CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31441
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Suus » Di 02 Jun 2009, 00:28

Ja, maar een organisatie moet ook gebruik maken van explicit knowledge, en niet processen gaan bouwen op tacit knowledge, dat is ten eerste persoonlijk, en ten tweede heeft het een groot risico op veroudering, terwijl de kennis nog wel in de praktijk wordt toegepast.

explicit knowledge = gedocumenteerde kennis
tacit knowledge = kennis uit de hersenen, gevoelsmatige kennis.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3990
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor reisthijs » Di 02 Jun 2009, 12:53

De spoornummers van Utrecht CS waren in de jaren '70 ook compleet anders dan nu. Heel apart als je oude foto's van die perrons ziet. Wat wij nu kennen als spoor 7 was oorspronkelijk spoor 1.

In die tijd had Den Haag HS ook nog de nodige kopspoortjes die nu verdwenen zijn dus het kan best dat ook daar de nummering heel anders was.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Vinny » Di 02 Jun 2009, 14:00

Bee schreef:Ja, maar een organisatie moet ook gebruik maken van explicit knowledge, en niet processen gaan bouwen op tacit knowledge, dat is ten eerste persoonlijk, en ten tweede heeft het een groot risico op veroudering, terwijl de kennis nog wel in de praktijk wordt toegepast.

explicit knowledge = gedocumenteerde kennis
tacit knowledge = kennis uit de hersenen, gevoelsmatige kennis.

Ja prima, natuurlijk kan ik ook in een onmetelijk dik boekwerk kijken uit 19-honderdzoveel om te kijken of het spoornummer toevallig ooit eens anders was, als ik het niet kan terugvinden op de kaart van 2009. Je kunt het dan ook aan een collega vragen... :lol:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31441
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Suus » Di 02 Jun 2009, 14:23

En als die collega het ook niet weet sta je samen in een boek te kijken :lol: Bij sommige collega's zal dat vast niet vervelend zijn, maar die nerd met klotsende oksels die op elk kantoor rondhangt en die veel te veel weet, ik weet het zo nog niet :mrgreen:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Dubbele P
Berichten: 764
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Dubbele P » Di 02 Jun 2009, 18:38

Vinny schreef:Ik heb de foto niet op een station gemaakt, maar heel ergens anders... :) (voor degene die weet waar: 5 kuddo's)


Volgens mij heb ik die foto al eens voorbij zien komen met destijds ook een locatie waar dat ding nu hangt. Was het niet een of ander opleidingscentrum van ProRail? :wink:

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Vinny » Di 02 Jun 2009, 19:08

Bee schreef:En als die collega het ook niet weet sta je samen in een boek te kijken :lol: Bij sommige collega's zal dat vast niet vervelend zijn, maar die nerd met klotsende oksels die op elk kantoor rondhangt en die veel te veel weet, ik weet het zo nog niet :mrgreen:

Nou vooruit één kuddo voor Bee. Daar was ik zelf namelijk ook al opgekomen en dus ben ik er uiteindelijk uitgekomen :wink:
Was het niet een of ander opleidingscentrum van ProRail
Nog geen kuddo's voor Dubbele P. Ik heb de foto inderdaad eerder gepost, maar de locatie staat dus nog open, voor 4 kuddo's... :)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2583
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor mb90 » Di 02 Jun 2009, 20:16

Het is het BAM Rail terrein in Rotterdam. Zie hem elke dag als ik er binnen kom. :P
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11920
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Geert » Di 02 Jun 2009, 22:09

Vinny schreef:
Bee schreef:Ja, maar een organisatie moet ook gebruik maken van explicit knowledge, en niet processen gaan bouwen op tacit knowledge, dat is ten eerste persoonlijk, en ten tweede heeft het een groot risico op veroudering, terwijl de kennis nog wel in de praktijk wordt toegepast.

explicit knowledge = gedocumenteerde kennis
tacit knowledge = kennis uit de hersenen, gevoelsmatige kennis.

Ja prima, natuurlijk kan ik ook in een onmetelijk dik boekwerk kijken uit 19-honderdzoveel om te kijken of het spoornummer toevallig ooit eens anders was, als ik het niet kan terugvinden op de kaart van 2009. Je kunt het dan ook aan een collega vragen... :lol:

Tijd voor een geautomatiseerd systeem daarvoor :)
Oh wacht, dat is er al --> sporenplan.nl :P

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Daan » Wo 03 Jun 2009, 09:00

Als dat écht actueel was dan had dat gekund idd...

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Vinny » Wo 03 Jun 2009, 21:49

mb90 schreef:Het is het BAM Rail terrein in Rotterdam. Zie hem elke dag als ik er binnen kom. :P

En de kuddo's gaan naar MB'90 :D Gefeliciteerd!
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Caspar » Do 04 Jun 2009, 13:58

Afbeelding

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Marc » Do 04 Jun 2009, 16:07

Vanmiddag zag ik dat ook Sittard voorzien is van kleine digitale CTA's in de stationshal.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Daniel » Do 04 Jun 2009, 17:02

De ARGOS-borden op Ut melden momenteel slechts "test". Informatief... :p
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Justin » Do 04 Jun 2009, 18:17

De oostelijke CTA op spoor 2 te Rta heeft weer teken van leven! In ieder geval doet de lichtbak het weer, en vertonen de flapjes informatie. Weliswaar gaf hij een vertraagde IC van 21.17 met +10 naar Rtd (terwijl het 7:42 was), maar het deed in ieder geval IETS.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
pytoyo123
Berichten: 73
Lid geworden op: Do 21 Mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor pytoyo123 » Do 04 Jun 2009, 18:39

Vandaag in Apeldoorn:

Spoor 3 stond: Intercity naar Deventer die vertrekt 16.01 :mrgreen:
Spoor 4 stond: Intercity naar Deventer die vertrekt 17.01 :mrgreen:

Later paar minuuutjes...

Spoor 4 stond: TEE Met Toeslag naar Berlijn :shock: .
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Caspar » Do 04 Jun 2009, 18:54

pytoyo123 schreef:Vandaag in Apeldoorn:

Spoor 3 stond: Intercity naar Deventer die vertrekt 16.01 :mrgreen:
Spoor 4 stond: Intercity naar Deventer die vertrekt 17.01 :mrgreen:

Later paar minuuutjes...

Spoor 4 stond: TEE Met Toeslag naar Berlijn :shock: .


De IC's naar Deventer vertrekken toch ook gewoon om 16.01 en 17.01?

Gebruikersavatar
pytoyo123
Berichten: 73
Lid geworden op: Do 21 Mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor pytoyo123 » Do 04 Jun 2009, 20:40

ja maar er stond op het was wel rond 16.00!

Die van 17.01 stond rond 16.00 en van 16.01!

Dart is opvallend!!!

Verder de klok doet het ''WEER NIET''
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!

Karl
Berichten: 3635
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Karl » Do 04 Jun 2009, 20:56

Misschien kun je je berichten iets duidelijker formuleren? Tip: lees je berichten eerst door voordat je op "Bevestig" ramt.
ja maar er stond op het was wel rond 16.00!

Dit is toch geen zin... :?: :!:
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Vinny » Vr 05 Jun 2009, 09:30

De IC's naar Deventer vertrekken toch ook gewoon om 16.01 en 17.01?
Dat treinen een uur van te voren al op de CTA bakken staan is toch wel opvallend. Dat gebeurt eigenlijk nooit (hoewel ik het met de BNL-trein wel eens heb meegemaakt op A'dam Centraal).
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Karl
Berichten: 3635
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Karl » Vr 05 Jun 2009, 11:07

In Breda gebeurt het met de sneltrein richting Amsterdam ook zeer regelmatig, dan is het weliswaar geen uur, maar 58 minuten. Ligt er ergens een grens, of is dat gewoon wat uitkomt?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11920
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Geert » Vr 05 Jun 2009, 11:30

Volgens mij is het beleid dat CTA's zo snel mogelijk weer worden gevuld (NS wil geen lege CTA's).

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor playertwo » Vr 05 Jun 2009, 16:44

Tja in Bd komt er de rest van dat uur planmatig geen reizigerstrein meer op spoor 5 (behalve in de spits als de s2200 2x per uur rijdt tussen Drd en Bd), dus daar kan het ook wel.

Gebruikersavatar
Dubbele P
Berichten: 764
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Dubbele P » Vr 05 Jun 2009, 16:57

Vandaag in Roermond een supersnelle intercity die na Amsterdam Sloterdijk zonder te stoppen doorreed naar Schagen ;)

Afbeelding

Rechtsboven hoort ook nog het flapje 'Voor Schiphol -/- overstappen in Utrecht Centraal' getoond te worden, maar dat boekje toont al eeuwig blanco. De andere kant van deze CTA klopte wel helemaal.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Vr 05 Jun 2009, 20:00

Ik hoorde vanmiddag op Rotterdam Alexander al enkele reizigers opmerken dat ze maar gingen lopen, het duurde nog zo lang voor de trein zou vertrekken. Pas daarna zag ik de achterste CTA van het perron ri. Rotterdam: volgens dat ding zouden we pas om 21.17 uur vertrekken, maar was er ook nog 5 minuten vertraging :P Klein detail: het was 18:30 uur :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11920
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Geert » Vr 05 Jun 2009, 21:40

Dat ding scheen gisterochtend al zo te staan, en wat later vanavond (19.00 uur) in ieder geval nog steeds.
De vreugde van een werkende CTA daar is dus maar van korte duur :P


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast