OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9573
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Wubbo » Vr 07 Aug 2009, 21:18

Ik heb zo'n type wel eens 3 uur laten wachten. Vond ie ook niet leuk. Nou, ik vind het ook niet leuk als je 1 minuut voor vertrek van de trein gaat al bellend met de lift naar beneden komt zonder je vantevoren te melden, en dan gaat verwachten dat ik dan al klaar sta met de brug op de plek die meneer wenst. De groeten, meld je maar opnieuw aan.

Dat was trouwens ook de laatste keer dat ik hem gezien heb, maar er waren al meer klachten over hem geweest van meerdere stations waar hij wel eens in- of uitstapte.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Ennes » Vr 07 Aug 2009, 23:25

uitzonderingen heb je altijd, maar het overgrote deel van de aangemelde mindervalide reizigers kan je vaak beter hebben als de gemiddelde (gefrustreerde) forens!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Caspar » Za 08 Aug 2009, 01:05

Vervanging op niveau: ICE t129 is met 2x Plan T als vervangend materieel uit Utrecht Centraal naar Emmerich vertrokken :shock:

Vorige week werd er ook al eens een Sgmm 3tje ingezet als vervangend mat voor ICE 129. Ook tamelijk spartaans, voor de stevig betalende internationale reizigers.

Bedoel je niet de Rvbr (Ringvaartbrug), dat is de enige spanningsloze brug op zijn traject, de Kaag is daar vlakbij. (momenteel ook de Vinkbrug dan)

Is inderdaad een lange uitrol met ook de nodige hobbels, dus je moet geen seinen tegen hebben.

Zal inderdaad de Ringvaartbrug dan zijn. Die brug zien we vanuit Amsterdam net niet meer op de Shl lijn, zit net op de grens met trdl Leiden. Maar omdat ie toeleidend is naar Schiphol dus wel de communicatie. En hij had gegarandeerd een goed seinbeeld tot en met spoor 1 van Shl. Wel vakwerk van die machinist trouwens.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Vinny » Za 08 Aug 2009, 09:33

Reiziger Ddrs schreef:Vervanging op niveau: ICE t129 is met 2x Plan T als vervangend materieel uit Utrecht Centraal naar Emmerich vertrokken :shock:
Door een 'ongeval met een persoon' op het station Emmerich was er eventjes geen ICE-mat. in Nederland. Dan maar Plan T... (daar is zo gesneden in de diensten dat er altijd wel wat "op voorraad" staat).
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Caspar » Za 08 Aug 2009, 11:09

Ach ze hebben dezelfde beenruimte als een Thalys :lol:

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor playertwo » Za 08 Aug 2009, 15:23

En vanaf 7 september is er nog meer plan T op reserve, dus wie weet dat het nog handig om wat stellen in Arnhem en Hengelo te stallen voor het geval dat :mrgreen:
Verder gaat er weer meer planmatig plan V rijden (NS vertrouwd SLT blijkbaar nog niet). Nu waren er weliswaar SLT-diensten gepland, maar werden die gaten uiteindelijk opgevuld door Plan V.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Caspar » Zo 09 Aug 2009, 13:03

Gister stond op station Hoorn aan het begin van de middag de Uitzwaaiservice Hoorn- Enkhuizen. Een groepje vrouwen en 1 man in het wit, met spandoeken met teksten erop als 'Fijne dag' en uiteraard zwaaien bij iedere trein.
De stationsomroep ondersteunde ze met de tekst: Dames en Heren, dit had u vast niet verwacht toen u vanochtend opstond, uitgezwaaid te worden door de uitzwaaiservice Hoorn- Enkhuizen.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Vinny » Zo 09 Aug 2009, 21:50

Voor de tweede keer in drie dagen een leuke flirt in de trein gehad. 8-)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Daniel » Ma 10 Aug 2009, 07:10

Opvallend: de t12723 stond vandaag volledig op 14b in Rtd, past net doordat 'ie maar 7 i.p.v. de gebruikelijke 8 bakken lang is.
Het had overigens ook een reden: op 14a stond een ICMm stil die inmiddels naar de tuin gestuurd is. We zijn overigens wel gewoon over 14a vertrokken, maar de t21712 is op 11 binnengekomen. Ergens een wissel in storing gok ik...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Fles » Ma 10 Aug 2009, 08:59

Het was weer een rommeltje vanuit Ut vanochtend. Een bloemlezing:

Sneltrein naar Veenendaal Centrum van 7:00 +22
IC naar Heerlen van 7:08 +14
Sprinter naar Rhenen van 7:16 +9 (heeft nog een tijdje voor de rooie gestaan tot zijn voorganger weg was)
IC naar Eindhoven van 7:22 +4
IC naar Nijmegen van 7:23 +6, dus tot voorbij Maarn opgesloten achter dat sprintertje naar Rhenen. Gelukkig ter afwisseling ook nog even een bermbrand bij Maarn Goederen, uiteindelijk +13 aankomst in Ede-Wageningen.

Rond 7:18 heb ik ook nog een heeeeeeeele laaaaaaange en ook wel laaaaaaangzaaaaaaaame kolentrein op de foto gezet. Vermod dat die ook richting Arnhem onderweg was, dus die kan er ook wel wat mee te maken gehad hebben. Kennelijk moest er nog iets wakker worden van het weekend of zo.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Marc » Ma 10 Aug 2009, 17:54

Vanmorgen liep het niet lekker met het treinverkeer in Maastricht:
- Trein t457/t480 reed niet door een te grote vertraging.
- Trein t832 heeft ook niet gereden vanuit Maastricht door een technisch defect aan het treinstel (op Somda las ik dat er tractie problemen waren). Om 09:39 werd V'tje 920 voorgereden om het VIRM-stel weg te slepen. Zo zie je maar, de oudjes doen het nog best :wink::
Afbeelding
- Tot slot reed trein t458/t481 met een klassiek stel ipv rijtuigen.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Fles » Ma 10 Aug 2009, 19:22

Marc schreef:Om 09:39 werd V'tje 920 voorgereden om het VIRM-stel weg te slepen.


WTF daar staat toch al jaren een drietal 1600en uit hun respectievelijke neuzen te knagen? :?:

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor playertwo » Ma 10 Aug 2009, 19:31

V-tje kan je er tegenaanzetten, en laten slepen (en is van NS). Serie 1600 sinds de boedelscheiding in de jaren 90 niet meer van NS, dus dat zal niet mogen (1800 wel). Verder kan het zijn dat ze dan weer een koppelwagon nodig hadden, die ze bij mat'64 niet nodig hebben. Keus is dan nog sneller gemaakt.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Fles » Ma 10 Aug 2009, 19:38

Kee, t zal. Ik wist niet dat plan V zoveel tractie "over" had, maar okee. Het is alsof je met een Fiat Panda uit 1985 een 8meter Tabbert tandemasser zigeunercaravan moet wegslepen :shock:

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor STF » Ma 10 Aug 2009, 19:41

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oqMR0NBD4Cw[/youtube]

Zoiets bedoel je? :lol:

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Fles » Ma 10 Aug 2009, 19:43

:lol: Exactly :D

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Daniel » Ma 10 Aug 2009, 19:50

Vanmiddag omstreeks 17.37 uur stond loc 1762 met beide stroomafnemers neergelaten geparkeerd op Rotterdam Noord Goederen, wat die loc daar nu weer te deed...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Marc » Ma 10 Aug 2009, 19:58

De 1600'en die in Maastricht staan zijn verkocht aan ACTS (en die gebruikt ze volgens mij als onderdelenleverancier). En ja: een V'tje kunnen ze in Maastricht snel voorrijden, er staan (helaas) geen andere VIRM-stellen op reserve.

Het zag er in ieder geval geinig uit. De eerste poging van slepen lukte niet, omdat de VIRM nog op z'n magneetrem stond (en het V'tje maar trekken). De tweede poging was wel een succes:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4ecS_7G08dc[/youtube]

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor playertwo » Ma 10 Aug 2009, 20:26

Fles schreef:Kee, t zal. Ik wist niet dat plan V zoveel tractie "over" had, maar okee. Het is alsof je met een Fiat Panda uit 1985 een 8meter Tabbert tandemasser zigeunercaravan moet wegslepen :shock:
Zie het bewijs op de video boven mijn post dat het mogelijk is, en van de caravan op de video onder jou post :mrgreen:

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Dexter » Di 11 Aug 2009, 02:11

playertwo schreef:Verder kan het zijn dat ze dan weer een koppelwagon nodig hadden, die ze bij mat'64 niet nodig hebben. Keus is dan nog sneller gemaakt.

Dat niet alleen, maar als je een treinstel voorzien van een automatische koppeling wil laten slepen door een loc met standaard stoot- en trekwerk (excusez le mot, zo heet het, maar ik noem het zelf liever buffers en schroefkoppeling :wink:) dan heb je een koppelboom nodig, dat is een soort adapter-achtig opzetstuk wat lang, lomp en log is.

Hoeveel bakken er gesleept of geduwd mogen worden door hoeveel bakken, hangt weer af van de materieelsoort en het aantal motoren. Wel stoer overigens van het Vtje. :pos: Oud, maar nog lang niet afgedankt.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Meltrain » Di 11 Aug 2009, 12:26

Ik dacht alleen ergens gelezen te hebben dat VIRM alleen koppelbaar was met DM '90 (en misschien ICM).
Maar dat blijkt dus niet waar te zijn.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor MdJ » Di 11 Aug 2009, 13:16

Dexter schreef:
playertwo schreef:Verder kan het zijn dat ze dan weer een koppelwagon nodig hadden, die ze bij mat'64 niet nodig hebben. Keus is dan nog sneller gemaakt.

Dat niet alleen, maar als je een treinstel voorzien van een automatische koppeling wil laten slepen door een loc met standaard stoot- en trekwerk (excusez le mot, zo heet het, maar ik noem het zelf liever buffers en schroefkoppeling :wink:) dan heb je een koppelboom nodig, dat is een soort adapter-achtig opzetstuk wat lang, lomp en log is.


Gelukkig bestaat er ook nog iets als een "sleepkoppekoppeling" :)
(Zie: http://www.nicospilt.com/koppeling.htm onder "sleepkoppeling")
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Meltrain » Di 11 Aug 2009, 17:18

Loc 1186 was vermoedelijk vanmiddag kapot gegaan, dus moest loc 1188 de t9229 trekken.
De volgorde van deze trein was namelijk 1188+Bs+trein+1186.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor M57 » Di 11 Aug 2009, 17:56

Het is net zo goed mogelijk dat de Bs defect was, of dat één van de locs overgebracht moest worden. Het is erg Somda-achtig om dit soort veronderstellingen te doen.

Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Di 11 Aug 2009, 19:08

meltrain schreef:Loc 1186 was vermoedelijk vanmiddag kapot gegaan, dus moest loc 1188 de t9229 trekken.
De volgorde van deze trein was namelijk 1188+Bs+trein+1186.
In elk geval niet vandaag dan... Gisteren bestond t9257 uit Bs+Prio+1186+1185. De Bs is dus sowieso niet kapot.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast