CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vinny schreef:De flapjes naar Moskou hebben jarenlang in de ijskast gestaan totdat in 2007 er weer een nachttrein werd ingelegd naar die plaats. Ik geloof dat er op Sloterdijk nog altijd een flapje met Madrid bestaat; terwijl bij mijn weten sinds de jaren '60 geen rechtstreekse trein naar de Spaanse hoofdstad meer heeft gereden, en dit tegenwoordig toch redelijk fysiek onmogelijk is geworden...
Sloterdijk-Hoog heeft de Vlugtlaan-Lelylaan-Schiphol-Hoofddorp alsmede Amsterdam C-Hilversum-Amersfoort-Groningen/Leeuwarden/Enschede er ook nog inzitten uit de tijd dat de NoordOost nog stopperde over de westtak. En natuurlijk flappen van de IC naar Lelylaan-Schiphol-Den Haag-Rotterdam-Vlissingen.

In Zaandam hebben de CTA's nog flapjes van Internationale treinen (uit de jaren'80 toen er een Int. trein was van Alkmaar naar Hagen). En onlongs is er het eindbestemmingsflapje: Eindhoven ingedraaid, geen idee waarom. misschien voor de testweek hoog frequent rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Daniel »

In Zwijndrecht stonden vandaag alle stoppende IC's en sneltreinen ri. Rotterdam met slechts "Extra trein" op de CTA, terwijl het de andere kant op een "Let op omroepbericht" naar Dordrecht werd. En daarbij is natuurlijk het flapje "op een gedeelte van dit traject vindt busvervoer plaats" wat vreemd, dat suggereert dat je op de brug over de Oude Maas op de bus moet overstappen ofzo, niet op een station in ieder geval aangezien het een gedeelte van een traject tussen twee opeenvolgende stations betreft :lol:
Overigens mist er hier ook een flapje...
Afbeelding

En hier is mooi het verschil in aankondiging in beide richtingen te zien. Trouwens, ook wel apart dat dus op twee verschillende CTA's in beide gevallen aan de Rtd-zijde hetzelfde flapje ontbreekt :P
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Ardan »

Ik moest dit weekend elke dag op en neer pendelen tussen Deventer en Winterswijk (of ik had feestjes moeten missen ;)). Zijn er net werkzaamheden bij Deventer, ze zijn in ieder geval bij het viaduct over de Amstellaan bezig. Via Apeldoorn reizen is geen pretje als je in de DM'90-oventjes zit... Beetje vaag vond ik de omroep in Apeldoorn: 'Dames en heren, vanweege werkzaamheeden rijd'n de treinen tot Deev'nter. (...)' Ik had het beter gevonden als ze er bij zei dat de treinen richting Enschede tot Deventer zouden rijden.
Treffend vond ik ook de CTA op spoor 4: 'Achterste treindeel tot Deventer'. De rest rijdt stiekem toch door :lol:
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door MdJ »

Het klopt toch wat er op de CTA staat? Het stel rijdt tot Dv. Dat ook de voorste treinstellen tot Deventer rijden en keert op de IC richting het westen(wat over het algemeen het deel wat tot Dv gaat doet) doet daar niets aan af :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Marc »

Vanmiddag had de CTA in Utrecht (noordtunnel spoor 14a) kuren. Aan de zuidzijde bleven de minuten (37) en de eindbestemming (Nijmegen) op de CTA staan en aan beide kanten bleef het middelste boekje aan de linkerkant rondtollen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Vinny »

Er is weer een "virus" van statische palletten uitgebroken: De komende tijd zullen jullie veel defecte palleten vervangen zien door handgeschreven versies... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door webguy »

Hoe moeilijk kan het zijn om er mee naar een drukker te gaan? Ziet er iig beter uit dan iets handgeschreven. Vast duur, dat wel, maar dan ziet het er iig uit. Je kan ook zelf een inkjet printer goed afstellen om zoiets te gaan printen :P Volgens mij is het een en al onwil. Iedereen ziet dat over 5 jaar nog alle stations geen digitale CTAs hebben, dus lijkt me handig om een oplossing te gaan zoeken...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Vinny »

Het bestellen van gedrukte palletten duurt minimaal een half jaar. Er zijn weer wat bestellingen de deur uit gedaan...

Leuker kunnen we het niet maken :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door webguy »

En euh, dat is dus belachelijk :P Lang leven het "zo doen ze het altijd" denken. Of ben ik teveel student? En reserve zijn er zeker ook niet?
Ok, plan f, maak stencils en met spuitbusje op blanco paletten moet dat wel gaan :P Ziet er beter uit dan het gekalk van monteurs.
Ach ja, goeie reisinformatie? Wat is dat?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Vinny »

Er wordt in een ander contractgebied geëxperimenteerd met monteurs die een PDA hebben waar ze stickers op kunnen uitprinten die ze op lege flapjes kunnen plakken. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dit landelijk wordt uitgerold, aangezien binnenkort het Info-plus systeem eens operationeel moet gaan worden waardoor de CTA-bakken kunnen worden vervangen door digitale exemplaren.

Zoals een oude spoorwijsheid zegt: Wanneer er iemand het object begint te schilderen weet je vrijwel zeker dat het binnen twee weken gesloopt gaat worden. :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Caspar »

Eerst de schermen vervangen, dan kan pas Infoplus worden uitgerold. De nieuwe schermen kunnen ook door Bepac worden aangestuurd, de oude niet door Infoplus. Kortom, snap niet waarom het vervangen van de schermen nog niet is begonnen op grotere schaal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Suus »

Op Utrecht hangt er bij spoor 5/7 bovenaan de roltrap nog een CTA met Amsterdam Bijlmer en Amsterdam Zuid WTC erin.

Op spoor 7a geeft een CTA ook regelmatig een intercity naar Amsterdam Bijlmer ArenA, Amsterdam Zuid en Schagen aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Daniel »

Vanmiddag zag ik de t856 op Utrecht Centraal binnenkomen met 3x IRM-IV, maar van de bestemmingsdisplays klopte echt helemaal niks...
- voorste stel: Den Haag Centraal
- middelste stel: Heerlen
- achterste stel: Alkmaar

Nouja, de bestemming van het achterste stel was dus nog wel juist.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Fles »

Afbeelding
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Stefan »

Vanmiddag op spoor 5 in Ah, de Internationale trein naar Nijmegen van 12.50u. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door playertwo »

De CTA's en klokken in Tilburg zijn sinds donderdag 19u32 in staking (blikseminslag). De omroepinstallatie was dat vrijdag ook nog, maar was inmiddels al wel weer aan de praat gekregen.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Marc »

Ah, nu begrijp ik waarom alle vertrekkende treinen vanmorgen handmatig werden omgeroepen...
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door playertwo »

Oude tijden herleven :mrgreen: , maar eind van de vanmiddag was ook dat weer voorbij. De CTA's werkten weer gewoon. Vanmorgen hadden ze er al twee aan de praat gekregen (eentje op spoor 1, en eentje op spoor 2). Op spoor 3 was er nog eentje op afgelopen donderdag, de andere heb ik niet kunnen waarnemen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door MdJ »

Stefan schreef:Vanmiddag op spoor 5 in Ah, de Internationale trein naar Nijmegen van 12.50u. :P
Dat was wel een hele erge storing ja.. Spoor 5 heeft geen perron :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Stefan »

Ik bedoelde natuurlijk spoor 4.. Was niet helemaal wakker.. :oops: :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Vinny »

De trein Maastricht - Brussel heeft in Maastricht geen klassificatie meer op de CTA-borden. De EC Brussel - Bâle (Bazel?) heeft dat in Luxemburg ook niet.

Ik zie er zelf geen probleem in om deze treinen gewoon allebei als "IC" te benoemen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Suus »

Bâle is inderdaad Basel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door IC3 »

Officieel mag de EC Brussel - Zwitserland geen EuroCity meer heten, want er is geen restauratievoorziening aanwezig. In Zwitserland wordt deze trein eenvoudig als InterRegio aangegeven, wat de lading van deze treinserie - naar mijn bescheidenheid - beter dekt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Vinny »

De trein Luik - Luxemburg is geklassificeerd als IR. Volgens mij is de trein Brussel - Luxemburg sneller. Ik kreeg als advies om over te stappen in Namen omdat dat sneller was volgens de reisplanner (achteraf niet, want ik liep 45 min. vertraging op door een wisselstoring).
Heel erg spijtig dat er geen catering is in deze trein trouwens: Luxemburg - Namen is best een eindje (zeker als je bijna drie kwartier ergens op een afgelegen plek in de Ardennen staat te stofhappen) en ik had best wat koffie gelust. Maar goed, het is dan ook een heel erg rustige trein.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Daniel »

Zojuist op Gouda op de westelijkste CTA van spoor 8 naast de aankondiging van de t2856: "de intercity naar Amersfoort komt eerder aan op Utrecht C." :p Hmm ja, dat klopt eigenlijk wel...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten