Als je kaart voorzien is van saldo, dan krijg je die T alsnog.Marc schreef:Marc schreef:Op het display stond wel een d/t-fout: "Houd uw kaart tegen de lezer". Ik zal morgen m'n chipkaart eens tegen de lezer houden, kijken wat er gebeurt...
OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Met en zonder t is correct, als is met t wel in de regel ouderwetser. Zie je nu: "Koop een kaartje uit de automaat" en 'vroegah': "Koopt Hollandsche waar".Mikos schreef:Gebiedende wijs, dus geen t?
Het is een spectrum.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Leuk ommetje
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Hij heeft +5, dat is zoiezo al fout. :D
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Wat ik nog vergeten was: in ICRm-B 103 achteraan BAB-stam 5606 in de t1965 was een mini-stiltezone aanwezig. Zowel links als rechts zat er één raam in met incomplete stiltezone-bestickering
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Tijd voor apart topic?
Door blikseminslag bij Zaandam was het daar een zooitje met begin van de dag vandaag. Mijn 4700 naar Amsterdam reed links vanaf Wormerveer. 10 minuten wachten in Koog Zaandijk, aankomst in Asd met +15.
Door blikseminslag bij Zaandam was het daar een zooitje met begin van de dag vandaag. Mijn 4700 naar Amsterdam reed links vanaf Wormerveer. 10 minuten wachten in Koog Zaandijk, aankomst in Asd met +15.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Alles over de aansluitingen is afgesplitst naar het topic Aansluitingen.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Het was vandaag een drukte van belang in de treinen rond Rtd i.v.m. het jaarlijkse Zomercarnaval. Ik stond met mijn 2200 in Rtd op spoor 8 klaar voor vertrek toen naast ons op spoor 9 de 1900 binnenkwam. Als bezetenen vlogen zeker 20 mensen mijn trein uit en de 1900 in om ons vervolgens vanuit de 1900 te zien vertrekken. Op een doordeweekse dag is het juist andersom en springt iedereen uit de 1900 om de 2200 nog te halen, dus ik snapte er al niks van...
Verder was het erg 'gezellig' in de trein, met veel rokende, zuipende, kotsende, blowende, piesende en agressieve lui in de trein. Eentje had de gewoonte om tijdens elk stationnement uit de deur te gaan hangen om te kijken waar de conductrice was en ging daarin zover dat toen ze eenmaal op hetzelfde balkon stond als hij, hij zich terwijl ze aan het sleutelen was vrolijk onder haar oksel wurmde om mee te kijken. Toen ze er wat van zei kreeg ze een duw, viel ze bijna de trein uit en kon ze nog net een rochel ontwijken. En voordat we aktie konden ondernemen was de vogel gevlogen.
Verder was het erg 'gezellig' in de trein, met veel rokende, zuipende, kotsende, blowende, piesende en agressieve lui in de trein. Eentje had de gewoonte om tijdens elk stationnement uit de deur te gaan hangen om te kijken waar de conductrice was en ging daarin zover dat toen ze eenmaal op hetzelfde balkon stond als hij, hij zich terwijl ze aan het sleutelen was vrolijk onder haar oksel wurmde om mee te kijken. Toen ze er wat van zei kreeg ze een duw, viel ze bijna de trein uit en kon ze nog net een rochel ontwijken. En voordat we aktie konden ondernemen was de vogel gevlogen.
Vallend blad maakt rails glad.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Gezellig :?.
Gisteren vanaf Leiden Lammenschans naar Utrecht Overvecht gereisd, maar met wat hindernissen. De s8800 kwam keurig op tijd aan in Utrecht. Hier wilde ik overstappen op trein t589 (die stopt ook op Uto), maar die stond met +15 in de CTA hoewel de trein zelf op tijd binnen kwam. Het bleek dat er nog gewacht moest worden op de aansluiting in Rotterdam die met +23 reed (dat kreeg de conductrice van de t589 ook pas na vijf minuten te horen).
Enfin, ik besloot dan maar om de laatste s4900 te nemen aangezien die 8 minuten na de t589 vertrekt, en dat zou nu dus sneller zijn. De 589 bleek echter al voor vertrek van de s4900 aangekomen te zijn in Uto (volgens Wubbo), dus kennelijk hoefde er niet op de aansluiting uit Rotterdam gewacht te worden of was de vertraging van die trein flink ingelopen. Toen werd er op vertrektijd van de s4900 +5 in de CTA gedraaid en bleek dat het achterste stel van de 3x Plan V afgesloten zou gaan worden, omdat de HC geen 6 bakken mocht/wilde meenemen. Heel wat mensen moesten dus nog gaan verhuizen van het achterste stel naar de voorste stellen, en uiteindelijk vertrokken we met +10 uit Utrecht.
Toen we aankwamen op Utrecht en ik uitgestapt was sloten de deuren alweer vrij snel. Toen ik langs de trein liep strompelde er nog iemand naar de deur en begon als een gek op de knoppen te drukken om de deur te openen, maar die waren al weer dicht en de trein reed weer verder. Ai, die is denk ik niet meer thuisgekomen vannacht
Gisteren vanaf Leiden Lammenschans naar Utrecht Overvecht gereisd, maar met wat hindernissen. De s8800 kwam keurig op tijd aan in Utrecht. Hier wilde ik overstappen op trein t589 (die stopt ook op Uto), maar die stond met +15 in de CTA hoewel de trein zelf op tijd binnen kwam. Het bleek dat er nog gewacht moest worden op de aansluiting in Rotterdam die met +23 reed (dat kreeg de conductrice van de t589 ook pas na vijf minuten te horen).
Enfin, ik besloot dan maar om de laatste s4900 te nemen aangezien die 8 minuten na de t589 vertrekt, en dat zou nu dus sneller zijn. De 589 bleek echter al voor vertrek van de s4900 aangekomen te zijn in Uto (volgens Wubbo), dus kennelijk hoefde er niet op de aansluiting uit Rotterdam gewacht te worden of was de vertraging van die trein flink ingelopen. Toen werd er op vertrektijd van de s4900 +5 in de CTA gedraaid en bleek dat het achterste stel van de 3x Plan V afgesloten zou gaan worden, omdat de HC geen 6 bakken mocht/wilde meenemen. Heel wat mensen moesten dus nog gaan verhuizen van het achterste stel naar de voorste stellen, en uiteindelijk vertrokken we met +10 uit Utrecht.
Toen we aankwamen op Utrecht en ik uitgestapt was sloten de deuren alweer vrij snel. Toen ik langs de trein liep strompelde er nog iemand naar de deur en begon als een gek op de knoppen te drukken om de deur te openen, maar die waren al weer dicht en de trein reed weer verder. Ai, die is denk ik niet meer thuisgekomen vannacht
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Goh wat een rare actie, 1 hc mag volgens de bakkennorm tot 7 bakken meenemen, tenzij het getrokken mat of DDM1 is (dat wordt ook als getrokken mat gezien). En langs de route van de 4900 kan ik behalve Hvsp verder geen onoverzichtelijke perrons bedenken. Maar misschien was het geen hc, maar een vertrekassistent of een servicetrainee?
Vallend blad maakt rails glad.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
De conductrice was erg jong, wie weet was het inderdaad een servicetrainee of vertrekassistent (gelden voor servicetrainees dan andere baknormen)? Of het was een BEKE-trein (agressietrein), dat zou natuurlijk ook nog kunnen (laatste trein op zaterdagavond naar Lelystad)...
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Vanmiddag heb ik m'n chipkaart eens tegen de lezer aangehouden. Op het display stond dat de pas onbruikbaar was en dat ik contact moest opnemen met NS (ongeveer in deze vorm, de tekst die er precies stond kon ik niet lezen omdat de zon er vol op scheen). Aan m'n kaart ligt het in ieder geval niet, die heeft in Rotterdam en Amsterdam nog gewerkt .Marc schreef:Verder waren de in/uitcheckpalen voor de OV-chipkaart actief in Maastricht en Maastricht Randwyck. Op het display stond wel een d/t-fout: "Houd uw kaart tegen de lezer". Ik zal morgen m'n chipkaart eens tegen de lezer houden, kijken wat er gebeurt...
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Kreeg zelfde melding op station Assen afgelopen vrijdagochtend, en heb vrijdagmiddag mijn pas nog gebruikt in Amsterdam ;) .
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Je kunt ook nog niet met chipkaart reizen op de meeste NS-trajecten, logisch dus lijkt me ;)
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Net mijn OV-chipkaart maar weer eens opgeladen, dit keer bij een NS automaat. Wat een verademing in vergelijking met die krakkemikkige dingen van het GVB. :pos:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
De palen geven wel aan dat ze actief zijn, echter ze staan op dit moment ingesteld op testkaarten van de leverancier, bij elke normale chipkaart zal deze dus piep signaal geven met op het display de melding geven dat er een onbruikbare pas voorgehouden wordt.Marc schreef:Vanmiddag heb ik m'n chipkaart eens tegen de lezer aangehouden. Op het display stond dat de pas onbruikbaar was en dat ik contact moest opnemen met NS (ongeveer in deze vorm, de tekst die er precies stond kon ik niet lezen omdat de zon er vol op scheen). Aan m'n kaart ligt het in ieder geval niet, die heeft in Rotterdam en Amsterdam nog gewerkt .Marc schreef:Verder waren de in/uitcheckpalen voor de OV-chipkaart actief in Maastricht en Maastricht Randwyck. Op het display stond wel een d/t-fout: "Houd uw kaart tegen de lezer". Ik zal morgen m'n chipkaart eens tegen de lezer houden, kijken wat er gebeurt...
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
In de t9545 kwamen de kinderen van de machinist de kaartjes controleren :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Ow, had je "hem" weer?
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Mja, als je de conducteur bedoelt, dit keer was het er eentje die altijd op die serie zit, en niet een "luie" conducteur die de machinist alles liet doen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Er is (minstens één) machinist die vrijwel altijd op dat lijntje rijdt. Ik vind hem wel type om z'n kinderen mee te nemen, vandaar ;)
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Maak er maar vijf of zes van hoor, bijna al het personeel op die lijn is vast
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Gisterenmiddag nam ik de Eurostar van 16.57u vanuit Londen St. Pancras. We zouden eigenlijk in rijtuig 17 zitten, maar toen we wouden instappen werden we door een personeelslid geattendeerd dat de airco defect was en dat we eventueel plaats mochten nemen in rijtuig 9. Zo gezegd, zo gedaan, wij naar rijtuig 9 gewandeld.. Wat bleek, rijtuig 9 bleek een 1e klas rijtuig te zijn, top! :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Ik heb het al eerder mee mogen maken, maar blijf het toch een aparte situatie vinden: vanmiddag mocht de t2856 bij Woerden een kolen-/ertstrein inhalen waarbij laatstgenoemde op het doorrijspoor stond en wij via het perronspoor gingen. Je zou toch zeggen dat het praktischer is om de goederentrein die toch al moet stoppen het langzame wissel naar het perronspoor te laten nemen.
Alhoewel, het zou kunnen dat dat niet kon omdat dat spoor nog bezet was: toen ik zo'n 10 minuten voor vertrek van m'n trein de stationshal van Utrecht Centraal in liep was een hoop herrie vanaf het spoor-niveau te horen, dus dat zou weleens dezelfde trein geweest kunnen zijn. En wanneer dat zo was is 'ie tegelijk met de s4000 in Woerden gearriveerd, waar 'ie niet direct achteraan kan aangezien er dan nog twee IC's in de weg zitten.
Alhoewel, het zou kunnen dat dat niet kon omdat dat spoor nog bezet was: toen ik zo'n 10 minuten voor vertrek van m'n trein de stationshal van Utrecht Centraal in liep was een hoop herrie vanaf het spoor-niveau te horen, dus dat zou weleens dezelfde trein geweest kunnen zijn. En wanneer dat zo was is 'ie tegelijk met de s4000 in Woerden gearriveerd, waar 'ie niet direct achteraan kan aangezien er dan nog twee IC's in de weg zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Het gebeurt ook vaak genoeg de andere kant op, een kolentrein staat op het middenspoor in Woerden richting Utrecht, en de s2000 haalt hem over een perronspoor in. Waarschijnlijk omdat het perronspoor zo sneller vrij is dan een middenspoor, of omdat het middenspoor langer wisselvrij is dan een perronspoor
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten