CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Suus »

Ja, maar een organisatie moet ook gebruik maken van explicit knowledge, en niet processen gaan bouwen op tacit knowledge, dat is ten eerste persoonlijk, en ten tweede heeft het een groot risico op veroudering, terwijl de kennis nog wel in de praktijk wordt toegepast.

explicit knowledge = gedocumenteerde kennis
tacit knowledge = kennis uit de hersenen, gevoelsmatige kennis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door reisthijs »

De spoornummers van Utrecht CS waren in de jaren '70 ook compleet anders dan nu. Heel apart als je oude foto's van die perrons ziet. Wat wij nu kennen als spoor 7 was oorspronkelijk spoor 1.

In die tijd had Den Haag HS ook nog de nodige kopspoortjes die nu verdwenen zijn dus het kan best dat ook daar de nummering heel anders was.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Ja, maar een organisatie moet ook gebruik maken van explicit knowledge, en niet processen gaan bouwen op tacit knowledge, dat is ten eerste persoonlijk, en ten tweede heeft het een groot risico op veroudering, terwijl de kennis nog wel in de praktijk wordt toegepast.

explicit knowledge = gedocumenteerde kennis
tacit knowledge = kennis uit de hersenen, gevoelsmatige kennis.
Ja prima, natuurlijk kan ik ook in een onmetelijk dik boekwerk kijken uit 19-honderdzoveel om te kijken of het spoornummer toevallig ooit eens anders was, als ik het niet kan terugvinden op de kaart van 2009. Je kunt het dan ook aan een collega vragen... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Suus »

En als die collega het ook niet weet sta je samen in een boek te kijken :lol: Bij sommige collega's zal dat vast niet vervelend zijn, maar die nerd met klotsende oksels die op elk kantoor rondhangt en die veel te veel weet, ik weet het zo nog niet :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Dubbele P »

Vinny schreef:Ik heb de foto niet op een station gemaakt, maar heel ergens anders... :) (voor degene die weet waar: 5 kuddo's)
Volgens mij heb ik die foto al eens voorbij zien komen met destijds ook een locatie waar dat ding nu hangt. Was het niet een of ander opleidingscentrum van ProRail? :wink:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Vinny »

Bee schreef:En als die collega het ook niet weet sta je samen in een boek te kijken :lol: Bij sommige collega's zal dat vast niet vervelend zijn, maar die nerd met klotsende oksels die op elk kantoor rondhangt en die veel te veel weet, ik weet het zo nog niet :mrgreen:
Nou vooruit één kuddo voor Bee. Daar was ik zelf namelijk ook al opgekomen en dus ben ik er uiteindelijk uitgekomen :wink:
Was het niet een of ander opleidingscentrum van ProRail
Nog geen kuddo's voor Dubbele P. Ik heb de foto inderdaad eerder gepost, maar de locatie staat dus nog open, voor 4 kuddo's... :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door mb90 »

Het is het BAM Rail terrein in Rotterdam. Zie hem elke dag als ik er binnen kom. :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Geert »

Vinny schreef:
Bee schreef:Ja, maar een organisatie moet ook gebruik maken van explicit knowledge, en niet processen gaan bouwen op tacit knowledge, dat is ten eerste persoonlijk, en ten tweede heeft het een groot risico op veroudering, terwijl de kennis nog wel in de praktijk wordt toegepast.

explicit knowledge = gedocumenteerde kennis
tacit knowledge = kennis uit de hersenen, gevoelsmatige kennis.
Ja prima, natuurlijk kan ik ook in een onmetelijk dik boekwerk kijken uit 19-honderdzoveel om te kijken of het spoornummer toevallig ooit eens anders was, als ik het niet kan terugvinden op de kaart van 2009. Je kunt het dan ook aan een collega vragen... :lol:
Tijd voor een geautomatiseerd systeem daarvoor :)
Oh wacht, dat is er al --> sporenplan.nl :P
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Daan »

Als dat écht actueel was dan had dat gekund idd...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Vinny »

mb90 schreef:Het is het BAM Rail terrein in Rotterdam. Zie hem elke dag als ik er binnen kom. :P
En de kuddo's gaan naar MB'90 :D Gefeliciteerd!
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Caspar »

Afbeelding
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Marc »

Vanmiddag zag ik dat ook Sittard voorzien is van kleine digitale CTA's in de stationshal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Daniel »

De ARGOS-borden op Ut melden momenteel slechts "test". Informatief... :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Justin »

De oostelijke CTA op spoor 2 te Rta heeft weer teken van leven! In ieder geval doet de lichtbak het weer, en vertonen de flapjes informatie. Weliswaar gaf hij een vertraagde IC van 21.17 met +10 naar Rtd (terwijl het 7:42 was), maar het deed in ieder geval IETS.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door pytoyo123 »

Vandaag in Apeldoorn:

Spoor 3 stond: Intercity naar Deventer die vertrekt 16.01 :mrgreen:
Spoor 4 stond: Intercity naar Deventer die vertrekt 17.01 :mrgreen:

Later paar minuuutjes...

Spoor 4 stond: TEE Met Toeslag naar Berlijn :shock: .
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Caspar »

pytoyo123 schreef:Vandaag in Apeldoorn:

Spoor 3 stond: Intercity naar Deventer die vertrekt 16.01 :mrgreen:
Spoor 4 stond: Intercity naar Deventer die vertrekt 17.01 :mrgreen:

Later paar minuuutjes...

Spoor 4 stond: TEE Met Toeslag naar Berlijn :shock: .
De IC's naar Deventer vertrekken toch ook gewoon om 16.01 en 17.01?
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door pytoyo123 »

ja maar er stond op het was wel rond 16.00!

Die van 17.01 stond rond 16.00 en van 16.01!

Dart is opvallend!!!

Verder de klok doet het ''WEER NIET''
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Karl »

Misschien kun je je berichten iets duidelijker formuleren? Tip: lees je berichten eerst door voordat je op "Bevestig" ramt.
ja maar er stond op het was wel rond 16.00!
Dit is toch geen zin... :?: :!:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Vinny »

De IC's naar Deventer vertrekken toch ook gewoon om 16.01 en 17.01?
Dat treinen een uur van te voren al op de CTA bakken staan is toch wel opvallend. Dat gebeurt eigenlijk nooit (hoewel ik het met de BNL-trein wel eens heb meegemaakt op A'dam Centraal).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Karl »

In Breda gebeurt het met de sneltrein richting Amsterdam ook zeer regelmatig, dan is het weliswaar geen uur, maar 58 minuten. Ligt er ergens een grens, of is dat gewoon wat uitkomt?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Geert »

Volgens mij is het beleid dat CTA's zo snel mogelijk weer worden gevuld (NS wil geen lege CTA's).
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door playertwo »

Tja in Bd komt er de rest van dat uur planmatig geen reizigerstrein meer op spoor 5 (behalve in de spits als de s2200 2x per uur rijdt tussen Drd en Bd), dus daar kan het ook wel.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Dubbele P »

Vandaag in Roermond een supersnelle intercity die na Amsterdam Sloterdijk zonder te stoppen doorreed naar Schagen ;)

Afbeelding

Rechtsboven hoort ook nog het flapje 'Voor Schiphol -/- overstappen in Utrecht Centraal' getoond te worden, maar dat boekje toont al eeuwig blanco. De andere kant van deze CTA klopte wel helemaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Daniel »

Ik hoorde vanmiddag op Rotterdam Alexander al enkele reizigers opmerken dat ze maar gingen lopen, het duurde nog zo lang voor de trein zou vertrekken. Pas daarna zag ik de achterste CTA van het perron ri. Rotterdam: volgens dat ding zouden we pas om 21.17 uur vertrekken, maar was er ook nog 5 minuten vertraging :P Klein detail: het was 18:30 uur :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Geert »

Dat ding scheen gisterochtend al zo te staan, en wat later vanavond (19.00 uur) in ieder geval nog steeds.
De vreugde van een werkende CTA daar is dus maar van korte duur :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten