(BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Raymond »

Vanmorgen een chauffeur die het allemaal wel beter wist dan de route die Hermes bedacht had:
Door werkzaamheden is dit weekend in Eindhoven het kruispunt Boschdijk - Anthony Fokkerweg - Marathonloop afgesloten. Daardoor rijden de bussen er met een grote boog omheen. Vanmorgen kwam ik echter een lijn 145 tegen die gewoon in dienst langs de vervallen haltes reed. Die had dus een omleidingsroute via Acht en de Achtse Barrier gepakt om weer op z'n route te komen. Slim!
En waarom Hermes dat niet als officieel advies heeft gegeven, zodat minder mensen gedupeerd raken? Ze zijn in Acht nogal huiverig voor al het verkeer wat om moet rijden. Daarom zijn de omleidingsroutes ook zo gemaakt dat die niet door Acht komen, terwijl dat wel een stuk sneller is nu. Maar nu reed ie wel leeg, omdat op de Huizingalaan lijn 11 er net voor zit en die alle reizigers al mee had genomen.. Dat dan weer wel..
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Stefan »

Slordig zeg.. Sinds 1 mei wordt de halte Binnenmaas door lijn 164 weer aangedaan, helaas wordt het nog stééds niet weergegeven noch omgeroepen.. :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Dacht eerst dat de DRIP's in Dordrecht alleen langs de toekomstige HOV-routes zouden komen, maar we hebben hier kennelijk een erg hoogwaardige stadsdienst... inmiddels staan bij zo goed als alle haltes langs lijn 5 van Sterrenburg tot aan het station de palen waaraan de borden met actuele tijden moeten komen te hangen, alleen bij halte Spirea en Campanula nog niet. De palen zijn overigens ook al aanwezig bij halte Maaskant-erf (alleen de kant van lijn 5), Kilwijkstraat, Kometenlaan ri. Centrum en Planetenlaan in beide richtingen.

Sjiek hoor, we hebben nu al steeds meer verhoogde haltes en straks dus ook nog bijna overal actuele informatie over de vertrektijden. Zoals 't er nu uit ziet zelfs bij een wat rustiger halte die nog nieteens een abri heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Gisteren zag ik een gelede wagen op lijn 64 op Koog Bloemwijk NS om 14.50 ri. Zaandam Station. En weer was het krapjes met de bocht :wink:.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag bestond de inzet op de Dordtse citybuslijn 9 P+R Weeskinderendijk - Centrum v.v. uit de 9022 en 9023 van HTM! Deze busjes zijn reeds enige tijd in Dordrecht, waar ze gebruikt worden door HTM-dochter Lotax. Tot nu toe was de inzet echter vooral op besloten vervoer, maar dat ze een keer op een taxibuslijn van Arriva zouden verdwalen was natuurlijk te verwachten...

Afbeelding

Afbeelding

Even later wilde ik vanaf de bij het parkeerterrein om de hoek gelegen halte Dokweg een bus richting het station pakken, maarja, hoe laat kwam lijn 141 nu. Alle tijden op de vertrekstaat van Arriva (op de laatste ritten in de vakantiedienst na) verschillen precies één minuut met de tijden op de vertrekstaat van Qbuzz :roll: En tja, stopt die bus nu wel of niet bij halte Stadskantoor.
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Mark »

Waarom is er geen helder licht dat bedenkt om gewoon één vertrekstaat te maken...? :roll:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Tja, 'tis een lijn die door Arriva en Qbuzz gezamelijk wordt uitgevoerd. De normale situatie is in zo'n geval dat er in het Arriva-gebied Arriva-vertrekstaten hangen en in het Qbuzz-gebied Qbuzz-vertrekstaten, maar om een of andere redenen gebeurd dat bij deze lijn niet.
Volgens mij is dit ook een van de weinige haltes die een dubbele vertrekstaat heeft: op het station en in het centrum hangt er alleen een Qbuzz-exemplaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen had ik weereens de "koffie chauffeur" op lijn 74... gaat toch opvallen dat als die man achter het stuur zit altijd alle verkeerslichten net voor de bus op rood springen :P Dit keer was'ie wel zo slim z'n koffie wat verderop op de route in te schenken, waardoor die dit keer niet op de vloer van de bus eindigde :wink:

Verder kwam ik nog een dubbelgelede met totaalreclame voor een nieuwe Jumbo-vestiging in Utrecht tegen, dat was nog eens echt een Jumbo-reclame :mrgreen: Een andere dubbelgelede ging vanuit de stalling aan de Europalaan linksaf en bij het Europaplein vervolgens weer linksaf de route van 10/71 op aannemelijk richting De Uithof. Lijkt me alleen zo'n rare plek om een dienst te beginnen op maandagmorgen, is't dan niet juist drukker richting Uithof vanaf 't station?!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

Die dubbelgelede bus kan toch ook via de Rijnlaan naar het station gereden zijn?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Waarom zou je via de Rijnlaan naar het station willen rijden? Dan kom je uiteindelijk via een flinke omweg alsnog uit op de plek waar je ook uitkomt met rechtsaf slaan uit de stalling en vervolgens weer rechtsaf op het Anne Frankplein. Mogen er eigenlijk wel DGB's via de Balijelaan - Vondellaan ri. Bleekstraat op weg naar het CS? Heb ze daar namelijk nooit langs zien rijden, als ik al een uitrukkende DGB zie dan gaan ze van de Europalaan de Overste den Oudenlaan ri. Graadt van Roggenweg op (zo ging de Jumbo-bus ook namelijk).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door reisthijs »

Niet alle dubbelgelede's rijden tussen de Uithof en CS, ze rijden ook wel op spitslijn 31 vanaf station Lunetten. Dus dit kan goed een bus zijn geweest die een ritje Lunetten-De Uithof ging doen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

De ritten van 17:05 én van 17:20 uur op Qbuzz-lijn 146 vanaf Ridderkerk, Sporthal Drievliet naar Rotterdam, Zuidplein kwamen vanmiddag niet. Ik heb dus in totaal 35 minuten daar gewacht, omdat ik de 143 van 17:26 uur niet wilde nemen, aangezien deze langzamer dan de 146 is. Tijdens de rit van 17:35 uur belde die chauffeur naar de CVL en die wist nergens van. :? De rit van 17:05 uur is overigens een rit van Snelle Vliet, maar gek genoeg kwam ik op de volgende rit (die van 17:40 uur vanaf het Zuidplein) wel weer een bus van Snelle Vliet tegen (de 204). Een mail naar Qbuzz is onderweg.

Verder een rit gemaakt met de ex-RET 652 op lijn 144. Ik blijf het raar vinden dat zo'n oude bus (16 jaar) weer terug in dienst is gehaald, maar dan bij Qbuzz. Alles klonk wel weer vertrouwd, alleen was de omgeving anders dan mijn laatste ritje met een 600-tje bij de RET (de Arriva-broertjes dus niet meegerekend). :P

Tot slot zijn er omleidingen voor de Haagse tramlijnen 1, 9, 10, 11, 12, 16 en 17 door grote werkzaamheden tussen Den Haag HS en de remise van het Haagse OV-Museum. Zelf was ik daar ook aan het werk en wel aan de halte Jacob Catsstraat voor lijn 9, 11 en 12. Daar bleek dat lezen moeilijk is. Heb in totaal bijna 50 mensen weg moeten sturen bij de halte, terwijl er zeker 3 duidelijke teksten te vinden waren over de stremming. Ook waren er wisselende reacties. Sommige waren blij, omdat ze later op school waren, anderen gingen naar buslijn 18 (die ook niet reed :P ) en weer anderen werden boos op ons. Heb aan wat mensen van HTM Infra maar gevraagd of die er intern voor kunnen zorgen dat er (net als bij HS) iemand van de HTM bij de halte komt, want is vrij irritant als er telkens iemand door je werk loopt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

reisthijs schreef:Niet alle dubbelgelede's rijden tussen de Uithof en CS, ze rijden ook wel op spitslijn 31 vanaf station Lunetten. Dus dit kan goed een bus zijn geweest die een ritje Lunetten-De Uithof ging doen.
Ik vind dat trouwens zo'n onzin altijd (dubbelgelede bussen op lijn 31), zelfs in spitsrichting zitten die bussen bij lange na niet vol. Terwijl je om 17.00 uur op slechte dagen ruim 20 minuten kunt wachten tot je in een bus past op de Uithof, en dan wel al twee keer een bijna lege dubbelgelede bus richting Lunetten zien vertrekken... :? (volgens mij kunnen die bussen efficiënter worden ingezet)
Reiziger Ddrs schreef:Mogen er eigenlijk wel DGB's via de Balijelaan - Vondellaan ri. Bleekstraat op weg naar het CS? Heb ze daar namelijk nooit langs zien rijden, als ik al een uitrukkende DGB zie dan gaan ze van de Europalaan de Overste den Oudenlaan ri. Graadt van Roggenweg op (zo ging de Jumbo-bus ook namelijk).
Volgens mij niet, ze rijden altijd via de Croeselaan en de Daalsetunnel richting CS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Als ze via de Croeselaan gaan mogen ze kennelijk wel over de Balijelaan, anders moet je ergens gaan vliegen om daar te komen. Of 'tis een combinatie met wat ik vaker zie gebeuren vlakbij de stalling... je kunt vanaf de Overste Den Oudenlaan op 'n zeker moment ook rechtsaf langs de Jaarbeurs richting Croeselaan.

Trouwens, via de Daalsetunnel? Niet de Leidseveertunnel (oftewel de busbaan over vanaf het Westplein)?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

Uh, Leidseveertunnel ja. Verwarrend, al die tunnels in de buurt van Utrecht Centraal :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Fles »

Daalsetunnel is voor OOTOO's
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

Vanmorgen zag ik een dubbelgelede bus over de Overste Den Oudenlaan rijden in Utrecht, dan zal dat wel de uitrukroute zijn ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

XX Citaro 2837 reed op lijn 180 ri. Oudewater van rond 16.50 vanaf Utrecht C. Foto volgt als ik thuis ben.

Edit: zoals beloofd de foto...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Ruben »

Sinds deze week hebben ze op metrostation Bullewijk iets 'nieuws', 2 beveiligers die controleren of je wel met geldig vervoersbewijs de trap op verdwijnt. Zowel gisteren als vandaag stonden ze er, al sinds februari dat ik er geregeld kom heeft er nooit iemand gestaan. Zag ze normaal alleen in de ondergrondse stations en in 2003/2004 op Amsterdam Zuid WTC. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Fles »

Heb vorig weekend een klacht ingediend over de afhandeling van mijn klacht. Of jah, het ontbreken daaraan. Veolia doet r goed aan om nu eens klaagbrieven OPEN te gaan maken, anders gaan er andere dingen gebeuren.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door BR628 »

Vanavond rond 18:30 stond Connexxion's 2326 op de buffer in Sneek te wachten op de volgende rit op lijn 45 naar Hemelum Finkeboskje. Jaja, zo ziet een voormalig Midnet bus eens iets anders dan de Randstad, namelijk de totale leegte van Fryslan

Afbeelding
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

BR628 schreef:namelijk de totale leegte van Fryslan
En de leegte in de bus, zo te zien. Niet voor niets dat die kleine bussen (proshitty's) daar rijden :lol:.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door BR628 »

Dat heet buffer ;) Dan is de dienstrit dus nog niet begonnen ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

Die buffer is net een gewone parkeerplaats. Het past ook net niet :lol:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Stefan »

Vandaag was de Qbuzz 652 weer actief, gelukkig kon ik nog snel een foto maken, aangezien de chauffeuse al weg wou zijn.. Het is geen topplaat, maar goed. ;) :P
Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten