(BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Er is een zomeractie bij Connexxion met dat soort kaartjes, bij Connexxion Zuid-Holland (niet in Haaglanden) heb je het Streekdalkaartje van 2,40 dat nu als retourtje geldig is (dus 50% korting op je reis). Overstappen mag (natuurlijk) niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vinny schreef:In het concessie-gebied Amstelland-Meerlanden is nu ook een dalkaartje te koop voor 3 euro: geldig als retourtje vanaf Aalsmeer naar Amsterdam. Dat was goedkoop reizen voor mijn zusje (die me vandaag opzocht) 8-)
Yes, dat geldt volgens mij in alle Connexxion-gebieden. Door deze fijn actie ga ik voortaan per bus naar mn werk i.p.v. trein (scheelt meer dan 50%).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Wubbo »

Dat geldt zeker niet in alle Connexxion-gebieden. In ieder geval in BRU niet (in de Provincie Utrecht weer wel, maar in het gebied rond Utrecht-Stad niet. Erg handig met de gecombineerde lijnen...).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

Precies. Je krijgt dus wel korting in de groene Connexxionbus van Utrecht naar Driebergen, maar niet in de gele Connexxionbus op dezelfde lijn van 10 minuten later, die precies hetzelfde traject aflegt. Hoera! :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

De Arriva 6041 had vanmorgen de eer om de eerste planmatig met een Irisbusje uitgevoerde ritten op lijn 1 te rijden. En dat deed 'ie op de terugweg ook nog eens met een zelden gebruikte bestemming op de film, foto's volgen vanavond.

Voor wie zich afvraagt wat de reden van dit alles is: lijn 1 doet (met name doordeweeks) net iets langer dan een uur over z'n rondje, maar rijdt de uurdienst met één bus. Het grootste deel van 't jaar is de oplossing daarvan amper zichtbaar: om de paar uur neemt een andere bus de dienst over en gaat de bus die er eerst reed wat anders doen.
In de zomer rijdt er echter een 15-persoonsbus met lage instap van Lotax en daar hebben ze er maar eentje van. Daarom wordt dan de rit voorafgaand aan de anders negatieve kering gereden door een bus van lijn 2/10 die tussen de spitsen "over" is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Zit nu in de XX 8336/101 van Hellevoetsluis naar Spijkenisse die na elke halte omroept "reist u met een OV-chipkaart, vergeet dan niet uit te checken". Wordt er nu na een halte of 15 wel een beetje gek van. 'tis overigens de enige bus die dat zo vaak doet tot nu toe, in de rest hield de halteafroep er na één halte mee op of werkte die helemaal niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door mb90 »

Vanaf vandaag gaat het Zuidplein in Rotterdam flink op de schop. Ongeveer de helft van de haltes zijn dus verplaatst. Uiteraard waren er nog mensen die gewoon bij de vervallen haltes (die nu alleen nog palen hadden met een A4-tje voor de nieuwe halteindeling en meer niet) op hun bus zaten te wachten, maar gelukkig waren de meesten zo slim om bij de tijdelijke haltes R, S, T en U te wachten. Bij deze haltes hangen nu witte lijnstickers met de lijnen die er tijdelijk stoppen en alle vertrekstaten van de lijnen hangen er gewoon. Foto-tjes volgen morgen of woensdag in het topic over de werkzaamheden.

Ook is sinds vandaag RET-Buslijn 47 weer terug in Rotterdam. Dit keer tijdelijk als vervanging van Buslijn 44 op Zuid. Deze lijn is namelijk net als Buslijn 46 aan de noordkant ingekort tot metrostation Dijkzigt, omdat de Maastunnel afgesloten is. Buslijn 47 rijdt nu dus Zuidplein - Dorpsweg - Remise Sluisjesdijk. Op de bussen wordt dit laatste net als bij lijn 46 aangegeven met de bestemming Charlois. Een groot nadeel aan lijn 47 is echter dat deze bus dezelfde rijtijden heeft als de 44. Die rijtijden zijn erg ruim doordat de Maastunnel vaak vrij druk is, maar bij lijn 47 zijn deze net zo ruim, terwijl deze lijn helemaal niet door de Maastunnel komt. :roll: Bussen die te vroeg langskomen heb ik daarom genoeg gezien. Ook hiervan volgt nog een fotoreportage.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

De bus naar huis kwam vanavond in Utrecht niet opdagen, en dat kwam door grote problemen met Infoxx aldus de chauffeur, die naast mij op zijn bus stond te wachten. Kennelijk stonden er nogal wat busjes in de garage door alle defecten en reden daarom veel bussen te laat (dat klopte ook wel, want het busstation was erg leeg). Het verklaarde ook meteen waarom ik een lijn 58 naar Hilversum zag op Utrecht Centraal (die lijn komt daar niet eens), en het verhaal matchte ook wel met meerdere Infoxx-schermpjes die ik vanmiddag al vast zag lopen in meerdere bussen.
Uiteindelijk kwam er een lege bus aangereden vanuit de Bleekstraat (vervangende bus uit garage Nieuwegein?) en konden we met +20 richting Zeist vertrekken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Op GVB-Buslijn 44 rijdt de 214 rond, maar dat is een bus van West, niet van Zuid. Ik weet ook niet of het daar aan ligt, maar de halteafroep werkte niet.

Verder al de derde keer deze maand een gelede bus op lijn 47 (Bijlmer ArenA - AMC via Gein)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Ruben »

Na de 3-stellen verkorting tot 2-stellen en het CAF op de 53 kan je toch minstens verwachten dat er genoeg koekblik over is om de 54 te rijden. Net dus evengoed een metro uitgevallen...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

Vanmorgen weer veel BRU-bussen gezien tussen Zeist en Utrecht zonder lijnnummer of met onjuiste bestemmingen. Kennelijk werkt Infoxx nog niet helemaal naar behoren vandaag :P
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Ruben »

NS-Reiziger schreef:Na de 3-stellen verkorting tot 2-stellen en het CAF op de 53 kan je toch minstens verwachten dat er genoeg koekblik over is om de 54 te rijden. Net dus evengoed een metro uitgevallen...
Toen de volgende kwam opdagen bleken we toch weer 3 gekoppelde stelletjes voorgeschoteld te krijgen. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

In de GVB-Bussen hangen nu posters ter ere van Simon Vinkenoog, erg netjes.

Er rijdt nu een blokkendoos rond met heel groot een tekst voor de OV-Chipkaart in de metro erop. Achterop staat Simon Vinkenoog heel erg groot.

CXX-Citaro 9101 is naar Uithoorn verhuist (voor de nummerliefhebbers), en CXX-Citaro 9207 (volgens mij) is vernoemd naar een of andere spanjaard.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wel potver**** Die 9101 hoort in Zaandam :x Als er een Kerkhof voor terug is gekomen, gaan ze wat meemaken daar bij die connexxion :neg:.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door mb90 »

Het bericht in Connexxion bussen over het uitchecken met een OV-Chipkaart komt niet alleen op Voorne-Putten voor, maar ook in de KAN-regio merkte ik vanmiddag. Gelukkig niet bij elke halte, maar grofweg om de 5 haltes. Vlak voor het eindpunt wordt dit echter steeds meer.

Bij lijn 31 (Arnhem --> Nijmegen via Elst) zat het vanaf de Betuweweg in Arnhem niet echt mee. De rit van 15:21 uur kwam niet langs en de rit van 15:51 uur (met Alliance 2679) kwam met +8 en zat goed vol met wat staanplaatsen tot Elst. :neg:

Vandaag zelf ervaren dat de klimaatregeling bij de Utrechtse Amba's niet al te best is. Op CXX-lijn 50 van Utrecht naar Wageningen stonden de airco en de kachel aan, waarbij vooral achterin de kachel overheerste. :neg:
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door waldo79 »

Rond 18.05 uur was een Dennis Dart, de 5873, onderweg als lijn 42 van Druten naar Tiel.

Zie je niet vaak 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:Vandaag zelf ervaren dat de klimaatregeling bij de Utrechtse Amba's niet al te best is. Op CXX-lijn 50 van Utrecht naar Wageningen stonden de airco en de kachel aan, waarbij vooral achterin de kachel overheerste. :neg:
Je trof een gele zeker? 'tis een ramp in die dingen inderdaad.

In Almere viel mij vandaag op dat ze daar een gerestylde oude InfoXX-versie hebben: 't ziet er ongeveer net zo uit als de nieuwe versie, maar dan volledig in groentinten. Verder is 't puur de aankondiging van de eerstvolgende haltes, d'r zit niks verspringends in.
Op lijn 10 aldaar had ik een bus waarvan het display stug volhield dat het lijn 4 naar Muziekwijk was, 't bleef ook steeds dezelfde haltes tonen. En later op lijn 5 trof ik een "Fatal system error - The system has been shut down" op de schermen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door tsov »

Die Infoxx-restyle zag ik van de week ook in een Zaanse bus, zag er wel strak uit :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door mb90 »

Reiziger Ddrs schreef: Je trof een gele zeker? 'tis een ramp in die dingen inderdaad.

In Almere viel mij vandaag op dat ze daar een gerestylde oude InfoXX-versie hebben: 't ziet er ongeveer net zo uit als de nieuwe versie, maar dan volledig in groentinten. Verder is 't puur de aankondiging van de eerstvolgende haltes, d'r zit niks verspringends in.
Nee, het was een groene van de Provincie Utrecht. Die gerestylde InfoXX-versie is overigens ook in de KAN-regio te vinden. Bij de oude versie was het scherm regelmatig niet te lezen in de bussen, maar daar had ik nu geen last van.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Hmm, de variant met defect scherm ben ik vanmiddag dan wel weer tegengekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Ruben »

Tram 10 richting Azartplein leek maar niet te komen toen ik stond te wachten op het Marnixplein. Van alle andere lijnen minstens 2 exemplaren langs zien komen, dus toen maar de 2e bus 21 naar CS genomen en daar de metro naar Weesperplein :P Sja dan reis ik wel om...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:
mb90 schreef:Vandaag zelf ervaren dat de klimaatregeling bij de Utrechtse Amba's niet al te best is. Op CXX-lijn 50 van Utrecht naar Wageningen stonden de airco en de kachel aan, waarbij vooral achterin de kachel overheerste. :neg:
Je trof een gele zeker? 'tis een ramp in die dingen inderdaad.
Waar zit de airco-unit van die gele dingen?
Ik weet dat er bij de (nieuwste) Ambassadors wat is geschoven met diverse onderdelen om zo een goede gewichtsverdeling te krijgen. Bij sommige bussen is de airco-unit verder naar voren geschoven, is dat bij die gele ook zo? Dat zou wellicht de (hier lezende) beroerde beheersing kunnen verklaren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Globaal zit 'ie boven de stoelen direct na de wielkasten van de voorwielen. Maargoed, het lijkt me (onafhankelijk van waar die airco zit) zowiezo niet de bedoeling dat de airco vol aan het koelen is terwijl tegelijkertijd de verwarming ook aan het verwarmen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Chauf21 »

Da's dus meer naar voren dan bij de 'eerdere' Amba-series. Het wordt daardoor al een stuk lastiger om het achterin (waar het altijd al warmer is) goed te koelen.
Het tegelijkertijd koelen en verwarmen kan komen doordat de dakluikjes open staan. Daardoor worden er verschillende temperaturen gemeten, is mij verteld. Het sluiten van de dakluiken zou de oplossing moeten zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Nou, ik heb 't in meerdere bussen mochten ondervinden en daarin waren de dakluiken toch echt dicht :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten