OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Ruben » Di 24 Mar 2009, 19:56

Vanochtend was Hoofddorp Opstel runnen weer te moeilijk. Een s3100 met +10 naar Nm, die daarna opgeheven werd. Aan de drukte op het perron te zien was het overigens ook niet de enige trein die vertraging had.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor JeePee » Di 24 Mar 2009, 20:33

Gevalletje oeps vandaag te Amf:

Een IC naar Lw komt binnen op spoor 4a. Zoals gebruikelijk staat het sein al veilig om via 3b richting Zl te rijden. De Connexxion smurf was nog niet binnen op spoor 4b, wat voor de mcn blijkbaar genoeg reden was om te verwachten dat hij heel spoor 4 mocht bezetten met zijn trein. Gevolg: Voorste stel stond al op spoor 3b en deels in het wissel :lol: . Na even twijfelen werden toch de deuren geopend en blijkbaar was omgeroepen dat mensen naar achteren moesten lopen om uit te stappen. Uiteraard toch een mongool die moeilijk moest doen en uit de voorste bak sprong. Trein is zonder noemenswaardige vertraging (ok +35 door omrijden, maar dat telt niet) gewoon verder gereden. Was in ieder geval rustig in de voorste bak. Tot Zl was dat mijn privé domein. Heerlijk dat omrijden en geen aansluiting uit Ut overnemen :)

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9516
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Wubbo » Di 24 Mar 2009, 20:49

NS-Reiziger schreef:Vanochtend was Hoofddorp Opstel runnen weer te moeilijk. Een s3100 met +10 naar Nm, die daarna opgeheven werd. Aan de drukte op het perron te zien was het overigens ook niet de enige trein die vertraging had.
Kwam die drukte niet door omreizende reizigers vanwege het gebeuren bij Vleuten, en het opheffen van de s3100 door de verstoring bij Breukelen?

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Fles » Di 24 Mar 2009, 21:11

NS-Reiziger schreef:Vanochtend was Hoofddorp Opstel runnen weer te moeilijk. Een s3100 met +10 naar Nm, die daarna opgeheven werd.


Hoe laat was dat? De 3123 reed, gekoppeld met of de 3023 of de 3125, +37 weg van Ut :?

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor BR628 » Di 24 Mar 2009, 21:20

JeePee schreef:Gevalletje oeps vandaag te Amf:

Een IC naar Lw komt binnen op spoor 4a. Zoals gebruikelijk staat het sein al veilig om via 3b richting Zl te rijden. De Connexxion smurf was nog niet binnen op spoor 4b, wat voor de mcn blijkbaar genoeg reden was om te verwachten dat hij heel spoor 4 mocht bezetten met zijn trein. Gevolg: Voorste stel stond al op spoor 3b en deels in het wissel :lol: . Na even twijfelen werden toch de deuren geopend
Dat gebeurde enkele weken geleden ook al... Precies zo.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Fles » Di 24 Mar 2009, 21:28

Mja, dat zal wel vaker voorkomen. Dat heb je met vervoerders die niks met elkaar te maken hebben, en een vingervervende trdl :)

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor BR628 » Di 24 Mar 2009, 21:31

Niks vingervervende trdl, dit is gewoon gevalletje ARI. En het feit dat de mcn denkt dat hij door kan rijden, duidelijk eentje die niet echt bekend is dus.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11919
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Geert » Di 24 Mar 2009, 21:32

Dit heeft niets met vingerverven of andere vervoerders te maken. Meer met het feit dat je niet een apart sein kunt geven om op 4b te halteren (of de vaste blauwe lampen moeten weer ingevoerd worden op Amersfoort).

Edit: wat BR628 zegt dus, ook.

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Ruben » Di 24 Mar 2009, 21:39

Wubbo schreef:Kwam die drukte niet door omreizende reizigers vanwege het gebeuren bij Vleuten, en het opheffen van de s3100 door de verstoring bij Breukelen?

Vergeten erbij te vermelden waar het was: Asdz. Lijkt me niet dat die mensen daar gedumpt zijn. :D

Fles schreef:Hoe laat was dat? De 3123 reed, gekoppeld met of de 3023 of de 3125, +37 weg van Ut :?
Het was in dit geval de t3129.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Fles » Di 24 Mar 2009, 21:41

Maar is er dan geen communicatie of zo? Of is het zo dat trdl denkt "Hij zal wel weten dat hij daar voor het wissel moet stoppen" en dat mcn denkt "ik zal wel door mogen rijden, anders hoor ik het wel" :?:

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9516
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Wubbo » Di 24 Mar 2009, 21:41

BR628 schreef:Niks vingervervende trdl, dit is gewoon gevalletje ARI. En het feit dat de mcn denkt dat hij door kan rijden, duidelijk eentje die niet echt bekend is dus.

Waaraan kun je zien dat dit ARI was en geen treindienstleider die denkt het treinverkeer te helpen door je met een beter seinbeeld binnen te loodsen? Sowieso, wat heeft ARI hiermee te maken? Als machinist moet je toch gewoon stoppen op de normale plek, en als je opeens een ander seinbeeld krijgt opletten wat er gaat gebeuren, of denk ik nu te makkelijk?

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor BR628 » Di 24 Mar 2009, 21:46

Omdat dagelijks precies hetzelfde gebeurt, namelijk dat er al groen gegeven is voor de trein binnen is.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11919
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Geert » Di 24 Mar 2009, 22:42

Zelfs al is het ARI, dan is het nog de verantwoordelijkheid van de machinist om op de juiste plaats te stoppen lijkt mij (en je kunt ook wel aan het wissel zien dat-ie rechtsleidend is en je dus van het perron weg gaat rijden als je doorkachelt).

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor M57 » Di 24 Mar 2009, 23:00

Interessante koppelpraktijken bij de t3060: de trein kwam met twee VIRM's naar Amr. Aldaar werd het achterste stel afgetrapt vanwege een defect. Tegelijkertijd werd voorop een nieuwe VIRM bijgeplaatst :D
Laatst gewijzigd door M57 op Di 24 Mar 2009, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor BR628 » Di 24 Mar 2009, 23:00

Geert schreef:Zelfs al is het ARI, dan is het nog de verantwoordelijkheid van de machinist om op de juiste plaats te stoppen lijkt mij (en je kunt ook wel aan het wissel zien dat-ie rechtsleidend is en je dus van het perron weg gaat rijden als je doorkachelt).


Ik citeer:

BR628 schreef:Niks vingervervende trdl, dit is gewoon gevalletje ARI. En het feit dat de mcn denkt dat hij door kan rijden, duidelijk eentje die niet echt bekend is dus.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Caspar » Wo 25 Mar 2009, 09:22

Gister 508 km afgelegd door het land, zonder ook maar 1x vertraging gehad te hebben. De grootste vertraging was in de t3000 naar Amr +2. Onderweg in de t500 naar Utrecht centraal werd keurig omgeroepen wat de alternatieven waren voor Den Haag en Rotterdam, tevens riep de HC om in welk stel ie zich bevond. Voor reizigers met vragen: ik bevind me momenteel in het middelste stel, en zal zo bij u langskomen voor een advies op maat :pos:

Ik was blijkbaar ongeveer de enige die geen enkele vertraging heeft opgelopen gister zo te zien op dit forum, 8-)

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Jurjen » Wo 25 Mar 2009, 10:50

Caspar schreef:Gister 508 km afgelegd door het land, zonder ook maar 1x vertraging gehad te hebben. De grootste vertraging was in de t3000 naar Amr +2. Onderweg in de t500 naar Utrecht centraal werd keurig omgeroepen wat de alternatieven waren voor Den Haag en Rotterdam, tevens riep de HC om in welk stel ie zich bevond. Voor reizigers met vragen: ik bevind me momenteel in het middelste stel, en zal zo bij u langskomen voor een advies op maat :pos:

Ik was blijkbaar ongeveer de enige die geen enkele vertraging heeft opgelopen gister zo te zien op dit forum, 8-)
En het is nog wel zo lastig om vertraging op te lopen met de s3000 tussen Amr en Asd v.v.! :-)

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Caspar » Wo 25 Mar 2009, 11:56

Volgens mij was de t3400 vanuit Uitgeest naar Alkmaar/Hoorn te laat vertrokken, en daar dus achter aan tuffen.

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Jurjen » Wo 25 Mar 2009, 12:12

Caspar schreef:Volgens mij was de t3400 vanuit Uitgeest naar Alkmaar/Hoorn te laat vertrokken, en daar dus achter aan tuffen.

Mja, dan is het inderdaad wel gauw gedaan... Stond er niet toevallig een IRM op spoor 2 te Amr, waardoor zowel s3400 en s3000 op spoor 3 afgehandeld werden? ;-) Daar heb ik nog wel eens last van. :p

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Fles » Wo 25 Mar 2009, 19:07

Vandaag hebben we geleerd dat een sleepje oude steentjes in de gierende avondspits dwars door Ut sturen, natuurlijk VEEL belangrijker is dan een op tijd rijdende s3000 te behoeden voor een volstrekt onnodige +8 :pos: Enfin, waarom kon ik dat niet zelf bedenken :')

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Caspar » Wo 25 Mar 2009, 19:12

@Fles, tijd voor een auto? Mag ook wel eens wat positiever vind ik :lol:

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Fles » Wo 25 Mar 2009, 19:27

Ach, auto is ook niks voor mij. Lekker n de file staan en schelden op een voorbijsuizende virm waar ik dan weer jaloers op ben :lol: Maar afgelopen zaterdag was ik kei positief toch :!: Het ligt ook aan het weer :lol:

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor JeePee » Wo 25 Mar 2009, 19:42

Goed nu bezig met een ritje Rta - Lw...

17:45 Stoppert uit Rta naar Gd genomen om daar maar 'verder te zien'. In de trein werd omgeroepen dat reizigers moesten overstappen op de s2000 naar Rtd. Die trein zou er om ongeveer 18:30 aankomen. Tof dacht ik, slechts +30 ondanks het al dat gedoe. Dan is het niet rijden van de omgeleidde s12500 en s12700 nog te overleven. 18:08 komt de s2000 inderdaad binnen en wel door middel van 2x plankenvervoer. 18:10 vertrektijd, niets gebeurt. Om 18:14 komt de s4000 binnenrijden, die uiteraaaaaaard eerder weg mag. Op blokafstand tot Bkl erachter hobbelen. Vervolgens voor Bkl nog 5 minuten wachten, tja cargopad he. Plan ist plan, befehl ist befehl bij de meest starre organisaties van NL. Eindelijk Bkl mogen binnenrijden, waarbij voor reizigers richting Amf en verder werd afgeraden om via Dvd te reizen, want die trein zou pas over 20 minuten komen (ja duh, we hebben net de hele tijd achter de stoppert ri Asd aangereden, regel zoiets in Gd dan...). Vervolgens richting Ut vertrokken en daar nog 10 minuten naar allemaal voorbij rijdende treinen kunnen zwaaien. Aankomst om 19:07. Das wat anders dan 18:30...

In theorie klinkt die omgeleide IC erg leuk, in de praktijk hadden ze beter het geld kunnen uitgeven aan snelbussen Rta - Ut, of beter gewoon de omgeleide IC laten rijden (let wel, in Lw werd nog omgeroepen vanochtend dat de IC wel werd omgeleid!!! Bij aankomst te Amf bleek dit dus niet zo te zijn). Vertraging is dus nu +60 naar Lw, terwijl dit met een omgeleide trein of met busvervoer +30 was gebleven. Te triest voor woorden dit...

Karl
Berichten: 3635
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Karl » Wo 25 Mar 2009, 20:40

2000 naar Ut bedoel je waarschijnlijk? De 2000 rijdt al enkele jaren niet meer naar Rtd. ;)

Nadat de Thalys van 17h06 vanaf Gv wegreed naar het zuiden werd er omgeroepen dat de Benelux van 17h35 niet reed, ik weet nog steeds niet precies hoe dat zit met overstappen, maar 't is weer een goede actie. In Rotterdam stond een Benelux-stam, met in ieder geval één rode locomotief er aan.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Berichtdoor Fles » Wo 25 Mar 2009, 21:10

JeePee schreef: Vervolgens voor Bkl nog 5 minuten wachten, tja cargopad he. Plan ist plan, befehl ist befehl bij de meest starre organisaties van NL.


Als ik zoiets zeg moet ik maar met de auto gaan, volgens sommigen :wink:


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast