(BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

tsov schreef:Ja, vanwege werkzaamheden. Overigens rijdt er ook een Frysker (van Cxx) voor Veolia in de Haaglanden!
Vanuit de Sneltram van Utrecht/Nieuwegein/IJsselstein voor de wiki zag ik er een paar weken geleken ook een aantal (Fryskers) staan bij de stalling daar, samen met tientallen Alliances, die waarschijnlijk daar al maanden weg staan te roesten.

edit: ik kan geen twee dingen tegelijk :lol:
Laatst gewijzigd door Suus op do 03 sep 2009, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Wubbo »

Bee schreef:Vanuit de Sneltram van Utrecht/Nijmegen/IJsselstein voor de wiki
Hee, die staat nog niet op de Wiki! :mrgreen:.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Daar wil Frank vast wel iets over schrijven :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door mb90 »

Vandaag had Snelle Vliet de Integro 291 i.p.v. Amba 204 in de aanbieding voor de ritten op de Qbuzz-lijnen 146 en 184 in de regio Rotterdam. Hier is de 291 net vertrokken vanaf het Zuidplein als lijn 146 naar Ridderkerk, met alleen een bestemming die niet helemaal juist is. Sporthal Drievliet is namelijk 2 haltes voor het eindpunt aan de Spinozastraat:
Afbeelding

Na deze foto was het overigens rennen geblazen om geen koude regendouche over mij heen te krijgen. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Een onbekende Arriva 7xx-Citaro, i.i.g. niet de 730, is rond 6.20 uur vanmorgen aan de achterzijde uitgebrand bij halte Groenezoom/Hastingsweg in Dordrecht!
Dacht al wat wordt 't grijs en wat ruik ik toch bij mijn halte aan de andere kant van de wijk... bleek dus mijn bus te zijn die dus nog nieteens het stuk garage -> beginpunt volledig heeft kunnen afleggen.

Edit: slachtoffer is de 729, hij wordt niet meer hersteld.

Edit2: een foto zegt meer als een stel woorden, dus bij deze...
Afbeelding

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door STF »

Wat plastic folie als raam en hij kan zo dienst doen bij prikkie-prijzen-reizen...
De brand is vrij beperkt gebleven, vaak is de volledige bus of minstens de helft afgebrand.

Tjonge, zelfs op zaterdag hebben we hier gemotiveerde buschauffeurs op de eerste bus; om 5.13 uur moet de eerste rit vanuit een paar dorpjes verder vertrekken, komt hij om 4.35 uur al voorbij rijden opweg naar het beginpunt van de lijn. Overigens zal ik nooit de logica begrijpen; het beginpunt is Echternach-gare, daar staat de busremise pal naast maar de eerste rit wordt gereden met een bus uit remise Ettelbruck (35 kilometer verderop). :shock:

Begroeten in Nederland de chauffeurs van verschillende maatschapijen elkaar eigenlijk ook? Hier gaat gelijk het grootlicht aan als er een andere bus nadert, van welke maatschapij dan ook.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

GVB en Connexxion zwaaien gewoon naar elkaar hoor :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door |Pim| »

Arriva meestal ook naar Hermes hier in Eindhoven. En laatst in Helmond maakte Arriva een praatje met Hermes mensen, het licht er denk ik aan wie er in zitten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Hmm, ik reed net langs de oude Connexxion-stalling in Boskoop, en alle bussen zijn verdwenen :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Chauf21 »

Naar verluidt deels verkoop, deels te veel vandalisme.
Garage Delft is nu Boskoop II voor de Connexxion-bussen die voorheen in Haaglanden reden :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Karl »

Bee schreef:GVB en Connexxion zwaaien gewoon naar elkaar hoor :)
Qbuzz, RET en CXX zwaaien ook naar elkaar. Waarom ook niet? Qbuzz en CXX waren eerst gewoon directe collega's van elkaar.
Het is een spectrum.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:GVB en Connexxion zwaaien gewoon naar elkaar hoor :)
Ik heb voornamelijk het idee dat Connexxion en Arriva naar elkaar zwaaien. GVB zwaait alleen terug als Connexxion begint te zwaaien :lol:, of niet natuurlijk.... Zo heel sporadisch begint een GVB-er spontaant te zwaaien naar een streekvervoerder :lol:.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

In Zuid-Oost wordt gewoon gezwaaid. Wel kunnen buschauffeurs van het GVB erg goed toeteren als op Bijlmer de uitrit wordt geblokkeerd door een bus die nog even een passagier oppikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Marc »

Reiziger Ddrs schreef:Een onbekende Arriva 7xx-Citaro, i.i.g. niet de 730, is rond 6.20 uur vanmorgen aan de achterzijde uitgebrand bij halte Groenezoom/Hastingsweg in Dordrecht!
Edit: slachtoffer is de 729, hij wordt niet meer hersteld.
Hmmm, wéér zo'n Citaro die vanuit Maastricht gekomen is (die dingen zijn echt "licht ontvlambaar")...

Verder vandaag:
- Viel me op dat er op het Industrieterrein aan de noordkant van Susteren enkele ex-RET bussen staan.
- Rond 09:45 stond Connexxion in Venlo met de informatiebus over de OV-chipkaart. Dat geel/groene viel meteen op tussen al die wit/rode bussen.
- En in Roermond blijkt een nieuwe lijn te rijden: lijn 18. Dit is een gratis shop-bus die op zaterdag en koopzondag rijdt, deze bus maakt een rondje door Roermond en doet diverse winkelgebieden aan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Maar wat heeft de voorlichting van Connexxion te zoeken in Venlo :P Tenzij die bus ook de voorlichting voor Hermes doet :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Stefan »

Marc schreef:Hmmm, wéér zo'n Citaro die vanuit Maastricht gekomen is (die dingen zijn echt "licht ontvlambaar")...
Het zijn ook stuk voor stuk geweldige wagens, not.. :P

Overigens, ik had gisteren belbusje 195 "besteld" voor de rit van 7.00u vanaf de Wethouder v/d Veldenweg naar Strijen, ik stond om 6.50u bij de halte en om 7.10u was er nog niets te bekennen. Heb toen maar de "gewone" bus genomen en ben maar via Heinenoord gereisd. Het gevolg was alleen, dat ik bijna 40 minuten te laat voor mijn rijles kwam.. :neg: Dit is de tweede keer dat het me overkomt dat er geen belbus op komt dagen, zucht.. :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Wubbo »

Mijn bus op lijn 53 naar Utrecht was vanochtend energie aan het besparen: van binnen was alle verlichting uit. De bus was ook iets te laat, waardoor we door het centrum een heuse bussenfile waren: voorop lijn 74, daarachter lijn 50, dan lijn 4, mijn 53 en vlak achter ons reed de 52 alweer. En dat op de vroege maandagmorgen ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Op diezelfde maandagmorgen had InfoXX weer kuren en was de ruimte voor de volgende halte steeds blanco op de displays... ook alle chipkaartlezers in de XX 9238 op lijn 65 ri. Vianen waren buiten dienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door M57 »

Gisteravond weer lekker gratis gereisd met de Connexxion. :pos:

Op de heenweg waren alle chipkaartlezers buiten dienst en mocht ik gratis mee. Op de terugweg wel kunnen inchecken, maar het uitchecken levert weer een hoop gejengel op. Zojuist via de telefoon de restitutie geregeld bij juffrouw Josien. :pos:
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Gekko123 »

CXX 9238 moet zeker de 3238 zijn. Ik ken geen bus 9238 van CXX in de BRU-concessie :wink:
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Etienne »

Gekko123 schreef:CXX 9238 moet zeker de 3238 zijn. Ik ken geen bus 9238 van CXX in de BRU-concessie :wink:
Ik wel eigenlijk, de serie gelede wagens loopt van 9228 t/m 9238.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Gekko123 »

Je hebt gelijk, helemaal vergeten :oops:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Chauf21 »

Vandaag in Veolia's 45-soap: de aanrijding.
In de Breestraat in Leiden lopen veel mensen, staan er her en der auto's en vrachtwagens en rijden veel fietsers en bussen. Het is er eigenlijk altijd erg druk en je moet dus goed opletten... Maarja, als je er -vermoedelijk- niet zo bekend bent, ben je met andere dingen bezig. En op tricky stukjes waar de weg breder lijkt dan 'ie in werkelijkheid is, gaat dat vaak wel goed, maar niet altijd. Zeker niet als er een geparkeerde auto staat. Spiegeltje, bumpertje, krasjes. Busje later voor mij. :|
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Stefan »

Vanmiddag stapte ik om 17.30u in de Erasmuslijn op Beurs die compleet uitpuilde.. Het is echt lang geleden dat het zó druk was in de metro dat er echt veel mensen moesten blijven staan omdat ze er gewoonweg niet meer in pasten.

Verder was het in de 174 van 17.48u vanaf Zuidplein ook weer gezellig druk, een aantal mensen hadden het weer over de "goede oude tijd van Connexxion, met die grote bussen". En inderdaad, die geledes missen we soms zeker hier. :neg:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal was het ook weer ouderwets druk vanmiddag. En om de chaos compleet te maken stond er ook nog een defecte Ambassador van lijn 241 bij de halte van die lijn met TSN-busje erbij (de monteur zag ik echter nog niet bezig zijn). De vervangende bus moest i.v.m. de geblokkeerde halte dan maar halteren in de bocht aan de kop van het streekbusstation, 'n plekje waar je zo heerlijk in de weg kunt staan en zo 't hele streekbusstation laat vastlopen.

Maargoed, da's kennelijk geen probleem want het gebeurd zo'n beetje elke ochtend met de lijnen 681 en 684 die geen eigen halte hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten