OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

Ik hoorde vandaag slechts een enkeling klagen over de werkzaamheden en die ene was nog verontwaardigd ook dat ze plaatsvonden op de eerste maandag na het aflopen van de zomerdienstregeling. Verder ging alles zo goed als vlekkeloos.
Vallend blad maakt rails glad.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

Vanmiddag werd ik met de 5700 naar Ledn in Hfd ingehaald door de Fyra. Hij ging niet de HSL op, maar de Schiphollijn en reed zodoende voor me uit, maar wel zodanig dat ik er (zelfs met de stopper) hinder van had en bij Warmond kwam ik voor een stoptonend P-sein te staan, omdat ie met tractieproblemen stilstond. Duurde ongeveer 5 minuten.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Vanmiddag werd ik met de 5700 naar Ledn in Hfd ingehaald door de Fyra. Hij ging niet de HSL op, maar de Schiphollijn en reed zodoende voor me uit, maar wel zodanig dat ik er (zelfs met de stopper) hinder van had en bij Warmond kwam ik voor een stoptonend P-sein te staan, omdat ie met tractieproblemen stilstond. Duurde ongeveer 5 minuten.
Daar heb je toch wel een creatief omroepbericht aan gewijd? :mrgreen:
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Marc »

Ik ben gewend dat er een rij 1700/1800'en in Maastricht staat omdat de locomotieven hier in onderhoud zijn. Vanmiddag stond er nog een rij van 6 loc's op spoor 65, waardoor er opeens 13 loc's bij het station stonden (voordat iemand commentaar geeft op de foto, één loc van de linker rij kreeg ik er niet op :wink:).
Afbeelding
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door playertwo »

kom idd. op 12 uit :twisted:. Verder wel een fraaie foto.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Vanwege een aanrijding bij Rijswijk reed de s1900 vanmiddag slechts tussen Rotterdam Centraal en Venlo. Vast om het aantal bezette sporen beperkt te houden keerde deze serie kort in Rotterdam, wat toch wel wat te krap bleek. De t1958 kwam met slechts +2 binnen, maarja, voordat de machinist dan aan de andere kant van de ICRm-compositie is en de trein weer helemaal opgebouwd heeft... dat duurt wel even. De t1965 vertrok dan ook met +7 wat tot Dordrecht aan toe niet meer werd ingelopen.

Overigens viel me (op de AV) wel op dat de t2165 in Rotterdam opgeheven was. De verstoring was rond dat tijdstip toch al even aan de gang, dus je zou zeggen dat er wel een trein was die kon keren. Of die moet al vanaf Dordrecht teruggekeerd zijn naar Vlissingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Marc »

Ik was nog iets vergeten: in Utrecht werd omgeroepen dat er geen catering aanwezig was in ICE t127. Er werd aangeraden om eten en drinken mee te nemen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Ik vind het eigenlijk wel bizar aan het worden dat mijn controlekans bij de regionale vervoerders voor dit jaar op 100% blijft staan :P

3 Arrivatreinen
4 Syntustreinen
1 Veoliatrein

en elke keer controle :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Deze is ook raar.

Railon loc (189 ofzo?) met Duitse IC-rijtuigen en nog een Railon loc achterop met passagiers gezien door Duivendrecht richting Amstel, ongeveer een half uur geleden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Raymond »

Is een vervangende ICE wordt gemeld op Somda en Rolandrail.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

Fles schreef:Daar heb je toch wel een creatief omroepbericht aan gewijd? :mrgreen:
Jazeker, ik heb omgeroepen dat NS proeven deed met een stofzuigtrein en dat die motorproblemen had gekregen. :lol: Overigens zag ik die roze-met-witte stofzuiger vandaag aarzelend staan wachten bij de aansluiting naar de HSL bij Rlb, maar ik weet niet of ie ook daadwerkelijk de HSL op is geweest.
Vallend blad maakt rails glad.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Marc »

De treinen t4933 en t4326 reden beide met vertraging, maar reizigers op Almere Muziekwijk werden hierover niet geïnformeerd. De laatstgenoemde trein reed tot Weesp niet harder dan 40 km/h, hierdoor is de vertraging opgelopen tot +16.

In trein t849 kwam ik nog twee opvallende zaken tegen:
- Van stel 8735 had deur 4 kuren: de deur floot niet mee en tijdens het sluitcommado sloot de deur in etappes.
- In de omroepberichten zei de HC steeds: "de nummers vindt u bij de glazen draaideuren". Stel je eens voor, het is al lastig genoeg om door de klapdeuren te komen :mrgreen:...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag merkte ik bij Gouda opeens op dat de t2056 achter "mijn" t2856 zat. Erg ongebruikelijk: meestal moet er bij het verlaten van Utrecht op de fly-over gewacht worden om de s2000 voor te laten.
Eenmaal in Dordrecht aangekomen met de t1965 stond de t5165 daar nog, gezien het langzame rijden met de IC vanaf Zwijndrecht was die er ook nog maar net aangekomen. Opvallend was de omroep van de HC van de stoptrein: kon op 't perron nog duidelijk horen dat 'ie omriep dat "we hier om volstrekt onduidelijke redenen nog even moeten blijven staan". Zo onduidelijk was die reden nu ook weer niet: de IC mocht uiteraard als eerste richting Lage Zwaluwe want die was op tijd en had anders het hele stuk achter de stoptrein aangehobbeld.
Op de CTA's stond die t5165 trouwens met +15 aangekondigd wat doet vermoeden dat 'ie zelfs de t9256 nog heeft voor moeten laten. Tja, een Benelux die op tijd rijdt is natuurlijk ook wel zo bijzonder :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daan »

Bee schreef:Deze is ook raar.

Railon loc (189 ofzo?) met Duitse IC-rijtuigen en nog een Railon loc achterop met passagiers gezien door Duivendrecht richting Amstel, ongeveer een half uur geleden.
Locs reden zelfs in dubbeltractie, schijnt het :-)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Ardan »

Vanavond was er een aanrijding met een persoon (lees: zelfmoord) bij weesp. Ik vertrok om 22 34 uit duivendrecht, en bij gaasperdammerweg-aansluiting kwam de trein uit asd langszij. Vlak na het station kwamen we tot stilstand, en toen bleek dat de trein voor ons een aanrijding had gehad. Hoewel ik in een stiltecoupé zat, was de vrouw achter mij de hele tijd luid aan het bellen, maar na de berichtgeving werd ze helemaal hysterisch, en zat paniekerig aan de telefoon. We werden teruggereden naar dvd-shl. In dvd flitste ik even snel door het spoorboekje in mijn hoofd: metro amstel, via utrecht naar amf-dv. En zo geschiedde, in ut werd aansluiting gegeven op de ic naar es. Die bestond uit 2x ICM IV. De achterste was tot de nok toe vol. Dus stapte ik in amf over naar de voorste, en nu zit iin een lege coupé! we kwamen overigens met 6 min in de plus in amf, de laatste trein naar gn was al weg, veel mensen balen. (aldus het eerste bericht dat ik met mijn nieuwe touchscqeen en internet mobieltje schrijf. best wennen
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Geert »

Dan zal de t140 die ik gisteravond uit Amersfoort zag vertrekken (om 22.25) ook niet op tijd op zijn eindbestemming zijn gekomen, lijkt me...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Toen ik vanmorgen omstreeks 7.40 uur vanaf 't perron de hal van Utrecht Centraal in kwam stond op het ARGOS-bord dat de gevolgen van de storing tussen Amr en Utg voorbij waren en het treinverkeer werd hervat. Lang heeft het niet kunnen rijden, want amper twee minuten later stond er dat er geen treinen reden tussen Amr en Utg door een aanrijding...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Thijs »

Ardan schreef:we kwamen overigens met 6 min in de plus in amf, de laatste trein naar gn was al weg, veel mensen balen.
Ik ben gewend dat de laatste trein altijd blijft wachten in Amersfoort, weet je zeker dat dit nu ook niet gebeurd is? Een plus 6 is niet al te veel. Enfin, nu kreeg iedereen een taxi dus.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

En vanmiddag stond er een trein kapot bij Dt, het duurde niet lang maar het was al de zoveelste versperring op het baanvak deze week. Tijdens de HSL-testritten met de Traxx+Prio ICR's werd er bij aankomst in Rtd een hele berg zwarte kledinghoezen uitgeladen, het zag er allemaal erg raar uit en het aanwezig zijnde personeel deed ook erg mysterieus.
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Stefan »

Ik kwam er vanochtend met de 1935 langs. Er stonden toen een "paar" treintjes langs spoor 1, een DDM-1 stam en daarachter nog 5 V'tjes. :shock:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

De t2856 rijdt vandaag met slechts de losse m4222, da's toch wel wat krap. En wat is er deze week toch met de s4000 aan de hand: we kruipen er nu weer achteraan vanaf Gdg (2e keer in vier dagen). Tegen dusdanig vertraagde 4000'en helpen die paar minuten extra rijtijd ook niet meer. 'tis vast eng die stoptrein te spoorwijzigen, dan kan je er zonder enige trein extra te vertragen op Gdg voorbij stuiven.

Edit: en zo te zien is er gebrek aan SGMm: zowel in de s9700 als de s14100 zijn Plan V's actief. Eén 9700-omloop rijdt wel met SGMm, maar da's een tweetje i.p.v. een drietje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Karl »

Gisteren zag ik daarentegen wel twee setjes van twee stellen SGM (drietjes en tweetjes) rijden in de s5000/s5100.
Laatst gewijzigd door Cookie op do 27 aug 2009, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 's' voor treinseries gezet t.b.v. mouse-over
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Combi's van SGMm'en in de s5000 is planmatig sinds 14 juni jl. :wink:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

Die kledinghoezen met klerenhangers die in en uit de HSL-testtrein werden geladen hadden te maken met de perspresentatie morgen van de uniformen voor het Fyra-personeel. Zag er net een stukje bij RTL-Boulevard over.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Caspar »

Zat ik er niet ver naast, in het andere topic over de Fyra in het nieuwsonderdeel. Blijkbaar proberen ze zo vaak mogelijk in het nieuws te komen, zodat mensen die trein maar niet vergeten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten