Pagina 13 van 13

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: ma 31 aug 2009, 18:44
door playertwo
s800, 10800 (toegevoegde IC's Ehv - Asd) en s3500 reden in vanmiddag met een losse 6 of met 2 viertjes. Normaal is dat dus 10 tot 12 bakken VIRM (of een enkele keer 10 bakken ICR). Dus dan hebben ze wel recht om te klagen. Verder zit er ook nog 'gewoon' een stam ICR in de 3500 (vanmorgen). De s13600 rijdt met 6 bakken SGM gekregen (in plaats van 4-6 bakken mat'64 of DDAR). De s4400/s9600 rijdt gewoon met mat'64.
Volgens de automatische omroep in Den Bosch reed de s3600 tot Ah (met +20 en +10). Verder werden alle treinen die vanaf andere perrons vertrokken dan normaal omgeroepen.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: ma 31 aug 2009, 18:46
door Marc
Nog een trein waar ze een treinstel ontvreemd hebben: trein t3526. Normaal 10 bakken VIRM, nu 6 bakken.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: ma 31 aug 2009, 18:48
door Suus
Ik ben er in Amsterdam nog niet over te spreken, het is nog wat chaotisch en toch veel (kleine) vertragingen in Amsterdam.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: ma 31 aug 2009, 18:58
door Daniel
In Utrecht er vanmiddag vrij weinig van gemerkt eigenlijk...

Wel in de avondspits nog wat kleine vertragingen tussen Utrecht en Gouda als gevolg van een koe die het gras bij Harmelen-Vleuten-aansluiting prefereerde boven dat in z'n eigen weiland :P

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: ma 31 aug 2009, 20:19
door Karl
Vandaag ondermeer tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch gependeld, kortere treinen, maar het ging op zich wel. Wel veel kleine vertragingen en dat kan eigenlijk niet (+2, +3) bij een tien minuten frequentie. Sprinter Breda - Utrecht vv zag er knus uit met vijf bakken SGMm ipv een DD-AR/zes bakken mat '64.

In de 3600 sinds tijden weer een ICRm gezien en in de 2800 reed een trein met twee stellen ICMm en dat is toch echt minder dan de gebruikelijke tien bakken.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: ma 31 aug 2009, 21:25
door Dexter
In de interne NSR-communicatie over Route 6-6 (route sixty-six, zo heet het project bij NSR en Prorail) stond dat de IC's zoveel mogelijk met VIRM en de stoptreinen Ut-Gdm (-Tl/Bd) zoveel mogelijk met SGMm zouden rijden.

Er was bekend gemaakt dat ook de omliggende en parallel lopende baanvakken en treinseries een paar minuten zouden opschuiven om ruimte te maken voor Route 6-6, maar welke treinen precies was bij ons eerlijk gezegd ook niet bekend.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: ma 31 aug 2009, 21:41
door webguy
Tja, dat werd in alle communicatie ook zwaar onderbelicht. Maar ja, aangezien beide series (s3000 en s3100) die Utrecht - Arnhem aan doen eerst iig tussen Bijlmer en Utrecht moeten krijgen die er natuurlijk ook last van. Voor een forens is het heel irritant als je trein opeens 2 minuten eerder vertrekt zonder dat dat duidelijk wordt gecommuniceerd. En kijk op ns.nl wordt tegenwoordig ook overgebruikt: vertel dan dat enkele treinen eerder vertrekken (later is minder belangrijk...).

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: ma 31 aug 2009, 21:44
door Daniel
De melding "enkele treinen vertrekken eerder" is minstens zo irritant als "er rijden minder treinen" bij werkzaamheden of een verstoring. Als ervaren forens ga ik niet elke reis opnieuw zitten plannen, dus vertel dan gewoon welke treinen er niet rijden: daar schiet je een stuk meer mee op.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: ma 31 aug 2009, 21:45
door Freek
Karl schreef: In de 3600 sinds tijden weer een ICRm gezien
Door de werkzaamheden tussen eerst Ah en Nm en een week later tussen Oss en Ht reden in het brabantse gedeelte als het goed de VIRM stellen. In het Noordelijke gedeelte van s3600 reden de ICRm. Zereden dus wel in de 3600, alleen niet op het gehele traject. Mijn bevindingen voor het noordelijke gedeelte geven hiervoor een check. Sinds de werkzaamheden voorbij zijn komen er ook weer VIRM's voorbij.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: ma 31 aug 2009, 23:23
door Freek
Nog een opvallend feit vandaag gezien. In Zp staat de OV-Chipkaartlezer aan de noordzijde van het middenperron aan. Er brandde een groen lampje en de tekst op het scherm was iets in de trant van houdt u pas voor de lezer.
Zal morgen eens opletten of ze op meerdere stations aan zijn.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: ma 31 aug 2009, 23:37
door M57
Dat is - als het goed is - op alle stations het geval. Ook is op alle stations minimaal één NS-automaat geschikt gemaakt voor het opladen van de OV-chipkaart. Dit omdat er een flinke groep testreizigers voor NS treinreizen op saldo aan het maken is. Zij gebruiken daarvoor een speciale 'Introductiekaart'. Met de ervaringen van de testreizigers bereidt NS zich voor op het reizen op saldo.

Ik heb een aantal testreizigers gesproken en zij waren allen positief gestemd. Alleen was het vinden van het incheckpaaltje op grote stations nog wel eens een probleem. Op Amsterdam Centraal bijvoorbeeld moet je héél goed zoeken :lol:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: ma 31 aug 2009, 23:58
door Vinny
^^ Ik struikel zowat over de inchekpaaltjes op Amsterdam Centraal. Maar dat komt wellicht door het feit dat ik ze niet zoek... (ik heb de merkwaardige gewoonte dat ik zodra ik iets wel zoek het op raadselachtige manier juist niet meer kan vinden :oops: )

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: di 01 sep 2009, 00:08
door Suus
Op Duivendrecht zijn alle automaten geactiveerd voor de OV-chipkaart, dat is wel opvallend.

Waar ze in Amsterdam Centraal zouden moeten staan zou ik echt niet weten eigenlijk :P Geef eens een hint.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: di 01 sep 2009, 00:12
door M57
Er staat een paaltje bij de meest schimmige, minst gebruikte en meest onder water gelopen ingang van het station. :)

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: di 01 sep 2009, 00:16
door Suus
Achteruitgang oosttunnel?

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: di 01 sep 2009, 00:18
door Caspar
Hmz mij overkwam bijna het zelfde bij het betreden van de AH to Go daar aan de oost kant. Zal ze een hoop klanten kosten als die poortjes dichtgaan daar. Die paar mensen die nu daar naar spoor 2b lopen zullen niet een groot potentieel zijn. Of ik moet me sterk vergissen, maar als je uit de oosttunnel loopt, moet je nog apart in/uitchecken voor de AH/de trap naar spoor 2b.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: di 01 sep 2009, 00:36
door M57
Bee schreef:Achteruitgang oosttunnel?
Bingo! Je gaat door voor de vergulden chipkaart ;)

Caspar heeft het over de incheckpoortjes die laatst geplaatst zijn. Deze werken - in tegenstelling tot de paaltjes - nog niet.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: di 01 sep 2009, 08:30
door Geert
M57 schreef:Dat is - als het goed is - op alle stations het geval. Ook is op alle stations minimaal één NS-automaat geschikt gemaakt voor het opladen van de OV-chipkaart. Dit omdat er een flinke groep testreizigers voor NS treinreizen op saldo aan het maken is. Zij gebruiken daarvoor een speciale 'Introductiekaart'. Met de ervaringen van de testreizigers bereidt NS zich voor op het reizen op saldo.

Ik heb een aantal testreizigers gesproken en zij waren allen positief gestemd. Alleen was het vinden van het incheckpaaltje op grote stations nog wel eens een probleem. Op Amsterdam Centraal bijvoorbeeld moet je héél goed zoeken :lol:
In Utrecht (Centraal en Overvecht in ieder geval) waren kennelijk gisteravond of vannacht grote posters opgehangen met "OV-chipkaart? Check altijd in en uit". Ook stonden er twee grote stoepborden op Overvecht, benieuwd of die er vanavond nog staan :lol:. En het belangrijkste: rond een aantal chipkaartlezers is nu een grote roze cirkel geplaatst. Ze zijn niet meer te missen!