OVer je treinreiservaringen in september 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Ik zag zondagavond in Leiden op spoor 4/5 ineens schermen hangen, volgens mij van die DVM-schermen zoals in Schiphol en A'dam Zuid, misschien bedoelde hij dat?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Er komen tv-schermen op Leiden Centraal waarop het laatste nieuws en wat weetjes over Leiden te vinden zijn. Iets soortgelijks is er ook al op metrostation Beurs in Rotterdam. Het volgende station wat aan de beurt komt is wereldstation Hilversum Noord aldus de Metro...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
En men hoopt daarmee de reizigers ook beter over de perrons te spreiden... tja, droom lekker verder: dat gaat pas werken als je op een of andere manier de treinlengte vantevoren weet aan te geven en er daarbij ook nog voor zorgt dat de stopplaats consequent hetzelfde is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Op Hilversum Noord hangt ook echt alles wat uit de brouwselput van NS springt zeg.mb90 schreef:Het volgende station wat aan de beurt komt is wereldstation Hilversum Noord aldus de Metro...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Die digitale CTA's ook inderdaad, en de afdeling bordenwassers heb ik er ook al 2x gespot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Ik heb een tijd terug mee gedaan aan een viruteel onderzoek er over inderdaad, waar ik in een 3D Leiden moest rondlopen en een trein pakken met gebruik van de (werkende) CTAs en schermen, maar die videoschermen waren ook geplaatst inderdaad. Weer zo'n wachtverzachter idee...
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Op Leiden komen nog veel meer leuke dingetjes :)
Zo komt in de centrale gang een 'huiselijk' ingerichte wachtplaats. Oftewel; bankjes met tafels waar je kan wachten, eten, afspreken, etc.
Zo komt in de centrale gang een 'huiselijk' ingerichte wachtplaats. Oftewel; bankjes met tafels waar je kan wachten, eten, afspreken, etc.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Dat is het huisstation van de publieke omroep. De NOS en de NPS "sponsoren" het project. Let wel dat dit publieke omroepen zijn die grotendeels met overheidsgeld gefinancieerd worden.Het volgende station wat aan de beurt komt is wereldstation Hilversum Noord aldus de Metro...
Mijn mening hierover moge duidelijk zijn
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Vandaag kwam tegen 11.00 Virm 9549 met een ICM stel eraan vast door Amsterdam centraal heen op spoor 12. Op de bestemmingsdisplay stond Hoorn, maar de combinatie zal wel naar Onnen zijn gestuurd.
De Noordoost van 11.38 in Amersfoort naar Groningen/Leeuwarden bestond uit slechts 1x ICM 4 en dat stel ging naar Leeuwarden. Voor Groningen overstappen in Zwolle. Apart genoeg paste het allemaal ook nog, geen staanplaatsen.
De andere kant op naar Rotterdam bestond het deel voor Rotterdam uit 1x ICM om 12.18 uit Utrecht Centraal. Ook hier paste dat allemaal prima.
De Noordoost van 11.38 in Amersfoort naar Groningen/Leeuwarden bestond uit slechts 1x ICM 4 en dat stel ging naar Leeuwarden. Voor Groningen overstappen in Zwolle. Apart genoeg paste het allemaal ook nog, geen staanplaatsen.
De andere kant op naar Rotterdam bestond het deel voor Rotterdam uit 1x ICM om 12.18 uit Utrecht Centraal. Ook hier paste dat allemaal prima.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Vanmiddag reed de t2856 met slechts 7 bakken i.p.v. de 8 van gisteren, maar wonderlijk genoeg paste het nu wel...
En in Rotterdam realiseerde ik me dat ik toch wat verkeerd gedaan had: de t1965 is altijd wel druk, maar de grootste fout die je op Prinsjesdag kunt maken is een IC die van Den Haag Centraal komt nemen... had 't moeten weten uit de tijd dat ik in Den Haag werkte Was dus extra volle bak dus en ook met een publiek wat je alleen op deze dag in een dergelijke spitstrein ziet. Volgens de stickers op de ramen nam ik plaats in een stiltecoupé, maar het had op het moment van instappen meer weg van een kippenhok
En in Rotterdam realiseerde ik me dat ik toch wat verkeerd gedaan had: de t1965 is altijd wel druk, maar de grootste fout die je op Prinsjesdag kunt maken is een IC die van Den Haag Centraal komt nemen... had 't moeten weten uit de tijd dat ik in Den Haag werkte Was dus extra volle bak dus en ook met een publiek wat je alleen op deze dag in een dergelijke spitstrein ziet. Volgens de stickers op de ramen nam ik plaats in een stiltecoupé, maar het had op het moment van instappen meer weg van een kippenhok
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Nog van gisteren:
t3676 reed met +25 en werd in Zutphen opgeheven. t3678 reed keurig optijd hier achter, oorzaak van de vertraging is mij onbekend. Voor mij betekende het echter een +60 door het missen van de overstap.
Van vandaag:
De omroep in de s3600 is nog steeds niet op peil. Vandaag werd namelijk voor Nm omgeroepen dat de trein naar Olst,
Den-Bosch, Tilburg, Breda, Etten-leur en Roosendaal zou rijden. Acht Olst en Oss het lijkt natuurlijk ook veel op elkaar.
De treinen naar Oldenzaal en Ww van 19.07 werden in Zp van perron gewisseld. Dit werd echter pas bekent nadat de trein uit Oldenzaal al was aangekomen en dus op de lichtkrant al Oldenzaal had staan. CTA's waren ook nog niet veranderd. Dit zorgde er voor dat op het laatste moment nog mensen van trein moesten wisselen.
t3676 reed met +25 en werd in Zutphen opgeheven. t3678 reed keurig optijd hier achter, oorzaak van de vertraging is mij onbekend. Voor mij betekende het echter een +60 door het missen van de overstap.
Van vandaag:
De omroep in de s3600 is nog steeds niet op peil. Vandaag werd namelijk voor Nm omgeroepen dat de trein naar Olst,
Den-Bosch, Tilburg, Breda, Etten-leur en Roosendaal zou rijden. Acht Olst en Oss het lijkt natuurlijk ook veel op elkaar.
De treinen naar Oldenzaal en Ww van 19.07 werden in Zp van perron gewisseld. Dit werd echter pas bekent nadat de trein uit Oldenzaal al was aangekomen en dus op de lichtkrant al Oldenzaal had staan. CTA's waren ook nog niet veranderd. Dit zorgde er voor dat op het laatste moment nog mensen van trein moesten wisselen.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Trein t1767 bestond uit VIRM 8652 en trein t1563 uit DD-AR 7828 (een comfortabel reisje Asd-Dv was dat niet...).
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
^^^
Ben benieuwd wat er in de t1500 gaat rijden als ie aan de t4500 wordt geplakt met de komende dienstregeling. Mag hopen dat er niet met Ddar gereden wordt dan.
Ben benieuwd wat er in de t1500 gaat rijden als ie aan de t4500 wordt geplakt met de komende dienstregeling. Mag hopen dat er niet met Ddar gereden wordt dan.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
s1500 en s4500 zullen beide met IRM gaan rijden.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Ik wordt achtervolgd door Plan T m528.
Vorige week zat ik er al eens in en zowel vannacht als vanmiddag weer.
Verder werd er vanmiddag een jongeman gearresteerd op spoor 6/7 op Rotterdam Centraal, waarbij 3 NS'ers en 2 agenten aanwezig waren. Toen mijn trein wegreed (met de 528 ) zag ik wel dat de handboeien bij hem werden omgedaan.
verder vanmiddag mijn eerste ritje op de HSL gemaakt. Zowel net na vertrek van Schiphol als net voor aankomst in Rotterdam een conducteur gezien, maar helaas geen controle gehad. Ik denk dat ik ga proberen om mijn €1,50 terug te krijgen.
Vorige week zat ik er al eens in en zowel vannacht als vanmiddag weer.
Verder werd er vanmiddag een jongeman gearresteerd op spoor 6/7 op Rotterdam Centraal, waarbij 3 NS'ers en 2 agenten aanwezig waren. Toen mijn trein wegreed (met de 528 ) zag ik wel dat de handboeien bij hem werden omgedaan.
verder vanmiddag mijn eerste ritje op de HSL gemaakt. Zowel net na vertrek van Schiphol als net voor aankomst in Rotterdam een conducteur gezien, maar helaas geen controle gehad. Ik denk dat ik ga proberen om mijn €1,50 terug te krijgen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Vandaag de schermen in Leiden in werking gezien. Er worden nieuws- en weerberichten van de NOS op getoond, afgewisseld met reclame van NS/Prorail/9292.
Verder zag ik in de middentunnel van Amsterdam CS weer een nieuwe variant van het "Stedelijk in de Stad": treingerelateerde dadaïstische poëzie waarvan het uiterlijk geënt was op de gele vertrekstaten. Hopelijk onthoud ik voor donderdag dat ik een foto maak ;)
Verder zag ik in de middentunnel van Amsterdam CS weer een nieuwe variant van het "Stedelijk in de Stad": treingerelateerde dadaïstische poëzie waarvan het uiterlijk geënt was op de gele vertrekstaten. Hopelijk onthoud ik voor donderdag dat ik een foto maak ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Ik geloof dat jij ook van overheidsgeld betaald wordt, dus denk dat die mening dan "te gek tof" is?Vinny schreef:Dat is het huisstation van de publieke omroep. De NOS en de NPS "sponsoren" het project. Let wel dat dit publieke omroepen zijn die grotendeels met overheidsgeld gefinancieerd worden.Het volgende station wat aan de beurt komt is wereldstation Hilversum Noord aldus de Metro...
Mijn mening hierover moge duidelijk zijn
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Wel jammer dat er helemaal niemand interesse had in de schermen in Leiden toen ik gister op het perron stond daar. Misschien is het een idee dat ze eerst het scherm in de hal met de actuele vertrektijden aan de praat helpen, dat beeld was een grote mengelmoes van pixels. Sowieso zou ik niet blij zijn als ik vaak gebruik zou maken van station Leiden, als proefstation is het volgens mij al jaren een grote bouwplaats. Altijd zijn ze wel weer ergens maanden aan het timmeren, of is de tickets en service weer eens verhuisd.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
De toiletten in Leiden zijn trouwens wel ehmm... dolletjes! :D
Niet erg functioneel okee, maar het oog wil ook wat blijkbaar
Niet erg functioneel okee, maar het oog wil ook wat blijkbaar
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
^^ Je krijgt de kosten van het toiletgebruik terug in de vorm van een tegoedbon voor de Kiosk. Dat is het Duitse Raststätte systeem. Ik vind dat wel fijn :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Zo'n zelfde constructie hebben ze bij de wegrestaurants van AC ook.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Vanmiddag reed er bij Sdm een ICM-IV in Stoptrein t5061.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Afgelopen week zat de stam Belgische rijtuigen steeds in de t9201, maar vandaag reden er weer gewoon Zuurstokken.
De Belgische rijtuigen hebben dus blijkbaar een andere omloop gekregen?
De Belgische rijtuigen hebben dus blijkbaar een andere omloop gekregen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Gisteren zag ik de stam op Ddr in de t9232.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Trein t3528 stond met problemen in Maastricht. Voor vertrek begonnen alle rijtuigen te piepen en brandde de lampen boven alle openstaande deuren (sommige deuren sloten vanzelf). Na een "reset" leek het probleem opgelost, maar vertrekken deed de trein niet. De PLP heeft nog wat zitten te rommelen in de achterste loc, maar er moest toch een storingsmonteur bijgehaald worden. Op de AV zag ik staan dat de trein opgeheven is, vanaf Eindhoven is een andere ICRm-compositie naar Schiphol gereden (ik las op Somda dat de compositie is gebruikt die eigenlijk op weg was als LM naar Roosendaal).
Trein t6828 vertrok op tijd, via het spoor uit de richting Heerlen. Deze trein stond bij de aansluiting met de Beatrixhaven stil, trein t32020 wisselde hier naar het meest linkse spoor.
Trein t6828 vertrok op tijd, via het spoor uit de richting Heerlen. Deze trein stond bij de aansluiting met de Beatrixhaven stil, trein t32020 wisselde hier naar het meest linkse spoor.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten