(BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

De airco in de connexxion 3186 had niet zoveel nut vanmiddag... het ding blies namelijk warme lucht uit. Pas toen ik al bijna op Utrecht C. was begon de lucht enigzins koeler te worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Meltrain »

Vanmorgen een gemene bestuurder op RET-tramlijn 7:
ik zat zelf in lijn 20 en ik zag dat lijn 7 er net voor zat. Dus ik vraag aan mijn bestuurder of hij kan vragen of lijn 7 even bij het Eendrachtsplein wil blijven wachten. deze bestuurder is gewoon aardig en klantvriendelijk en deed het ook. :pos:
De bestuurder van lijn 7 zegt dat hij zal wachten, maar eenmaal aangekomen op Eendrachtsplein rijdt lijn 7 terwijl ik uit lijn 20 stap. :evil: Omdat lijn 4 ook pas na 6 minuten zou komen, ben ik maar gaan lopen richting CS.

Verder:
-In een RET-Citaro uit de 300-serie deed vanmiddag het eerste beeldscherm erg vreemd, want het liep allemaal erg door elkaar. Het tweede scherm deed het wel gewoon.
-Verder een 900 (Alliance) op lijn 32. :o De afgelopen twee jaar heb ik hier eigenlijk niks anders dan Citaro's gezien.
-En ik heb vandaag eindelijk voor het eerst met een RR-metro gereden, want sinds gisteren rijden er twee diensten van twee stellen op de Erasmuslijn en ik ga nooit met de Hofpleinlijn. Ik zag toevallig dat er bij CS één kwam binnengereden, maar omdat ik al in de ander zat en ik snel naar Beurs moest, had ik geen zin om over te stappen. Gelukkig had mb90 me verteld dat de twee diesnten elkaar bij Zuidplein kruisen, zodat ik even later nog een ritje Wilhelminaplein (waar ik met de tram heengegaan was) -Beurs kon maken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Vandaag ging het lekker met lijn 11 bij GVU: 's ochtends reed er een gelede LPG-bus op lijn 11, rond 18.00 uur zag ik een gelede 7800 op lijn 11. Er was vast een dubbelgelede te kort :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Wubbo »

Vandaag verzorgde GVU comfort op semi-streeklijn 145: de 4072 had de eer. Kennelijk is het erg moeilijk om de Amba's op semi-streeklijnen te houden.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:
klaxxon schreef:Net een hangbuikie op de 3, zag ik in de Frederik Hendrikstraat :shock:. Niceee
Zeker dat-ie op dienst zat, anders is er wel iets heul erg fout gegaan! Want lijn 3 rijdt vanuit de Lekstraat en de Hangbuikens staan in de Havenstraat... :shock:
Oui, lijnfilm op 3 Zoutkeetsgracht en reizigers erin. Misschien is een wagen komen invallen uit de Havenstraat...?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door tsov »

Exotisch dan! :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Yes, was ook wel een vreemd gezicht. Overigens zag ik vanmiddag nog de wagen 8427 op lijn 92 naar Zaandam. Ook nog niet eerder gezien... Volgens mij komt ie uit Rotterdam ofzo? Of Den Haag?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Ruben »

Enkele-stellen-op-de-GVB51-dag nummer zoveel.

Vanochtend een 54 uitgevallen, waardoor ik te laat kwam op mijn werk. 's Avonds reed ook alles met vertraging, bijv. geen overstap van 50 op 53 naar CS, waardoor ik alsnog de 54 had. Niet dat dat zoveel scheelde, maar toch.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Ik stond in Amsterdam te wachten bij de bushalte Zeeburgerstraat op bus 22. Bus komt aanrijden, ik stap in, wil mijn OV laten zien, doet de chauffeur plotseling het zijraampje open, zijn hoofd naar buiten, en roept naar de automobilist die naast hem staat 'IK WEET NIET WAT JE NU ZIT TE ZEUREN OVER MIJN DOPPEN MAAR MIJN LICHT WAS GEWOON GROEN DUS WEGWEZEN NU', waarna hij weer beleefd "Ja, is mooi hoor" zegt :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Altijd leuke chauffeurs op de 22 :D - maak nog regelmatig gebruik van die bus (maar dan aan de westkant in de Spaarndammerbuurt) en nooit sjaggo's tegen gekomen :pos:
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door mb90 »

Na een lange tijd zag ik vanmorgen weer een Volvo 7700 van de stadsdienst van Bergen op Zoom op Veolia-buslijn 101 (Rotterdam Zuidplein - Bergen op Zoom v.v.) i.p.v. een Amba. Deze 3942 had de eer om als stadsbus op een lijn te rijden die voor de helft van de tijd over de snelweg rijdt:
Afbeelding
Een foto in het zonnetje was door tijdgebrek niet mogelijk. Dat zou namelijk nog 10 minuten duren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Nog een vergeten opvallendheidje van gisteren: in de connexxion 3214 was de bovenste regel van het TFT-scherm in de bus weggevallen. Op dat scherm stond daardoor "77 via Centrumwijk", op de bestemmingsdisplays aan de buitenkant stond er wel gewoon "Bilthoven" op de bovenste regel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Karl »

Om half zes reed er een (groene) CXX-Citaro met Voor-U stickers op de zijkant richting Rotterdam Capelsebrug. Niet kunnen zien of deze bus in dienst was.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag weer eesn wat 800's gespot bij de RET: eentje op 61, eentje op 43 en de 829 reed op de oude vertrouwde lijn 38. :D
Vreemd genoeg zat er dan weer wel een Citaro op lijn 72.
Deze Citaro kwam op Zuidplein overigens te vroeg bij de halte, zodat lijn 76 er nog voor stond. Om de boel niet helemaal op te houden, besloot de chauffeur van 72 om dan maar een extra rondje te rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door ODRAIL »

Het viel me vandaag op dat erop diverse plaatsen in de stad Rotterdam (o.a. Nesselande, prinsenland en het centrum) nieuwe Abri's (bushokjes) stonden. Nog zonder glaswerk overgens. Het zal de RET cq de gemeente Rotterdam wel weer een flinke smak met geld kosten. En dat in crisistijd :shock:.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door mb90 »

@ meltrain: 800-tjes in dienst bij de RET is niet echt bijzonder, hoor. :wink: Elke doordeweekse dag rijden ze nog gewoon hun ritjes (vooral op lijn 30 en 36) en sinds 29 maart ook op Zuid en dus ook op lijn 61. Alleen op lijn 38 is het dan bijzonder.

@ KM46: Dat glaswerk kunnen ze er beter uit laten, hier om de hoek is het er bij zo'n nieuwe abri al 2x uitgeknald.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Karl »

Als je tientallen abri's besteld, dan doe je dat vast een tijd van te voren, dus ik neem aan dat de crisis er wat dat betreft geen invloed op heeft.

Verder wil de gemeente Rotterdam juist investeren om de lokale economie draaiende te houden, er schijnen ook prullenbakken en lantaarnpalen (eerder) vervangen te gaan worden.
Het is een spectrum.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Jurjen »

Bovendien, juist in crisistijd, als arbeid in overvloed is door terugvallende vraag, zou arbeid wel eens goedkoop kunnen zijn. Pluk je dus na de crisis de vruchten van.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:@ KM46: Dat glaswerk kunnen ze er beter uit laten, hier om de hoek is het er bij zo'n nieuwe abri al 2x uitgeknald.
@ mb90: Hoelang zat het erin dat jij weet?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Over die nieuwe abri's: zag er ook al eentje staan bij station Alexander.

Was vergeten wat me vanmiddag in de bus opviel, maar 't schiet me nu weer te binnen... in de connexxion 3242/65 had iemand de vloer ondergekotst. Schoonmaken was blijkbaar te veel moeite, het was dus maar afgedekt met een krant :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Etienne »

Karl schreef:Om half zes reed er een (groene) CXX-Citaro met Voor-U stickers op de zijkant richting Rotterdam Capelsebrug. Niet kunnen zien of deze bus in dienst was.
Ik vermoed dat je de 2837 gezien hebt, die is momenteel in Gouda aanwezig en dus heb je hem waarschijnlijk op 193 of 196 gezien.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door MdJ »

Dat ding stond toch in Twente? (Samen met zijn broertje 2838)
Bij twijfel: gebruik beton.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door mb90 »

KM46 schreef:
mb90 schreef:@ KM46: Dat glaswerk kunnen ze er beter uit laten, hier om de hoek is het er bij zo'n nieuwe abri al 2x uitgeknald.
@ mb90: Hoelang zat het erin dat jij weet?
De eerste keer duurde het 3 dagen totdat de ruiten eruit lagen en daarna bijna 2 weken. Nu gaat het al bijna 3 weken goed, maar ik juich maar niet te hard. Het is wel opvallend dat het bij de oude abri's alleen rond oud en nieuw gebeurde.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Stefan »

Gisteren had ik overigens nog even een ritje gemaakt met de TCR 395, wat me gelijk opviel, was dat het geluid van deze wagen precies het zelfde was als van de O405GN's in Bremen. Was even genieten dus. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Vinny »

Gisteravond tram 25 Rotterdam Wilhelminaplein -> Centraal; de jongste conductrice getroffen die ik ooit ben tegengekomen. Zij had na één jaar MBO kappersopleiding zichzelf laten omscholen in de beveiliging. Na zes weken cursus zat ze al op de tram. 17 jaar ... :o
Het was absoluut een voorbeeld van een klantvriendelijke, spraakzame en vrolijke medewerker, maar ik vraag me echt af of je op die leeftijd al een autoriteit kan uitstralen die de functie naar mijn mening toch vereist.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten