OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Ik kon hem zelf niet vinden op deze eerste augustus, dus dan maak ik hem zelf maar :P

- In de s800/s3000 richting Amsterdam zat om 12:20 bij Abcoude een DD-AR.
- In de s7400/s17400 was bij Breukelen rond 12:30 2x Plan V aan het keren.
- In de s4000 zat rond 12:45 richting Amsterdam bij Woerden 2x Plan V.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Marc »

Het loopt opeens hard met de OV-chipkaart in Limburg: in Maastricht en Maastricht Randwyck kwam ik een automaat tegen die aangepast was voor de OV-chipkaart. Nu nog het moment dat het allemaal in gebruik wordt genomen.

Eerder deze week kwam ik in Maastricht nog een lezer tegen waar "Thales" op het scherm stond.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Op Bijlmer enzo, waar je de NS automaten al kan gebruiken voor de chipkaarten, staat nu ook op het scherm: Maak een keuze uit de opties links of leg een chipkaart op de lezer. Verder zijn boven de poortjes van de metro en van de trein op zowel Bijlmer als Duivendrecht in de NS-huisstijl aanduidingen voor trein en metro opgehangen. Amstel heb ik nog niet gekeken, maar ik vermoed een soortgelijke constructie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Marc »

In Maastricht stond dezelfde tekst op het scherm. Het viel wel op dat alleen de nieuwe automaten waar betaald kan worden met muntgeld aangepast waren.

En ik zou dit bijna vergeten: in Maastricht was iemand reclame aan het maken voor een verzekeringsmaatschappij. Hij deelde op een vreemde manier zonnebrillen uit, namelijk door ze op banken te leggen, op rookzuilen, hij hing ze aan paaltjes (beter gezegd, je kwam ze tegen waar hij ze kwijt kon).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Over aangepaste automaten gesproken: ik kwam er gistermiddag ook eentje tegen op Utrecht Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Caspar »

De 2x plan V die Bee beschrijft, zorgden met de t4500 van 18.09 naar Enkhuizen uit Amsterdam Centraal voor aardig wat staanplaatsen. Beter zou NS de materieel inzet aanpassen aan druk bezochte evenementen zoals vandaag in Amsterdam.

Maar t kan nog bonter, een SGMm 3tje als ICE 129 vandaag :cry:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door JWM »

Bee schreef: Verder zijn boven de poortjes van de metro en van de trein op zowel Bijlmer als Duivendrecht in de NS-huisstijl aanduidingen voor trein en metro opgehangen. Amstel heb ik nog niet gekeken, maar ik vermoed een soortgelijke constructie.
Op Amstel zijn boven de poortjes ook borden verschenen met de GVB en NS logo's. Ik heb het zelfs op de Lelylaan gezien.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

Nog meer afwijkend materieel: In de s6300 van Driehuis naar Gvc zat een VIRM IV en of het met het materieel te maken had weet ik niet, maar hij reed wel met +10. Ik haalde 'm met de s2200 zelfs in bij Gvm.

En de Hoekse lijn was vandaag bovengemiddeld druk i.v.m. het RTL-viert-de-zomer-Concert en reed vandaag met setjes van 2x SGMm III. Alle treinen reden door naar Hlds, waar het concert plaatsvond.
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Justin »

Oh, dan zat je gisteren bij mij in de trein (t2279, Ledn-Ddr), ik nam hem ook waar op Gvm/Laa met +10 :p. Was VIRM 9418 (trein t6377).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

@Justin: Ja dat klopt, dan was ik jouw chauffeur op die 2279. Dus eigenlijk zat jij bij mij in de trein. :wink:

Vandaag was ik lekker met de 2200 van Ddr naar Asd onderweg, toen ik bij Dt een aanwijzing voorzichtig rijden kreeg van de treindienstleider, er zouden mensen langs de baan staan en zelfs binnen PVR (het profiel van vrije ruimte) dus of ik even voorzichtig aan wilde doen. Aan het einde van het viaduct in Dt, vlak voor de overweg tussen Dt en Rsw op een bruggetje stond een hele meute mensen. Er was daar een evenement met bootjes op het water aan de gang en kennelijk wilden mensen dat zo graag zien dat ze vlakbij een spoor gaan staan waar treinen met 120 km/h voorbij razen.

Ik stop op het bruggetje bij de mensen en mijn hc spreekt ze aan dat ze op een gevaarlijke plek staan en vraagt vriendelijk of de mensen daar weg willen gaan. Hij krijgt gelijk de wind van voren en een bejaarde man snauwt: "Ach man rij toch verder!" en de mensen blijven staan. Het mooiste was nog wel dat ietsje verderop bij de overweg 2 motoragenten staan toe te kijken met hun armen over elkaar. Pas als ik uit m'n cabine klim en aan ze vraag of ze de mensen willen weghalen, schieten ze in aktie. Pas toen de agenten dichterbij kwamen en de sirene aanzetten, gingen de mensen mopperend weg. Ik snap echt niet wat zulke mensen bezielt. In India kan je zoiets verwachten, maar hier? :roll:

Er staan al een paar dagen 2 SLT IVtjes op spoor 10W (in de wasstraat dus) in Rtd. Geen idee waarom ze er al zolang staan, voor zover ik dat vanuit de trein kon zien zat er niet hele ernstige graffiti op ofzo.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Die twee SLT-IV's stonden er net nogsteeds...
Verder heeft de t12723 zojuist vlak voor Mda wat vertraging opgelopen: het personeel was druk doende in het spoor lopende dieren te vangen maar da's niet gelukt volgens de, amper verstaanbare, omroep. Zowaar hebben zowel de 9825 als de 1723 op ons gewacht dus op Ut zal de vertraging er wel weer uitgereden zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Geert »

Dexter schreef:Er staan al een paar dagen 2 SLT IVtjes op spoor 10W (in de wasstraat dus) in Rtd. Geen idee waarom ze er al zolang staan, voor zover ik dat vanuit de trein kon zien zat er niet hele ernstige graffiti op ofzo.
Die stonden er in ieder geval vrijdag al :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Caspar »

IC t140 kwam gister met 231 minuten vertraging aan op Shl, rond 3 uur 's nachts. :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Vanochtend defecte trein (2xSGM-II) tussen Apn en Gd, tijdelijk reed de s9500 een uurdienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Net weer de inhaling van een kolentrein door de t2856 te Wd, maar vandaag stond die laatste wel op het perronspoor en mochten we via het doorrijspoor passeren.
Doorkomst van de kolen te Ut was niet veel later als anders dus de mate van oplettendheid van de trdl blijkt hierin een belangrijke variabele...

Edit: de twee SLT-IV's op Rtd waren net bevrijd uit de wasstraat en staan nu op het spoor ernaast. Betreft de 2402 en 2404 voor de liefhebbers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Marc »

Door de vertraging van trein t827 zou trein t6827 ook met +10 rijden. De laatstgenoemde trein reed echter netjes op tijd, en vertrok net op het moment dat Tuf aan 't schreeuwen was. Trein t827 reed achter de stoptrein aan en arriveerde met +19 in Maastricht.

Ahja, natuurlijk was ik gisteren nieuwsgierig en heb ik de chipkaart-lezer op de automaat eens getest. Ik kon m'n in/uitcheck-historie nakijken (niet printen) en m'n kaart opladen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Brrr... de airco in de 4041 (t2825 M) werkt wel erg goed. Nu nog een keer zo'n goed werkend ding op 'n warmer moment van de dag :wink:

Verder staan de twee SLT's in Rtd nu op het opstelspoortje naast spoor 16.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Wubbo »

Gisteren rond 20.20 twee Linten op eigen kracht door Utrecht Overvecht richting Utrecht. Ik wist niet dat dat spul toegelaten was buiten hun normale lijntjes?
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Ennes »

Vandaag waren ze druk in de weer met de SLT'tjes in R.dam, vanochtend stonden ze eerst op sp 17, en vanmiddag zag ik ze vanaf sp 11 richting Sdm vertrekken.

Wat mij overigens ook ineens opviel was dat Shl weer in de CTA staat op Asd voor "de low speed no service" t9200, (ze proberen zeker nog even wat reizigersaantallen omhoog te brengen.)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, dat viel mij ook al op een tijd geleden. Ik dacht dat je die rampenplan van een Benelux niet mocht gebruiken voor Asd-Shl? :roll:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Vinny »

Dat is de uitvoering van een kamermotie van de SP. Deze tomaten hadden geklaagd dat het reizen per Benelux door de NS/ProRail zo onaantrekkelijk mogelijk werd gemaakt, door het niet tonen van alle tussenstations op de route. Dat reizigers richting Schiphol expres niet met deze trein worden gestuurd, teneinde meer zitplaatscapaciteit te creeëren is ze natuurlijk ontgaan :roll:
De reguliere intercity rijdt namelijk vijf minuten later en ook nog eens met fors meer capaciteit...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Ennes »

mocht altijd, maar het elite treintje wilde liever geen reizigers voor dat kleine stukje vervoeren, vandaar dat hij uit de CTA is gehaald toen.

Aan de ene kant vond ik dat ook wel logisch, want de vele bepakte, bezakte en bekofferde reizigers naar Shl stapten massaal in op (toen nog) sp 14A, omdat hij net iets eerder vertrok als de (toen nog) 2400 ri. Ddr en lieten weinig plaats over voor de doorgaande reizigers, vooral achterin was het altijd dringen en duwen geblazen. je zal anders een paar min later op Shl zijn hè
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Nou, ik herinner mij dat in het spoorboekje een voetnoot staat i.p.v. een aankomsttijd bij Shl: "deze trein is niet toegankelijk voor reizigers naar Schiphol".

Maarja, de niet geheel wakkere Ddrs is nu maar eens overgestapt op Gd... ben zo gewend aan een trein van spoor 8 op Ut dat ik nu ik vandaag een trein later nam gewoon in de t1756 i.p.v. t12756 stapte. De airco in het Haagse deel werkte wel beter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door reisthijs »

Reiziger Ddrs schreef:Nou, ik herinner mij dat in het spoorboekje een voetnoot staat i.p.v. een aankomsttijd bij Shl: "deze trein is niet toegankelijk voor reizigers naar Schiphol".
Die voetnoot is sinds het spoorboekje 2008 verdwenen. Wel ontbreekt er nog steeds een aankomsttijd bij Schiphol. Een reis Shl-Asd met de 9200 is volgens het spoorboekje, en dus ook de reisplanner, helemaal niet mogelijk. Volgens de reisplanner kan je bij een reis "Den Haag HS-Amsterdam C via Schiphol" ook niet blijven zitten in de s9200, maar moet je wachten tot de volgende sneltrein.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Geert »

Ennes schreef:mocht altijd, maar het elite treintje wilde liever geen reizigers voor dat kleine stukje vervoeren, vandaar dat hij uit de CTA is gehaald toen.
Volgens mij heeft het weinig met elite te maken, maar des te meer met capaciteitsgebrek.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten