Pagina 8 van 17

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 12:41
door Wubbo
Op Asdar stopt alleen wat als er hooligans mee moeten, als het gewoon overjarige huisvrouwen zijn durven ze het aan om op Asb te stoppen.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 12:47
door Jurjen
Mwah, ik stond in de trein naast wat Haagse Toppers-fans. Laat ik het er maar op houden dat ik vermoedde dat ze voor de plaatselijke voetbalklup aldaar waren. ;-)

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 14:36
door Suus
Volgens mij is Asdar al heeeeeeel lang niet meer gebruikt, ongeveer sinds Asb nu "Bijlmer ArenA" heet. Er zijn namelijk nog steeds perrons die niet gebruikt worden, en afgebouwd is het volgens mij ook nog steeds niet.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 15:13
door Mark
Vorige maand ben ik nog op Asdar uitgestapt met een supporterstrein uit Es voor de wedstrijd Ajax-Twente. Perron wordt gebruikt bij treincombi's van uitspelende clubs :wink:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 16:19
door Vinny
De ArenA heeft een eigen "station" (*kuch, kuch*), met één perron. Dat is de aan- en afvoerput van supporters van de uitspelende partij. Een logistiek drama, maar goed dat is niet anders.
Normale ArenA bezoekers stappen in/uit te Amsterdam Bijlmer/ArenA (Asb) 8-)

EDIT: Ik zie dat medeusers mij zijn voorgeweest :)

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 19:14
door Fles
In Ehv hebben ze ook zo'n 100% roestvrijstalen station. Heeft dat ook nog een verkorting??

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 19:21
door Wubbo
Jep, Ehst :-).

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 19:53
door Daniel
In de categorie schattige kleine treintjes: de t19856 reed ook al met een losse Plan V.

Verder heeft de Plan T in de s9700 het aardig vol weten te houden vandaag: hij reed vanmiddag weer in de t9767. En in de t1965 trof ik een rijtuig waarvan in één helft de airco defect was. Nu hebben we daar de noodventilatieraampjes voor in ICRm, maar het helpt natuurlijk nog niet echt als je dat raampje open sleutelt in het deel waar de airco wel werkt en het exemplaar aan de kant waar de airco niet werkt potdicht laat zitten. Daar was het nu dus alsnog bloedheet :roll:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 20:53
door Dexter
De airco in de (cabine van de) Bds werkt anders prima, ik zette 'm vanmiddag op hoog en had een half uur later nog net geen ijsbloemen op de frontruit. Overigens veel fietsen vandaag in de trein en op de terugweg uit Vl lekker kunnen doorrijden tussen Bd en Ddr, omdat ik net in het halfuur reed dat de s9200 niet voor je zit was ik met -5 in Ddr.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 21:40
door Jurjen
Dexter schreef:De airco in de (cabine van de) Bds werkt anders prima, ik zette 'm vanmiddag op hoog en had een half uur later nog net geen ijsbloemen op de frontruit. Overigens veel fietsen vandaag in de trein en op de terugweg uit Vl lekker kunnen doorrijden tussen Bd en Ddr, omdat ik net in het halfuur reed dat de s9200 niet voor je zit was ik met -5 in Ddr.
Ha, weer wat onnodige kooltjes verstookt. :pos:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 22:04
door Vinny
Ja, wacht eens even: je moet het treinverkeer niet té milieuvriendelijk gaan maken hé, stel je voor: dan wordt het nog eens koud 's zomers... :mrgreen:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 22:06
door Suus
Als er niet extra veel kolen verbruikt worden zijn er ook niet meer al die kolentreinen meer die voor de intercities van bepaalde bezoekers gegooid kunnen worden. Dat zou jammer zijn, want dan missen we al die sappige verhaaltjes.

Kortom, het is nooit goed: Machinist rijdt eens lekker door, te veel kolen verbruikt, kolentreinen in de weg. Machinist rijdt als een slak, minder kolentreinen in de weg, maar alsnog te laat. Cirkeltje is rond :pos:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 16 jun 2009, 09:27
door Daniel
Vanmorgen in de vroegte ging er iets niet helemaal goed in Dordrecht: de binnenkomende t2114, die op spoor 1 was aangekondigd zoals gebruikelijk, werd op het wissel aan het puntje van perron 1c richting spoor 2 gestuurd. De machinist maakte daarop gelijk een noodstop, want aangezien spoor 2a op dat moment nog bezet was door de t5114 was wel duidelijk dat hier iets gebeurde dat niet de bedoeling was (10 bakken IRM past niet op 2b).
Toen de t5114 even later vertrokken was kwam de t2114 alsnog langs spoor 2 binnen, een spoorwijziging die pas werd omgeroepen toen de reizigers die het hadden zien gebeuren inmiddels op eigen gelegenheid naar het andere perron gewandeld waren. Overigens stond de trein ook uitsluitend op de CTA van 2a aangekondigd.

Verdere opvallendheden:
- de t2812 kwam in Rotterdam met +15 op blokafstand voor de t21712 binnen en keerde met een kleine vertraging wel gewoon op de t12723
- het eerste stukje van het traject Hmlva - Vtn is nu driesporig. Vanmorgen stond er zelfs al een loc (de ACTS 7103) op met een spoorbouwtreintje voor zich

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 16 jun 2009, 12:54
door Dexter
Jurjen schreef:Ha, weer wat onnodige kooltjes verstookt. :pos:
Pff, het is ook nooit goed he? En het is ook wel aardig om mensen de kans te geven om aansluitingen naar andere treinen/bussen te halen, trouwens in de spits is het altijd mooi meegenomen om wat vroeger binnen te zijn. Bovendien ontvangen wij machinisten al sinds 1958 geen kolenpremie meer voor energiezuinig rijden. :wink:

Vandaag tijdens de ochtendspits een wisselstoring aan een van de hogesnelheidswissels bij Rijswijk (Dta), daardoor veel vertragingen en opgeheven treinen. Toen het er op leek dat de storing voorbij was en de treindienst weer werdt opgestart, kwam de storing weer terug en werdt het hele treinverkeer tussen Rtd en Gv platgelegd en begon men later met stoptrein-pendels (29700) 2x per uur tussen Rtd en Gv. IC-reizigers tussen Rtd en Gv werden aangeraden om om te reizen via Gd vanwege de drukte in de pendeltreinen.

In Rtd wisten ze op een gegeven moment niet meer waar ze materieel vandaan moesten halen voor de kerende treinen en zo belandde een DDM1 in de 302141 naar Vs. Gebeurt ook niet elke dag. :wink:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 16 jun 2009, 14:49
door Suus
Ah, vandaar een Beneluxtrein op het station Amsterdam Bijlmer ArenA.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 16 jun 2009, 17:00
door playertwo
Ns.nl denkt nog steeds dat het een stroomstoring is :mrgreen:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 16 jun 2009, 17:06
door mb90
Het is ook een stroomstoring. :wink: Ben er de hele dag zoet mee geweest (en collega's van seinwezen zijn er nog bezig) tijdens de storingsdienst daar bij Delft Aansluiting. De bliksem is vanochtend vroeg ingeslagen bij het trafohuisje daar en sindsdien zijn de seinen en wissels van slag. Dan werkt alles weer, maar even later ligt alles weer plat. Iets in de relais zit niet goed, maar ik weet niet wat. De wissel die problemen gaf was trouwens de 463, die aan de westkant dus.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 16 jun 2009, 18:08
door Meltrain
Ja, zeer onregelmatig reden er treinen tussen Rtd en Gv vanmiddag.
De enige series die wel reden, waren de s2200, de pendeltrein en uiteraard de s9200/s9300. De s2100 reed soms wel en soms niet.
De s1900 keerde op spoor 6 te Rtd. verder waren er nog genoeg spoorwijzigingen met onder andere de pendeltrein naar Gvc van spoor 4 en zelfs een s2200 --> Asd van spoor 4, omdat de Thalys --> Paris Nord spoor 7 bezet hield, aangezien die niet naar 4 kon wegens de pendeltrein, terwijl spoor 8 werd bezet door een kerende s2100. :P

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 16 jun 2009, 19:55
door Suus
Al het ICL is weg. Al het ICL? Nee, één kleine treinserie houdt vol moed stand, s14300 rijdt gewoon nog met ICL. Had niet verwacht dat de plannen in de praktijk echt zouden gebeuren, maar dus toch :pos:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 16 jun 2009, 20:13
door Daniel
Vanavond rond 18.20 uur was op Dordrecht Stadspolders de enige kaartautomaat defect, da's niet echt praktisch. Laten we maar hopen dat dat ding niet de stempelautomaten op de MerwedeLingeLijn achterna gaat, die begaven het eind vorig jaar zo vaak dat Arriva zelfs speciale posters had opgehangen met hoe te handelen als ze defect waren.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 16 jun 2009, 20:19
door Stefan
Nu nog steeds? Gisterenochtend was die kaartautomaat al defect namelijk. :neg:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 16 jun 2009, 20:30
door Daniel
Toen ik 't berichtje hier schreef dacht ik al dat het wellicht handig was geweest om op de automaat te kijken wat het storingsnummer is om dit door te geven, maargoed, heb nu net maar even een mail naar Arriva gestuurd. Die weten dat hopelijk wel aan de juiste afdeling bij NS door te geven.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: wo 17 jun 2009, 01:58
door Ardan
Sein- en wisselstoring tussen Amf en Apd vanavond. Na een gezellige tocht van Amsterdam Zuid naar Amersfoort (mede door gezellige medepassagiers die een spelletje aan het doen waren en uiteindelijk de halve coupe meespeelde), moest ik in laatstgenoemde plaats overstappen voor Deventer. Maarrrrr... die trein zou worden omgeleid via Zwolle, probeerde de conducteur met een flink Twents accent op een onbegrijpelijke manier duidelijk te maken. Omdat hij waarschijnlijk ook niet helemaal snapte wat er moest gebeuren, riep de machinist na veel horten en stoten wel verstaanbaar om dat de trein via Zwolle reed, en onderweg niet zou stoppen. Reizigers voor Apeldoorn moesten wachten op de 23 40-trein, die wel rechtstreeks zou gaan. Blijkbaar kon er dus maar enkelspoor worden gereden. Daar zit je dan, van Amersfoort via Zwolle naar Deventer, een non-stop-rit van een uur. Hoewel we nog wel 5 minuten stil hebben gestaan in Harderwijk voor een rood sein. Frappant, aangezien er alleen een intercity 3 minuten voor ons zat die ook doorraaste. Ter hoogte van Olst, ik zat in de voorste coupe, kwam er een vrouw naar voren lopen. Even later omroep van de machinist. 'Voor degene die bij de machinist op de deur staat te kloppen, ik kan tijdens het rijden helaas niet naar beneden komen.'. Ze bleek naar Zutphen te moeten, maar ze zou haar laatste aansluiting missen, hetgeen ook gebeurde. (en ik heb mijn laatste bus gemist waardoor ik naar huis kon lopen.)

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: wo 17 jun 2009, 08:52
door Daniel
Vanmorgen kwam op Rotterdam Centraal een beneluxcompositie met Bs 28.105 voorop en locs 1189 en 186.113 achterop vanuit de tuin naar spoor 11 gereden. Opvallend genoeg vanuit de Bs bestuurd, terwijl de Traxx vast niet zonder reden achterop zat :wink:
In Gouda kwam deze trein even later weer de t12723 voorbij: kennelijk een gisteren gestrandde trein die naar Amsterdam moest dus.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: wo 17 jun 2009, 10:01
door Jurjen
Dexter schreef: Pff, het is ook nooit goed he? En het is ook wel aardig om mensen de kans te geven om aansluitingen naar andere treinen/bussen te halen, trouwens in de spits is het altijd mooi meegenomen om wat vroeger binnen te zijn. Bovendien ontvangen wij machinisten al sinds 1958 geen kolenpremie meer voor energiezuinig rijden. :wink:
Persoonlijk heb ik liever dat we constant rijden met kortere stops, dan dat dat de trein heel hard doorrijdt, en achter een stopper kom te zitten, of dat ik vervolgens 10 minuten naar hetzelfde perron mag staren. (-5 aankomen en 5 minuten reguliere haltetijd op veel stations tegenwoordig ;-)). De s3000 (en s800) zitten ook altijd vanaf Wormerveer achter de stoptrein aan te hobbelen.

Overigens leek Prorail Amsterdam vandaag niet helemaal wakker. Met de s3000 kwamen we voor een rood sein terecht net buiten Asd, terwijl naast ons een Sprinter ook stond te wachten op groen. De Sprinter kreeg als eerste groen, wij moesten nog even wachten op een ICE en een losse loc, en voordat wij weer door mochten, liep er nóg een Sprinter voor de rode naast ons.

Goed, vertraging zal er niet/nauwelijks door onstaan zijn, maar zou mooi zijn als die treinen gewoon door konden rijden.