(BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik heb vandaag mijn eerste ervaring gehad met Qbuzz op lijn 140 tussen Dordrecht en Rotterdam. Niks op aan te merken, prima die MAN's... maar 2 dingen:
- De bestemming stond links uitgelijnd... ontzettend lelijk.
- De omroep in de bus?! Heeft één of andere administratieve medewerker uit het Qbuzz-kantoor dat ingesproken ofzo :lol:. Wat een jankstem. Huur dan ff iemand professioneel in zoals bij Connexxion (Marion de Jager) en GVB (Marc Klardie).
Etienne
Donateur
Berichten: 7903
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Etienne »

ziggy schreef: - De bestemming stond links uitgelijnd... ontzettend lelijk.
Dat is gebeurt bij de laatste update van 'Q-Bis', de InfoXX bij Qbuzz.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Geert »

ziggy schreef:- De omroep in de bus?! Heeft één of andere administratieve medewerker uit het Qbuzz-kantoor dat ingesproken ofzo :lol:. Wat een jankstem. Huur dan ff iemand professioneel in zoals bij Connexxion (Marion de Jager) en GVB (Marc Klardie).
:lol: Marc Klardie is ook 'maar' een verkeersleider bij GVB hoor. Niks professioneels aan :lol:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Stefan »

ziggy schreef:Wat een jankstem. Huur dan ff iemand professioneel in zoals bij Connexxion (Marion de Jager) en GVB (Marc Klardie).
Maak eens een ritje met een Arriva bus hier, dat is nóg een tandje erger.. Wij hebben een computerstemmetje... :roll:

Overigens zag ik rond 18.00u de TCR 423 rijden als lijn 195 richting Strijen. Gevalletje SprinterCity'tje kapot denk ik.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door mb90 »

Vanavond reed Integro 2911 op CXX-lijn 292 (Rotterdam Capelsebrug - Lekkerkerk v.v.) i.p.v. een Amba. :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Karl »

Ik zag er pas een Volvo 7700 (?) in Interliner livrei.

Vanmiddag in Gelderland geweest, moest ik met CXX-lijn 85 en CXX-lijn 51. Op de eerste lijn had ik een MB Citaro met planken wat stoelen leken te zijn en op de tweede een ramba, dat ding viel bijna uit elkaar (obvious) en op de hellingen bij Wageningen had de motor het er maar moeilijk mee. Dat was nog niet het ergste, maar op dezelfde lijnen zag ik de andere kant op alleen maar Alliances of Integro's. :(
Het is een spectrum.
Etienne
Donateur
Berichten: 7903
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Etienne »

Karl schreef:Ik zag er pas een Volvo 7700 (?) in Interliner livrei.

Vanmiddag in Gelderland geweest, moest ik met CXX-lijn 85 en CXX-lijn 51. Op de eerste lijn had ik een MB Citaro met planken wat stoelen leken te zijn en op de tweede een ramba, dat ding viel bijna uit elkaar (obvious) en op de hellingen bij Wageningen had de motor het er maar moeilijk mee. Dat was nog niet het ergste, maar op dezelfde lijnen zag ik de andere kant op alleen maar Alliances of Integro's. :(
Lijn 85 is van Veolia Transport :wink: en ik vermoed dat je een Volvo 8700 gezien hebt, ik kan me nu niet indenken dat ze een Volvo 7700 in Interliner-livrei zetten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Karl »

Moet 86 (Arnhem - Ede Wageningen) zijn, typo. Dat andere klopt ongetwijfeld, ik haal die nummers altijd door elkaar.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Die Citaro zal een 2800'je zijn geweest, daar hebben ze er nu een stel van in Arnhem rijden. En tja, dat zijn oorspronkelijk stadsbussen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door MdJ »

lijn 86 is een gezamelijke lijn, zowel van Veolia als van Cxx. Als je een MB citaro Ex-ex-ex-ex-ex Apeldoornse stadsbus ziet, kan je beter even wachen op een van Veolia :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Geert »

Die 2800 bussen zijn echt rammelbussen ja, die reden hier (BRU) ook nog. Ik zag gisteren zo'n bus op lijn 180 Utrecht - Gouda, daar zou je toch ook niet blij van worden :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Nu we het toch nog over de 180 hebben, maandag reed er een dubbeldekker van Pouw op die lijn :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Chauf21 »

Karl schreef:Ik zag er pas een Volvo 7700 (?) in Interliner livrei.
Connexxion heeft Volvo 8700-bussen in Interliner livrei; dat zijn die dingen zoals op de 383 (Krimpen-Den Haag) enzo :)
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Geert schreef: :lol: Marc Klardie is ook 'maar' een verkeersleider bij GVB hoor. Niks professioneels aan :lol:
Van de buren:
Jablan schreef:De halte afroep bij het GVB wordt verzorgd door Studio Le Roy.

Gewoon een stem die je kunt inhuren, net zoals de stem van NS ook regelmatig terugkomt in radiocommercials.
en:
frankst schreef:Marc Klardie zit ook in een aantal treinen trouwens. (buitenland)
Hij doet bijvoorbeeld ook de omroep in de talenten bij Enschede.


Dat bij Qbuzz klinkt echt nergens naar. En het display + afroep-ontwerp lijkt ver-dacht veel op InfoXX, ook met "Volgende halte: *haltenaam*". Dat bij GVB/Connexxion klinkt een stúk beter, ook al is het bij GVB ook een medewerker. Het is wel een medewerker die zn stem verhuurd, dus wel enigszins professioneel.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Geert »

ziggy schreef:
Geert schreef: :lol: Marc Klardie is ook 'maar' een verkeersleider bij GVB hoor. Niks professioneels aan :lol:
Van de buren:
Jablan schreef:De halte afroep bij het GVB wordt verzorgd door Studio Le Roy.

Gewoon een stem die je kunt inhuren, net zoals de stem van NS ook regelmatig terugkomt in radiocommercials.
Als je op de site van Studio Le Roy kijkt zie je al hoe het zit: de studio verzorgt de opnames, maar ze worden ingesproken door GVB-medewerker Marc Klardie. "De stem" van NS (Arie Leenman wordt hier bedoeld neem ik aan?) heb ik professioneel nog nooit buiten NS gehoord. Of wordt hier Tuffy Vos of Loes van der Schaft bedoeld? Die laatste twee zijn wel professionele voice-overs.
en:
frankst schreef:Marc Klardie zit ook in een aantal treinen trouwens. (buitenland)
Hij doet bijvoorbeeld ook de omroep in de talenten bij Enschede.
Klopt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen zag ik een uitrukkende GVU Citaro G met "12 Geen Dienst" (en eerst "12 De Uithof AZU") op de Balijelaan in Utrecht... kan nog weleens krap worden dan.

Verder reed er een Almeerse O408 (de 2312) op lijn 700 :D Foto volgt vanavond...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7903
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Etienne »

Vanochtend zag ik op de Monstersestraat in Den Haag de HTM Specials 679 rijden 8-)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Rijdt die onzinlijn 700 nu nog steeds :neg:

Op Bijlmer ArenA vanochtend meerdere Ceatano's op lijn 102 vanuit Huizen/Blaricum
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Mja... en ze zeggen steeds dat er in de zomerperiode kleinere busjes zouden hebben gereden, maar heb niet anders als touringcars langs zien komen in die periode :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Fles »

:lol: Net even klassiek gep0wned geworden :D

Ik zat in GVU lijn 12 naar de Uithof, en net bij de halte Heidelberglaan wilde ik eruit. En met mij nog vier anderen, naar later bleek. Maar aangezien we ALLE 5 dachten "iemand anders zal wel op het knopje drukken" konden we dus vanaf het ziekenhuis terug lopen :mrgreen:

Overkomt je zelden, en iedereen is schuldig. Kon er dan ook alleen maar smakelijk om lachen :D
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Klaasje »

Reiziger Ddrs schreef:Verder reed er een Almeerse O408 (de 2312) op lijn 700 :D Foto volgt vanavond...
De ritten vanuit Almere worden gereden door CXX-tours. Dus dat klopt wel.. er is ook wel eens een lijn 700 bus verdwaalt op de spitslijnen richting Amsterdam......
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Mja dat CXX-Tours die ritten rijdt wist ik ondertussen wel... heb in de bijna negen maanden dat ik nu in Utrecht werk en 's ochtends zowat altijd lijn 700 tref echter alleen nog touringcars en Integro's (zowel grijze als bestickerde) erop gezien. Maar vanmorgen dus deze 2312, waarvan hieronder een geweldige tegenlicht-telefoonfoto...
Afbeelding

En zoals ik in het treintopic al schreef had het een leuke bijkomstigheid dat ik vandaag wat later in Dordt arriveerde. Normaal kom ik de vaste omloop van onze nieuwste "aanwinst" op de stadsdienst namelijk ergens onderweg met de bus naar huis tegen, maar vandaag was ik net te laat om die bus naar huis te halen en tevens mooi op tijd om de 5919 op de gevoelige chip vast te leggen...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Op het busstation van Bijlmer ArenA is opeens een paal met bolcamera geplaatst op perron B, precies op de plek waar de middelste uitstapdeur uitkomt als de bus mensen uit laat stappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door STF »

Volgens een vriend van me, die daar regelmatig komt, is die camera er al twee jaar. Of bedoel je dat er een extra camera is geplaatst?

Deze lijkt meer richting de instapdeur te staan: http://farm4.static.flickr.com/3362/349 ... b1b0_o.jpg
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Dat zijn perron 1 en 2, daarachter heb je perron A t/m veel, en op perron B (aankomst 44, vertrek 45) staat bijna op het einde een bolcamera met een hoopje zand ernaast. Voor een camera lijkt het mij helemaal geen effectieve plaats, ze kunnen hem beter bij houten banken neerzetten, daar is het veel drukker en blokkeren bussen het uitzicht niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten