OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Ruben » Vr 03 Jul 2009, 00:56

Met Dmna bedoel je denk ik Gpda, fly-overtjes bij Diemen? Heb ik nu wel een vraag voor iemand die het wel weet: waar zou Dmna moeten liggen, want het schijnt wel (te hebben?) bestaan.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31483
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Suus » Vr 03 Jul 2009, 01:06

Misschien in de tijd dat de spoorlijn Bijlmer - Watergraafsmeer nog een verbindingsspoortje was dat dwars door de bebouwde kom van Duivendrecht liep (en waar nu de busbaan van lijn 41 en 46 loopt)?

Overigens is de naam Gaasperdammerweg Aansluiting ook opmerkelijk, de viaducten liggen precies op de plaats waar vroeger de N1 liep, de Muiderstraatweg. Al is die naam onbekender da de Gaasperdammerweg (A9).
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Ruben » Vr 03 Jul 2009, 01:09

Zou Dmna anders nog iets met dat Watergraafsmeerboogje te doen kunnen hebben, of de connectie naar het GVB opstelterreintje?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4438
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor JWM » Vr 03 Jul 2009, 01:10

Jurjen schreef:Stipt 13:22 dan uiteindelijk toch vertrek... *heleboel gebeurtenissen* ...kwamen we om 13:24 met maar +5 aan.

Een absolute recordtijd dus. En dan valt deze trein niet eens onder de hispeed formule :?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31483
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Suus » Vr 03 Jul 2009, 01:13

NS-Reiziger schreef:Zou Dmna anders nog iets met dat Watergraafsmeerboogje te doen kunnen hebben, of de connectie naar het GVB opstelterreintje?

Nee, want dat is dus blijkbaar de Muiderstraatweg Aansluiting (Mdsa). Voor de aansluiting van de GVB-Hoofdwerkplaats kan ik geen afkorting vinden, het ligt ook wel heel erg dicht op Diemen Zuid.

Het bruggetje tussen Diemen/Diemen Zuid en Gaasperdammerweg Aansluiting heeft ook een afkorting trouwens: Ddm (De Diemen)

En dan heb je tussen Ddm en Dmn ook nog een aansluiting, Wgmo (Watergraafsmeer Aansluiting Oost)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Daniel » Vr 03 Jul 2009, 07:12

Net kwam, vlak voor vertrek van de t12723, de HC samen met de PLP nog even de trein door om prullenbakken te legen en oude kranten mee te nemen.
Ook niet alledaags, blijkbaar hadden de schoonmakers hun werk niet gedaan/kunnen doen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Chauf21 » Vr 03 Jul 2009, 12:13

Hier nog eentje met perikelen rondom Amf gisteren.
Heen de s500 vanaf Gvc met geplande vertrektijd 16.36 uur. Allereerst een spoorwijziging. Op vertrektijd nog geen trein. Na vertrektijd de omroep: "de trein (...) vertrekt later". Enkele reizigers wisten niet goed wat ze daarmee moesten, maar dat werd al vrij snel door de dagelijkse reiziger verduidelijkt: "Dat betekent dat 'ie wellicht nog gaat rijden. Voor 19 uur vanavond moet 'ie wel vertrokken zijn. Of niet, dat weet je eigenlijk nooit bij de Spoorwegen." :pos: Weer later werd 'ie omgeroepen als +5 vanwege problemen met het materieel, weer later een spoorwijziging en weer later gevlagd met +20. Uiteindelijk met iets minder vertrokken, maar zowel bij Zoetermeer, Gouda en Woerden stilgestaan vanwege diverse belemmeringen. Aankomst Amf was veel later dan gepland, maar gelukkig was een dusdandig aantal genodigden te laat dat het hele festijn maar wat later is begonnen.

Terugreis ging niet veel beter, rond 21.30 uur weer terug. Trein stond allereerst normaal aangekondigd, tussen alle andere treinen met +20 in. Het zal wel. Later werd het +5 (dus toch). Maar de omroep overtrof dat weer met een ruime +15. Afin, later die avond kwamen er twee stelletjes ICM met 'Rotterdam CS' en één met 'Den Haag CS' voorrijden. Vlak voor Utrecht werden er wel nummertjes omgeroepen, maar door de geopende ramen niet te verstaan. Bij vertrek uit Utrecht de mededeling met excuses: de mensen in het achterste stel (4xxx) met bestemming Rotterdam moesten in Gouda overstappen; er was verkeerd gesplitst. Gelukkig kwam de tram in de hofstad vrijwel direct na aankomst van de trein aanrijden en stond het bier nog koud. Pluim!

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Marc » Vr 03 Jul 2009, 16:46

Nog een voorval van afgelopen woensdag: er stond aan het begin van de avond een defecte trein tussen Utrecht en Geldermalsen. Onderweg naar Utrecht in trein t865 begon ik al het gevoel te krijgen dat er iets mis was, er kwamen maar weinig treinen ri Breukelen langs. Bij Maarssen werd omgeroepen dat er een stremming was (defecte trein) tussen Utrecht en Geldermalsen, trein t865 reed niet verder en keerde in Utrecht op de trein naar Alkmaar. Om 18:20 was de storing alweer voorbij, de eerste IC die weer vertrok was de t3565 met +17 (deze trein stopte volgens de omroep extra in Geldermalsen). Zelf heb ik op de t867 gewacht die met +9 vertrok. Helaas heeft trein t16067 niet gewacht en mochten we tot Geldermalsen achter de stoptrein aanhobbelen. In Eindhoven was de vertraging ongeveer +13, maar hier kwamen nog een kleine vijf minuten bij omdat er gewacht werd op de eveneens vertraagde t1967 naar Venlo. De rest van de reis heeft de trein met ongeveer +15 gereden.

Gisteren was iemand opruiming aan het houden op het opstelterrein van Maastricht. Op een gegeven moment stonden zes V'tjes achter elkaar in het station. Later kwamen nog twee lege stellen uit Sittard en twee afgekoppelde stellen van de s6800 erbij waardoor het aantal om 10:00 op 10 V'tjes stond.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31483
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Suus » Vr 03 Jul 2009, 16:54

Dat de Uitgeesttoko (s4700/s5800) ondertussen SGM met van alles en nogwat wordt gemengd mag niet meer opvallend heten. Vandaag maken ze het alleen wel heel bont met korte treinen.

- 2x Plan V (die was om half een in Amsterdam Centraal al proppen)
- 2x SGM-II (en dat was om half een in Amsterdam Centraal ook al proppen)
- 1x SGM-III (en om kwart over twee was dat in Weesp ook proppen)

Verder een lege Thalys die op een middenspoor in Weesp kopmaakte. Verder werd in Weesp er een s5700 voor de s1500 en s1600 gegooid, die reizigers zullen blij zijn geweest (s1600 stond in Hilversum aangekondigd met +25)

In de s2000/s8800 rijdt ook een setje van 2x Plan V rondt.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Daniel » Vr 03 Jul 2009, 17:17

De t2856 vertrok door een voorlangs kruisende IC naar Nm met +3 uit Ut en mocht daarom net daarbuiten de t9856 inhalen die op het linkerspoor op ons stond te wachten. Even later kwamen we echter hardhandig tot stilstand vlak voor het viaduct over de A2, leek een ATB-ingreep. Inmiddels rijden we gelukkig weer in volle vaart verder.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Dexter » Vr 03 Jul 2009, 18:25

Reiziger Ddrs schreef:Even later kwamen we echter hardhandig tot stilstand vlak voor het viaduct over de A2, leek een ATB-ingreep.

Dat is precies de plek waar de baanvaksnelheid omhoog gaat van 130 naar 140 km/h en als je na de fly-over in Utwaw vol tractie geeft kan je dat met ICM net in 1 moeite halen. Maar het hangt er net om, dus dat verklaart het denk ik wel. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Jurjen » Vr 03 Jul 2009, 21:50

NS-Reiziger schreef:Met Dmna bedoel je denk ik Gpda, fly-overtjes bij Diemen? Heb ik nu wel een vraag voor iemand die het wel weet: waar zou Dmna moeten liggen, want het schijnt wel (te hebben?) bestaan.

Oh, dat wou ik nog even nakijken voor ik 'm verstuurde, ja. =') Splitsing Wp > Dmn / Dvd in elk geval.

JWM schreef:
Jurjen schreef:Stipt 13:22 dan uiteindelijk toch vertrek... *heleboel gebeurtenissen* ...kwamen we om 13:24 met maar +5 aan.

Een absolute recordtijd dus. En dan valt deze trein niet eens onder de hispeed formule :?
Mwah, heb wel eens meer ingelopen op dat traject. 's Avonds, als de Zaanlijnsprinters niet of minder rijden. De IC's rijden op de Zaanlijn niet op baanvaksnelheid omdat het anders niet past... Knapper vind ik dat het grootste deel eruit gereden is tussen Ass en Asd (inclusief de stop te Ass, dan).

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Geert » Vr 03 Jul 2009, 22:15

In nog minder dan 2 minuten? :shock:
Marc schreef:Nog een voorval van afgelopen woensdag: er stond aan het begin van de avond een defecte trein tussen Utrecht en Geldermalsen.

Dat heeft woensdag flink wat vertraging opgeleverd in de s800, ik zat in de t858 die met +40 reed en er reed ook nog een s800 met +70 rond zag ik op de AV van Utrecht. Goed bezig dus ;)

Gisteravond in Utrecht een DDAR in de s7400 naar Rhenen. Helaas was het enorm benauwd, en het bleek maar (weer) dat er net zo goed geen ramen in een DDAR kunnen zitten: het bleef bloedheet. Ik was blij toen ik in Veenendaal uit kon stappen.

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Jurjen » Vr 03 Jul 2009, 23:01

Okay, typfout opgemerkt. :') Wordt hoog tijd dat ik m'n bed eens opzoek. ;-)

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Vinny » Vr 03 Jul 2009, 23:50

Oh, dat wou ik nog even nakijken voor ik 'm verstuurde, ja. =') Splitsing Wp > Dmn / Dvd in elk geval.
Dat is Gdpa. Diemen aansluiting is even verder op, waar de zijtak naar de Wgm uitwisselt.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31483
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Suus » Vr 03 Jul 2009, 23:56

Is dat niet Wgmo? (Watergraafsmeer Oost aansluiting)
Rame à l'approche

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9547
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Wubbo » Za 04 Jul 2009, 00:02

Gpda is de aansluiting van Wp-Ddm (De Diemen) met Wp-Wgmo; Wgmo is waar de 4 sporen uit Gpda er 2 worden naar Dmn, en het spoor naar Wgm aftakt. Dat komt in Wgmrba (Watergraafsmeer Ringbaan Aansluiting) weer samen met het spoor uit Muiderstraatweg Aansluiting (Mdsa), en dat ligt weer net na Ddm.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Justin » Za 04 Jul 2009, 00:17

Was vanmiddag ook zo'n feest op Ed. Reed hele boel niet van/naar Ut/Ah, alleen de s3000 van 17:10 naar Ut en 17:20 naar Nm zou rijden. Die van 17:10 was voor mij iets te vroeg, want kwam pas met de bus om 17:12 aan. K zag al dat de s3100 niet reed, en ook was de s3000 van 17:40 opgeheven. Dus dan maar via Amf... dat liep wel lekker. Ben benieuwd of er nog wat heeft gereden richting Ut...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31483
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Suus » Za 04 Jul 2009, 00:29

Wubbo schreef:Gpda is de aansluiting van Wp-Ddm (De Diemen) met Wp-Wgmo; Wgmo is waar de 4 sporen uit Gpda er 2 worden naar Dmn, en het spoor naar Wgm aftakt. Dat komt in Wgmrba (Watergraafsmeer Ringbaan Aansluiting) weer samen met het spoor uit Muiderstraatweg Aansluiting (Mdsa), en dat ligt weer net na Ddm.

Kortom, er is dus geen Diemen Aansluiting :?
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Vinny » Za 04 Jul 2009, 11:00

Een screendumpje van het sporenplan:
Afbeelding
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Caspar » Za 04 Jul 2009, 11:04

Gisteravond werd het een latertje, ik ben blijkbaar vervloekt door Hispeed, de afgelopen buitenlandse treinreisjes met hun waren zeer dramatisch te noemen:

Afbeelding
Door een boom op het spoor kon ik niet meer met de laatste ICE naar Amsterdam mee vanuit Duisburg. Het alternatief was met de RE naar Emmerich, en daar stond de taxi klaar, die me naar Utrecht zou brengen. De chauffeur is uiteindelijk doorgereden naar Alkmaar waar ik om 2.15u aankwam. Overigens waren er zo'n 20 mensen die met taxi's mee moesten. Leuke grap :neg:

Kan je nu alsnog een vergoeding van je treinkaartje krijgen omdat er 2 uur vertraging was?

Timon91
Berichten: 459
Lid geworden op: Ma 29 Jun 2009, 14:24
Locatie: Enschede

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Timon91 » Za 04 Jul 2009, 23:39

Ik denk van wel. Waarschijnlijk weten anderen hier wel meer van. Ik heb afgelopen week een klachtenbrief naar NS HiSpeed opgestuurd. Hopelijk hoor ik daar nog iets van terug.
Mijn Flickr account.

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Ruben » Zo 05 Jul 2009, 00:30

Die taxi is een vervanging van de treinreis, een vergoeding voor de extra uren staat hier dan dus los van. Stel dat de trein wel was doorgereden en je bijv. even laat in Alkmaar was aangekomen, had je die vergoeding ook gevraagd, zonder twijfel. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor Justin » Zo 05 Jul 2009, 00:35

t874 (stel 8653) had er weinig zin in om vanuit Mt te vertrekken. Om 19.44 is besloten maar de trein op te heffen. Daarna moest de hele inhoud naar de t876 die op spoor 2 geparkeerd werd, en dit was best wel vol. Maar het gekke was, dat de defecte t874 eerder weg mocht, wat een dikke +10 en onbegrip opleverde. Lekker geklungel dus.

Gelukkig met +5 in Ht aangekomen, alwaar ik met de s16000 en s32500 naar Ddr kon vervolgen (ivm werkzaamheden Bd-Tb vanaf 13:00; in de ochtend was ik er zonder problemen langs gekomen ;)).

Mag ik alsnog een gtbv'tje inleveren, omdat ik - buiten de omgeleide terugreis, die vooraf bekend was - +30 uiteindelijk heb gekregen omdat de t874 niet reed?

Normaal:
Vertrek 19.26 Mt
Aankomst 21.28 Ddr

Door werkzaamheden origineel:
Vertrek 19.26 Mt
Aankomst 22.15 Ddr (via Tb) of 22.25 (via Gdm)

Nu:
Vertek 19.26 Mt (+30)
Aankomst 22.55 (via Gdm)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

dennistd
Berichten: 1377
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Berichtdoor dennistd » Zo 05 Jul 2009, 08:12

Stel dat je tot aan de werkzaamheden was gereisd (tot Tilburg dus), had je dan ook die +30 gehad? Dan ligt het dus niet aan die werkzaamheden en kun je gewoon claimen volgens mij.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 1 gast