Pagina 10 van 11

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: do 10 sep 2009, 21:52
door M57
Heel Flevoland hangt vol met IC-treinen met toeslag. Nog steeds :?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: do 10 sep 2009, 22:07
door Caspar
In Heiloo de eerste keer dat ik dit zie. Sprinter flapjes hebben er altijd gewoon in gezeten/en zitten dat ook nog steeds (sprinter van 23.56 toonde een paar dagen terug gewoon 'Sprinter') . Wel staat bij de t800 IC naar Alkmaar in Heiloo al een jaar ook Heiloo zelf als tussenstation voor de IC naar Alkmaar. :roll:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: do 17 sep 2009, 16:37
door Chauf21
Vanochtend zo rond 11 uur stond, op Breukelen spoor 3, de intercity naar Groningen/Leeuwarden van 2.07 uur aangekondigd :mrgreen:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: do 17 sep 2009, 20:23
door Daniel
En op Rotterdam Alexander, dit keer spoor 1 onder de overkapping, ging de t12723 na Grou-Jirnsum terug naar Amersfoort Schothorst :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: do 17 sep 2009, 21:35
door Geert
Vanavond werd de s4900 in Utrecht Centraal aangekondigd als Stoptrein naar Almere Oostvaarders door de CTA in de stationshal. Nou ja, niet eens een heel erg foute benaming voor die trein :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: do 17 sep 2009, 23:34
door Vinny
Chauf21 schreef:Vanochtend zo rond 11 uur stond, op Breukelen spoor 3, de intercity naar Groningen/Leeuwarden van 2.07 uur aangekondigd :mrgreen:
Foto volgt. Melding is doorgegeven aan het meldcentrum. Reperatie, binnen vijf werkdagen :roll:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: vr 18 sep 2009, 00:19
door Caspar
Het is al gerepareerd :wink: Sterker nog, dat was het al voordat ik vanmiddag begon te werken.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: vr 18 sep 2009, 07:50
door JeePee
IC naar Gn/Lw 2:07 uur. Was het maar zo dat er een nachttrein reed :) Ow wacht eens *treinnummerlijst 2010 doorbladerd* hij staat er nog in ook. Zal wel foutje zijn, maar je weet nooit.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: vr 18 sep 2009, 09:38
door Wubbo
Die nachttrein gaat rijden in de zomerperiode is de bedoeling. Analoog aan de nachttrein naar Enschede van dit jaar. Alleen stopt ie volgens mij niet in Breukelen ;-)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: vr 18 sep 2009, 09:41
door JeePee
Hmm das wel interessant eigenlijk. Ik kon hem al niet vinden in de concept spoorboekjes die ik opgestuurd kreeg ;) . Zoals het in de treinnummerlijst staat moet je voor Gn echter 2x overstappen. Dat is jammer, maar alles beter dan niets. Lijkt mij een erg leuke toevoeging!

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: za 19 sep 2009, 15:02
door Timon91
Vrijdag ging op station Abcoude de stoptrein naar Amsterdam Sloterdijk (-Enkhuizen) van 19:43 volgens de CTA via Schagen, Anna Paulowna en Den Helder Zuid :mrgreen:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: zo 20 sep 2009, 17:49
door Wubbo
Vinny, stuur eens iemand naar Rijswijk? Zowel op spoor 2 op spoor 4 aan de Delft-zijde had de CTA blanco moeten zijn, maar toonde vertraging +/- 60 minuten en de helft van Haarlem. Die op spoor 2 had aan de Haagse zijde een halve 0 in plaats van blanco. En op spoor 1 ging de stoptrein zonder stop naar Schiedam Centrum om dan de normale stations tot Dordrecht aan te doen.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: zo 20 sep 2009, 21:27
door Geert
Het was trouwens in Den Haag Moerwijk, niet Rijswijk :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: zo 20 sep 2009, 22:49
door Stefan
Wubbo schreef:Vinny, stuur eens iemand naar Rijswijk? Zowel op spoor 2 op spoor 4 aan de Delft-zijde had de CTA blanco moeten zijn, maar toonde vertraging +/- 60 minuten en de helft van Haarlem. Die op spoor 2 had aan de Haagse zijde een halve 0 in plaats van blanco. En op spoor 1 ging de stoptrein zonder stop naar Schiedam Centrum om dan de normale stations tot Dordrecht aan te doen.
Die CTA's staan echt al maaaaaaaaaaanden zo, slechte zaak.. Althans, vind ik. :neg:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: ma 21 sep 2009, 11:11
door M57
Dat is allemaal peanuts. Amersfoort en Naarden-Bussum doen het al meer dan 3 dagen in het geheel niet. Of nouja, de klassieke CTA op spoor 1 te Ndb dan weer wel.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: ma 21 sep 2009, 11:35
door Suus
Op Sloterdijk Hoog op het perron richting CS (spoor 12 is dat toch, niet zeker?) hing bij de sneltrein van 10:44 naar Amsterdam Centraal direct onder het treinsoort nog een flapje Stopt ook in Muiderpoort en Diemen.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: ma 21 sep 2009, 16:03
door Timon91
Vrijdagavond zag ik dat de digitale CTA's op Amersfoort het niet deden, gisteravond deden ze het nog steeds niet. Geldt dit (naast Naarden-Bussum) ook voor andere stations met digitale CTA's?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: ma 21 sep 2009, 17:09
door Vinny
Een storing in Infoplus heb ik me laten vertellen, en die is niet zo makkelijk op te lossen...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: ma 21 sep 2009, 19:47
door playertwo
Formatteren, en een back-up terugzetten die niet corrupt is doet wonderen :mrgreen:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: ma 21 sep 2009, 23:05
door Vinny
^^ Joh, als alle storingen altijd zo makkelijk oplosbaar waren - dan zou ik geen werk meer hebben :roll: :mrgreen: :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: ma 21 sep 2009, 23:09
door Oud forumgebruiker
Hm de s2600 naar Centraal op station Sloterdijk-Hoog wordt altijd aangegeven met tussenstops te Amsterdam C, Amersfoort (van de vroegere NO die nog stopte op Ass :cry: :cry: :cry: :cry: ), maar repareer maar niet. Het is een mooi sentiment :D.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: ma 21 sep 2009, 23:15
door Vinny
Dat is een fout met een baard.

Ach ik heb nog wel eens Madrid als flapje in de CTA te Sloterdijk-Hoog gespot. Volgens mij is dat fysiek niet eens mogelijk (meer).

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: di 22 sep 2009, 09:07
door Daniel
De CTA van spoor 1c in Dordrecht leek gisteren weer goed te werken, maar vanmorgen zou de s2100 gewoon weer stoppen te Zwijndrecht, Rotterdam CS en Schiedam Centrum om vervolgens non-stop naar Schiphol te gaan... dat toont dat ding ondertussen al zowat een jaar (met soms een korte onderbreking).

Verder in de aanbieding in de hal van Ut, CTA van spoor 8 naast de loketten...
Vertrek 7.45 Intercity
Via Rotterdam Alexander
Den Haag Centraal

...geloof niet dat er vandaag omgeleide treinen naar Den Haag reden :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: di 22 sep 2009, 17:53
door Marc
De CTA van spoor 6 in Maastricht gaf voor trein t32021 twee verschillende treinsoorten: aan één zijde een Intercity waarbij je een TEE-toeslag moest betalen en aan de andere kant een "snelle stoptrein".

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: wo 23 sep 2009, 09:46
door Doc Zenith
Vinny schreef:Een storing in Infoplus heb ik me laten vertellen, en die is niet zo makkelijk op te lossen...
Maar het werkt weer :pos: