OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Daniel » Di 11 Aug 2009, 19:52

Kom ik vanmiddag even voor vijf uur op m'n gemak de trap aflopen naar perron 8/9 op Utrecht Centraal, passeert precies op dat moment de Fyra op weg naar de Watergraafsmeer na proefritten op Eindhoven - Venlo :P Dat ding trok toch wel aardig wat bekijks van de wachtende reizigers en ik moet zeggen... zo in het echt ziet 'ie er nog nieteens zo slecht uit. Op de bakovergangen na dan :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Fles » Di 11 Aug 2009, 19:57

Toch denk ik dat het na de introductiemaand heel snel zal inzakken met dat ding. Als je ziet wat voor toeslagen er gerekend worden, dat is gewoon buiten iedere proportie :neg:

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Dexter » Di 11 Aug 2009, 20:30

meltrain schreef:Ik dacht alleen ergens gelezen te hebben dat VIRM alleen koppelbaar was met DM '90 (en misschien ICM).
Maar dat blijkt dus niet waar te zijn.

Al het materieel wat voorzien is van een AK (en die ook op dezelfde hoogte hangt) is koppelbaar met elkaar om te slepen of duwen. Dus: Mat' 64, SGM, ICM, VIRM, DM '90 (vergeet ik nog wat?) kan met elkaar gekoppeld worden en DDAR en getrokken mat en locs niet. Spreekt voor zich dat het alleen in noodgevallen wordt gebruikt en dus niet in treinverband.

Ik zag vandaag op de Hoekse lijn de 2980 die op de middenbak graffiti had: een mannetje met opgestoken wijsvinger en de tekst: 'Ik zag je moeder op de Danceparade'. Hoewel ik een hekel heb aan graffiti moest ik hier wel om lachen.

En eerder deze week zag ik een opmerkelijke combi op de DHS-brug rijden: loc 1700+DDAR ABv+mDDM.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Suus » Di 11 Aug 2009, 21:54

Vanochtend passeerde over de Diemen Zuid -> Watergraafsmeer boog 3x 1700/1800 + ICRm stuurstand.
Vanmiddag zag ik vanuit spoor 5 op Duivendrecht ook de Fyra nog de boog vanuit Bijlmer naar Diemen Zuid op duiken. Had er nog best een flink vaartje in.

Vanmiddag was er ook nog een wisselstoring bij ik geloof Naarden-Bussum. Ik weet niet of het hiervoor was, maar de IC's van en naar Amsterdam Centraal zouden op Duivendrecht een extra stop maken. Uiteindelijk heeft er maar eentje echt een stop gemaakt, de rest stond stil, er gebeurde niets, en reed weer door.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Caspar » Wo 12 Aug 2009, 00:01

Ja dat klopt, de overweg bij Naarden Bussum deed niets meer. Hierdoor was er geen treinverkeer vanaf Weesp die kant op. Ik heb het nog wel in de CTA's gezet op Amsterdam Centraal voor de 3 stuks t3000 naar Nijmegen dat ze zouden stoppen in Dvd. Meer zou er niet stoppen. Verder nog een extra gezelschapstrein van en naar het Spoorwegmuseum vanuit Amsterdam met alleen maar kinderen erin. Ben de naam even vergeten, maar hij kwam vandaag met 20 minuten vertraging terug op Amsterdam.

Verder Virm 6 als ICE 227 vandaag tot Arnhem.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Suus » Wo 12 Aug 2009, 00:21

Er reed ook een ICE met 2 stellen richting Duitsland vanmiddag, lijkt mij ook niet helemaal planmatig :?
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Caspar » Wo 12 Aug 2009, 00:27

Dat de t227 niet reed was omdat de t124 defect was geraakt bij Emmerich. In Nederland was geen stel meer, dus werd er een Virm ingezet. De reizigers uit de t124 kwamen overigens met 2,5 uur vertraging aan, met bussen en vervangend mat.

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor tsov » Wo 12 Aug 2009, 11:23

Ik zag gisteravond rond 21.45 op de A12 tussen Arnhem en Ede een Citaro met "Schienenersatzverkehr" op de film tegemoetkomen, had dat ermee te maken?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Daniel » Wo 12 Aug 2009, 11:52

Ik hoop 't niet... de t124 vertrekt normaal rond 17.00 uur uit Utrecht C. naar Amsterdam C., dus dan zou het gezien de tijd die jij noemt wel meer dan 2,5 uur vertraging geweest zijn.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7696
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor webguy » Wo 12 Aug 2009, 11:57

Toen ik gisteren om 11:00 richting Ede ging vanuit Utrecht werd er omgeropen in de trein (in het Nederlands en Engels, maar niet in t duits) dat er voor reizigers naar Duitsland in Arnhem bussen klaar stonden naar Duitsland... Overigens merkte aantal mensen om me heen op dat het leuk was dat ze dat in het engels omriepen voor Duitsers.
Laatst gewijzigd door webguy op Wo 12 Aug 2009, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gisteren vergeten...
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Caspar » Wo 12 Aug 2009, 12:00

Weer een ICE niet voorhanden vandaag?

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7696
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor webguy » Wo 12 Aug 2009, 12:10

Nee, sorry, het betrof gisteren, heb de tekst nu aangepast...
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Vinny » Wo 12 Aug 2009, 12:39

Ja dat klopt, de overweg bij Naarden Bussum deed niets meer. Hierdoor was er geen treinverkeer vanaf Weesp die kant op. Ik heb het nog wel in de CTA's gezet op Amsterdam Centraal voor de 3 stuks t3000 naar Nijmegen dat ze zouden stoppen in Dvd. Meer zou er niet stoppen.
Trein 148 heeft ongeveer 3 kwartier aan het station Naarden-Bussum stil gestaan.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

|Pim|
Berichten: 425
Lid geworden op: Za 09 Mei 2009, 16:53
Locatie: Mill

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor |Pim| » Wo 12 Aug 2009, 17:06

Heb gisteren en vandaag in eindhoven de Fyra mogen zien toe die langskwam rijden.

Jongens toch wat vind ik dat een mooi ding.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Daniel » Wo 12 Aug 2009, 20:18

Ik dacht dat de grootste leegte in de treinen ondertussen toch wel voorbij was... maar nee dus. Had vanmiddag de t12756 van Utrecht naar Rotterdam waarin het hele stuk hooguit één persoon op elke vier- danwel tweezit zat (in het rijtuig waar ik me in bevond tenminste).
Vanaf Gouda was dat ook wel logisch bleek later, want bij Capelle Schollevaar kwamen we achter een s4000 met +20 terecht. Niet dat dat gigantisch veel vertraging opleverde trouwens, allesbehalve dat. Op Rotterdam Centraal stond op spoor 4 overigens een lege ICRm-compositie... lijkt er sterk op dat de t1965 daar dus gestrand is precies op een dag dat ik 'n trein later nam: fraai stukje planning noemen we dat maar :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Dexter » Do 13 Aug 2009, 01:31

Ik kwam die ICRm stam al in de vroege middag tegen op spoor 4 in Rtd en toen waren ze juist bezig om een loc voor de loc te spannen, aan de Sdm zijde. Kwestie van wegslepen en klaar zou je dus denken. Maar toen ik er aan het begin van de avond weer langskwam, stond ie er nog steeds, maar dan met een loc voor en achter.

Het had de nodige spoorwijzigingen tot gevolg, want de 1900 en de 9200 werden op spoor 7 behandeld omdat spoor 3 de helft van de tijd bezet was door de HiSpeed proefritten die daar keerden.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Ennes » Do 13 Aug 2009, 09:14

wat ik had begrepen stond hij kapot net voor de inrij tunnel, en met die loc hadden ze hem dus teruggesleept.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Marc » Do 13 Aug 2009, 15:13

Vanmorgen was DD-AR loc 1707 op bezoek in Maastricht. Deze loc's zijn in Leidschendam in onderhoud en komen normaal nooit naar het zuiden. Het is in ieder geval te zien dat de loc aan een DD-AR stam heeft gezeten :wink:...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Daniel » Do 13 Aug 2009, 20:21

Vanmiddag was een van de zeldzame keren dat de s2800 achter de s4000 belandde, zelfs vanaf Gouda Goverwelle al vandaag. Echt opschieten deed dat dus niet, daar zijn geen verlengde rijtijden tegen opgewassen: het werd alsnog +7 bij aankomst.
Jammer eigenlijk, want augustus was tot nu toe een absolute recordmaand: op de aankomstpunctualiteit volgens de 3-minutennorm na stond alles tot vanmiddag nog op 100%. Al moeten er toch wel heel gekke dingen gaan gebeuren wil ik aan 't eind van de maand niet heel hoog uitkomen.

Edit: zelfs alle mogelijke punctualiteitsvormen stonden nog op 100%, aankomstpunctualiteit is door dit gevalletje gedaald naar 97,3% dus nog niet bepaald schokkend. (En gerekend met officiële aansluitingen staat de reispunctualiteit nog altijd op de recordhoogte van 100% :) )
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Dubbele P
Berichten: 764
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Dubbele P » Do 13 Aug 2009, 21:25

Marc schreef:Vanmorgen was DD-AR loc 1707 op bezoek in Maastricht. Deze loc's zijn in Leidschendam in onderhoud en komen normaal nooit naar het zuiden. Het is in ieder geval te zien dat de loc aan een DD-AR stam heeft gezeten :wink:...

Wellicht is de cabine aan die kant net zo smerig, want die wordt normaliter ook nooit gebruikt. :wink:

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Fles » Do 13 Aug 2009, 22:01

Marc schreef:Het is in ieder geval te zien dat de loc aan een DD-AR stam heeft gezeten :wink:...


Want dat zijn stoom / diesel aangedreven dingen met hun eigen uitlaat? :?

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Ruben » Do 13 Aug 2009, 22:13

Je zou het bijna denken. Ze doen niets met die kant van de loc als het aan een DD-AR vast zit. Geen airco, en ook niet wassen. "zie je toch niet"
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Freek » Do 13 Aug 2009, 22:28

Door de aanrijding net voor Dieren lag Zutphen-Dieren er uit vanmorgen. Geluk bij een ongeluk was voor mij dat Zutphen een van de standplaatsen is die een proef met busvervoer draaien. De van Syntus afkomstige hoge vloersbussen konden zeer snel worden ingezet. Een uur na het ongeval reden waren 2 bussen al onderweg vanuit Zp naar Dr. Volgens de plp had het allemaal nog sneller gekund indien het ongeval tijdens kantooruren had plaats gevonden, er waren nu namelijk chauffeurs wakker gebeld.

Verder reden de bussen niet verder dan Dr, scheeld toch enorm veel reistijd, normaal wordt er door gereden tot Ah. Kortom, de vertraging bleef beperkt tot slechts 1 uur. Een collega was vanaf Dv omgereden via Ut, maar was later op het werk. :pos:

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4480
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor JWM » Do 13 Aug 2009, 22:47

Een uur is eigenlijk nog vrij lang. Bij "een aanrijding met een persoon" is een baanvak toch ongeveer anderhalf uur buiten dienst?

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Berichtdoor Freek » Do 13 Aug 2009, 22:55

uit ervaring vind ik het vrij snel. Over het algemeen duurt het langer voordat er bussen rijden. Dit keer binnen het uur 2 bussen, ik vind het netjes.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 4 gasten