vingerverf logica uitleggen? Ik kom vanmorgen met een kleine plus met Sneltrein t2229 aan in Dordrecht. Hier moeten we wachten voor een rood sein. Door de boog kan ik zien dat spoor 4 (het planmatige spoor) en spoor 5 leeg zijn. Geen reden om te wachten dus. Tijdens het wachten komt echter IC t2129 naar Vlissingen rechts langs en die kruist mijn trein en gaat naar spoor 4 wat ook voor hem planmatig is. Na nog even wachten is spoor 4 weer vrij en gaat mijn trein naar spoor 5. Slaat helemaal nergens op, want het had gemakkelijk kruisingvrij gekund door de 2129 naar spoor 5 te sturen en mijn trein gewoon naar spoor 4. Dat die 2129 er nog voor gegooid wordt dat snap ik, maar +10 voor de 2229 was totaal onnodig. :neg:

Heel eenvoudig: op post Rotterdam zijn ze allergisch voor het bedienen van wissels. Eigenlijk is de situatie die jij beschrijft allesbehalve bijzonder, heb 't al meerdere keren zien gebeuren.

Nog meer gevingerverf... de t5065 vertrok van spoor 7 op Rtd richting het binnenspoor van de Willemsspoortunnel terwijl tegelijkertijd een kolentrein doorkwam en over het buitenspoor de tunnel in dook. Daardoor kon de t1965 zowiezo nog niet vertrekken, maar desondanks heeft de t5058 een minuut of vijf voor het inrijsein staan wachten tot die t1965 voorlangs gekruist was :roll:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Vinny » Wo 04 Mar 2009, 20:32

Heel eenvoudig: op post Rotterdam zijn ze allergisch voor het bedienen van wissels. Eigenlijk is de situatie die jij beschrijft allesbehalve bijzonder, heb 't al meerdere keren zien gebeuren.
Wissel lag waarschijnlijk geklemd. Ik kan morgen even kijken of dat zo geweest is.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Daniel » Wo 04 Mar 2009, 20:36

Vast, dan zal dat wissel al maandenlang geklemd liggen want het gaat hier echt niet om incidenten. Overigens kon de t1965 vanmiddag gewoon van het buitenspoor naar spoor 5 en was de t2265 vanaf het binnenspoor op 4 binnengekomen, dat spreekt jouw stelling dus weer tegen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Vinny » Wo 04 Mar 2009, 20:41

Dordrecht is niet mijn regio weetje. Ik doe dus slechts een eductated guess over wat er aan de hand zou kunnen zijn. Een vertraging van 0 naar +10 zal een treindienstleider niet leuk vinden. Daar wordt hij namelijk door zijn manager op afgerekend. Kortom, als het te voorkomen is dan zal hij dat - als andere werkzaamheden dat toelaten - dus doen.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Ruben » Wo 04 Mar 2009, 20:43

Vinny schreef:Dordrecht is niet mijn regio weetje. Ik doe dus slechts een eductated guess over wat er aan de hand zou kunnen zijn. Een vertraging van 0 naar +10 zal een treindienstleider niet leuk vinden. Daar wordt hij namelijk door zijn manager op afgerekend.
Dan zal post Amersfoort tegenwoordig wel een dependance van Don Corleone zijn geworden. :twisted:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Daniel » Wo 04 Mar 2009, 20:48

Wat ik nog vergat te schrijven trouwens: de al eerder genoemde t1965 stopte met het voorste rijtuig naast de trap, da's nou nog eens service (want tja, ik zat helemaal voorin en had verwacht een stuk terug te moeten lopen :P ) Overigens vrees ik wel voor de reizigers achterin de trein... die zullen heel erg krap of net niet langs het perron uitgekomen zijn.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor JeePee » Wo 04 Mar 2009, 21:01

Vinny schreef:Dordrecht is niet mijn regio weetje. Ik doe dus slechts een eductated guess over wat er aan de hand zou kunnen zijn. Een vertraging van 0 naar +10 zal een treindienstleider niet leuk vinden. Daar wordt hij namelijk door zijn manager op afgerekend. Kortom, als het te voorkomen is dan zal hij dat - als andere werkzaamheden dat toelaten - dus doen.

Dit zie ik al helemaal voor me he:
Prutsrail opperhoofd: "waarom heb je die overstap verneukt en beide treinen vertraagd laten wegrijden"
Vingerverfer: "Dat deed ik niet, dat was ARI"
Prutsrail opperhoofd: "Ow dan ga ik die eens zoeken en aanschrijven"
Vingerverfer: "Ja, maar doe je ook meteen een uitgebreid onderzoek erbij"
Prutsrail opperhoofd "Tuurlijk dat mag met op het kantoor in Asd uitzoeken. Daar hebben ze wel iemand voor. Het moet wel gebeuren natuurlijk, de instanties kijken immers mee".

Nee dit wordt een succes :roll:

Karl
Berichten: 3646
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Karl » Wo 04 Mar 2009, 21:07

Vanmorgen (iets over acht uur, Rt) zag ik een Benelux stam richting Amsterdam die wel erg was verlengd, maar het achterste gedeelte was wel afgesloten. Iemand enig idee wat hier de bedoeling van was?

Vanmiddag ellende met de t1900 in Delft, zie OV in de media.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Caspar » Wo 04 Mar 2009, 21:35

Ik zat vanochtend in een t3400 vanuit Heiloo naar Hoorn. Vertrek 11.40 uit Heiloo. Er werd via de stationsomroep al vermeld dat de trein niet verder zou gaan dan Alkmaar, en dat daar overgestapt kon worden voor Hoorn.
Kwam binnen een Virm 6 vanuit Den Haag. In Alkmaar stond inderdaad op spoor 3 een (nieuw, geloof 9567) IRM 4tje klaar.
Waarom dat 6je niet door kon rijden naar Hoorn?

Overigens waren in de nieuwe IRM al enige lichtkappen verdwenen in de eerste klas, en hingen de tl buizen dus gewoon kaal boven de stoelen, wat nogal naar licht geeft.

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor STF » Wo 04 Mar 2009, 22:33

Is het perron in Obdam soms te kort? Tot en met Heerhugowaard moet geen probleem zijn en Hoorn lijkt me ook geen punt.

Gebruikersavatar
Daantje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 4456
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Daantje » Wo 04 Mar 2009, 22:37

Deel tigduizend van Daantje met pech on tour vandaag.

Mijn bus reed door waardoor ik vroeg op het station in Delft was. De s1900 stond er nog zag ik vanuit de bus. Toen ik op het stationsplein aankwam stonden er twee brandweerwagens en het stonk er echt, naar verbrand rubber ofzo. Ik toch maar het perron op om te kijken wat er aan de hand was en of er nog wat reed. Daar stond de s1900 van 17.03 net buiten het perron met de deuren open en de mensen er naast. Brandweer was bezig. Er was brand bij de remmen van de achterste bak (stuurstandrijtuig). Alle mensen uit die trein stonden inmiddels op het perron. Ze vertelden dat er al bij Den Haag HS brand was (of het iig al zo stonk) en dat er echt rookwolken langs de ramen kwamen. Na een kwartiertje ofzo kwam de politie het perron op dat het perron ontruimd moest worden. Ben toen gaan kijken op het busstation maar bij bus 40 naar Rotterdam zag het al zwart van de mensen dus dat was kansloos. Toen maar gaan wachten in de stationshal, even boodschapjes gaan doen bij de AH to go en een broodje gescoord want ik ging er al vanuit dat ik niet snel thuis zou zijn. Er werd omgeroepen dat er op last van de brandweer geen treinverkeer mogelijk was en dat er geen alternatief reisadvies geadviseerd kon worden. Vlak daarna werd omgeroepen dat reizigers naar Den Haag gebruik mochten maken van HTM tramlijn 1 op vertoon van een geldig vervoerbewijs (voor de trein) maar daar had ik ook weinig aan. Na een uur ofzo kwam er een touringcar het busstation oprijden en kreeg ik hoop dat er misschien bussen ingezet zouden worden. Het bleek een versterkingsbus van de RET te zijn voor buslijn 40. Vlak daarna kwam ook een busje van NS met NS-personeel. Ben uiteindelijk maar gaan vragen wat er geadviseerd werd naar Rotterdam, dat was met tram 1 naar Den Haag Centraal en vervolgens via Gouda. Naja, ik stond al een uur op Delft en was het wel zat dus toen tram 1 gepakt waar ik kon zitten. Veertig minuten later was ik op Den Haag HS, daar tram 10 gepakt naar Den Haag Centraal. Daar kon ik de trein van 18.51 uur naar Gouda nog halen maar toen ik daar net inzat hoorde ik omroepen dat op spoor 3 nog de intercity naar Den Haag HS, Delft, Rotterdam Centraal en Venlo stond dus ging ik er vanuit dat er dan wel weer treinen zouden rijden en ben ik daar maar heen gegaan. Het duurde wel langer voor we gingen vertrekken omdat er nog heel veel mensen aankwamen maar uiteindelijk kon ik toch nog zitten. Twee uur later was ik dus weer precies op dezelfde plek, Delft (in de trein van twee uur later dan ik gepland had). Daar stonden we stil achter een defecte trein, idd nog steeds die trein die in de fik stond. Na een kwartier stilstaan op het viaduct konden we via spoor 3 verder. Toen reden we een seinstoring in en deden we er nog een kwartier langer over om op Rotterdam Centraal te komen. Daar kwam ik uiteindelijk om 19.45 uur aan. Ik was dus al vanaf 17.00 uur onderweg en heb twee en half uur (twee uur langer dan normaal) gedaan over een stukje van 18 km. Zelfs lopend ben je zowat nog net zo snel. :?
Interrail Frankrijk 2007
(Bijna) dagelijks Rotterdam Centraal - Delft vv

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor M57 » Wo 04 Mar 2009, 23:13

STF schreef:Is het perron in Obdam soms te kort? Tot en met Heerhugowaard moet geen probleem zijn en Hoorn lijkt me ook geen punt.

Obdam kan prima 6 bakken hebben. Ik kan me zo voorstellen dat een zesje meer tot z'n recht komt in de s800 dan in de s3400. Dan is Amr wel een aardige plek voor een ruil.

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Ruben » Wo 04 Mar 2009, 23:22

JeePee schreef:Prutsrail opperhoofd "Tuurlijk dat mag met op het kantoor in Asd uitzoeken. Daar hebben ze wel iemand voor. Het moet wel gebeuren natuurlijk, de instanties kijken immers mee".

Nee dit wordt een succes :roll:

Ze hebben daar kennelijk toch niets beters te doen dan met vingertjes te wijzen. Als het al niet naar defecte wissels is dan is het wel naar elkaar.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Vinny » Wo 04 Mar 2009, 23:22

Deel tigduizend van Daantje met pech on tour vandaag.
Je moet ook met die magische vingers van je zo ver mogelijk bij het station vandaan blijven. Je weet dat de treinen verhit van je raken :wink:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor JeePee » Wo 04 Mar 2009, 23:23

NS-Reiziger schreef:Ze hebben daar kennelijk toch niets beters te doen dan met vingertjes te wijzen. Als het al niet naar defecte wissels is dan is het wel naar elkaar.

Vingertjes hebben ze toch nodig om te verfen??

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Ruben » Wo 04 Mar 2009, 23:25

Ik begrijp hier wel weer dat de macht van vingers oneindig is daar, als ze maar eens aan die knoppen gingen draaien. 8-)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Vinny » Do 05 Mar 2009, 16:31

En wie kan mij deze vingerverf logica uitleggen? Ik kom vanmorgen met een kleine plus met Sneltrein t2229 aan in Dordrecht. Hier moeten we wachten voor een rood sein. Door de boog kan ik zien dat spoor 4 (het planmatige spoor) en spoor 5 leeg zijn
Wissel 1247 A éénmalig gestoord. Linksleidend niet in controle. 10.01 - 10.03.
Deze toevallig?

De storing is spontaan verholpen, en de monteurs hebben geen onderzoek ingesteld.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 4 gasten