OVer je treinreiservaringen in april 2009

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Caspar » Vr 03 Apr 2009, 11:57

Vond het gister wel apart gezicht dat op een gegeven moment 46 Bakken Virm op Amsterdam Centraal naar Alkmaar/Den Helder te hebben staan, zonder dat er bij 1 van de 4 treinen ook personeel was om ze te kunnen rijden. De eerste van de 4 had +95. Op een gegeven moment liep Amsterdam zo vol door de storing bij Utrecht, dat het ook bijna plat zou vallen.
Heb zelf reizigers voor Arnhem en Nijmegen maar geadviseerd om via Deventer te reizen vanaf Centraal.

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Jurjen » Vr 03 Apr 2009, 12:13

Vinny schreef:
Amr. In Wm gingen we fijn het inhaalspoor op, en remden we af. Heel erg af. Wat? Roestrijden, ok, maar zet het sein dan vast op groen! Wat bleek: we moesten kruisen met de tegentrein! Dàt had ik nu nog nooit meegemaakt op de Zaanlijn. Een ware kruising.
Enkelsporige buitendienststelling t.b.v. regulier nachtelijk onderhoud :idea:

Jaja, dat snap ik. Was ook geen verwijt, het eerste deel was verbazing en irritatie, totdat het nut van het rode sein duidelijk werd. ;-)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25130
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Daniel » Vr 03 Apr 2009, 19:53

Wat is het toch deze week... lijkt wel alsof ProRail dit keer last heeft van "verkeerde zon" of zoiets :P In ieder geval met de t12554 +10 opgelopen door een sein- en wisselstoring rond Oudewater. Ik ga ook een keer een kwartiertje eerder zeg...

Verder in de t1965 vandaag 10 bakken IRM: lekker ruim vergeleken met de gebruikelijke 10 bakken ICRm :)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Stefan » Vr 03 Apr 2009, 20:56

Vandaag voor het eerst 'kennis gemaakt' met de nieuwe VIRM's. Had er gelijk 2 vandaag, de 9582 en 9585. :) Ik vind ze persoonlijk eens stuk beter als de oudere. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor M57 » Vr 03 Apr 2009, 22:17

Reiziger Ddrs schreef:In ieder geval met de t12554 +10 opgelopen door een sein- en wisselstoring rond Oudewater.
Ik hoorde over een spanningsdipje aldaar.

SLT 2605 deed vandaag trein t9860 tot Gouda. Tot Gouda, omdat er daar een deurstoring optrad. Een hoop alarmbellen, het afsluiten van de deur verliep bepaald niet vlekkeloos. t19862 heeft keurig gewacht op spoor 11 tot alle reizigers daar waren. :)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25130
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Daniel » Vr 03 Apr 2009, 22:20

Tja, de machinist riep om dat het een sein- en wisselstoring was... klopte ook wel aardig met het langzaam passeren van de seinen en tussendoor even wat harder rijden :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2587
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor mb90 » Zo 05 Apr 2009, 21:44

Vanmiddag kreeg IC t9241 in Roosendaal totaal onnodig +20 aan z'n broek. Door werkzaamheden tussen Essen en Kalmthout in Belgie kwam de trein met +7 binnen. Geen paniek zou je zeggen, want dan kan de trein gewoon tot aan Oudenbosch achter de s5100 hobbelen om deze daar in te halen en kan hij daarna vanaf Lage Zwaluwe achter de s1900 aan hobbelen. Dit was blijkbaar te moeilijk voor ProRail en daarom kreeg de trein maar gelijk +20 en werd de reizigers geadviseerd om met de s2100 van 17:47 uur richting Amsterdam te gaan, die dus gelijk lekker druk werd. Wat een service. :neg: Het had één voordeel. De 9241 was na Roosendaal lekker rustig...
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25130
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Daniel » Zo 05 Apr 2009, 22:00

Da's anders gewoon planmatig om dat zo te doen tegenwoordig :wink: Als ik me niet vergis zit er nog een goederenpad tussen de s1900 en de s5100 in op Lage Zwaluwe - Kijfhoek aansl. zuid dus daar ga je de s5100 in de vertraging helpen als je er nog een benelux tussen propt.
In het geval dat je wel door zou kunnen rijden krijg je, door de lange stop van de s1900 in Rotterdam, de s9200 tussen s2200 en s1900 in en dat past al helemaal niet: de 1900 moet vaak bij Schiedam Centrum al inhouden voor de 2200 die ervoor zit. Stuur je 'm echter in Roosendaal 20 minuten later weg dan kan je achter de s2100 aan scheuren en heb je verderop geen oponthoud meer.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Caspar » Zo 05 Apr 2009, 22:24

Zie ineens dat de toiletten op station zwolle zijn ingeruild voor eco-toiletten, om te verbouwen. Einde van de gratis sanitaire voorzieningen aldaar in zicht?

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2587
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor mb90 » Ma 06 Apr 2009, 17:21

Vanmiddag reed de s4100 op last van de brandweer niet tussen Maassluis en Hoek van Holland. Op de AV-borden van Rotterdam Centraal werd echter aangegeven dat de 4100 tot mssluis CS reed. :lol: :
Afbeelding
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25130
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Daniel » Ma 06 Apr 2009, 18:44

De t1965 reed vandaag weereens met ICK. En blijkbaar hadden ze de verwarming nog niet uit gezet, 't was me toch heet in die trein...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Fles » Ma 06 Apr 2009, 19:26

Reiziger Ddrs schreef:De t1965 reed vandaag weereens met ICK. En blijkbaar hadden ze de verwarming nog niet uit gezet, 't was me toch heet in die trein...


Dat had ik gisteren in de BordBistro van de t144 ook, pffffff :?

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Meltrain » Di 07 Apr 2009, 13:40

mb90 schreef:Vanmiddag kreeg IC t9241 in Roosendaal totaal onnodig +20 aan z'n broek. Door werkzaamheden tussen Essen en Kalmthout in Belgie kwam de trein met +7 binnen. Geen paniek zou je zeggen, want dan kan de trein gewoon tot aan Oudenbosch achter de s5100 hobbelen om deze daar in te halen en kan hij daarna vanaf Lage Zwaluwe achter de s1900 aan hobbelen. Dit was blijkbaar te moeilijk voor ProRail en daarom kreeg de trein maar gelijk +20 en werd de reizigers geadviseerd om met de s2100 van 17:47 uur richting Amsterdam te gaan, die dus gelijk lekker druk werd. Wat een service. :neg: Het had één voordeel. De 9241 was na Roosendaal lekker rustig...

Ja, we zaten drie minuten achter die s2100, dus dat was wel leuk. :lol:
Ik vraag me eigenlijk af of de s9200 de s2100 nog heeft ingehaald. Volgens mij zou dat bij Leiden eventueel wel kunnen, namelijk. :?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Fles » Wo 08 Apr 2009, 08:21

De t3023 had vanochtend vlak voor binnenkomst in Ed een ATB-remming. Even later werd iets gemompeld over een "storing". Storing in je hoofd Meester :lol:

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Ruben » Wo 08 Apr 2009, 15:45

Komt hier (net ten zuiden van Asb) een SLT-IV voorbij over het buitenste spoor richting Ashd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Jurjen » Wo 08 Apr 2009, 16:09

Geen treinverkeer tussen Hrl en Hz vanwege een stroomstoring.

Hallo, DIESEL!

En seinen zijn ook een non-issue: enkelspoor, dus mannetje in Lg en mannetje in Hz en via de telefoon doorgeven wie er rijden mag! Hrl-Krd ligt er immers niet uit...

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Fles » Wo 08 Apr 2009, 16:15

Jurjen schreef:Geen treinverkeer tussen Hrl en Hz vanwege een stroomstoring.

Hallo, DIESEL!

En seinen zijn ook een non-issue: enkelspoor, dus mannetje in Lg en mannetje in Hz en via de telefoon doorgeven wie er rijden mag! Hrl-Krd ligt er immers niet uit...


:lol:

We hebben het wel over een giga-vitale hoofd-as waarvoor ALLES in het werk gesteld moet worden om TOCH elk uur 2 bakjes te kunnen laten rijden op die 10 km :lol: Dan maar een Flintstone-oplossing. Toch? :pos:

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Jurjen » Wo 08 Apr 2009, 16:17

Fles schreef::lol:

We hebben het wel over een giga-vitale hoofd-as waarvoor ALLES in het werk gesteld moet worden om TOCH elk uur 2 bakjes te kunnen laten rijden op die 10 km :lol: Dan maar een Flintstone-oplossing. Toch? :pos:

Nounou, het gaat hier toch om een internationale verbinding met aansluitingen naar de hoofdstad van Europa, de stad van de liefde, de economische hoofdstad van Europa, Köln, de hoofdstad van Amsterdam én Alkmaar, die op de nominatie staat te worden geüpgrade naar een ICE-verbinding. ;-)

Afbeelding

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9574
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Wubbo » Wo 08 Apr 2009, 16:31

Hrl-Krd ligt er ook uit, alleen Veolia heeft voor zichzelf bussen geregeld en voor NS nog niet.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4067
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Etienne » Wo 08 Apr 2009, 17:00

Misschien hoort het niet in dit topic thuis, maar ach.

Vanmiddag zag ik vanuit de remise Leidschendam een VIRM vertrekken met de bestemming Dordrecht Stadspolders :D
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Jurjen » Wo 08 Apr 2009, 17:30

Wubbo schreef:Hrl-Krd ligt er ook uit, alleen Veolia heeft voor zichzelf bussen geregeld en voor NS nog niet.

Ah, jammer dat NS dat dan niet erbij zegt... Overigens zei NS.nl wèl voor Hz-Hrl bussen te hebben rijden, en juist niks over Hrl-Krd dus.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Marc » Wo 08 Apr 2009, 17:34

In het zuiden werd vandaag continue (om de 5 á 10 minuten) omgeroepen dat de houders van een Studenten-weekendkaart aanstaande vrijdag vrij mogen reizen en dat reizigers met een weekkaart in het bezit moeten zijn van een geldig vervoersbewijs met korting.

Raymond
Berichten: 1058
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Raymond » Wo 08 Apr 2009, 18:27

Dat heeft dan niet lang geduurd. Ik heb een kwartier op Eindhoven gestaan (10:45-11:00) en ik heb niks gehoord. Ook in Breda een klein half uur gestaan 's middags en ook daar geen omroep gehoord.

Gebruikersavatar
Dubbele P
Berichten: 764
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Dubbele P » Wo 08 Apr 2009, 18:29

Vanmiddag in Heerlen werd ik er anders gek van, kwam iedere vijf minuten zowat voorbij, inclusief herhaling. :P

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2587
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor mb90 » Wo 08 Apr 2009, 18:45

Op station Rta was het ook genoeg te horen vanmiddag.

Ook op Rta gezien vanmiddag:
IC t2863 reed daar alleen met ICM-IV 4225. Hij was goed gevuld met veel staanplaatsen.

Richting Rtd maakte ProRail er vanaf Rta een potje van. Stoptrein (dus niet de Sprinter volgens de omroep) t4059 had +10. Daarom wilde ik dan maar met IC t2854 naar Rtd gaan. Op de normale vertrektijd van de t2854 kwam er echter een goederentrein met de ITL-148 ervoor door het station gedenderd richting Rtd. :roll: Daardoor kwam dus alsnog de t4059 als eerste langs die daardoor propvol zat en daarna de t2854 die ondertussen al +10 had...
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast