CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Wo 02 Sep 2009, 20:18

Vanmiddag op de hal-CTA van spoor 7b te Utrecht Centraal...

Vertrek 17.00 Intercity
Amsterdam Centraal, Haarlem
Amsterdam Centraal
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9530
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Wubbo » Wo 02 Sep 2009, 20:30

Is dat niet het flapje met Amsterdam CS, Haarlem?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Wo 02 Sep 2009, 20:32

Ik zat al te twijfelen toen ik het bericht schreef, maar nu je het zegt: Amsterdam CS inderdaad. De CS-flapjes waren populair vandaag, want de CTA van 1c in Dordrecht blijft inmiddels ook al weer weken hangen op "Zwijndrecht, Rotterdam CS" bij de s2100...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor playertwo » Wo 02 Sep 2009, 23:23

Wubbo schreef:Is dat niet het flapje met Amsterdam CS, Haarlem?

Denk meer aan het oude flapje van de 800/900 van-naar Zandvoort aan Zee, alleen dan met Amsterdam als onjuiste eindbestemming :mrgreen:

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Do 03 Sep 2009, 20:16

Ehm tja, volgens mij was het zonder defect-sticker ook wel duidelijk dat deze CTA in Dordrecht niet bepaald juist functioneert...

Afbeelding

Afbeelding
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9530
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Wubbo » Do 03 Sep 2009, 20:54

Lol, dat flapje met Staking in Frankrijk. Zo vaak staken ze daar dus :).

Raymond
Berichten: 1055
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Raymond » Do 03 Sep 2009, 21:08

In een VIRM vanmiddag stond er op de benedenverdieping op het bestemmingsdisplay: Venlo $
Waar dat nou opeens vandaan komt..

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Vinny » Vr 04 Sep 2009, 12:45

Wubbo schreef:Lol, dat flapje met Staking in Frankrijk. Zo vaak staken ze daar dus :).

Ze hebben ook een flapje met "staking in België / Greve au Belgique" en volgens mij ook met een "staking in Duitsland". Die laatste heb ik nog nooit gezien dus dat weet ik niet zeker.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11118
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Meltrain » Za 05 Sep 2009, 23:03

Gisteren toen ik met de s5000 van Rotterdam Lombardijen naar Delft ging, stonden zowel op Lombardijen als Blaak de CTA's nog op de s2200 van ervoor. Op Blaak riep de HC nog maar even om dat dit niet de sneltrein naar Amsterdam, maar de stoptrein naar Leiden was.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Justin » Ma 07 Sep 2009, 16:56

Die CTA op Ddr met de D-trein naar Sdt, Gnd etc. ziet er vandaag nog steeds zo uit :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Chauf21 » Ma 07 Sep 2009, 17:42

Vinny schreef:Het bestellen van gedrukte palletten duurt minimaal een half jaar. Er zijn weer wat bestellingen de deur uit gedaan...

Leuker kunnen we het niet maken :roll:

Gelukkig was NS HiSpeed wel op tijd. De Fyra-treinen stonden op Amsterdam Centraal gewoon als Fyra aangekondigd. Of zijn dat stickers?

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Vinny » Ma 07 Sep 2009, 19:24

Die flapjesbestelling dateert uit 2006. Het zou echt een schande zijn als die nu nog niet geleverd zouden zijn. Aan de andere kant: Ergens had het me ook weer niet verbaasd... :twisted:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Ma 07 Sep 2009, 19:58

Op Rotterdam Centraal stonden ze zonder treinsoort aangekondigd... Maargoed, dat er geen flapje voor is is nog tot daaraantoe, maar dat de treinsoort zelfs niet getoond werd op de LED-displays in de tunnel :roll:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Vinny » Ma 07 Sep 2009, 20:01

Tijdens mijn middagpauzen op Amsterdam Centraal deden alle CTA-bakken, DRIP schermen én het actuele vertrektijdenscherm het niet, en reden er geen Beneluxtreinen als gevolg van 'logistieke problemen' (een staking door het personeel gonsde het in de wandelgangen). Kortom: Eén grote puinhoop, maar de Fyra vertrok stipt op tijd met reizigers naar Rotterdam... :mrgreen:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11923
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Geert » Ma 07 Sep 2009, 23:16

Reiziger Ddrs schreef:Op Rotterdam Centraal stonden ze zonder treinsoort aangekondigd... Maargoed, dat er geen flapje voor is is nog tot daaraantoe, maar dat de treinsoort zelfs niet getoond werd op de LED-displays in de tunnel :roll:

Dat systeem zal wel gekoppeld zijn aan de CTA's, en als daar geen treinsoort voor wordt ingesteld zal die ook wel niet in de tunnel worden getoond...

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Suus » Di 08 Sep 2009, 12:53

Hij is oud, maar toch nog een opmerking erbij:
Vinny schreef:Zoals een oude spoorwijsheid zegt: Wanneer er iemand het object begint te schilderen weet je vrijwel zeker dat het binnen twee weken gesloopt gaat worden. :twisted:

Zoals de NS-medewerkers van Duivendrecht zeggen: Als ze het hier gaan opknappen, moeten wij voor onze baan gaan vrezen. En volgens de medewerkers zijn er inderdaad plannen om Duivendrecht Hoog te sluiten voor het treinverkeer :shock:

Bee schreef:Op spoor 7a geeft een CTA ook regelmatig een intercity naar Amsterdam Bijlmer ArenA, Amsterdam Zuid en Schagen aan.

Foto teruggevonden, heb hem meerdere keren zo gezien in augustus:
Afbeelding
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Di 08 Sep 2009, 19:51

Vanmiddag op de CTA onder de overkapping op perron 2 van Rotterdam Alexander...

Vertrek 17.35 Intercity

Zwolle, stopt verder op alle tussengelegen stations
Rotterdam Centraal

Gelukkig namen we een iets rechtstreeksere route :mrgreen:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Freek » Di 08 Sep 2009, 21:38

Te elst was de eindbestemming van de IC naar Roosendaal op de CTA veranderd in Bergen op Zoom

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2583
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor mb90 » Di 08 Sep 2009, 21:41

IC t9260 (die overigens getrokken werd door rode Traxx 186.120) reed volgens de CTA van spoor 4 van Rotterdam Centraal vanaf Mechelen nog via Amsterdam Lelylaan en Sloterdijk inclusief busvervoer naar Brussel Zuid.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Chauf21 » Di 08 Sep 2009, 21:42

Reiziger Ddrs schreef:Vanmiddag op de CTA onder de overkapping op perron 2 van Rotterdam Alexander...

Vertrek 17.35 Intercity

Zwolle, stopt verder op alle tussengelegen stations
Rotterdam Centraal

Gelukkig namen we een iets rechtstreeksere route :mrgreen:

De stoptrein (s4000) van anderhalf uur later zou datzelfde na Rotterdam Noord doen ;)

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor playertwo » Wo 09 Sep 2009, 19:39

Freek schreef:Te elst was de eindbestemming van de IC naar Roosendaal op de CTA veranderd in Bergen op Zoom

Dat is wel heel lang geleden dat de s3600 daar nog reed.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Marc » Wo 09 Sep 2009, 22:31

Voor het nieuwe wijzigingsblad hebben ze nieuwe vertrekstaten opgehangen in Maastricht. Dit keer staan weer enkele s6800 'en onder het kopje Internationaal...

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Marc » Do 10 Sep 2009, 18:21

Deze zag ik vanmorgen. Als je nieuwe vertrekstaten ophangt, haal dan ook even alle stickers eraf...
Afbeelding

En vanmiddag reed de achterste GTW in trein t32059 rond met onderstaande tekst. Ik heb niet kunnen ontdekken wát er speciaal was aan het transport :wink:.
Afbeelding

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor playertwo » Do 10 Sep 2009, 20:20

De schoonmoeder werd meegenomen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Caspar » Do 10 Sep 2009, 21:32

Afbeelding
Alkmaar wordt ook steeds belangrijker! 8-)


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten