CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Oud forumgebruiker

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Zo 16 Aug 2009, 22:09

Vinny schreef:De flapjes naar Moskou hebben jarenlang in de ijskast gestaan totdat in 2007 er weer een nachttrein werd ingelegd naar die plaats. Ik geloof dat er op Sloterdijk nog altijd een flapje met Madrid bestaat; terwijl bij mijn weten sinds de jaren '60 geen rechtstreekse trein naar de Spaanse hoofdstad meer heeft gereden, en dit tegenwoordig toch redelijk fysiek onmogelijk is geworden...
Sloterdijk-Hoog heeft de Vlugtlaan-Lelylaan-Schiphol-Hoofddorp alsmede Amsterdam C-Hilversum-Amersfoort-Groningen/Leeuwarden/Enschede er ook nog inzitten uit de tijd dat de NoordOost nog stopperde over de westtak. En natuurlijk flappen van de IC naar Lelylaan-Schiphol-Den Haag-Rotterdam-Vlissingen.

In Zaandam hebben de CTA's nog flapjes van Internationale treinen (uit de jaren'80 toen er een Int. trein was van Alkmaar naar Hagen). En onlongs is er het eindbestemmingsflapje: Eindhoven ingedraaid, geen idee waarom. misschien voor de testweek hoog frequent rijden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Zo 16 Aug 2009, 22:32

In Zwijndrecht stonden vandaag alle stoppende IC's en sneltreinen ri. Rotterdam met slechts "Extra trein" op de CTA, terwijl het de andere kant op een "Let op omroepbericht" naar Dordrecht werd. En daarbij is natuurlijk het flapje "op een gedeelte van dit traject vindt busvervoer plaats" wat vreemd, dat suggereert dat je op de brug over de Oude Maas op de bus moet overstappen ofzo, niet op een station in ieder geval aangezien het een gedeelte van een traject tussen twee opeenvolgende stations betreft :lol:
Overigens mist er hier ook een flapje...
Afbeelding

En hier is mooi het verschil in aankondiging in beide richtingen te zien. Trouwens, ook wel apart dat dus op twee verschillende CTA's in beide gevallen aan de Rtd-zijde hetzelfde flapje ontbreekt :P
Afbeelding
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9273
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Ardan » Zo 16 Aug 2009, 22:53

Ik moest dit weekend elke dag op en neer pendelen tussen Deventer en Winterswijk (of ik had feestjes moeten missen ;)). Zijn er net werkzaamheden bij Deventer, ze zijn in ieder geval bij het viaduct over de Amstellaan bezig. Via Apeldoorn reizen is geen pretje als je in de DM'90-oventjes zit... Beetje vaag vond ik de omroep in Apeldoorn: 'Dames en heren, vanweege werkzaamheeden rijd'n de treinen tot Deev'nter. (...)' Ik had het beter gevonden als ze er bij zei dat de treinen richting Enschede tot Deventer zouden rijden.
Treffend vond ik ook de CTA op spoor 4: 'Achterste treindeel tot Deventer'. De rest rijdt stiekem toch door :lol:
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

MdJ
Berichten: 3803
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor MdJ » Zo 16 Aug 2009, 23:31

Het klopt toch wat er op de CTA staat? Het stel rijdt tot Dv. Dat ook de voorste treinstellen tot Deventer rijden en keert op de IC richting het westen(wat over het algemeen het deel wat tot Dv gaat doet) doet daar niets aan af :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Marc » Ma 17 Aug 2009, 18:08

Vanmiddag had de CTA in Utrecht (noordtunnel spoor 14a) kuren. Aan de zuidzijde bleven de minuten (37) en de eindbestemming (Nijmegen) op de CTA staan en aan beide kanten bleef het middelste boekje aan de linkerkant rondtollen.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Vinny » Ma 17 Aug 2009, 21:14

Er is weer een "virus" van statische palletten uitgebroken: De komende tijd zullen jullie veel defecte palleten vervangen zien door handgeschreven versies... :|
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor webguy » Ma 17 Aug 2009, 21:22

Hoe moeilijk kan het zijn om er mee naar een drukker te gaan? Ziet er iig beter uit dan iets handgeschreven. Vast duur, dat wel, maar dan ziet het er iig uit. Je kan ook zelf een inkjet printer goed afstellen om zoiets te gaan printen :P Volgens mij is het een en al onwil. Iedereen ziet dat over 5 jaar nog alle stations geen digitale CTAs hebben, dus lijkt me handig om een oplossing te gaan zoeken...
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Vinny » Ma 17 Aug 2009, 23:04

Het bestellen van gedrukte palletten duurt minimaal een half jaar. Er zijn weer wat bestellingen de deur uit gedaan...

Leuker kunnen we het niet maken :roll:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor webguy » Di 18 Aug 2009, 00:11

En euh, dat is dus belachelijk :P Lang leven het "zo doen ze het altijd" denken. Of ben ik teveel student? En reserve zijn er zeker ook niet?
Ok, plan f, maak stencils en met spuitbusje op blanco paletten moet dat wel gaan :P Ziet er beter uit dan het gekalk van monteurs.
Ach ja, goeie reisinformatie? Wat is dat?
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Vinny » Di 18 Aug 2009, 10:21

Er wordt in een ander contractgebied geëxperimenteerd met monteurs die een PDA hebben waar ze stickers op kunnen uitprinten die ze op lege flapjes kunnen plakken. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dit landelijk wordt uitgerold, aangezien binnenkort het Info-plus systeem eens operationeel moet gaan worden waardoor de CTA-bakken kunnen worden vervangen door digitale exemplaren.

Zoals een oude spoorwijsheid zegt: Wanneer er iemand het object begint te schilderen weet je vrijwel zeker dat het binnen twee weken gesloopt gaat worden. :twisted:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Caspar » Di 18 Aug 2009, 11:23

Eerst de schermen vervangen, dan kan pas Infoplus worden uitgerold. De nieuwe schermen kunnen ook door Bepac worden aangestuurd, de oude niet door Infoplus. Kortom, snap niet waarom het vervangen van de schermen nog niet is begonnen op grotere schaal.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Suus » Do 20 Aug 2009, 10:45

Op Utrecht hangt er bij spoor 5/7 bovenaan de roltrap nog een CTA met Amsterdam Bijlmer en Amsterdam Zuid WTC erin.

Op spoor 7a geeft een CTA ook regelmatig een intercity naar Amsterdam Bijlmer ArenA, Amsterdam Zuid en Schagen aan.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Vr 21 Aug 2009, 20:29

Vanmiddag zag ik de t856 op Utrecht Centraal binnenkomen met 3x IRM-IV, maar van de bestemmingsdisplays klopte echt helemaal niks...
- voorste stel: Den Haag Centraal
- middelste stel: Heerlen
- achterste stel: Alkmaar

Nouja, de bestemming van het achterste stel was dus nog wel juist.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Fles » Vr 21 Aug 2009, 20:38

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Stefan » Ma 24 Aug 2009, 18:34

Vanmiddag op spoor 5 in Ah, de Internationale trein naar Nijmegen van 12.50u. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor playertwo » Ma 24 Aug 2009, 18:53

De CTA's en klokken in Tilburg zijn sinds donderdag 19u32 in staking (blikseminslag). De omroepinstallatie was dat vrijdag ook nog, maar was inmiddels al wel weer aan de praat gekregen.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Marc » Ma 24 Aug 2009, 21:59

Ah, nu begrijp ik waarom alle vertrekkende treinen vanmorgen handmatig werden omgeroepen...

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor playertwo » Di 25 Aug 2009, 19:18

Oude tijden herleven :mrgreen: , maar eind van de vanmiddag was ook dat weer voorbij. De CTA's werkten weer gewoon. Vanmorgen hadden ze er al twee aan de praat gekregen (eentje op spoor 1, en eentje op spoor 2). Op spoor 3 was er nog eentje op afgelopen donderdag, de andere heb ik niet kunnen waarnemen.

MdJ
Berichten: 3803
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor MdJ » Di 25 Aug 2009, 19:56

Stefan schreef:Vanmiddag op spoor 5 in Ah, de Internationale trein naar Nijmegen van 12.50u. :P

Dat was wel een hele erge storing ja.. Spoor 5 heeft geen perron :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Stefan » Di 25 Aug 2009, 22:06

Ik bedoelde natuurlijk spoor 4.. Was niet helemaal wakker.. :oops: :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Vinny » Wo 26 Aug 2009, 11:36

De trein Maastricht - Brussel heeft in Maastricht geen klassificatie meer op de CTA-borden. De EC Brussel - Bâle (Bazel?) heeft dat in Luxemburg ook niet.

Ik zie er zelf geen probleem in om deze treinen gewoon allebei als "IC" te benoemen.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Suus » Wo 26 Aug 2009, 12:04

Bâle is inderdaad Basel.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
IC3
Berichten: 359
Lid geworden op: Vr 21 Mar 2008, 21:44

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor IC3 » Wo 26 Aug 2009, 18:45

Officieel mag de EC Brussel - Zwitserland geen EuroCity meer heten, want er is geen restauratievoorziening aanwezig. In Zwitserland wordt deze trein eenvoudig als InterRegio aangegeven, wat de lading van deze treinserie - naar mijn bescheidenheid - beter dekt.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Vinny » Wo 26 Aug 2009, 20:43

De trein Luik - Luxemburg is geklassificeerd als IR. Volgens mij is de trein Brussel - Luxemburg sneller. Ik kreeg als advies om over te stappen in Namen omdat dat sneller was volgens de reisplanner (achteraf niet, want ik liep 45 min. vertraging op door een wisselstoring).
Heel erg spijtig dat er geen catering is in deze trein trouwens: Luxemburg - Namen is best een eindje (zeker als je bijna drie kwartier ergens op een afgelegen plek in de Ardennen staat te stofhappen) en ik had best wat koffie gelust. Maar goed, het is dan ook een heel erg rustige trein.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Do 27 Aug 2009, 17:30

Zojuist op Gouda op de westelijkste CTA van spoor 8 naast de aankondiging van de t2856: "de intercity naar Amersfoort komt eerder aan op Utrecht C." :p Hmm ja, dat klopt eigenlijk wel...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten