OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Ik kwam een controleteam van 5 man tegen in een sprinter tegen, en eentje wilde mijn OV vasthouden, om het nummer in te voeren in zijn PDA, om te controleren of hij niet nep of ongeldig was. Dat had ik nog niet eerder meegemaakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Mikos »

Ben je niet de eerste in, hoor :P Dat zijn dingen die S&V-teams ook doen. En naar mijn idee is dat een heel goede zaak! :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:Ook is er na de Eloc 189.091 nog een 189-er van ERS bestickerd met logo's van ERS, namelijk de 189.099.
Volgens het Cargonieuws van http://www.rolandrail.net is de 189 098 inmiddels ook bestikkerd, en wel op 15 juni 2009. Alleen de 189 097 rijdt nog rond zonder plakplaatjes.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op di 23 jun 2009, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Ja, zag de foto net. Had zelf ook een foto ervan kunnen maken met de geel/witte ERS 189 202 en 189 205 erbij als ik 45 minuten langer in Zwijndrecht gebleven was, maar wist het toen nog niet. Jammer dus. Had gelukkig wel in Zwijndrecht de ICL die ook de IC t1955 en t1966 reed op de foto 8-) :
Afbeelding
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:Ja, zag de foto net. Had zelf ook een foto ervan kunnen maken met de geel/witte ERS 189 202 en 189 205 erbij
Rijden deze ook voor ERS dan?, of heb ik iets gemist :??
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Die zijn vandaag het land in gekomen en gaan voor ERS rijden. Moet mijzelf trouwens corrigeren, want het is de 189 206 i.p.v. de 205.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daan »

Voor ERS rijden nu de volgende e-locs:

189 091
189 097
189 098
189 099
189 202
189 206

Waarvan de 091, 098 en 099 bestickerd zijn, en de laatste twee vanavond het land binnengekomen zijn en geel/grijs zijn.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Ennes »

Reiziger Ddrs schreef:Om nog even op de stiltezones terug te komen: vanmiddag in de t2856 een HC die twee kletsende reizigers uit de stiltecoupe wegstuurde :pos:
Ik vind het allemaal wel heel erg ver gaan hoor, de verdraagzaamheid van onze medemens wordt met de dag minder, en er wordt nog eens keihard aan meergewerkt om dat nog meer te bevorderen, door een handje vol gefrustreerden hun zin te geven.
En aan de andere kant maar klagen met zijn allen dat we steeds meer regeltjes opgelegd krijgen, en aan alle kanten betutteld worden.

Dat overlast zoals harde muziek en overdereven luide gesprekken ingeperkt worden oké, maar dat geldt overal eigenlijk, en niet specifiek in een trein.

Straks ook nog stilte-kroegen en stilte-restaurants :?:

(na 170 jaar treinen in nederland mogen we nu dus zelfs niet meer met onze mede passagiers fluisteren)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Tja, 'tis natuurlijk eigenlijk triest dat je een stiltezone nodig hebt om rust af te dwingen en dan vind ik er niets mis mee dat dat dan ook gehandhaafd wordt.
Als reizigers rustig met elkaar zitten te praten in de trein heb ik daar allesbehalve moeite mee: slaap er echt niet minder om en als ik dat niet doe irriteer ik me er ook niet aan. Anders wordt het met de personen die menen te moeten schreeuwen door hun telefoon met een volume waarbij de persoon aan de andere kant van de lijn het ook wel zonder telefoon zou kunnen horen... die worden de laatste tijd steeds talrijker lijkt het wel. En er zijn er die met gewoon kletsen er ook wat van kunnen hoor... die hoeven nieteens naast elkaar te zitten om elkaar te verstaan, aan de andere kant van de coupé hoor je het nog.

Rekening houden met anderen is tegenwoordig teveel gevraagd blijkbaar...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Fles »

Ennes schreef:Ik vind het allemaal wel heel erg ver gaan hoor, de verdraagzaamheid van onze medemens wordt met de dag minder, en er wordt nog eens keihard aan meergewerkt om dat nog meer te bevorderen, door een handje vol gefrustreerden hun zin te geven.
Mja, maar werken we niet met zijn allen mee aan die hokjesdouwzucht? :?: Aparte rookzones, aparte stiltezones, hier mag je dit wel en dat niet, daar mag je dat wel en dit niet, dat hadden we vroeger toch ook allemaal niet nodig? :?:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
Ennes schreef:Ik vind het allemaal wel heel erg ver gaan hoor, de verdraagzaamheid van onze medemens wordt met de dag minder, en er wordt nog eens keihard aan meergewerkt om dat nog meer te bevorderen, door een handje vol gefrustreerden hun zin te geven.
Mja, maar werken we niet met zijn allen mee aan die hokjesdouwzucht? :?: Aparte rookzones, aparte stiltezones, hier mag je dit wel en dat niet, daar mag je dat wel en dit niet, dat hadden we vroeger toch ook allemaal niet nodig? :?:
Dat zeg ik!
@ Reiziger Ddrs,
Tja, 'tis natuurlijk eigenlijk triest dat je een stiltezone nodig hebt om rust af te dwingen en dan vind ik er niets mis mee dat dat dan ook gehandhaafd wordt.
Als reizigers rustig met elkaar zitten te praten in de trein heb ik daar allesbehalve moeite mee: slaap er echt niet minder om en als ik dat niet doe irriteer ik me er ook niet aan. Anders wordt het met de personen die menen te moeten schreeuwen door hun telefoon met een volume waarbij de persoon aan de andere kant van de lijn het ook wel zonder telefoon zou kunnen horen... die worden de laatste tijd steeds talrijker lijkt het wel. En er zijn er die met gewoon kletsen er ook wat van kunnen hoor... die hoeven nieteens naast elkaar te zitten om elkaar te verstaan, aan de andere kant van de coupé hoor je het nog.

Rekening houden met anderen is tegenwoordig teveel gevraagd blijkbaar..
Hoe hebben dat handje vol reizigers die "stilte eisen" zich vervoerd voor de invoering van de stilte zone?
Het is en blijft nog altijd "Openbaar Vervoer, wat eigenlijk niet veel meer inhoud dan collectief vervoer, wat tegen betaling voor een ieder toegankelijk is.
Krijgen we straks ook nog een "hard-rock" coupe, en een "bel-coupe" enz.?
Rekening houden met anderen is tegenwoordig teveel gevraagd blijkbaar.
misschien moeten dat handjevol reizigers wel rekening houden met de grote masa die wel een gesprek met elkaar willen voeren tijdens collectief vervoer.

En zoals ik eerder al zei, echt overlast gevend gedrag, zal natuurlijk wel aangesproken moeten worden, maar ook daar heeft de reiziger zelf nog een grote hand in
Laatst gewijzigd door Ennes op wo 24 jun 2009, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door webguy »

Vroeger zijn dat soort geintjes ook geprobeerd zonder succes. Mat '36 (waar de STIBANS dus nog een exemplaar van heeft) had hele smalle deuren, waarbij de deuren aan de ene kant van de coupe voor uitstappers was, de andere kant voor instappers. Hiervoor waren aan de buitenkant lichtjes, met IN/UIT ofzo. Het idee was dus om de stromen van in en uitstappers te scheiden. Paar jaar na introductie van de treinstellen is dat weer dicht gelast: het werkte gewoon echt niet en mensen deden wat ze zelf wilden.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door webguy »

Ik ben onderweg naar Arnhem, en net reed in de s3100 een DD-AR (met mDDM): redelijk uitzonderlijke gebeurtenis om in Ede/Arnhem DD-AR te zien...
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door playertwo »

mb90 schreef:Had gelukkig wel in Zwijndrecht de ICL die ook de IC t1955 en t1966 reed op de foto 8-) :
De t1922 reed vanmorgen ook met al met ICL.
Laatst gewijzigd door Cookie op wo 24 jun 2009, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 't' voor treinnummer gezet t.b.v. mouse-over
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Via somda zag ik dat er voor een school een ICM-IV + ICM-III van Rotterdam naar Hoek van Holland Strand reed. Hierdoor was er eens ICM op de Hoekse Lijn te zien. :) Iets wat zeker niet elke dag te zien is. Ik kan het mij niet eens herrineren. Hier de combi 4247 + 4092 op de weg terug naar Rotterdam bij de spanningsloze brug in Maasluis:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door ODRAIL »

Daan schreef:Voor ERS rijden nu de volgende e-locs:
189 091
189 097
189 098
189 099
189 202
189 206
Zijn deze als vervanging van de de afgevoerde Class 66 loks?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daan »

Voor zover ik weet wel.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Dubbele P »

mb90 schreef:Via somda zag ik dat er voor een school een ICM-IV + ICM-III van Rotterdam naar Hoek van Holland Strand reed. Hierdoor was er eens ICM op de Hoekse Lijn te zien. :) Iets wat zeker niet elke dag te zien is. Ik kan het mij niet eens herrineren. Hier de combi 4247 + 4092 op de weg terug naar Rotterdam bij de spanningsloze brug in Maasluis:
http://i516.photobucket.com/albums/u326 ... G_2880.jpg
Sinds wanneer mag eindigende bovenleiding met opgeheven spanningsafnemers voorbij worden gereden? :? Ik dacht dat die altijd omlaag moesten als er bij een brug of iets dergelijks geen bovenleiding hing.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daan »

Mag gewoon met de stroomafnemer omhoog hoor, zolang de tractie maar uitgeschakeld is. Anders krijg je van die mooie vonkjes :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

Nee hoor, dat mag. Er zit een beveiliging in de stroomafnemers waardoor ze niet hoger komen dan een bepaalde hoogte, en de bovenleiding begint wat hoger dan die maximale hoogte. Er zijn wel wat uitzonderingen daarop (bij bepaalde bruggen en voor buitenlands materieel).
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door webguy »

Die in Alphen is toch de enige brug? Qua mat komt het neer op alles belgisch, daar hangt de bovenleiding tikketje hoger wat problemen geeft met stroomafnemers (loopt topic over op Somda).
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daan »

Duitsland hangt de waslijn ook een stukje hoger, dacht ik.

Reeks 11.8 schijnt trouwens wel een of ander mechaniek te hebben wat ervoor zorgt dat de stroomafnemer onder 3kv hoger uitslaat dan onder 1,5kv, maar dat systeem werkt net zo goed als de rest van de loc...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Ach, bij de E-GTW's werkte het in eerste instantie ook allesbehalve naar behoren... die stonden toen gezellig met z'n drietjes zonder stroomafnemer net na de stroomloze Vlakebrug in Zeeland tijdens een proefrit :P
Gelukkig werkt dat tegenwoordig beter, want voor ze Dordrecht uit zijn komen die dingen al twee stroomloze bruggen tegen :wink:

@webguy: de brug bij Alphen a/d Rijn was volgens mij de enige waarvoor de stroomafnemers nog neergelaten moeten worden inderdaad. En de reden is ook heel simpel: de bovenleiding hangt niet aan weerszijden even hoog.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

webguy schreef:Die in Alphen is toch de enige brug? Qua mat komt het neer op alles belgisch, daar hangt de bovenleiding tikketje hoger wat problemen geeft met stroomafnemers (loopt topic over op Somda).
Klopt, Alphen is de enige brug, daar zijn de uiteindes van de bovenleiding versleten, en men zoekt al enkele jaren naar een goede oplossing. Dat probleem is ongeveer tegelijkertijd gevonden als de afwikkeling van de ontsporing.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Denk ik nou te simpel of niet: de oplossing voor versleten bovenleiding is toch simpelweg om 'm te vervangen?!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten