(BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

De Arriva 721 komt hier net langs met uitgevallen zijfilmbak, da's inmiddels onderdeel twee van die bus wat er mee ophoudt (het TFT-scherm in de bus is al eerder verdwenen). Er schijnen betere tijden aan te komen voor wat betreft het stadsmaterieel in Dordrecht, maar zo af en toe vraag je je bijna af of het huidige wagenpark het nog wel zolang volhoudt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Pijnackerbus schreef:De bus die gisteren op de Afsluitdijk een fik gehad heeft is bekend,

het is de winnaar met lotnummer 6414 :P :lol:
Wat moet een MAN Scout op de afsluitdijk :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Onderweg zijn van stalling Delft naar VDL, al is het dan inderdaad niet de meest rechtstreekse route inderdaad :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door MdJ »

Een citaro kwam vanavond/middag even buurten daar waar hij is opgegroeid. Een 283x/284x van de ex-stadsdienst van Apeldoorn stond bij de TSN-garage.

Makkelijk om te herkennen: De Apeldoornse busjes hebben de XX aan de achterzijde van de zijkant niet, daar heeft vroeger het "stadsbus plus"logo gezeten. De 2844-2848 hebben nooit in Apeldoorn gereden, dus geen logo, dus nergens aanleiding voor om die XX te verwijderen. Ook de 2849, 2868-2970, 2882,2883 zijn ooit uit Almere naar Apeldoorn gekomen en hebben hetzelfde ondergaan. Ook zij zijn achterXX-loos.

Afbeelding

Bron foto: http://busphotos.tk/
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Meltrain »

Gisteravond (=woensdag ;) ) zat ik in lijn 25 en toen de conducteur om mijn vervoerbewijs vroeg, liet ik gewoon mijn OV-Chipkaart zien. De conducteur wilde controleren of ik wel ingecheckt was, maar merkte ineens dat hij zijn aparaat kwijt was. :shock:
Gelukkig voor hem had hij het in de cabine laten liggen, want ik denk dat de RET niet blij zou zijn als zo'n aparaat verloren is. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Karl »

Vanmiddag in Krimpen aan den IJssel een voormalige Arriva* alliance (zo'n hogevloer ding) gezien, met mensen er in, op een lijnbusstrook. Geen nummer, naam van een bedrijf, iets op het display gezien... :?:

*, de bus was in Arriva livrei getooid, maar zonder Arriva er op.
Het is een spectrum.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Stefan »

Ik kwam gisteren in Goes nog 2 mooie ouwetjes tegen. ;)

Allereerst de Connexxion 7840...
Afbeelding

...en toen de Van Oeveren 58. ;)
Afbeelding

Verder heb ik gisteren voor het eerst in de Lion's City's van Zeeland gezeten. Het zijn erg fijne wagens, alleen jammer dat ze (zoals eerder gezegd) met grote moeite de tunnel uitkomen. Zowel de gelede als de 12 meter wagens leken er erg grote moeite mee te hebben..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Reiziger Ddrs schreef:De Arriva 721 komt hier net langs met uitgevallen zijfilmbak, da's inmiddels onderdeel twee van die bus wat er mee ophoudt (het TFT-scherm in de bus is al eerder verdwenen). Er schijnen betere tijden aan te komen voor wat betreft het stadsmaterieel in Dordrecht, maar zo af en toe vraag je je bijna af of het huidige wagenpark het nog wel zolang volhoudt :P
Juist ja, zit ik net in de Arriva 6298 op weg naar huis komt er op het station een toezichthouder met een rol tape naar de bus toe gelopen. Hij liep eerst naar achteren om een loszittend luik vast te plakken, maar toen stapte de chauffeur uit om te melden dat dat niet het luik was waar het om ging :P Er werd dus nog maar wat meer tape toegepast om ook het luik aan de andere kant van de bus vast te plakken, wat volgens de verhalen van de chauffeur af en toe zelfs in een hoek van 90 graden t.o.v. de bus stond.
De busjes hangen hier dus letterlijk van het plakband aan elkaar :roll:

Maargoed, ik merkte in deze en diverse andere bussen ook nog op dat de "Nog niet in gebruik" stickers van de chipkaartlezers zijn verdwenen. Deze blijken nu ook tot leven te zijn gekomen en geven actuele foutmeldingen i.p.v. vage meldingen. Tijdens m'n ritje naar huis stond er bijvoorbeeld "Lijn 3/rit 1172 niet gevonden in tabel" en dat was dus ook daadwerkelijk het juiste ritnummer.
Van de drie lezers vermeldde er eentje dan weer "Dienst afgesloten", dat lijkt me nog niet helemaal te kloppen.

En owja, ook handig: in Groninger 557 die nog altijd in Dordt op bezoek is bleek een nieuwe versie van de bestemmingenlijst te hangen met daarop een aantal extra bestemmingen. Klein detail is echter dat in de betreffende bus alleen de oude set bestemmingen van DAV geprogrammeerd is, waarbij de algemene nummers (zoals "buiten dienst" e.d.) niet overeenkomen met de rest van de Dordtse bussen omdat die in 't noorden ooit gewijzigd zijn.
Kwam mijn aanwezigheid toch nog van pas: als 035 (het oude nummer voor Centrum) niet werkt en 793 (het nummer van de nieuwe lijst) ook niet, dan zou het Groningse nummer (047) weleens kunnen werken. En dat deed 't, maar je moet 't natuurlijk maar net weten :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

De RET wil van de compensatieregeling af, voor Connexxion wordt hij op zeer korte termijn stopgezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door mb90 »

Karl schreef:Vanmiddag in Krimpen aan den IJssel een voormalige Arriva* alliance (zo'n hogevloer ding) gezien, met mensen er in, op een lijnbusstrook. Geen nummer, naam van een bedrijf, iets op het display gezien... :?:

*, de bus was in Arriva livrei getooid, maar zonder Arriva er op.
Was het deze bus toevallig? Deze rijdt voor Milot Reizen rondjes door de regio Rotterdam.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Zojuist komt hier de Arriva 6045 (een Irisbusje) op lijn 3 langs, exotisch hoor! Helaas een uitlopend ritje dus het gaat bij deze ene keer vanavond blijven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Karl »

@MB90, dat kan best, zag er iig wel zo uit!
Het is een spectrum.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik ben sinds vandaag weer meermaals per week te vinden in lijn 91! Ik ben eens aan het rekenen geslagen, en dankzij de voordeelweken bij de Connexxion kan ik nu meer dan de helft besparen op een retour naar mn werk (trein: 4,80 + 1,00 = 5,80. bus: 2,50). Met als voordeel dat ik ook nog eens voor de deur wordt afgezet! En als groot voordeel dat ik onderweg nog een blik kan werpen op de IJ-hallen, welke toch wel majestueus zijn.

Ok, hoe dan ook... er zijn me een aantal dingen opgevallen:
- Bij halte "Amsterdam, Keerkringpark" klinkt alleen in de bus: "Volgende halte: *stilte*". Op het display staat dan ook "Amsterdam Keerkringpark", terwijl bij de meeste andere haltes gewoon alleen de haltenaam staat "Keerkringpark" dus. De laatste keer dat ik de 91/94 had, werkte het nog gewoon goed. Ditzelfde geldt voor de haltes: Amsterdam Barndegat, Zaandam de Vlinder, Zaandam Vijfhoek.
- Bij halte "Zaandam Hotels Vijfhoek" wordt omgeroepen: "Zaandam Crematorium" terwijl bij halte Zaandam Vijhoek wordt omgeroepen "Zaandam Hotels Vijfhoek" :roll:.

En ik denk dat ik de komende 2 maanden vaker door Noord zal komen, als in mijn hele verdere leven, tot nu toe :lol:.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Dat "Amsterdam" voor de haltenaam is een goed bedoelde poging van connexxion om op de schermen weer te geven waar een stad uitgereden wordt / een andere stad in gereden wordt. Beetje jammer alleen dat 't op een vaste halte zit en dat bv. in Utrecht weer situaties geeft waarin dit niet de laatste in Utrecht is of (ook praktisch) dat je nooit deze halte met plaatsnaam ziet omdat sommige lijnen daar niet stoppen (maar wel langs rijden).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nu je het zegt inderdaad! Barndegat en de Vlinder zijn de eerste 2 haltes over de grens... Maar Keerkringpark en Vijfhoek dan weer niet.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door tsov »

Maar Barndegat is alleen een halte richting Amsterdam, dus richting Zaandam is Keerkringpark de laatste halte in Amsterdam ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

De automatische omroep van Connexxion in Amstelland-Meerlanden en Hollands-Midden roepen af en toe na de halteafroep ook "Reist u met een OV-Chipkaart, vergeet dan niet uit te checken" om. Ik heb er nog niet echt een patroon in ontdekt wanneer het gebeurd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door |Pim| »

Da hebben ik laats ook op lijn 99 vanaf Uden naar Nijmegen ook ondervonden.
Patroon kwam ik ook niet achter maar wel irritant na een tijdje.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Etienne »

Op lijn 87 hoorde ik het bij elke halte, ze moesten eigenlijk instellen dat het om de x aantal haltes plaats vindt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Pijnackerbus schreef:Op lijn 87 hoorde ik het bij elke halte, ze moesten eigenlijk instellen dat het om de x aantal haltes plaats vindt.
Elke halte :shock: Dat zijn van die RET-praktijken waar we in de rest van het land hopelijk van verlost blijven :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door mb90 »

Door een wisselstoring rijden er geen metro's tussen de stations Rijnhaven en Zuidplein in Rotterdam. En dat op de eerste avond van het North Sea Jazzfestival. Er rijden 11 pendelbussen, maar die zijn logischerwijs goed vol.

Het reisadvies van de RET was eerder deze avond lekker vaag:
Door een technisch probleem bij de Maashaven rijden er geen metro's tussen metrostation Rijnhaven en metrostation Zuidplein.
Er rijden 2 pendelbussen tussen deze stations. U wordt geadviseerd zoveel mogelijk gebruik te maken van de Calandlijn.
De Calandlijn loopt namelijk niet eens in de buurt.

Maar goed, er rijden dus pendelbussen die gelukkig ook bij de halte Ahoy stoppen. Dit zijn 9 Citaro's en 2 Alliances die veel variatie aan bestemmingen tonen, zoals vliegend naar Sorry, geen dienst :P :
Afbeelding

Of 92 Sorry, geen dienst:
Afbeelding

Maar gelukkig is de meest voorkomende gewoon 61 Metrodienst:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

mb90 schreef:Het reisadvies van de RET was eerder deze avond lekker vaag:
Door een technisch probleem bij de Maashaven rijden er geen metro's tussen metrostation Rijnhaven en metrostation Zuidplein.
Er rijden 2 pendelbussen tussen deze stations. U wordt geadviseerd zoveel mogelijk gebruik te maken van de Calandlijn.
De Calandlijn loopt namelijk niet eens in de buurt.
Niemand zal het doen denk ik, maar je kunt natuurlijk via de Calandlijn naar Tussenwater en daar weer terug richting Zuidplein.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Ardan »

Waarschijnlijk was dat dan bedoeld voor reizigers vanuit Spijkenisse. Hadden ze dan wel even wat duidelijk moeten maken omdat alle onwetende nooit-met-de-metro-reizende-luitjes nu dus naar een Calandlijn gaan lopen zoeken op Zuidplein of zo :P
'Reizigers van of naar Spijkenisse worden verzocht de Calandlijn te gebruiken'
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

Ardan schreef:'Reizigers van of naar Spijkenisse worden verzocht de Calandlijn te gebruiken'
'Reizigers van en naar Spijkenisse worden verzocht lijn C te gebruiken' :D
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Vinny »

In het concessie-gebied Amstelland-Meerlanden is nu ook een dalkaartje te koop voor 3 euro: geldig als retourtje vanaf Aalsmeer naar Amsterdam. Dat was goedkoop reizen voor mijn zusje (die me vandaag opzocht) 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten