CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor M57 » Do 10 Sep 2009, 21:52

Heel Flevoland hangt vol met IC-treinen met toeslag. Nog steeds :?

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Caspar » Do 10 Sep 2009, 22:07

In Heiloo de eerste keer dat ik dit zie. Sprinter flapjes hebben er altijd gewoon in gezeten/en zitten dat ook nog steeds (sprinter van 23.56 toonde een paar dagen terug gewoon 'Sprinter') . Wel staat bij de t800 IC naar Alkmaar in Heiloo al een jaar ook Heiloo zelf als tussenstation voor de IC naar Alkmaar. :roll:

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Chauf21 » Do 17 Sep 2009, 16:37

Vanochtend zo rond 11 uur stond, op Breukelen spoor 3, de intercity naar Groningen/Leeuwarden van 2.07 uur aangekondigd :mrgreen:

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Do 17 Sep 2009, 20:23

En op Rotterdam Alexander, dit keer spoor 1 onder de overkapping, ging de t12723 na Grou-Jirnsum terug naar Amersfoort Schothorst :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Geert » Do 17 Sep 2009, 21:35

Vanavond werd de s4900 in Utrecht Centraal aangekondigd als Stoptrein naar Almere Oostvaarders door de CTA in de stationshal. Nou ja, niet eens een heel erg foute benaming voor die trein :P

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Vinny » Do 17 Sep 2009, 23:34

Chauf21 schreef:Vanochtend zo rond 11 uur stond, op Breukelen spoor 3, de intercity naar Groningen/Leeuwarden van 2.07 uur aangekondigd :mrgreen:

Foto volgt. Melding is doorgegeven aan het meldcentrum. Reperatie, binnen vijf werkdagen :roll:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Caspar » Vr 18 Sep 2009, 00:19

Het is al gerepareerd :wink: Sterker nog, dat was het al voordat ik vanmiddag begon te werken.

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor JeePee » Vr 18 Sep 2009, 07:50

IC naar Gn/Lw 2:07 uur. Was het maar zo dat er een nachttrein reed :) Ow wacht eens *treinnummerlijst 2010 doorbladerd* hij staat er nog in ook. Zal wel foutje zijn, maar je weet nooit.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Wubbo » Vr 18 Sep 2009, 09:38

Die nachttrein gaat rijden in de zomerperiode is de bedoeling. Analoog aan de nachttrein naar Enschede van dit jaar. Alleen stopt ie volgens mij niet in Breukelen ;-)

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor JeePee » Vr 18 Sep 2009, 09:41

Hmm das wel interessant eigenlijk. Ik kon hem al niet vinden in de concept spoorboekjes die ik opgestuurd kreeg ;) . Zoals het in de treinnummerlijst staat moet je voor Gn echter 2x overstappen. Dat is jammer, maar alles beter dan niets. Lijkt mij een erg leuke toevoeging!

Timon91
Berichten: 462
Lid geworden op: Ma 29 Jun 2009, 14:24
Locatie: Enschede

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Timon91 » Za 19 Sep 2009, 15:02

Vrijdag ging op station Abcoude de stoptrein naar Amsterdam Sloterdijk (-Enkhuizen) van 19:43 volgens de CTA via Schagen, Anna Paulowna en Den Helder Zuid :mrgreen:
Mijn Flickr account.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Wubbo » Zo 20 Sep 2009, 17:49

Vinny, stuur eens iemand naar Rijswijk? Zowel op spoor 2 op spoor 4 aan de Delft-zijde had de CTA blanco moeten zijn, maar toonde vertraging +/- 60 minuten en de helft van Haarlem. Die op spoor 2 had aan de Haagse zijde een halve 0 in plaats van blanco. En op spoor 1 ging de stoptrein zonder stop naar Schiedam Centrum om dan de normale stations tot Dordrecht aan te doen.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Geert » Zo 20 Sep 2009, 21:27

Het was trouwens in Den Haag Moerwijk, niet Rijswijk :P

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Stefan » Zo 20 Sep 2009, 22:49

Wubbo schreef:Vinny, stuur eens iemand naar Rijswijk? Zowel op spoor 2 op spoor 4 aan de Delft-zijde had de CTA blanco moeten zijn, maar toonde vertraging +/- 60 minuten en de helft van Haarlem. Die op spoor 2 had aan de Haagse zijde een halve 0 in plaats van blanco. En op spoor 1 ging de stoptrein zonder stop naar Schiedam Centrum om dan de normale stations tot Dordrecht aan te doen.
Die CTA's staan echt al maaaaaaaaaaanden zo, slechte zaak.. Althans, vind ik. :neg:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor M57 » Ma 21 Sep 2009, 11:11

Dat is allemaal peanuts. Amersfoort en Naarden-Bussum doen het al meer dan 3 dagen in het geheel niet. Of nouja, de klassieke CTA op spoor 1 te Ndb dan weer wel.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31527
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Suus » Ma 21 Sep 2009, 11:35

Op Sloterdijk Hoog op het perron richting CS (spoor 12 is dat toch, niet zeker?) hing bij de sneltrein van 10:44 naar Amsterdam Centraal direct onder het treinsoort nog een flapje Stopt ook in Muiderpoort en Diemen.
Rame à l'approche

Timon91
Berichten: 462
Lid geworden op: Ma 29 Jun 2009, 14:24
Locatie: Enschede

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Timon91 » Ma 21 Sep 2009, 16:03

Vrijdagavond zag ik dat de digitale CTA's op Amersfoort het niet deden, gisteravond deden ze het nog steeds niet. Geldt dit (naast Naarden-Bussum) ook voor andere stations met digitale CTA's?
Mijn Flickr account.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Vinny » Ma 21 Sep 2009, 17:09

Een storing in Infoplus heb ik me laten vertellen, en die is niet zo makkelijk op te lossen...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor playertwo » Ma 21 Sep 2009, 19:47

Formatteren, en een back-up terugzetten die niet corrupt is doet wonderen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Vinny » Ma 21 Sep 2009, 23:05

^^ Joh, als alle storingen altijd zo makkelijk oplosbaar waren - dan zou ik geen werk meer hebben :roll: :mrgreen: :P
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Oud forumgebruiker

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Ma 21 Sep 2009, 23:09

Hm de s2600 naar Centraal op station Sloterdijk-Hoog wordt altijd aangegeven met tussenstops te Amsterdam C, Amersfoort (van de vroegere NO die nog stopte op Ass :cry: :cry: :cry: :cry: ), maar repareer maar niet. Het is een mooi sentiment :D.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Vinny » Ma 21 Sep 2009, 23:15

Dat is een fout met een baard.

Ach ik heb nog wel eens Madrid als flapje in de CTA te Sloterdijk-Hoog gespot. Volgens mij is dat fysiek niet eens mogelijk (meer).
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Di 22 Sep 2009, 09:07

De CTA van spoor 1c in Dordrecht leek gisteren weer goed te werken, maar vanmorgen zou de s2100 gewoon weer stoppen te Zwijndrecht, Rotterdam CS en Schiedam Centrum om vervolgens non-stop naar Schiphol te gaan... dat toont dat ding ondertussen al zowat een jaar (met soms een korte onderbreking).

Verder in de aanbieding in de hal van Ut, CTA van spoor 8 naast de loketten...
Vertrek 7.45 Intercity
Via Rotterdam Alexander
Den Haag Centraal

...geloof niet dat er vandaag omgeleide treinen naar Den Haag reden :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Marc » Di 22 Sep 2009, 17:53

De CTA van spoor 6 in Maastricht gaf voor trein t32021 twee verschillende treinsoorten: aan één zijde een Intercity waarbij je een TEE-toeslag moest betalen en aan de andere kant een "snelle stoptrein".

Gebruikersavatar
Doc Zenith
Berichten: 48
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 12:14
Locatie: Ehv

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Doc Zenith » Wo 23 Sep 2009, 09:46

Vinny schreef:Een storing in Infoplus heb ik me laten vertellen, en die is niet zo makkelijk op te lossen...


Maar het werkt weer :pos:


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten