(BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Connexxion Amba 8117 op buslijn 187 Gouda -> Leiden. Eigenlijk altijd rijden er hogere amba's met oranje LED-bestemmingdisplays, dus dat groenige (LCD?) display viel wel op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Etienne »

Bee schreef:Connexxion Amba 8117 op buslijn 187 Gouda -> Leiden. Eigenlijk altijd rijden er hogere amba's met oranje LED-bestemmingdisplays, dus dat groenige (LCD?) display viel wel op.
8117 :shock: wat doet een Haagse Ambassador in Leiden.

Ontopic:
RET 945 en 939 zaten op industrielijn 43 en BAB-VIOS was weer aan het versterken op lijn 173 en 176 vanuit Rotterdam.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Zover ik weet worden 186 en 187 gereden door zowel Gouda als Leiden, maar misschien is er een verband met de Keukenhof, waarvoor extra bussen nodig zijn in Leiden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Etienne »

Dat klopt inderdaad, in het nieuwe wagenparkje heb ik over dat bericht heen gelezen. De 8117 is inderdaad voor dat doel in Leiden.

Ontopic, een foto die ik vandaag geschoten heb.

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

Vanmiddag reed er in Harlingen een CXX Lion's City i.p.v. een Integro op Qliner 351 (Heerenveen - Harlingen v.v.). Andersom was het bij Qbuzz. Daar reed een Lion's Regio i.p.v. een Lion's City of een Volvo 8700 op Qbuzz-lijn 13 (Leeuwarden - Drachten v.v.). Ook reed de demo-Amba van Arriva (de 3154) op Qliner 306 (Groningen - Leek v.v.).

Tot slot heb ik vandaag in Groningen voor het eerst in een Citea (de Arriva 562) gezeten op Arriva-lijn 52. Qua geluid deed het me veel denken aan een Ambassador alleen dan wat zwaarder. De stoelen zit nog minder en vooral harder dan een Amba, hoewel dat door de stadsbuseigenschappen kan komen. Foto's volgen morgenmiddag/avond in een verslag.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Rond 17.55 uur vanmiddag stond er een Qbuzz-bus bij een MAN-dealer in Barendrecht (aan de spoorlijn, net voor de toegang tot de "tunnel"). Viel nogal op, zo'n groot grijs ding tussen allemaal spierwitte trucks :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Vergat ik 't toch helemaal eerder te melden... vanmorgen een 2300-Alliance op het GVU-stallingsterrein gespot. Het betreft de 2332 volgens een melding elders, wist dat'ie er stond maar had 'm nog niet eerder zien staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

Vandaag is het, zoals bekend, Bevrijdingsdag en daarom rijden de bussen van de RET (net als de ochtend van koninginnedag) vandaag met de altijd leuke vlaggetjes rond. Aan de ene kant een Nederlandse en aan de andere kant een Rotterdamse. Hier Citaro 222 met vlaggetjes en op de achtergrond een grotere van metrostation Zuidplein:
Afbeelding

Ook de allernieuwste Citaro's hebben vlaggetjes, zoals deze 351:
Afbeelding

Daarna kwam de Citaro 203 langs die ineens geen instructiebus meer was met extra spiegels. Vlak erna volgde Citaro 375 die nu wel een instructiebus is met extra spiegels. Een apart gezicht:
Afbeelding
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Stefan »

Ik had net de Arriva 8315, de Amba met de Rabobank Goeree-Overflakkee reclame, op lijn 174 richting Numansdorp. Hadden ze niet helemaal over nagedacht, ze hadden eerst de bus beplakt met deze reclame en vervolgens de wagen van Oude Tonge naar Heinenoord verhuisd.. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Wisselen die bussen niet continu doordat Heinenoord en Oude Tonge beide op beide eilanden rijden? In het begin was dat wel zo in ieder geval, heb al wel vaker een bus in de Hoeksche Waard zien rijden met reclame die meer op Goeree thuis zou horen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Stefan »

Jawel, klopt. Ze worden zo nu en dan tijdelijk gewisseld tussen de stallingen. Maar rond de jaarwisseling is eigenlijk alles omgegooid. De bussen van Oude Tonge zijn naar Heinenoord gegaan en een deel van de bussen van Heinenoord naar Oude Tonge. Dit is gedaan omdat anders de kilometerstanden van de bussen te ver uit elkaar zouden lopen. ;) Bussen van Oude Tonge hadden bijvoorbeeld dik 110 000 km gelopen terwijl er wagens in Heinenoord stonden met amper 70 000 km op de teller. :)

Over het algemeen rijden nu de 'hogere' nummers vanuit Heinenoord en de lagere vanuit Oude Tonge, maar het wisselt toch nog steeds te vaak om er een fatsoenlijk overzicht op te geven. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Ruben »

Vanochtend weer eens een enkel stelletje op de GVB 51.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Een Interlinervolvo op normale streeklijn 169 Zoetermeer - Alphen. Zal wel uit de stalling van Alphen komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Een Interlinervolvo op normale streeklijn 169 Zoetermeer - Alphen. Zal wel uit de stalling van Alphen komen.
Bedoel je niet de 165? :P

En nog even een fotootje tussendoor van de TCR 440. Wat een heerlijke wagen is dit, prachtig! :D

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door BR628 »

Afbeelding

Vandaag reed Connexxion's 2301 een flink aantal ritten op lijn 98. Tijdens een kortstondig zonnig moment rond 17:30 hier een plaatje op de buffer van Heerenveen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

Tijdens mijn lange weekendje weg door Zweden en Noorwegen zijn er blijkbaar DRIS geplaatst langs de busbaan door het centrum van Utrecht. Gisteravond en vanochtend toonden die schermen nog geen bus, vanmiddag (rond kwart voor zes) stonden alle busjes er al netjes op vermeld inclusief scrollende mededeling "Proefbedrijf". Dat gaat vlot :o :pos:

Gisteravond een -2 overstap gehaald van trein op bus in Utrecht, maar dat was vanwege een lastige reiziger: hij beweerde al een maand op en neer te reizen tussen Zeist en Utrecht met zijn OV-chipkaart (sure... :roll: ). Hij weigerde een kaartje te kopen, en daarop weigerde de chauffeur weg te rijden van de halte (geheel terecht). De OV-stewards van Connexxion kwamen na enkele minuten en begonnen te discussieren met de man, die ze uiteindelijk de bus uit wisten te praten. Buiten escaleerde het zaakje en lagen de twee stewards bovenop de zwartrijder, terwijl de buschauffeur zijn schoenen vasthield. Binnen een minuut kwam er een politieauto aangescheurd en de agenten sloegen de man uiteindelijk in de boeien.

En dat allemaal om een kaartje... Enfin, daardoor wel vijf minuten eerder thuis en minder lang in de regen hoeven te lopen met een grote tas, maar van mij had het niet op die manier gehoeven.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Karl »

In Rotterdam stond er op de 's Gravenweg twee RR-T'tjes van de RET en rond zes uur ging er een CXX MB Integro Interliner richting het Rotterdamse.

Verder irrirtant: chauffeurs van lijn 37 weten blijkbaar niet waar op Autobusstation de bus neer te zetten, dus zetten ze die maar neer op de busdoorgang voor bussen richting Capelsebrug. :?:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Niet helemaal een april-gebonden opvallendheid, maar om nou nu al een topic voor juli te openen hiervoor :mrgreen:
Kreeg vanmiddag de zomervakantie-diensten van Arriva Dordrecht-Stad doorgestuurd met toch wel wat opmerkelijke dingetjes...
  • lijn 1 gaat de hele week met het van Lotax inclusief chauffeur ingehuurde 15-persoonsbusje rijden dat nu ook al in het weekend rijdt, op twee slagen Wielwijk - Stadspolders - Wielwijk na. Die rijdt Arriva namelijk om een of andere reden wel zelf en wel met een Irisbusje!
  • in de ochtendspits gaat er in de ochtendspits een bus steeds alleen als lijn 7 Centrum -> Sterrenburg rijden en als leeg materieel terug. De ritten de andere kant op zijn namelijk de bussen die doorgaan naar het industriegebied die na hun rit daarheen weer terug naar Sterrenburg komen voor een volgende rit.
  • in de spits gaat er 1x per uur een leeg materieelrit Centrum - Station en later ook weer terug rijden om lijn 10 Energiehuis - Centrum - CS en lijn 2 Centrum - Dubbeldam aan elkaar gekoppeld te kunnen houden. Normaal wordt er dan rechtstreeks Energiehuis - Dubbeldam gereden en weer terug, maar 's zomers gaat dat niet omdat lijn 10 3x/uur en lijn 2 2x/uur rijdt en het dus 1x/uur niet past :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Stefan schreef:
Bee schreef:Een Interlinervolvo op normale streeklijn 169 Zoetermeer - Alphen. Zal wel uit de stalling van Alphen komen.
Bedoel je niet de 165? :P
Kan ook nog, die buslijn neem ik nooit maar kwam hem tegen tijdens een spoedritje naar Oosterheem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Gekko123 »

Geert schreef:Tijdens mijn lange weekendje weg door Zweden en Noorwegen zijn er blijkbaar DRIS geplaatst langs de busbaan door het centrum van Utrecht. Gisteravond en vanochtend toonden die schermen nog geen bus, vanmiddag (rond kwart voor zes) stonden alle busjes er al netjes op vermeld inclusief scrollende mededeling "Proefbedrijf". Dat gaat vlot :o :pos:

Gisteravond een -2 overstap gehaald van trein op bus in Utrecht, maar dat was vanwege een lastige reiziger: hij beweerde al een maand op en neer te reizen tussen Zeist en Utrecht met zijn OV-chipkaart (sure... :roll: ). Hij weigerde een kaartje te kopen, en daarop weigerde de chauffeur weg te rijden van de halte (geheel terecht). De OV-stewards van Connexxion kwamen na enkele minuten en begonnen te discussieren met de man, die ze uiteindelijk de bus uit wisten te praten. Buiten escaleerde het zaakje en lagen de twee stewards bovenop de zwartrijder, terwijl de buschauffeur zijn schoenen vasthield. Binnen een minuut kwam er een politieauto aangescheurd en de agenten sloegen de man uiteindelijk in de boeien.

En dat allemaal om een kaartje... Enfin, daardoor wel vijf minuten eerder thuis en minder lang in de regen hoeven te lopen met een grote tas, maar van mij had het niet op die manier gehoeven.
Oh daarom hoorde ik gisteravond (rond half 11) politie het busstation opscheuren met loeiende sirene... Paar minuten later zag ik een politieauto met iemand achterin wegrijden... Zal wel die zwartrijder zijn geweest. :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

Dat zal wel ja, het was inderdaad rond half 11 ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door webguy »

HTM en reisinformatie is me ook wat... Binnenkort rondom station HS veel omleidingen doordat een spoorbrug wordt vervangen. Mooi en aardig, maar er is een folder in de trams waar amper wat in staat (wel een vervangende halte, maar die mag je dan zelf opzoeken). Verder werkt de site pagina voor de helft niet (hier): klik maar op trams 9,11 en 12.
Die site geeft ook alleen aan waar niet wordt gestopt, niet wat de alternatieven zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Bij mij werkt de pagina gewoon volledig hoor :roll: Maar erg volledig is de informatie inderdaad niet, alleen bij lijn 11 en 12 staan er wat alternatieven bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag ben ik belazerd met de OV-Chipkaart in RET-buslijn 38:
Bij het instappen op Henegouwerplein merkte ik al dat er iets niet klopte, omdat er ineens €4,00 werd afgehaald, terwijl dat normaal niet gebeurt, aangezien ik een abonnement heb. bij het uitchecken op Centraal Station bleek toen dat er €0,79 afgehaald was. Ik liep gelijk naar de chauffeur om verhaal te halen en na een woordenwisseling, merkte ik dat de OV-Chipkaart lezers dachten dat we nog bij de Kamerlingh Onneslaan in Schiedam waren. :? Aangezien dat buiten mijn zone-gebied ligt, is er dus geld afgeschreven.
Maar goed, ik ben maar gelijk naar het RET Verkoop- en Informatiepunt op Centraal Station gegaan, waar ik na een korte uitleg (met als belangrijkste argument dat ik in drie minuten tijd onmogelijk van de Kamerlingh Onneslaan naar CS kan komen) mijn geld terugkreeg. :)
Reiziger Ddrs schreef:Niet helemaal een april-gebonden opvallendheid, maar om nu al een topic voor juli te openen hiervoor :mrgreen:
En dan zitten we ook nog eens in het topic voor mei. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
gkw1969
Berichten: 1757
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door gkw1969 »

meltrain schreef: bij het uitchecken op Centraal Station bleek toen dat er €0,79 afgehaald was. Ik liep gelijk naar de chauffeur om verhaal te halen en na een woordenwisseling, merkte ik dat de OV-Chipkaart lezers dachten dat we nog bij de Kamerlingh Onneslaan in Schiedam waren. :? Aangezien dat buiten mijn zone-gebied ligt, is er dus geld afgeschreven.
Misschien een simpele vraag van mij, als buschauffeur: Waarom ga je met de chauffeur in discussie? De chauffeur heeft totaal geen invloed op de werking van InfoXX en OV-chip apparatuur. In mijn ogen is dat hetzelfde als een machinist uitkafferen als een conducteur niet heeft gecontroleerd.
1 van de redenen van de invoering van de OV-chip is om de chauffeur te ontzien v.w.b. de controle op vervoerbewijzen.

Dus ik zou heel graag willen weten waarom je verhaal haalt bij de chauffeur.
When you're tired of London, you're tired of life
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten