CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Marc » Ma 10 Aug 2009, 17:57

Nog eentje van het afgelopen weekend:
Er waren werkzaamheden tussen Landgraaf en Kerkrade, de CTA in Maastricht gaf dit niet echt duidelijk aan:
Afbeelding
Volgens de CTA zouden de bussen vanaf Heerlen rijden (vreemd, want Landgraaf zit ook gewoon in de CTA als eindbestemming)...

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor playertwo » Ma 10 Aug 2009, 19:27

Normaal zou er 'gewoon' Kerkrade Centrum voorgedraaid moeten worden, ook bij werkzaamheden.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9279
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Ardan » Di 11 Aug 2009, 19:47

Jep, net zoals er op het noordelijke deel van de IJssellijn telkens het hele traject naar Roosendaal wordt voorgedraaid. Inclusief de mededeling 'Op een deel van het traject vindt busvervoer plaats' ivm de werken tussen Arnhem en Nijmegen deze week. In Zutphen (en ik neem aan ook Dieren) stond dit er echter niet omdat alle boekjes al waren gebruikt door stationsnamen. Op de trein zelf waren ze bij de VIRMpjes niet consequent: soms stond er Roosendaal, soms stond er Arnhem. Wat hoort er eigenlijk volgens de regels te staan dan? De lijn gaat naar Roosendaal, maar er wordt maar tot Arnhem gereden. Wat zet je er dan op?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Mark » Di 11 Aug 2009, 21:05

Volgens mij liep daar ooit een poll over. Of dat hier was of op Opeenshadikhet... geen idee meer ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Chauf21 » Di 11 Aug 2009, 21:15


Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Vinny » Wo 12 Aug 2009, 12:26

Op een CTA bak kan al veel informatie worden getoond:
* Trein wordt omgeleid
* Does not stop Schiphol Airport
* Op een gedeelte van het traject vindt busvervoer plaats
* Trein rijdt slechts tot (plaats)
* Grace a un greve a Belgique, ce train ne circulait que Roosendaal
* Stopt vandaag ook/niet te (plaats)

Wat mij betreft komt daar bij:
* Baanvak gestremd tussen (plaats) en (plaats)
* Omreisadvies via: (plaats)

En bij werkzaamheden aan de Velsertunnel zou het toch wel leuk geweest zijn als de alternatieve eindbestemming in de CTA bakken stond (Driehuis ipv Beverwijk/Uitgeest).
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Oud forumgebruiker

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Wo 12 Aug 2009, 12:49

Én op de treinen!! Want nu staat er altijd óf Uitgeest óf Beverwijk. Beide foutief.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Wo 12 Aug 2009, 13:09

De CTA's in Dordrecht, in ieder geval op spoor 15, hebben ook flapjes met...

"Baanvakstremming"
"Vervangend busvervoer"
"vertrekt van uitgang Krispijnzijde"

Dat lijkt me toch al een stap in de goede richting...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Do 13 Aug 2009, 08:26

De wonderen zijn de wereld nog niet uit... vanmorgen was de achterste CTA op het perron ri. Rotterdam C. te Rotterdam Alexander weer helemaal bij de tijd. Hij kondigde na lange tijd weer de juiste trein met de juiste vertrektijd erbij aan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Mark » Do 13 Aug 2009, 12:49

Reiziger Ddrs schreef:De CTA's in Dordrecht, in ieder geval op spoor 15, hebben ook flapjes met...

"Baanvakstremming"
"Vervangend busvervoer"
"vertrekt van uitgang Krispijnzijde"

Dat lijkt me toch al een stap in de goede richting...
In Hengelo bestaan er ook flappen met "Geen treinverkeer mogelijk richting [plaats] - bussen vertrekken van het Stationsplein. Worden nog weleens gebruikt ook :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Oud forumgebruiker

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Do 13 Aug 2009, 13:03

Ja die heb je in Zaandam ook:

Vertrek --.-- Let op Omroepbericht
Geen treinverkeer mogelijk richting Hoorn
Bussen vertrekken vanaf uitgang Houtveld.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Marc » Do 13 Aug 2009, 16:10

Ik heb een paar maanden geleden een overzicht gemaakt van de kleine CTA in Maastricht:

Treinsoort
Linksboven
Linksonder
Rechtsboven
Rechtsonder

Opvallend zijn:
- Treinsoorten TEE (niet onbekend in Maastricht), IC-trein, D-trein en EC-trein
- de flapjes van de oude serie 3500, met bestemmingen richting Amersfoort, Harderwijk, Zwolle en Groningen (met de oude aanduiding Utrecht CS)
- diverse Belgische en Luxemburgse bestemmingen (eindbestemmingen Knokke, Blankenberge, Antwerpen C, Brugge, Landen, Luxembourg en het Zwitserse Basel SBB)
- flapjes van de "Valkenburg expres" met treinen richting Den Haag, Rotterdam en Zwolle (daarom zitten bestemmingen richting Venlo in de CTA)

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor playertwo » Do 13 Aug 2009, 18:43

ziggy schreef:Én op de treinen!! Want nu staat er altijd óf Uitgeest óf Beverwijk. Beide foutief.
Op de trein wordt normaal de bestemming neergezet (indien beschikbaar als eindbestemming natuurlijk), waar de trein op dat moment eindigt.

Gebruikersavatar
Dubbele P
Berichten: 764
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Dubbele P » Do 13 Aug 2009, 21:22

Marc schreef:Ik heb een paar maanden geleden een overzicht gemaakt van de kleine CTA in Maastricht:


Ik vind het leuk dat 'Valkenburg, Simpelveld, Aachen West' van de lijn Maastricht-Aachen nog beschikbaar zijn! Die is al sinds 1992 buiten gebruik, maar de flapjes zijn nog steeds aanwezig. :D

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Vinny » Do 13 Aug 2009, 22:37

Je moet je de kost geven wat er allemaal in de CTA bakken aan ouderwetse flapjes zitten.
Holland Scandinavië express
Schweiz express

De flapjes naar Moskou hebben jarenlang in de ijskast gestaan totdat in 2007 er weer een nachttrein werd ingelegd naar die plaats. Ik geloof dat er op Sloterdijk nog altijd een flapje met Madrid bestaat; terwijl bij mijn weten sinds de jaren '60 geen rechtstreekse trein naar de Spaanse hoofdstad meer heeft gereden, en dit tegenwoordig toch redelijk fysiek onmogelijk is geworden...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Suus » Do 13 Aug 2009, 22:43

Over een paar jaar kan dat volgens mij weer, als de HSL Frankrijk - Barcelona is opgeleverd. Volgens mij ligt er ook al een HSL van normaalspoor tussen Barcelona en Madrid.

Zo zouden zelfs Zon-Thalys treinen naar de Costa Blanca (Malaga) kunnen ontstaan :idea:
Rame à l'approche

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Freek » Do 13 Aug 2009, 22:46

Bee schreef:Over een paar jaar kan dat volgens mij weer, als de HSL Frankrijk - Barcelona is opgeleverd. Volgens mij ligt er ook al een HSL van normaalspoor tussen Barcelona en Madrid.

Zo zouden zelfs Zon-Thalys treinen naar de Costa Blanca (Malaga) kunnen ontstaan :idea:


alle drie de feiten kloppen.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7696
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor webguy » Vr 14 Aug 2009, 10:27

Als die HSL er komt :P Dat is Betuweroute qua weerstand maar dan 10x erger, heel baskenland is er tegen en overal staan leuzen "AHT ez" (geen HSL). Maar dat is een ander verhaal :)
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Suus » Vr 14 Aug 2009, 10:49

Nouja, best vreemd dat Baskenland tegen een HSL (Perpignan) Frankrijk - Barcelona is als die hele HSL in Catalonië komt te liggen :?
Rame à l'approche

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7696
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor webguy » Vr 14 Aug 2009, 10:53

Oops, andere HSL :P Er is ook een HSL Irun - Vitoria-Gasteiz, dat is de hoofdlijn naar Madrid...
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Mark » Vr 14 Aug 2009, 19:12

Vinny schreef:Op een CTA bak kan al veel informatie worden getoond:
* Trein wordt omgeleid
* Does not stop Schiphol Airport
* Op een gedeelte van het traject vindt busvervoer plaats
* Trein rijdt slechts tot (plaats)
* Grace a un greve a Belgique, ce train ne circulait que Roosendaal
* Stopt vandaag ook/niet te (plaats)

Wat mij betreft komt daar bij:
* Baanvak gestremd tussen (plaats) en (plaats)
* Omreisadvies via: (plaats)
Vandaag zag in de CTA's van Aml voor het eerst een flap zitten met Reizigers richting Amersfoort, reis via Zwolle. (er zijn werkzaamheden tussen Dv en Rsn) Had ik nog niet eerder gezien :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4004
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor reisthijs » Za 15 Aug 2009, 12:49

Sommige CTA's hebben specifieke vaak voorkomende perronwijzigingen ertussen zitten, zoals hier in Gouda:
Afbeelding
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Suus » Za 15 Aug 2009, 13:07

Klopt, die is er al ingeplaatst sinds spoor 11 in gebruik is in Gouda, al jaren voordat de lightrail werd geintroduceerd.

Bij spoor 4 zitten er volgens mij ook nog flapjes in voor "Vertrekt heden van spoor 9"
Rame à l'approche

KM46
Berichten: 8099
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor KM46 » Za 15 Aug 2009, 13:40

Bee schreef:Klopt, die is er al ingeplaatst sinds spoor 11 in gebruik is in Gouda, al jaren voordat de lightrail werd geintroduceerd.
Bij spoor 4 zitten er volgens mij ook nog flapjes in voor "Vertrekt heden van spoor 9"
Als ze de CTA niet vernieuwd / verbouwd hebben, dan moeten ze er nog in zitten ja.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Za 15 Aug 2009, 18:50

Hoewel er door werkzaamheden geen treinen rijden tussen Leerdam en Geldermalsen reden veruit de meeste GTW's vandaag gewoon met "Geldermalsen" op hun displays. Heb je mooi aanpasbare bestemmingsdisplays, passen ze ze niet aan. Een uitzondering was de 10.504 die ik met "TOT LEERDAM" erop zag rijden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 4 gasten