Pagina 13 van 16

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: wo 22 jul 2009, 12:27
door Oud forumgebruiker
Dat van die storing in Utrecht heb ik gisteren gemerkt... Ik kwam met de Intercitytrein uit Alkmaar aan op Zaandam, om over te stappen op de Sprinter richting Zaanstreek. Ten eerste; alle Intercitytreinen richting Alkmaar +15, de s3300 richting Hoorn +10 en mijn s4700 uiteindelijk ook +15, waarschijnlijk omdat ze geen personeel konden vinden op Asd. De machinist maakte gebruik van de combinatie spiegel + sluitfluit.

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: wo 22 jul 2009, 12:39
door Caspar
Jurjen schreef:Het IRM-IV-tje werd wel nog iets drukker dan op een normale dinsdagavond, want: reizigers naar Ledn, Gvc moesten via Shl, en reizigers naar Shl moesten met deze s3000 mee naar Asd en vanaf daar naar Shl, én we maakten een extra stop op Asb: het concert van U2 was net afgelopen... Het pastte gelukkig toch allemaal, en de gangpaden én het ondergekotste plekje bleven gewoon vrij. Uiteindelijk dus zonder vertraging in Amr aangekomen. :)
Gelukkig voor jou speelde U2 wat langer door, en eindigde de concerten pas om 24.00u. De metro reed daardoor tot 1.15 door afgelopen 2 nachten :) Daarom zal het even voor 12en nog wel niet zo druk geweest zijn op de Bijlmer.

Maandag nacht kwamen de grote stromen voor de reizigersafvoer pas tegen 0.30 goed op gang daar.

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: wo 22 jul 2009, 12:51
door Suus
Elke werkdag komt er om 12:50 op de boog Diemen Zuid - Watergraafsmeer een 1700/1800 loc voorbij richting de Watergraafsmeer. Nu ben ik toch wel benieuwd waar deze vandaan komt en wat deze gaat doen :P

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: wo 22 jul 2009, 13:37
door Oud forumgebruiker
Bee schreef:Elke werkdag komt er om 12:50 op de boog Diemen Zuid - Watergraafsmeer een 1700/1800 loc voorbij richting de Watergraafsmeer. Nu ben ik toch wel benieuwd waar deze vandaan komt en wat deze gaat doen :P
Uit Maastricht, de loc komt voor de 14560 Er gaat er 's middags ook één van Watergraafsmeer naar Maastricht uit een 145xx.

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: wo 22 jul 2009, 13:46
door Suus
Wat een pokke-end :shock:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: wo 22 jul 2009, 21:35
door Daan
Lijkt me uitwisseling, in verband met onderhoud ;-)

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: wo 22 jul 2009, 23:19
door Dexter
Vandaag was dag 2 van de SLT-cursus, waarbij we nog wat hebben gestoeid met onze SLeT op de Cartesiusweg. Helaas ging de proefrit jammergenoeg niet door, omdat het stel nog steeds ATB-panne had en zonder werkende ATB mag ie van IVW niet de vrije baan op. Er stonden nog meer stellen die het wel deden, maar die waren nog eigendom van Bombardier/Siemens en dus mochten we daar ook niet mee rijden. Superjammer dus.

We hebben overigens wel gereden, welgeteld een halve meter vooruit en een halve meter achteruit :lol: om het combineren en splitsen te oefenen... Daarbij viel wel meteen op dat ie ontzettend fel is met optrekken en afremmen, maar gelukkig mogen we nog een keertje een dag terugkomen voor een echte proefrit. De planning is dat er vanaf 20 september weer voorzichtig 6 stellen ingezet zouden gaan worden in de series 19700 (Gvc-Gdg) en 19800 (Rtd-Gdg).

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: wo 22 jul 2009, 23:52
door Suus
Bedoel je niet de s9700 (rtd - gdg)?

Weet je ook wat de verdere uitrolplannen zijn? De s9800 lijkt mij ook nog een logische, en verder heb ik ook verhalen gehoord over de s7400 / s17400 en de s4000 vanaf december.

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: do 23 jul 2009, 00:45
door Dexter
Ja daar heb je helemaal gelijk in, de s9700 Rtd-Gdg dus en verder de s19800 Gvc-Gdg, omdat ze vooralsnog geen inzet aandurven op het drukke baankvak Gdg-Wd-Ut, waar alles vastloopt zodra er ook maar iets mis gaat en het heeft als bijkomend voordeel dat ze niet gek ver uit de buurt van de werkplaats Ldd zijn, mocht er eentje kapot gaan.

Wat je schrijft over de inzetplannen in de s7400/s17400 en vervolgens de s4000 heb ik idd ook gehoord, maar dat ligt echt aan de betrouwbaarheid en inzetbaarheid. Verder hoorde ik dat er op dit moment een afnamestop is, omdat er anders langzaamaan opstelterreinen vol zouden raken, want het leveringstempo lag wel aardig hoog. En ook is de opleiding aan standplaatsen die er niet veel of niet meteen op gaan rijden stopgezet, dus heb ik geboft. Ik was net de laatste. :mrgreen:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: do 23 jul 2009, 08:26
door Wubbo
Voor komend jaar staat het gebeuren op de Zaanlijn in de planning (4000/7400-die-dan-doorrijdt-naar-Uitgeest/14700/17400). Afwachten maar...

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: do 23 jul 2009, 12:59
door Marc
Het heen- en weer rijden van de 1800'en is inderdaad voor onderhoud, de trein vertrekt rond 10:00 uit Maastricht. Een paar dagen geleden reed een ICRm-stam voor Eindhoven mee in de trein.

Vanmorgen hing achter het WC-raam van ICRm-A 331 een opmerkelijk briefje:
Afbeelding

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: do 23 jul 2009, 21:30
door Justin
Serie s4500... Ik ken maar twee mensen die die serie regelmatig nemen :P.

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: do 23 jul 2009, 21:33
door Suus
Ik vermoed dat die personen beter weten waar die trein stopt dan de makers van het briefje, Zaandam wordt normaal gesproken overgeslagen en ik mis toch echt twee stations :P

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: do 23 jul 2009, 21:40
door Dexter
Ik vraag me zoiezo af waar dat briefje vandaan komt, al vind ik het ondanks de foute info wel een leuk initiatief.

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: do 23 jul 2009, 22:16
door Caspar
Justin schreef:Serie s4500... Ik ken maar twee mensen die die serie regelmatig nemen :P.
Ondanks dat ik er bijna dagelijks in zit, was ik het niet.

Vandaag een retourtje Hoorn- Alkmaar gemaakt met mijn kleine neefje. Alle wc's waren afgesloten in de mddm, wat wel vervelend was, want hij had net een Fristy gedronken, en moest dus nodig. (net zindelijk dus vond het beetje spannend worden) Gelukkig troffen we bij Heerhugowaard de HC die er eentje open maakte, en zo schoon was, dat ie volgens mij nog niet eerder gebruikt was die dag :D
Verder nog 2 meiden die van Beverwijk naar Hoorn gingen en zich afvroegen waarom het een sneltrein heette, ter hoogte van Obdam: we zijn tot nu toe overal gestopt :lol:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: do 23 jul 2009, 22:17
door Justin
Naja, ik wil die oude borden weer terug op de ICRm dan in dat geval :P.

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: do 23 jul 2009, 22:25
door Daniel
Caspar schreef:Alle wc's waren afgesloten in de mddm
In een mDDM zitten toch überhaupt geen WC's?

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: do 23 jul 2009, 22:28
door Caspar
Hoe noem je zo'n 78xx stel dan officieel? Uit de planschermen weet ik niet beter dan mddm.
(je bedoelt zeker de motorwagen op zich...)

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: do 23 jul 2009, 22:40
door Daniel
mDDM is de motorwagen inderdaad, zo'n 78xx-stam is gewoon een DDAR :wink: In omloopcodes heb je wel een onderscheid: DDAR-III + mDDM = LB, DDAR-IV + 1700 = LA.

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: do 23 jul 2009, 22:55
door Geert
Caspar schreef:Hoe noem je zo'n 78xx stel dan officieel? Uit de planschermen weet ik niet beter dan mddm.
(je bedoelt zeker de motorwagen op zich...)
De verschillende benamingen van alle varianten DDAR/DDM zijn nogal divers. mDDM kan inderdaad voor een 7800-stam staan (dan noem je een 7400-stam met 1700-loc een DDAR), en je kunt met mDDM ook de motorwagen bedoelen (aangezien dat de enige gemotoriseerde wagen van zo'n stam is). En DDAR kun je ook aanduiden met DDM-2/DDM-3 (of andersom). En sommigen noemen het gewoon stoptreindubbeldekker :P

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: do 23 jul 2009, 23:49
door Dexter
Onder machinisten onderling wordt als benaming altijd aangehouden: mDDM voor de 78xx serie (dus de naam van de motorbak wordt gebruikt voor de hele stam) en de 74xx-met-loc 1700 wordt altijd DDAR genoemd.

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: vr 24 jul 2009, 00:49
door Vinny
En sommigen noemen het gewoon stoptreindubbeldekker :P
Sommigen noemen het 'baggermaterieel' :lol:
Ik vraag me zoiezo af waar dat briefje vandaan komt, al vind ik het ondanks de foute info wel een leuk initiatief.
De Broek Waterland express associeer ik met het dorpje Broek in Waterland. Dat ligt er niet eens in de buurt. :roll:

Het doet me wel denken aan dit:
Afbeelding
Tot voor kort te vinden in een ICL-s1500... ;)

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: vr 24 jul 2009, 08:02
door Daan
Caspar schreef:Verder nog 2 meiden die van Beverwijk naar Hoorn gingen en zich afvroegen waarom het een sneltrein heette, ter hoogte van Obdam: we zijn tot nu toe overal gestopt :lol:
Kijk, het gaat zelfs de gemiddelde reiziger al opvallen dat de logica van de NS nergens op slaat :lol:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: vr 24 jul 2009, 11:52
door Marc
Marc schreef:Vanmorgen hing achter het WC-raam van ICRm-A 331 een opmerkelijk briefje:
afbeelding
Even een reactie op mezelf: ik zag vanmorgen dat ook een ICRm-B van dezelfde stam aan één zijde was voorzien van hetzelfde briefje.

Verder waren de in/uitcheckpalen voor de OV-chipkaart actief in Maastricht en Maastricht Randwyck. Op het display stond wel een d/t-fout: "Houd uw kaart tegen de lezer". Ik zal morgen m'n chipkaart eens tegen de lezer houden, kijken wat er gebeurt...

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Geplaatst: vr 24 jul 2009, 12:00
door Mikos
Marc schreef:
Marc schreef: Op het display stond wel een d/t-fout: "Houd uw kaart tegen de lezer".
Gebiedende wijs, dus geen t?