OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Dexter » Ma 24 Aug 2009, 22:45

Ik hoorde vandaag slechts een enkeling klagen over de werkzaamheden en die ene was nog verontwaardigd ook dat ze plaatsvonden op de eerste maandag na het aflopen van de zomerdienstregeling. Verder ging alles zo goed als vlekkeloos.
Vallend blad maakt rails glad.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Dexter » Di 25 Aug 2009, 16:29

Vanmiddag werd ik met de 5700 naar Ledn in Hfd ingehaald door de Fyra. Hij ging niet de HSL op, maar de Schiphollijn en reed zodoende voor me uit, maar wel zodanig dat ik er (zelfs met de stopper) hinder van had en bij Warmond kwam ik voor een stoptonend P-sein te staan, omdat ie met tractieproblemen stilstond. Duurde ongeveer 5 minuten.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Fles » Di 25 Aug 2009, 19:01

Dexter schreef:Vanmiddag werd ik met de 5700 naar Ledn in Hfd ingehaald door de Fyra. Hij ging niet de HSL op, maar de Schiphollijn en reed zodoende voor me uit, maar wel zodanig dat ik er (zelfs met de stopper) hinder van had en bij Warmond kwam ik voor een stoptonend P-sein te staan, omdat ie met tractieproblemen stilstond. Duurde ongeveer 5 minuten.


Daar heb je toch wel een creatief omroepbericht aan gewijd? :mrgreen:

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Marc » Di 25 Aug 2009, 19:15

Ik ben gewend dat er een rij 1700/1800'en in Maastricht staat omdat de locomotieven hier in onderhoud zijn. Vanmiddag stond er nog een rij van 6 loc's op spoor 65, waardoor er opeens 13 loc's bij het station stonden (voordat iemand commentaar geeft op de foto, één loc van de linker rij kreeg ik er niet op :wink:).
Afbeelding

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor playertwo » Di 25 Aug 2009, 19:19

kom idd. op 12 uit :twisted:. Verder wel een fraaie foto.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Daniel » Di 25 Aug 2009, 20:42

Vanwege een aanrijding bij Rijswijk reed de s1900 vanmiddag slechts tussen Rotterdam Centraal en Venlo. Vast om het aantal bezette sporen beperkt te houden keerde deze serie kort in Rotterdam, wat toch wel wat te krap bleek. De t1958 kwam met slechts +2 binnen, maarja, voordat de machinist dan aan de andere kant van de ICRm-compositie is en de trein weer helemaal opgebouwd heeft... dat duurt wel even. De t1965 vertrok dan ook met +7 wat tot Dordrecht aan toe niet meer werd ingelopen.

Overigens viel me (op de AV) wel op dat de t2165 in Rotterdam opgeheven was. De verstoring was rond dat tijdstip toch al even aan de gang, dus je zou zeggen dat er wel een trein was die kon keren. Of die moet al vanaf Dordrecht teruggekeerd zijn naar Vlissingen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Marc » Di 25 Aug 2009, 21:08

Ik was nog iets vergeten: in Utrecht werd omgeroepen dat er geen catering aanwezig was in ICE t127. Er werd aangeraden om eten en drinken mee te nemen.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31456
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Suus » Wo 26 Aug 2009, 00:09

Ik vind het eigenlijk wel bizar aan het worden dat mijn controlekans bij de regionale vervoerders voor dit jaar op 100% blijft staan :P

3 Arrivatreinen
4 Syntustreinen
1 Veoliatrein

en elke keer controle :lol:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31456
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Suus » Wo 26 Aug 2009, 12:05

Deze is ook raar.

Railon loc (189 ofzo?) met Duitse IC-rijtuigen en nog een Railon loc achterop met passagiers gezien door Duivendrecht richting Amstel, ongeveer een half uur geleden.
Rame à l'approche

Raymond
Berichten: 1055
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Raymond » Wo 26 Aug 2009, 12:11

Is een vervangende ICE wordt gemeld op Somda en Rolandrail.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Dexter » Wo 26 Aug 2009, 14:34

Fles schreef:Daar heb je toch wel een creatief omroepbericht aan gewijd? :mrgreen:

Jazeker, ik heb omgeroepen dat NS proeven deed met een stofzuigtrein en dat die motorproblemen had gekregen. :lol: Overigens zag ik die roze-met-witte stofzuiger vandaag aarzelend staan wachten bij de aansluiting naar de HSL bij Rlb, maar ik weet niet of ie ook daadwerkelijk de HSL op is geweest.
Vallend blad maakt rails glad.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Marc » Wo 26 Aug 2009, 18:32

De treinen t4933 en t4326 reden beide met vertraging, maar reizigers op Almere Muziekwijk werden hierover niet geïnformeerd. De laatstgenoemde trein reed tot Weesp niet harder dan 40 km/h, hierdoor is de vertraging opgelopen tot +16.

In trein t849 kwam ik nog twee opvallende zaken tegen:
- Van stel 8735 had deur 4 kuren: de deur floot niet mee en tijdens het sluitcommado sloot de deur in etappes.
- In de omroepberichten zei de HC steeds: "de nummers vindt u bij de glazen draaideuren". Stel je eens voor, het is al lastig genoeg om door de klapdeuren te komen :mrgreen:...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Daniel » Wo 26 Aug 2009, 20:07

Vanmiddag merkte ik bij Gouda opeens op dat de t2056 achter "mijn" t2856 zat. Erg ongebruikelijk: meestal moet er bij het verlaten van Utrecht op de fly-over gewacht worden om de s2000 voor te laten.
Eenmaal in Dordrecht aangekomen met de t1965 stond de t5165 daar nog, gezien het langzame rijden met de IC vanaf Zwijndrecht was die er ook nog maar net aangekomen. Opvallend was de omroep van de HC van de stoptrein: kon op 't perron nog duidelijk horen dat 'ie omriep dat "we hier om volstrekt onduidelijke redenen nog even moeten blijven staan". Zo onduidelijk was die reden nu ook weer niet: de IC mocht uiteraard als eerste richting Lage Zwaluwe want die was op tijd en had anders het hele stuk achter de stoptrein aangehobbeld.
Op de CTA's stond die t5165 trouwens met +15 aangekondigd wat doet vermoeden dat 'ie zelfs de t9256 nog heeft voor moeten laten. Tja, een Benelux die op tijd rijdt is natuurlijk ook wel zo bijzonder :mrgreen:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Daan » Wo 26 Aug 2009, 22:08

Bee schreef:Deze is ook raar.

Railon loc (189 ofzo?) met Duitse IC-rijtuigen en nog een Railon loc achterop met passagiers gezien door Duivendrecht richting Amstel, ongeveer een half uur geleden.
Locs reden zelfs in dubbeltractie, schijnt het :-)

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9246
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Ardan » Do 27 Aug 2009, 00:50

Vanavond was er een aanrijding met een persoon (lees: zelfmoord) bij weesp. Ik vertrok om 22 34 uit duivendrecht, en bij gaasperdammerweg-aansluiting kwam de trein uit asd langszij. Vlak na het station kwamen we tot stilstand, en toen bleek dat de trein voor ons een aanrijding had gehad. Hoewel ik in een stiltecoupé zat, was de vrouw achter mij de hele tijd luid aan het bellen, maar na de berichtgeving werd ze helemaal hysterisch, en zat paniekerig aan de telefoon. We werden teruggereden naar dvd-shl. In dvd flitste ik even snel door het spoorboekje in mijn hoofd: metro amstel, via utrecht naar amf-dv. En zo geschiedde, in ut werd aansluiting gegeven op de ic naar es. Die bestond uit 2x ICM IV. De achterste was tot de nok toe vol. Dus stapte ik in amf over naar de voorste, en nu zit iin een lege coupé! we kwamen overigens met 6 min in de plus in amf, de laatste trein naar gn was al weg, veel mensen balen. (aldus het eerste bericht dat ik met mijn nieuwe touchscqeen en internet mobieltje schrijf. best wennen
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11923
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Geert » Do 27 Aug 2009, 06:50

Dan zal de t140 die ik gisteravond uit Amersfoort zag vertrekken (om 22.25) ook niet op tijd op zijn eindbestemming zijn gekomen, lijkt me...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Daniel » Do 27 Aug 2009, 08:41

Toen ik vanmorgen omstreeks 7.40 uur vanaf 't perron de hal van Utrecht Centraal in kwam stond op het ARGOS-bord dat de gevolgen van de storing tussen Amr en Utg voorbij waren en het treinverkeer werd hervat. Lang heeft het niet kunnen rijden, want amper twee minuten later stond er dat er geen treinen reden tussen Amr en Utg door een aanrijding...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: Za 15 Mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Thijs » Do 27 Aug 2009, 13:32

Ardan schreef:we kwamen overigens met 6 min in de plus in amf, de laatste trein naar gn was al weg, veel mensen balen.
Ik ben gewend dat de laatste trein altijd blijft wachten in Amersfoort, weet je zeker dat dit nu ook niet gebeurd is? Een plus 6 is niet al te veel. Enfin, nu kreeg iedereen een taxi dus.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Dexter » Do 27 Aug 2009, 16:36

En vanmiddag stond er een trein kapot bij Dt, het duurde niet lang maar het was al de zoveelste versperring op het baanvak deze week. Tijdens de HSL-testritten met de Traxx+Prio ICR's werd er bij aankomst in Rtd een hele berg zwarte kledinghoezen uitgeladen, het zag er allemaal erg raar uit en het aanwezig zijnde personeel deed ook erg mysterieus.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3285
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Stefan » Do 27 Aug 2009, 16:38

Ik kwam er vanochtend met de 1935 langs. Er stonden toen een "paar" treintjes langs spoor 1, een DDM-1 stam en daarachter nog 5 V'tjes. :shock:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Daniel » Do 27 Aug 2009, 17:40

De t2856 rijdt vandaag met slechts de losse m4222, da's toch wel wat krap. En wat is er deze week toch met de s4000 aan de hand: we kruipen er nu weer achteraan vanaf Gdg (2e keer in vier dagen). Tegen dusdanig vertraagde 4000'en helpen die paar minuten extra rijtijd ook niet meer. 'tis vast eng die stoptrein te spoorwijzigen, dan kan je er zonder enige trein extra te vertragen op Gdg voorbij stuiven.

Edit: en zo te zien is er gebrek aan SGMm: zowel in de s9700 als de s14100 zijn Plan V's actief. Eén 9700-omloop rijdt wel met SGMm, maar da's een tweetje i.p.v. een drietje.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Karl
Berichten: 3635
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Karl » Do 27 Aug 2009, 18:03

Gisteren zag ik daarentegen wel twee setjes van twee stellen SGM (drietjes en tweetjes) rijden in de s5000/s5100.
Laatst gewijzigd door Cookie op Do 27 Aug 2009, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 's' voor treinseries gezet t.b.v. mouse-over
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2583
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor mb90 » Do 27 Aug 2009, 18:25

Combi's van SGMm'en in de s5000 is planmatig sinds 14 juni jl. :wink:
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Dexter » Do 27 Aug 2009, 19:13

Die kledinghoezen met klerenhangers die in en uit de HSL-testtrein werden geladen hadden te maken met de perspresentatie morgen van de uniformen voor het Fyra-personeel. Zag er net een stukje bij RTL-Boulevard over.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Caspar » Do 27 Aug 2009, 19:15

Zat ik er niet ver naast, in het andere topic over de Fyra in het nieuwsonderdeel. Blijkbaar proberen ze zo vaak mogelijk in het nieuws te komen, zodat mensen die trein maar niet vergeten.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten