OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Ennes »

Geert schreef:
Ennes schreef:mocht altijd, maar het elite treintje wilde liever geen reizigers voor dat kleine stukje vervoeren, vandaar dat hij uit de CTA is gehaald toen.
Volgens mij heeft het weinig met elite te maken, maar des te meer met capaciteitsgebrek.
Met Elite treintje bedoelde ik dus meer dat die treinserie (ondanks vertraging) vaak voorrang krijgt, en daarbij de arrogantie van een deel van het personeel op die serie!

Maar dat de daadwerkelijke de capaciteit is kon je dus ook lezen in de rest van diezelfde post! ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

Nou dat heb je helemaal goed over die Elite, Ennes. Er werkt heel veel aardig personeel bij HiSpeed maar het gros doet behoorlijk uit de hoogte en als je groet zijn er veel die gewoon doen alsof ze je niet zien. Vooral het Belgische treinpersoneel heeft er een handje van, dat is net dat omhooggevallen Bijenkorf-personeel.

En waar ik me helemaal aan stoor zijn die Belgische machinisten die op hun loc zitten met sandalen, een afgeknipte spijkerbroek en een rafelig t-shirt aan. Hoe kan je überhaupt zien dat het spoorwegpersoneel is? Als het 25 graden is en wij onze stropdas niet dragen, krijgen we een uitbrander. Dat mogen ze in België ook weleens invoeren. :neg:
Vallend blad maakt rails glad.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door MdJ »

Als die s9200 _met vertaging zoveel voorrang krijgt, waarom moest er dit voorjaar ruim(!) een kwartier gewacht worden in Rsd op een pad, omdat hij slechts met +7(dat werd dus +25) aan kwam door werkzaamheden aan de Belgische zijde? Vervolgens een week later precies hetzelfde verhaal....

Overstappen op de s5100 kon niet meer, omdat er 2 minuten voor vertrek van deze nog even werd omgeroepen dat hij +25 zou hebben, en van 1A naar 4B lukt niet in 2 minuten.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Geert »

Begin je daar nu alweer over? :?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Caspar »

Wat ik juist klant onvriendelijk vind en wat gisteren ook weer voorkwam, is dat Hispeed treinen met een vertraging van meer dan een kwartier opheft te Shl om ze vervolgens leeg naar de Wgm te laten rijden. De reizigers uit Brussel die al getergd zijn met een vertraging moeten ook nog eens extra overstappen op Shl (koffergezeul dus) en extra vertraging. Het leeg laten lopen van een t9200 op Shl kost ongeveer 5 minuten, wat de rest van het treinverkeer hindert. Het instappen van de meute in een opvolgende t2100 kost ook weer een minuut of 5, weer vertraging als gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Op 'n rustige zomerochtend zie je soms toch ineens wel opmerkelijke dingen gebeuren die je anders nooit ziet... vanmorgen stond er bv. in de hal van Utrecht Centraal een man met stofzuiger op een ladder om de bovenkant van de vertrekstaten te stofzuigen :P Achja, 't moet toch gebeuren...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Geert »

Sowieso was het vanochtend grote schoonmaakbeurt op Utrecht Centraal geloof ik, in de traverse naar Hoog Catharijne waren ze ook al bezig met schoonmaken. Er botsten bijna twee schoonmaakkarretjes tegen elkaar aan, clash of the cleaners :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Fles »

Ik las dat er vandaag een Starbucks geopend wordt in Ut. Misschien heeft het daarmee te maken?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Mwoh, een paar weken geleden waren ze ook al druk bezig. Toen stond er iemand op het muurtje naast 't trapgat ri. perrons te balanceren om de lampen die daarboven hangen af te stoffen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Een of andere man had zich voor de trein gegooid tussen Duivendrecht en Amstel. Zover ik begreep ongeveer ten hoogte van het metrostation Spaklerweg. Hierdoor ontstond op Duivendrecht een kleine chaos, maar alles werd maar gewoon in de trein naar RAI gestopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door ODRAIL »

De (Olympische) stellen 4201 en 4241 stonden gekoppeld rond 08:30 op Rtd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door ODRAIL »

Reiziger Ddrs schreef:Mwoh, een paar weken geleden waren ze ook al druk bezig. Toen stond er iemand op het muurtje naast 't trapgat ri. perrons te balanceren om de lampen die daarboven hangen af te stoffen.
Dat zag ik afgelopen vrijdag (31 - 07 - 2009) ook al.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Wat ik juist klant onvriendelijk vind en wat gisteren ook weer voorkwam, is dat Hispeed treinen met een vertraging van meer dan een kwartier opheft te Shl om ze vervolgens leeg naar de Wgm te laten rijden. De reizigers uit Brussel die al getergd zijn met een vertraging moeten ook nog eens extra overstappen op Shl (koffergezeul dus)
Zie het als een ontmoedigingsbeleid :pos:

Ik word doodziek van al die idioten die denken dat een trein hetzelfde is als een verhuiswagen tegenwoordig :evil:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

Ja of ze verwarren het met Vervoer Op Maat. Eergisteren werd er op Asd een dame in een scootmobiel mijn trein in geholpen, die daarmee de deuren aan een zijde, de toegang tot het toilet én het trapje naar beneden blokkeerde.

Toen ik vroeg of ze een beetje opzij wilde gaan, zei ze: "Ja meneer", mompelde vervolgens iets in het Arabisch wat verdacht veel weg had van 'Je kan de pot op' en bleef vervolgens gewoon staan. Toen de hc haar ook verzocht opzij te gaan, bleef ze weer staan. Het was midden in de spits, de trein zat propvol. De hc gaf al aan zo niet te willen vertrekken.

Pas toen een paar medewerkers van Service & Veiligheid haar nogmaals verzochten ruimte te maken, ging ze met veel gezucht en gesteun manoevreren om opzij te gaan. Toen een van de medewerkers haar wilde helpen en haar hand pakte, begon ze te gillen als een speenvarken. Op Shl werd ze weer de trein uitgeholpen en reed toen zo hard achteruit de invalidenbrug af, dat ze bijna achterover ging en uiteraard kregen de Servicemedewerkers daar de schuld van.

Begrijp me goed: Ook mindervalide reizigers zijn uiteraard van harte welkom in de trein, maar ook zij moeten zich wel aan de regels houden.
Laatst gewijzigd door Dexter op wo 05 aug 2009, 22:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Meltrain »

Benelux t9244 reed met Trxx+trein+Bs, gespot te Rotterdam Centraal.
Even daarvoor kwam ITL-loc 186 148 met op sleeptouw ITL-113 over spoor 5 langs.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

ICM-IV 4239 reed vanmorgen als voortrein voor de t2121 naar Roosendaal i.v.m. een grote vertraging (+20) van de originele t2121.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Geert »

Er stond vanmorgen een VIRM klaar voor de s5600 van 7.49 uur op Utrecht Centraal.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door JWM »

JWM schreef:
Bee schreef: Verder zijn boven de poortjes van de metro en van de trein op zowel Bijlmer als Duivendrecht in de NS-huisstijl aanduidingen voor trein en metro opgehangen. Amstel heb ik nog niet gekeken, maar ik vermoed een soortgelijke constructie.
Op Amstel zijn boven de poortjes ook borden verschenen met de GVB en NS logo's. Ik heb het zelfs op de Lelylaan gezien.
In de hal van Bijlmer/ArenA zijn alle in/uitcheckpaaltjes nu voorzien van een opzetbordje met het logo van het GVB of NS met een uitleg welke in/uitcheck handelingen je moet doen voor een overstap... Binnenkort ook te bewonderen op Duivendrecht en Amstel?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Vandaag was wel m'n geluksdag geloof ik... liep om 16.30 uur de deur uit op 't werk dus dan verwacht je niet de bus van 16.31 uur naar het station te hebben. Had 'm dus wel, maargoed, dan is 't gebruikelijk dat de eerdere trein net niet haalbaar is. Zoniet vandaag: toen ik de trap af kwam liep de conducteur al met het fluitje in z'n mond maar geblazen had'ie nog niet... de t12554 was dus voor mij nog makkelijk te halen.
In Rotterdam aangekomen liep ik op m'n gemak naar spoor 6, zou er immers 10 minuten voor hebben, maar toen ik daar arriveerde bleek de t2265 er nog te staan. Was weliswaar bloed en bloedheet in die DDM-1 compositie, maargoed, dat had ik er wel voor over. De machinist deed ook z'n uiterste best de kleine vertraging eruit te rijden, iets te goed zelfs met een ATB-ingreep op de brug over de Oude Maas als gevolg. Maarja, ondanks de aankomst met +3 nog makkelijk de bus die net niet op de s2100 die ik eigenlijk gehad zou hebben aansluit kunnen halen. Scheelde toch weer mooi 20 minuten :D
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Caspar »

Vandaag eindigde de t4000 sowieso 3x ook echt in Amsterdam Centraal, in plaats van de overgang naar de t4500. Dit had ermee te maken dat in de t5400 en t4800 naar Haarlem/ Zandvoort de hele dag Ddm1 reed, om de strand drukte op te vangen. Vanaf 22.00 ging dat uit die series en keerden de t4800 'en op Amsterdam op de t4500 zodat die Ddm1 stellen morgen weer in de t14500 kunnen rijden vanuit Enkhuizen. Was in ieder geval lekker stil in de t4580 op die manier.

De t9249 is vandaag opgeheven vanaf Shl; na de spanningsloze Kaagbrug had de trein de geest gegeven, maar kon nog wel uitrollen tot aan Shl.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Vinny »

Dat is een lange uitrol... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:De t9249 is vandaag opgeheven vanaf Shl; na de spanningsloze Kaagbrug had de trein de geest gegeven, maar kon nog wel uitrollen tot aan Shl.
Bedoel je niet de Rvbr (Ringvaartbrug), dat is de enige spanningsloze brug op zijn traject, de Kaag is daar vlakbij. (momenteel ook de Vinkbrug dan)

Is inderdaad een lange uitrol met ook de nodige hobbels, dus je moet geen seinen tegen hebben.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Vervanging op niveau: ICE t129 is met 2x Plan T als vervangend materieel uit Utrecht Centraal naar Emmerich vertrokken :shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

Nou ja, zie het zo: het waren dan in ieder geval wel 8 bakken, zoals een ICE-stel. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door playertwo »

Dexter schreef:Ja of ze verwarren het met Vervoer Op Maat. Eergisteren werd er op Asd een dame in een scootmobiel mijn trein in geholpen, die daarmee de deuren aan een zijde, de toegang tot het toilet én het trapje naar beneden blokkeerde.

Toen ik vroeg of ze een beetje opzij wilde gaan, zei ze: "Ja meneer", mompelde vervolgens iets in het Arabisch wat verdacht veel weg had van 'Je kan de pot op' en bleef vervolgens gewoon staan. Toen de hc haar ook verzocht opzij te gaan, bleef ze weer staan. Het was midden in de spits, de trein zat propvol. De hc gaf al aan zo niet te willen vertrekken.

Pas toen een paar medewerkers van Service & Veiligheid haar nogmaals verzochten ruimte te maken, ging ze met veel gezucht en gesteun manoevreren om opzij te gaan. Toen een van de medewerkers haar wilde helpen en haar hand pakte, begon ze te gillen als een speenvarken. Op Shl werd ze weer de trein uitgeholpen en reed toen zo hard achteruit de invalidenbrug af, dat ze bijna achterover ging en uiteraard kregen de Servicemedewerkers daar de schuld van.

Begrijp me goed: Ook mindervalide reizigers zijn uiteraard van harte welkom in de trein, maar ook zij moeten zich wel aan de regels houden.
Ik had haar er gewoon met scootmobiel en al uitgezet, leert mevrouw het wel af. Ze mag überhaupt blij zijn dat ze van alle kanten geholpen wordt, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten