OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Meltrain »

Nieuwe maand, nieuw topic. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door mb90 »

Stoptreinen t4041 en t4042 reden met Plan V 874 en Plan T 518 i.p.v. een DD-AR.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door IC3 »

Ik wist niet wat ik zag, SLT 2403 staat in Roosendaal, vond ik erg opvallend. Zijn er testritten in West-Brabant gepland voor dit materieel?
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door playertwo »

Misschien opleiding van het personeel standplaats Roosendaal.
Verder nog wat opvallende zaken van vandaag: op de heenweg liefst 3 werktreinen tegengekomen tussen Tb en Ht. Trein t3662 reed met +30 volgens de CTA in Ht, en het was dringen qua aantal V-tjes op spoor 1 van Ht. Alles wat met de 3662 mee zou gaan werd met de 4400 meegestuurd als men richting Oss of Nijmegen moest. Uiteindelijk stonden er in totaal 4 V-tjes. Geen idee of die ook allemaal als één trein zijn gaan rijden, of dat het twee losse stoptreinen zijn geworden. Mijn trein was voor het eerste deze week op tijd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

mb90 schreef:Stoptreinen t4041 en t4042 reden met Plan V 874 en Plan T 518 i.p.v. een DD-AR.
Heeft na aankomst in Amsterdam ook nog een retour naar Enkhuizen in de s4500 gedaan.

In Hoorn ging er rond 15:15 een DD-AR in de s4500 naar Enkhuizen defect. Met de s3300 op spoor 1 en de sneltrein naar Den Haag op spoor 3 was het station vol. Zodoende moest de s4500 naar Amsterdam wachten tot de sneltrein weer weg was. Jammer maar helaas voor de overstappers.

Een aantal mensen had woedend het station verlaten, omdat de kutns die kuttrein niet kon laten rijden, maar hij was er ook gekomen en ze zouden hem toch nog konden laten wegrijden, dus dan kon hij ook nog wel naar Enkhuizen rijden.

Hij is ook naar Enkhuizen gereden, hij was na 10 minuten weer gerepareerd, en hij vertrok weer, exclusief de twee reizigers die nog op het stationsplein in de telefoon stonden te schelden, die hadden de trein gemist...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Over die 2403: die stond er afgelopen weekend ook al, lijkt dus verdacht veel op instructie.

Vanmiddag begon vanwege een eerdere verstoring in Amersfoort de t2856 op Utrecht Centraal. Het materieel werd vanaf OZ voorgereden en was aan de koersrollen te zien afkomstig uit een eerder opgeheven s2800.
Overigens kreeg men het wederom ('tis inmiddels de tweede keer) niet voor elkaar de trein voor de vertrektijd op spoor 8 te krijgen: hij kwam op vertrektijd pas binnenrijden terwijl AV en CTA's bleven volhouden dat'ie geen vertraging had. En dat terwijl de machinist al net zo lang als mij op het perron op z'n trein stond te wachten: was het geen optie om die man even te bellen dat hij een trein van het opstelterrein moest gaan halen?

Overigens ging er wel meer mis op Utrecht Centraal rond die tijd: vanuit Amsterdam kwam ook het nodige met vertraging binnen. Op spoor 7 stond de t856 aangekondigd zonder vertraging, maar rond vertrektijd daarvan zag ik een SGMm-III voor het sein aan het einde van dat perron staan te wachten. Niet veel later werd de t7454 waar dat stel in reed voorgedraaid en toen die weg was kwam de 856 weer op de CTA's, maar nu met +15. Zonder enige omroep in die tijd trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Fles »

IC3 schreef:Ik wist niet wat ik zag, SLT 2403 staat in Roosendaal, vond ik erg opvallend. Zijn er testritten in West-Brabant gepland voor dit materieel?
Daar stond ie afgelopen zaterdag ook al :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Ruben »

Toen ik er in april langskwam stond er ook een SLT IV, dus kennelijk komen ze daar vaker?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Dexter »

Die 2403 stond er zelfs vrijdagochtend al, ik kwam er langs met de Thalys onderweg naar Parijs. Eind deze maand ben ik ook eindelijk aan de beurt voor de SLT-cursus, mocht tijd worden! De prognose is dat ze na de zomer weer gaan rijden.

Vandaag tijdens 1 ritje Asd-Ddr 3 opvallende dingen gezien: bij de Rvbr tussen Shl en Ledn kwam er een ICRm-Bds-stam tegemoet, vermoedelijk leeg mat. Net na Ledn kwam ik een ICL-stam tegen die ook de Schiphollijn op ging en net voor Gv nog een ICL-stam. Een terugroepactie, of is dit het einde van ICL? Er stond ook een ICRm-Bds-stam in de Zaanstraat.

Verder een slagje Rtd-Hlds-Rtd gemaakt met 5 bakken SGMm om de laatste strandgangers weer op te halen.
Vallend blad maakt rails glad.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door MdJ »

De s14300 rijdt met ICL. Dat materieel komt vanaf de Bkh. (Bkh-Gv-Shl LM, Shl-Lls met reizigers en dan Lls-Llso-Wgm LM. En dan de volgende ochtend hetzelfde liedje maar dan in tegengestelde richting.
Bij twijfel: gebruik beton.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Maik »

En die ICRm stam komt ook van de Binckhorst(opstelterrein bij Den Haag) en gaat vanaf Shl trein t3557 naar Mt rijden. :D
Pommes.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door IC3 »

Fles schreef:Daar stond ie afgelopen zaterdag ook al :)
Ha, grappig! :) Ik dacht iets bijzonders gezien te hebben, maar drie anderen zijn me dus al voor geweest. Tja, ik reis sinds een paar maanden nog maar sporadisch met de trein, dus dan is het helemaal vreemd als je voor het eerst een SLT ziet en dan ook op een plaats waar je die in eerste instantie niet verwachten zou. :oops:
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Gekko123 »

MdJ schreef:De s14300 rijdt met ICL. Dat materieel komt vanaf de Bkh. (Bkh-Gv-Shl LM, Shl-Lls met reizigers en dan Lls-Llso-Wgm LM. En dan de volgende ochtend hetzelfde liedje maar dan in tegengestelde richting.
Dat stukje Lls-Llso-Wgm lijkt me een beetje om. Kan dat ding niet gewoon direct vanaf Lls richting Wgm gaan :?:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Jurjen »

Spoor moet tien minuten later al vrij zijn. En ik heb geen idee hoe snel een loc af te bouwen is, en de ander weer op te bouwen, maar het lijkt me dat die paar kilometer doorrijden tot Llso een stuk robuuster is, en ach, in vergelijking met Lls-Wgm-Lls en Shl-Binckhorst-Shl valt Lls-Llso-Lls natuurlijk alleszins mee. ;-)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door mb90 »

Vanmorgen nadat ik van RailPro afkwam bij Hilversum Noord getuige geweest van een zelfmoordpiet. Deze vogel zat in het spoor toen er een VIRM als IC naar Amersfoort aan kwam denderen. De vogel zag de VIRM te laat, vloog nog voor de VIRM weg, maar hij was te laat en werd door de trein met een doodgooi in de bosjes naast het perron gegooid.

Verder waren er in Ut ontkoppelingsproblemen bij Stoptrein t5724. Deze kwam aan met 8 bakken SGM en ging naar 6 bakken. Een 2-tje bleef dus achter, maar dit ging moeilijker dan gedacht. De deuren bleven erg lang dicht en er werd veel over en weer gepraat door de porto's. Uiteindelijk vertrok de trein met +7 richting Dordrecht, tenminste dat gaven de display's van de SGMm'en binnen (en de CTA's op de Gooilijn overigens ook) al aan. Een flinke waslijst aan stations dus.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Ruben »

Ouwe koplopers zijn een stuk koeler dan Deutsche IC rijtuigen zonder airco; het gelukje gehad over te kunnen rennen naar de s1500 naar Dv op Hvs! Op Amf kwam de late s2800 naar Amfs op spoor 6, keerde daar dus gelijk, slim! Daarna stil gestaan voor en na Ama en voor Bnn... 'iets' bij Barneveld in de weigerstand dus. Met +10 zo in Apd dus mooi overstapje op busje. :-)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door JeePee »

Hmm in het geheel geen treinen naar Gn en Lw door een storing. Ook Schiphol eruit door een brandje, nu herstelwerkzaamheden. Gaat weer mooi :) . De t771 heeft het er ook moeilijk mee. Redelijk op tijd weg uit Amf, Aankomst Zl zal wel +5 worden door langzaam rijden te Hd. Aan de andere kant schuifelde daar een RN 6400 als losse loc, gevolgd door een zwaar vertraagde IC (+20-25 ofzo), daar weer achter een vertraagde stopper en vervolgens de volgende IC alweer. Alles op blokafstand. Erg opvallend was dat de eerste IC nagenoeg leeg was (ongeveer 20 man over 10 bakken verdeeld). Dat is in t771 wel anders, die heeft enkele staanplaatsen en geen gedeelte voor Lw... We zullen eens zien hoe dat over 6 minuten in Zl uitpakt.

EDIT 1: HC weet niet of we doorrijden, maar opvallender het interesseert hem niet... Bussen? Dat zien jullie wel als jullie in Grou zijn. Top, hier gaan we wat aan hebben...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Toen ik vanmiddag Utrecht Centraal binnenliep zag ik op de ARGOS-borden staan dat er tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag vertraging en uitval van treinen zou zijn door een seinstoring. Maar ietsje harder doorgelopen dus en zodoende nog net de t12554 gehaald. Van enige storing was echter niks te merken, sterker nog, we liepen onderweg nog een minuutje van de vertrekvertraging in :P Kort storinkje geweest dan: hij was er nog niet toen ik vanaf het werk naar de bushalte vertrok.

Niet dat ik er veel mee opschoot: de t2165 had eerst +5, toen +10 en uiteindelijk +15. Het ding reed ook nog eens met een losse IRM-VI i.p.v. 12 bakken en kwam precies in het pad van de t1965 terecht vanaf Rotterdam.
En ja, die neemt normaal al een grote mensenmassa voor Dordrecht mee (i.v.m. aansluitingen op de bussen én de MerwedeLingeLijn)... dat paste dus echt niet. Hoewel, er had nog wel wat bijgepropt kunnen worden op 't balkon maar de gangpaden waren ook al gevuld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Dexter »

Ja vandaag ging het inderdaad weer lekker op het spoor. Ik vertrok met de 1955 met +8 vanaf Gvc i.v.m. een wisselstoring tussen Gvc en Gv en met zo'n vertraging hobbel je dus vrolijk achter de (wel op tijd rijdende) 2200 aan, die stopt ook op Sdm, dus extra vertraging bij vertrek uit Rtd.

Tussen Rtd en Ddr wel weer een paar minuten eruit kunnen rijden, maar tussen Ddr en Ddzd was er een onterecht-bezet-spoor-melding en ook de overweg na Ddzd lag in de storing, dus weer een eind moeten kruipen...

Daarna tot Bd lekker kunnen doorrijden, maar te Bd zag ik dat ze vrolijk de stopper 13656 lieten vertrekken terwijl ik binnenkwam. Die reed met +2, waardoor ik er op blokafstand achteraan moest kruipen tussen Bd en Tb en met +12 in Tb aankwam. Hadden ze de stopper een paar minuutjes vastgehouden, dan had ik de vertraging eruit kunnen rijden.

Maar het ergste moest nog komen: Tussen Ot en Btl kreeg ik ineens een alarmoproep, dus ik een snelremming ingezet en ineens zag ik een trein opdoemen met een gevaarsein voorop. Ik kwam op 200 meter afstand van de tegentrein tot stilstand. Het bleek de 5258 te zijn, die een aanrijding met 'iets of iemand' had gekregen. Het personeel had een knal gehoord en ging geschrokken op onderzoek uit.

Achteraf bleek het gelukkig mee te vallen: Een vrachtwagen had een overwegboom van een AHOB kapotgereden en die bungelde over het spoor. De 5258 heeft bij het passeren de boom er finaal afgereden, waardoor de klap was veroorzaakt. Die vrachtwagenchauffeur is overigens vrolijk doorgereden, zonder zich te melden. Al met al hebben we er een goed half uur gestaan en na toestemming van de trdl hebben wij en de 5258 de rit hervat en ik kwam ik uiteindelijk met +42 :!: in Ehv aan.

Ik dacht dat onze trein daar wel opgeheven zou worden, maar we mochten gewoon doorrijden naar Venlo en daar kwamen we dan met +36 aan. Of de 1957 nog heeft gereden weet ik niet, maar wij zijn uiteindelijk gekeerd op de 1968 i.p.v. de 1966 zoals dat eigenlijk was gepland.

Alsof dat allemaal nog niet genoeg was, kregen we op de terugweg het verzoek of we extra stops wilden maken op Bdp en Zlw omdat de 2200 niet had gereden. Dat was een uitdaging met 10 bakken Bds en ICRm maar het paste precies.

Uiteindelijk met een oververhitte Bds, waarvan de airco niet (goed) werkte met +6 in Ddr aangekomen. Kortom, een dag uit het leven van een mcn. :wink:
Laatst gewijzigd door Dexter op do 02 jul 2009, 22:04, 6 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Schiphol plat, wat een gigantische drukte oplevert voor de informatiebalie van Amsterdam Centraal. En ook op Bijlmer ArenA een hoop gestrande reizigers. Het wordt mij alleen niet duidelijk wat er aan de hand is.

Eerst sein- en wisselstoring, vervolgens komt de brandweer, maar die vind geen brand, en nu zijn er herstelwerkzaamheden? Toch iets in de brand gestaan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Ruben »

Net een sprankje hoop op de echte pimpel, toen een 140-stam over spoor 4 van Apd richting Dv raasde. Jammer dat de lege coupés dit beeld snel lieten vervliegen ;-)
Grappig hoe dat ding vroeger zowat stapvoets over datzelfde spoor ging en nu op aardige snelheid. E.e.a. Zal wel met de vroegere aanwezigheid van overwegen aan weerszijden van het station te maken hebben gehad.

Edit: Mijn IC naar Amf is hier nu net voor Stroe naar links gewisseld en we gaan vrolijk op max snelheid verder :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Ruben »

En het wordt nog gekker: de tegentrein rijdt ook linkerspoor. Frankrijk?? :'-)
Nu dus Amersfoort Aanluiting naast de fly-over voorbij.

Tsja en daar zijn we weer bij Amf, voor de rooie dus. Binnen op spoor 1, onderhoudsroostertje he, dus dat zal alles wel veroorzaken :-)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Raymond »

Bee schreef: Eerst sein- en wisselstoring, vervolgens komt de brandweer, maar die vind geen brand, en nu zijn er herstelwerkzaamheden? Toch iets in de brand gestaan?
De verklaring volgens nu.nl:

"De hal van het treinstation werd op last van de brandweer enige tijd ontruimd omdat een brandlucht was geroken. Er werd geen brand ontdekt.

De problemen met de bediening bleken veroorzaakt door zekeringen die het hadden begeven. Vermoedelijk ligt daar ook de oorzaak van de brandlucht. De storing was rond negen uur nog niet verholpen. "
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door JeePee »

Viel uiteindelijk mee. Slechts 10 minuten hoeven wachten op een bus. Waren wel de eerste bussen van de avond. De storing was al 2 uur bezig, dus voor sommigen zal het uizicht van Grou wel op hun netvlies gebrand zijn. In Lw hebben een aantal touringcars het hekje bij de Arriva store een kusje gegeven omdat ze de draai niet meer konden maken door alle mensen :) .
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Jurjen »

Hm, heb ik nog geluk gehad op m'n reisje Amr-Asd-Amf-Hd-Zeewolde-Alm-Asd-Amr.

M'n IC van 12:42 kwam om 13:10 aangereden in Amr, terwijl 'ie met +10 aangekondigd stond. Reden werd al gauw duidelijk: wachten op een extra treindeel. Die kwam uiteindelijk na vertrek van de s3400 naar Gvc aangereden rond 13:18. Stapte ook nog iemand uit, en een HC die vanaf het perron gauw instapte riep nog door de trein om dat de trein naar Hdr vanaf spoor 3 vertrok. Waar dat ding dus vandaan kwam, en waarom wij er zo nodig op moesten wachten? Stipt 13:22 dan uiteindelijk toch vertrek. En ja, dan zit je achter de stopper op de Zaanlijn, en dan loop je nauwelijks in. (Zonder stopper voor je is daar 5-10 minuten in te halen.) In Ass werd de stopper dan aan de kant gehouden, en mochten wij als eerste weer verder. Zodoende, en door flink doorrijden op Ass-Asd, kwamen we om 13:24 met maar +5 aan. :-)

Daardoor kon ik nog net zonder rennen mijn overstap op de s1500 naar Amf halen. (Normaal 8 minuten.) Lekker met ICM, en vanaf Amf met het gebruikelijke DDAR in de stopper naar Zl zonder verdere noemenswaardigheden in Hd aangekomen. Daar met de bus naar Zeewolde, espressomachine gedropt bij reparatiebedrijf, door naar Almere, kabeltje voor koptelefoon opghaald, en naar Alm. Op tijd weg, en op tijd in Wp. De aansluitende trein naar Shl had +15, dus geen aansluiting. Tijdens de haltering kwam de IC naar Shl nog langsrazen, en vlak voor Dmna liep m'n Sprinter voor de rooie: de s1500 moest nog voorlangs. Daardoor, en door wat langzaam rijden verderop met +4 in Asd aangekomen. Gelukkig had m'n aansluitende IC s3000 iets van +10, want anders had ik 'm tijdens het uitstappen nog net weg kunnen zien rijden. Met de IC uiteraard weer achter de stopper gehangen en met nog steeds +10 in Amr aangekomen.

Viel dus uiteindelijk alles mee, omdat de twee keer +10 op Amr-Asd v.v. geen verdere gevolgen hadden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten