(BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Ik weet het niet wat ze gaan doen op Centraal en Sloterdijk om het op te lossen. Als ik het zou weten en het mocht zeggen waren er heel wat dingen anders gegaan ;)

Gelukkig lijkt er voor het automaattekort op Bijlmer wel een oplossing in zicht, de architect van het station wordt binnenkort afgekocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door JWM »

Precies. Ik zet vooral mijn vraagtekens bij "het brede poortje". In Amsterdam is er daar bij elke ingang maar eentje van neergezet en werktie 2 kanten op en die staat vrijwel altijd bij de stationsuitgaande poortjesrij. Lekker als je als blinde dwars door die dominante stroom moet zien te komen bij een aankomende metro. Station uit heeft een veel hogere piekbelasting dan station in, terwijl er voor beide richtingen evenveel poortjes zijn geplaatst :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

@Bee: Dat meen je niet, er stond in het ontwerp maar één automaat ingetekend ofzo?

Al verbaast het me ook weer niet sinds ik het verhaal over de Dordtse centrumhaltes heb gehoord... daar scheen de architect bezwaar te hebben gemaakt tegen het plaatsen van een haltepaal. Tja, toch wel logisch dat zo'n ding bij een bushalte staat nietwaar :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

NS en ProRail waren natuurlijk de hoofdverantwoordelijke van het station, het GVB heeft alles in bruikleen, tot de ruimte van de T&I aan toe. In de ontwerpen had de NS wel automaten erin laten zetten, maar dat was voor het GVB niet gebeurt, dus met veel pijn en moeite schijnt de huidige automaat bij de ingang met de meeste overstappers neergezet te zijn. Gelukkig heeft de NS op Bijlmer alle automaten geschikt gemaakt voor saldo opladen, dat scheelt al wat gelukkig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door JWM »

Weet je misschien ook waarom op Amstel en Duivendrecht de automaten op het perron staan (lees: in het door de chipkaart afgesloten gebied)?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Chauf21 »

Je kan natuurlijk altijd uit de trein komen en dán onvoldoende saldo hebben om met de metro verder te reizen. Je moet dan binnen het afgesloten gebied kunnen opwaarderen omdat je het station niet op een geldige manier kan verlaten :) Ook is het wel handig om tijdens het wachten je gegevens te controleren of om alvast nieuwe producten te kopen :)
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door JWM »

Datzelfde verhaal gaat op voor mensen die net uit de metro komen en met de trein verder willen reizen. Voor de NS automaat moet je zelfs het station uit op Amstel.

Overigens kan je een station altijd legaal verlaten als je ook op een legale manier een station ingekomen bent.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Geert »

Ligt het nou aan mij of is er echt zoveel geprutst in Amsterdam bij invoering van de chipkaart? Te weinig stations, te weinig capaciteit, roltrappen die uitgezet moeten worden (staan die poortjes dan niet op de verkeerde plaats?), gezeik met inchecken bij NS of bij GVB (brrr!), ...

:roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

JWM schreef:Weet je misschien ook waarom op Amstel en Duivendrecht de automaten op het perron staan (lees: in het door de chipkaart afgesloten gebied)?
Nee, maar ik weet wel dat er steen en been geklaagd wordt over dat er op Amstel geen automaten in de hal staan. Van Duivendrecht heb ik het idee dat niemand daar een ruk om geeft, de NS-automaat bij de uitgang naast de kerk is zelfs helemaal verdwenen, er staat alleen nog een blok beton :?

@Geert: Te weinig stations :P Er zijn er niet zomaar plots een aantal verdwenen :lol: Maar inderdaad, ik denk dat het achteraf installeren van poortjes in een station geen succes is. Een gemiddelde ingang heeft twee poortjes naar binnen, twee poortjes naar buiten en een breed poortje. Voor Bijlmer zeg ik: Stationshal buiten de poortjes, en voor de perronopgangen poortjes plaatsen. Daar heb je in tegenstelling tot Sloterdijk en Centraal WEL de ruimte voor. Tja, en de automaten, daar ga ik maar geen woorden meer aan vuilmaken :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door JWM »

Op Bijlmer mag/kan dat niet omdat het station ontworpen is op de piekbelasting bij een evenement in de ArenA en reizigers daar niet in de verdrukking mogen komen..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Hmm, okee, dat verklaart een hoop inderdaad. Nouja, als de NS poortjes dicht zijn moet het hopelijk beter gaan.

Er moet alleen nog iets gedaan worden met de P&R kaarten, die mensen zijn soms al alle twee de ritten kwijt voordat ze uberhaubt ook maar een metro gezien hebben :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Wubbo »

Infoxx in BRU was weer lekker bezig vanochtend: de 3172 toonde afwisselend lijn 41 en lijn 241 naar Wijk bij Duurstede, en de 3198 vond een lijnnummer niet nodig en ging dus gewoon naar Utrecht CS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Meltrain »

ik hoop echt dat Veolia in Delft alsnog gelede bussen gaat aanschaffen of anders de dienstregeling op de lijnen 69 en 121 uitbreidt of op zijn minst op elkaar afstemt, want de bussen puilen zowat uit.
In Connexxion tijd reden de lijnen 69 en 121 met dezelfde frequentie als nu, maar toen reed lijn 69 tenminste nog met een Citaro G, zodat er meer mensen in de bus pasten. Nu rijdt er een ongelede bus, maar moeten er evenveel mensen mee. Wachten op de volgende bus is helaas geen optie, aangezien je dan 12 minuten later bent. Lijn 69 en 121 rijden gelukkig wel allebei een kwartiersdienst, maar lijn 69 rijdt drie minuten achter 121, waardoor het nut vrijwel nihil is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Reiziger Delft »

Tip, het station is maar een paar minuutjes fietsen vanaf de TU :P Bijna altijd sneller dan met de bus, flexibeler en het scheelt veel ergenis!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Meltrain »

Dat klopt, maar ik moet nog een tweede fiets kopen.
Zodra ik die heb, zal ik een stuk minder vaak met de bus gaan (tenzij ik de fiets niet kwijt kan op het station :mrgreen: ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Er reed een gelede Jonckheer op GVB lijn 40 Amstelstation - Muiderpoortstation, en op de buffer van Bijlmer stond rond 12 uur ook een gelede bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door mb90 »

@ meltrain: Dat kan nog wel eens lastig worden in Delft, gezien de hoeveelheid fietsen (waarvan 3/4 wrakken zijn) die daar bij het station staan. Wat een bende...

Maar goed iets anders. Vanmorgen stonden namelijk alle DRIM's bij de Rotterdamse metro uit. Er was verder geen informatie via de omroep en om de verwarring te vergroten reed er ook nog eens een metro richting Spijkenisse op de Calandlijn met Capelle a/d IJssel als bestemming. :roll:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door tsov »

Bee schreef:Er reed een gelede Jonckheer op GVB lijn 40 Amstelstation - Muiderpoortstation, en op de buffer van Bijlmer stond rond 12 uur ook een gelede bus.
Doet me ineens denken dat ik gisteren een standaardje zag op de 37. Zal lekker knus zijn geweest ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Ruben »

Op Bijlmer vind ik het altijd zo achterlijk dat daar de roltrappen altijd ingesteld staan op 2 naar boven en 1 naar beneden, terwijl de piekbelasting meestal toch echt van boven komt. De NS doet het daar wel goed.

En wat een lachertje van Centraal Station. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Etienne »

Het Randstadrail-netwerk vanuit Den Haag richting Zoetermeer en Rotterdam is compleet in puin gelopen.

Wegens het stilvallen van een wissel in Leidschendam (zeg maar t.h.v. de remise) rijden de trams van de HTM niet verder dan Laan van NOI en vanaf daar rijden er bussen richting Centrum West.
De metro's van de RET rijden vanaf Laan van NOI enkelspoors tot Leidschenveen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door mb90 »

Vanmiddag stond de Connexxion 7839 voor het Ahoy in Rotterdam een groep scholieren op te wachten voor een ritje. Verder voor het eerst de Arriva 5912 gezien in Rotterdam en wel op lijn 91 (Rotterdam Zuidplein - Sliedrecht Stormrand v.v.). Ook reed de Arriva 2194 op lijn 192 (Rotterdam Zuidplein - H.I. Ambacht Banckertplein v.v.). :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:Maar goed iets anders. Vanmorgen stonden namelijk alle DRIM's bij de Rotterdamse metro uit. Er was verder geen informatie via de omroep en om de verwarring te vergroten reed er ook nog eens een metro richting Spijkenisse op de Calandlijn met Capelle a/d IJssel als bestemming. :roll:
Ondanks dat alle DRIM's uitgevallen waren reden de metro's gewoon op tijd, dat was dan wel weer een pluspunt. Ik dacht al aan het ergste.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Connexxion Amba 8101 is tegenwoordig van Connexxion Tours.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Karl »

Op Capelsebrug stond een CXX MB Citaro (zo'n stadsding), dus ik vrees het ergste, want de CXX lijnen vanaf Capelsebrug zijn allemaal redelijk van lengte.

Bij de RET-remise 's-Gravenweg stonden opvallend veel Randstadrail stellen en nieuwe metrostellen. Weet iemand of die metrostellen zo blijven? Ze zijn namelijk helemaal grijs. Ik hoop dat er nog een rood-groene-RET-band omheen komt.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Karl schreef:Op Capelsebrug stond een CXX MB Citaro (zo'n stadsding), dus ik vrees het ergste, want de CXX lijnen vanaf Capelsebrug zijn allemaal redelijk van lengte.
Die dingen worden inderdaad op de meest bizarre lijnen ingezet... gisterochtend zag ik zo'n ding in Gouda op het busstation staan met "180 Utrecht CS" op de film. Arme reizigers :P

Vanmiddag zag ik dat op het streekbusperron van het tijdelijk busstation bij station Dordrecht halteborden verschenen zijn. Er staan er twee van het grootste formaat dat bestaat: die met twee rijen voor zes lijnen. Mag ook wel op deze halte waar alle streeklijnen én stadslijn 10 moeten gaan vertrekken.
Overigens is op de Stationsweg nog altijd geen spoor te bekennen van de halte die daar moet komen voor de stadslijnen komend uit het centrum richting de wijken. Ze hebben nog minder dan 2 weken de tijd, want 6 oktober moet het in gebruik genomen worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten