OVer je treinreiservaringen in april 2009

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Fles » Di 28 Apr 2009, 10:23

Maar welke klapjosti parkeert dat ding dan in de gierende spits op een perronspoor wat gewoon gebruikt wordt?? Opbokken naar Ctw met dat ding verdorie. Of naar een van AAAAAAAAAAAAAL die opstelsporen achter de jaarbeurs of zo.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Daniel » Di 28 Apr 2009, 11:34

Was het trouwens een viertje of een zesje? Want ik zeg nou wel dat het de defecte trein was, maar er stond ook een SLT-VI op Utrecht OZ rond 7.50 uur. Kan ook nog zijn dat ze die naar spoor 14 hebben laten rijden om richting Cartesiusweg te gaan wat kennelijk niet gelijk kon.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Fles » Di 28 Apr 2009, 13:23

Dat weet ik niet. Hij reed uiteindelijk weg richting Lunetten...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Daniel » Di 28 Apr 2009, 19:54

Dan was het een zesje... stonden namelijk vanmiddag twee van die dingen op Utrecht OZ tegen één vanmorgen :wink:

In de t2856, die tijdens een flinke regenbui op station Gouda arriveerde, een originele omroep: "Station Gouda. Paraplu bij de hand"
Verder kwam de t1965 wel heel erg bovengemiddeld vroeg op Rotterdam Centraal binnen, namelijk tegelijk met de t2856 die notabene met -2 reed. De gebruikelijke situatie is dat het ding pas binnenkomt als ik al van spoor 14 naar 4 gelopen ben. De -4 werd overigens niet doorgezet op weg naar Dordrecht, daar kwam 'ie met "slechts" -2 binnen. En owja, het ding reed (net als gisteren) met een IRM-VI i.p.v. ICRm.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Di 28 Apr 2009, 20:56

Caspar schreef:
Bee schreef:Waarom rijdt de eerste t4700 uit Alkmaar altijd op zondag met een Ddar? Andere dagen gewoon sprintertjes. Is dat voor het uitgaanspubliek af te voeren?
Dat is de 4715, en die rijdt doordeweeks ook gewoon met DD-AR, dat is omdat de 4715 na Almo doorgaat als LM naar Lls voor de 3900, en die heeft DD-AR nodig. Tenslotte lopen er 's avonds in Alkmaar ook wat Darretjes uit omdat de 4700 's avonds richting Alkmaar bijna geheel DD-AR is. In het weekend (ook zondag) rijden er standaard 2 Darretjes de gehele dag in de 4700, geen idee waarom dat is. Maar dat zou weleens jouw eerst 4700 kunnen zijn vanuit Alkmaar :wink:.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Fles » Wo 29 Apr 2009, 08:48

Ja ja, het is weer zo ver. Vandaag kon er echt niets fout gaan! :lol: Het sprintertje Rhn was keurig op tijd om 7:16 weg :!: De IC naar Nm van 7:23 was keurig op tijd weg met mij aan boord :pos:

Maar gelukkig weet de FC Vingerverf dan altijd nog wel weer een goederentrein voor het sprintertje te gooien :mrgreen: :pos: Chapeau!! Weet je, we gaan gewoon meer geld rekenen voor deze geweldige prestatie :!:

Wanneer dringt het nou eens tot die botte schedelvullende pasta door dat je in de spits gewoon moet opdonderen met die k*tcargo's :evil:

Prorail: eet poep en hou op met bestaan. Snel.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Caspar » Wo 29 Apr 2009, 11:04

Maar hoe groot werd daardoor je vertraging? Kwartiertje ofzo?

BR628
Berichten: 1554
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor BR628 » Wo 29 Apr 2009, 11:10

Hahahaha, :lol: KUT voor je, ik lach me rot.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Fles » Wo 29 Apr 2009, 11:17

Caspar schreef:Maar hoe groot werd daardoor je vertraging? Kwartiertje ofzo?



Jep :) Dus? De genocide in Rwanda is erger dus ik moet niet zeuren?

:P

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Vinny » Wo 29 Apr 2009, 18:31

Nou vanmiddag werd de sneltrein naar Den Haag op de geplande vertrektijd van de Thalys (12:26) weggestuurd uit Amsterdam Centraal. Dus ja het kan nog erger :P
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31534
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Suus » Wo 29 Apr 2009, 18:37

Er rijdt/reed ICM in de s4000, vertrok in Gouda om 16:15 richting Rotterdam.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Fles » Wo 29 Apr 2009, 19:01

Vinny schreef:Nou vanmiddag werd de sneltrein naar Den Haag op de geplande vertrektijd van de Thalys (12:26) weggestuurd uit Amsterdam Centraal. Dus ja het kan nog erger :P


Hoe dat erg is weet ik niet en ik ga het niet opzoeken ook. Maar kijk, als ik op een hobbyrondje van 800 km en 14 overstaps ergens tegen een kwartiertje aan loop, best. Maar als ik op gewoon EEN fucking ritje, terwijl ik ook nog probeer op tijd op m'n werk te komen, door dit soort onnodig gekut een kwartier oploop, dan word ik daar pissig van ja. Zeker als dat 2 dagen op rij gebeurt.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Daniel » Wo 29 Apr 2009, 19:24

Bee schreef:Er rijdt/reed ICM in de s4000, vertrok in Gouda om 16:15 richting Rotterdam.

En dat ging ook weer terug als t4058 rond 17.20 uur in Gouda ri. Amsterdam -> Enkhuizen :wink:

Andere opvallendheid: waarom is het Oranjeretour-bandje in het gebied van post Utrecht anders als in het gebied van post Rotterdam???
Het gaat om het einde van de omroep...
In Utrecht: "...is ook geldig in bus, tram en metro van het GVB Amsterdam"
In Rotterdam: "...is ook geldig in bus, tram en metro van het openbaar vervoerbedrijf in Amsterdam"
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor JeePee » Wo 29 Apr 2009, 20:27

In aanvulling op Fles' cargo frustratie. Kan Prorail er ook ff mee kappen de afvalboer uit het zuiden steeds pal voor de t12763 te gooien. Ding vertrekt om 17:46 uit Ut en de IC van 17:47 mag daar tot Pt achter hobbelen.
- Vertrek om 17:46 is NIET het cargopad naar Amf, das 10-15 minuten eerder, pal achter de s2800
- De 12763 loopt hierdoor elke dag +10 op in gunstige gevallen, +15 in minder gunstige gevallen
- De t763 loopt hierdoor vertraging op
- De t1763 loopt hierdoor vertraging op
- Reizigers missen hun aansluiting in Zl.

Is hier een reden voor, of is dit in het kader van milieuvriendelijk. In dat geval: Is 2 IC's die steeds optrekken, afremmen, optrekken, afremmen etc. op het gehele stuk Ut - Pt milieuvriendelijker dan een cargo ff 5 minuten stilzetten op Ut, waar ie toch al flink in de ankers moet.

Verder idd ICM in de s4000, waar ook een setje van 3x V in reed. Kruising moet ongeveer in Gd zijn geweest.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Daniel » Wo 29 Apr 2009, 20:33

Die kruising is zeker weten in Gouda geweest ja... heb van Oudewater tot Rotterdam Centraal achter die vertraagde s4000 aan mogen hobbelen met de t2856.
De t12763 was trouwens ook al ietwat aan de late kant in Gouda, vast omdat de t4058 met ICM er ook al vertraagd voor zat.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor JeePee » Wo 29 Apr 2009, 20:35

Neu, de s4000 niet gezien tussen 17:02 en 17:15 te Rta. Vertraging zal dus wel een andere reden hebben gehad. Desondanks keurig op tijd voor de inrijder te Ut. Toen ging het allemaal weer minder vlot.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Daniel » Wo 29 Apr 2009, 20:45

Hmm, dan zal dat ding ergens onderweg vertraging hebben opgelopen. Om 17.02 uur had 'ie inderdaad al weg moeten zijn uit Rta (V. 17.01 volgens het boekje), maar in Gouda had die t4058 toch echt +5 en hield 'ie dus het spoor bezet voor jouw trein.
Volgende keer wel zwaaien he, ik heb je treintje nog binnen zien komen op Gouda :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

BR628
Berichten: 1554
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor BR628 » Wo 29 Apr 2009, 21:30

JeePee schreef:In aanvulling op Fles' cargo frustratie. Kan Prorail er ook ff mee kappen de afvalboer uit het zuiden steeds pal voor de t12763 te gooien. Ding vertrekt om 17:46 uit Ut en de IC van 17:47 mag daar tot Pt achter hobbelen..
Nee, is toch maar tijdelijk die trein. En cargo rules :lol:

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Fles » Wo 29 Apr 2009, 21:35

In dat zo bewierookte mofrika van jou, Bee Er 628, is vrachtverkeer gewoon verboden op zondag op de Autobahn. Het KAN dus wel.

Gewoon alleen cargo's rijden in daluren. 10:00 - 15:00 en 20:00 - 05:00. Vertraging? Wacht maar op je volgende window. Opdonderen.

BR628
Berichten: 1554
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor BR628 » Wo 29 Apr 2009, 21:41

Het gaat hier alleen wel om het spoor en niet om de Autobahn, en daar gelden gelukkig andere regels.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Fles » Wo 29 Apr 2009, 21:43

BR628 schreef:Het gaat hier alleen wel om het spoor en niet om de Autobahn, en daar gelden gelukkig andere regels.


Het idee is natuurlijk hetzelfde.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31534
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Suus » Wo 29 Apr 2009, 21:58

Nouja, verbieden gaat wat ver, maar als ProRail nu eens extra hoge tarieven voor cargopaden rekent tijdens de spitsuren, hebben ze ook gelijk weer wat extra dekking voor de spoorbijdrage, en kan die van de NS een stuk minder ver omhoog.
Rame à l'approche

BR628
Berichten: 1554
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor BR628 » Wo 29 Apr 2009, 22:14

Tuurlijk, we laten de cargo gewoon 4u aan de kant staan. Lekker makkelijk, jij zit immers toch niet in de cabine. Gaat hem dus niet worden, en dat is maar goed ook. Als prutsfail gewoon goed werk doet, kunnen cargo's ook in de spits makkelijk tussen de reizigersmeuk door.

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor JeePee » Wo 29 Apr 2009, 22:15

Nogmaals, de betreffende trein rijdt niet eens in een cargopad, maar eigenlijk in het IC pad. Niets mis met cargo's in de spits, maar wel in hun pad. Kleine afwijking ok, maar nu gaat ie elke keer ruim 10 minuten na zijn pad weg. Dat kan dus niet. 2 Treinen in pad --> gaat de DRGL op zijn gat.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Berichtdoor Fles » Wo 29 Apr 2009, 22:41

en als er wat mis gaat, dan gaan reizigerstreinen voor lijkt me.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten