CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Dexter » Do 09 Jul 2009, 01:37

Justin schreef:Leuke serie is het he, de s5000-s5700 :p

Nou van mij mag je 'm hebben! Het is een leuk ritje, maar als je er gemiddeld 4x per week mee wordt doodgegooit (en altijd in de spits) wordt het toch beduidend minder... :P

Ik meldde het al in een ander topic, maar ik zag vanmiddag 2 SGMm II-tjes van Gv richting Binckhorst vertrekken met op de RIS-displays: 'Bestemming Eygelshoven Markt', erg exotisch dus...
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Ruben » Za 11 Jul 2009, 11:42

De cta van spoor 1 op Dvd gaf de s700 van 11:34 eerst +5 met een Tuffie omroep, waarna de vertraging van het ding verdween. Trein stond er om :39 dus het klopte precies.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9548
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Wubbo » Za 11 Jul 2009, 12:50

Ik zat trouwens gisteravond in de trein naar Geen actuele reisinformatie beschikbaar, aldus de CTA van Amersfoort. Gelukkig stopt die trein kennelijk ook op Utrecht Overvecht, en zo kwam ik toch nog thuis :D.

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor M57 » Za 11 Jul 2009, 21:10

Laat me raden: spoor 7? Dat zegt-ie namelijk al een week of twee.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9548
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Wubbo » Za 11 Jul 2009, 21:27

Check. Tot de binnenkomst van de trein wist 'ie trouwens wel welke trein het was...

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Ruben » Za 11 Jul 2009, 22:42

Dezelfde s700 als waar ik op Dvd instapte stond op Amf naast lege CTAs. Hij had dan wel wat vertraging maar dacht dat het leegmaken ervan net als bij de oude CTAs pas bij verlaten perronspoor gebeurde.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Ma 13 Jul 2009, 12:30

Toppunt van een CTA-rariteit: op Brd spoor 4 zuidzijde staat een paal waar wat draden uit komen :p Ooit hing daar een CTA aan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9260
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Ardan » Di 14 Jul 2009, 02:37

Al ongelofelijk lang laat de CTA op spoor 1b in Zutphen hetzelfde zien:

Vertrek xx xx Stoptrein
Vorden, Ruurlo
Lichtenvoorde-Groenlo
Arnhem, Nijmegen
Oss, 's Hertogenbosch, verder stoptrein Winterswijk

Winterswijk West wordt dus voor een enorme omweg overgeslagen :P
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Geert » Di 14 Jul 2009, 09:31

Het Argosbord in Utrecht was vanmorgen erg verhelderend:

Code: Selecteer alles

1/4 Dit is een voorbeeld van
    een ARGOS-bord.
2/4 Deze informatieborden hangen op 46
    grotere stations in Nederland.
3/4 Schiphol-Leiden Centraal
    De hele dag werkzaamheden.
4/4 test


Foutje...

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Caspar » Di 14 Jul 2009, 11:01

Alle CTA's op station Hoorn hebben ween week uitgestaan. Reden ervan, geen idee. Wel eindeloos gevraag welke trein waar heen ging aan treinpersoneel.

KM46
Berichten: 8062
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor KM46 » Di 14 Jul 2009, 11:23

Geen eigenaardigheid maar toch: een van de CTA's die de oude tunnel van Rotterdam Centraal naar spoor 4 verwees heeft een nieuwe eigenaar gevonden. namelijk bij RailZ miniworld te Rotterdam :wink:.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9548
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Wubbo » Zo 26 Jul 2009, 00:33

In Goes was het vanmiddag bal: de Intercity richting Amsterdam Centraal reed naar Kruiningen-Yerseke, Bergen op Zoom, Roosendaal, Etten-Leur, Breda en verder de normale route. De stoptrein richting Middelburg zou in Vlissingen Souburg kennelijk worden gesplitst: het bovenste deel ging naar Dordrecht en het onderste deel naar Zwolle.

In 's-Hertogenbosch herleefden oude tijden: om 22.23 vertrok daar een Intercity naar Utrecht Centraal, Amsterdam Amstel en Zandvoort aan Zee. Jammer dat ie niet in Amsterdam zou stoppen ;-)

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Justin » Do 30 Jul 2009, 22:56

Al sinds begin deze week hebben de CTA's van Amf problemen met het woord "Sprinter" en met het Schiphol-tekentje. In het bijzonder met het overzicht van de eerstvolgende vertrekkende treinen vanaf het gehele station.

1. Schiphol-teken:
Er staat letterlijk Schiphol -<--

2. Sprinter?
Waar een sprinter hoort te rijden, is er niet meer dan een NS-logo te zien, zonder treinsoort.

3. Afkortingengebruik en geblaat.
De s5800 wordt aangegeven als "Ass,Zd v Sprinter Uitgeest", wederom zonder treinsoort --> scriptfoutje dat het woord Sprinter al in de bestemming staat aangegeven?

4. Klein gezeik: Schothorst en Amersfoort Vathorst of Amersfoort Schothorst en Vathorst?
Gek genoeg heb je altijd wat met de Amersfoortse bestemmingen. Normaal krijg je op de grote CTA's als eindbestemming voor de s2800 "Schothorst" en voor de s5800 "Amersfoort Vathorst". Op de kleinere, overzichten, staat er nu "Vathorst" (zonder treinsoort).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Do 30 Jul 2009, 23:33

Owja, kennen jullie de CTA op Rotterdam Alexander aan de Gouda-zijde van het perron ri. Rotterdam nog? Het ding "werkt" weer en kondigde vanmiddag om kwart over vijf de IC naar Rotterdam van 23.17 uur aan :lol: Die loopt dus zes uur voor...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Carina
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 24 Jul 2009, 15:43

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Carina » Vr 31 Jul 2009, 13:18

Weten jullie toevallig welke lettertype de Argos borden hebben?

KM46
Berichten: 8062
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor KM46 » Za 01 Aug 2009, 11:04

Reiziger Ddrs schreef:Owja, kennen jullie de CTA op Rotterdam Alexander aan de Gouda-zijde van het perron ri. Rotterdam nog? Het ding "werkt" weer en kondigde vanmiddag om kwart over vijf de IC naar Rotterdam van 23.17 uur aan :lol: Die loopt dus zes uur voor...
Dat was me deze week ook al opgevallen ja.. :wink:.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Geert » Za 01 Aug 2009, 12:07

Carina schreef:Weten jullie toevallig welke lettertype de Argos borden hebben?

Het ontwerpvoorschrift meldt:
ARGOS matrix font
Het ARGOS font maakt onderdeel uit van de firmware en is ook vanuit de ARGOS server te versturen naar alle ARGOS borden.


Wellicht dat je dus bij de leverancier (Surtronic) verder kunt informeren. Eventueel kun je ook een foto van een ARGOS bord nemen en op WhatTheFont een vergelijkbaar lettertype zoeken :)

Carina
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 24 Jul 2009, 15:43

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Carina » Za 01 Aug 2009, 12:16

Geert schreef:
Carina schreef:Weten jullie toevallig welke lettertype de Argos borden hebben?

Het ontwerpvoorschrift meldt:
ARGOS matrix font
Het ARGOS font maakt onderdeel uit van de firmware en is ook vanuit de ARGOS server te versturen naar alle ARGOS borden.


Wellicht dat je dus bij de leverancier (Surtronic) verder kunt informeren. Eventueel kun je ook een foto van een ARGOS bord nemen en op WhatTheFont een vergelijkbaar lettertype zoeken :)


Ah, Whatthefont had ik inderdaad al geprobeerd. Daar kwam alleen niet zoveel zinnigs uit.
Ik heb een mailtje gestuurd naar Surtronic :).

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Za 01 Aug 2009, 17:37

Over de CTA op Rta: vrijdagmiddag kwam ik daar een kwartier later langs als donderdag, maar stond er nog altijd 23.17 uur als vertrektijd op :P Lijkt er dus op dat de tijd-flapjes van die CTA het helemaal niet meer doen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Marc » Za 01 Aug 2009, 17:41

Hmmm, een steeds terugkerend foutje op de zaterdag in Maastricht:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Wo 05 Aug 2009, 20:19

Om maar weereens terug te komen op de beruchte CTA op Rotterdam Alexander: die toont inmiddels een andere trein... de Sprinter naar Rotterdam Noord en Rotterdam Centraal van 23.28 uur om tien over zeven 's ochtends :lol:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 678
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Mikos » Vr 07 Aug 2009, 12:47

Geert schreef:
Mikos schreef:Zo schijnt er op dit moment een softwarefout in de CTA op het perron in Abcoude te zitten: Die toont als eindbestemming 'Amsterdam Sloterdijk'. :roll:

Wat is daar mis mee? Volgens mij wordt de s4000 al vanaf Gouda aangekondigd met eindbestemming 'Amsterdam Sloterdijk'.

Nog even terugkomend op dit verhaal. Ik heb een bericht teruggekregen, waarin mij vermeld werd dat men de reisinformatie voor deze 2 treinen gaat aanpassen. De 4052 en de 4054 zullen voortaan (vanaf eind volgende week) tot Amsterdam Centraal in de CTA's staan, maar ook in de reisplanner en in de Railpocket.

Oud forumgebruiker

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Vr 07 Aug 2009, 13:40

Jammer dat zoiets pas na enkele maanden gebeurt. De 4084 staat ook nog altijd aangegeven, als doorgaande op de 4586, terwijl dit al enkele weken (gedurende de werkzaamheden Velsertunnel) niet van toepassing is.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Marc » Vr 07 Aug 2009, 14:22

In de Maastrichtse CTA langs spoor 5b bleek een flapje los te hangen. Hierdoor ontstonden leuke treinen:
De sneltrein naar Amersfoort, gereden door Veolia:
Afbeelding
De stoptrein naar Eindhoven, stopt niet in Roermond, Weert, Heeze en Geldrop:
Afbeelding
Een trein waar je niet in mag stappen, er staan bussen klaar aan de Meerssenerweg:
Afbeelding
En tot slot de leukste: de stoptrein naar Schagen :mrgreen: (stopt op alle tussengelegen stations :wink:):
Afbeelding

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor playertwo » Vr 07 Aug 2009, 20:17

Vanmorgen ging de s3600 voor de verandering eens naar Horst-Sevenum volgens één van de CTAs in Tilburg (in plaats van naar Zwolle). Die heb ik eerder ook al voorbij zie komen. Verder stond er wel een boekje dat er op een deel van het traject busvervoer plaatsvond, en uiteraard de omroep over de werkzaamheden tussen Nijmegen en Arnhem (+ omreisadvies via Utrecht) vlak voor vertrek van de 3600. In de trein zelf kon je ongeveer een kanon afschieten, en in de ochtendspits.

In Den Bosch was er ook een handige CTA op spoor 1b/c:
18u00 Internationale trein
Autoslaaptrein (als bestemmingsboekje)

En daar mocht men het mee doen :roll:


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten