OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
De t787 had gisternacht +10 bij aankomst op Dvd. Hfdo zal wel weer moeilijk geweest zijn. In Wp werd pal voor onze neus de (ook al iets vertraagde) s5700 voor onze neus geflikkerd. Daar achteraan gehobbeld tot Hvs. Aankomst te Amf met +15 ofzo. Door stevig doorrijden en snel splitsen in Zl was dat toen nog maar +10 bij vertrek voor de t10787. Uiteraard waren er weer de nodige wisseltongetjes die hard toe waren om eens lekker gepoetst te worden -> aankomst te Lw om 2:14. Nu ja op die tijd boeit een kwartiertje extra ook niet meer.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
IC t9217 reed te Rtz met +60, maar opvallender was dat de trein (met de 12e priostam) getrokken werd door NS-loc 1754 met de NMBS-loc 2834 erachter op sleeptouw. Om 15:55 uur kwam de 1754 weer langs Rtz, maar nu als losse loc richting het zuiden.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
t5863 heeft vandaag niet gereden, doordat er gekotst was in de trein. Uiteindelijk heeft dat treinstel 2 uren langs spoor 11b gestaan op Amsterdam centraal.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Keerde de 700 gisteren niet in zijn geheel te Asdz?JeePee schreef:De t787 had gisternacht +10 bij aankomst op Dvd. Hfdo zal wel weer moeilijk geweest zijn.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Volgens mij bedoelt Jeepee die van vrijdagavond met vertrek 23.19 uit Schiphol? Die reed wel gewoon vanuit het opstel terrein Hoofddorp.
Dat is zoals NSR het graag wilt.In Wp werd pal voor onze neus de (ook al iets vertraagde) s5700 voor onze neus geflikkerd.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Haha, je hebt gelijk; De 787 had gisteravond namelijk ook +10, mijn fout
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Juustem.Caspar schreef:Volgens mij bedoelt Jeepee die van vrijdagavond met vertrek 23.19 uit Schiphol? Die reed wel gewoon vanuit het opstel terrein Hoofddorp.
Op tijd rijdende treinen voor vertraagde treinen, I know. Wel irritant though ;)Caspar schreef:Dat is zoals NSR het graag wilt.In Wp werd pal voor onze neus de (ook al iets vertraagde) s5700 voor onze neus geflikkerd.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Kan het mij voorstellen, maar de mensen in de s5700 hebben ook al 7 minuten op de passerende intercity staan wachten, die worden dat ook zat
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Plus dat er misschien nog mensen in de stopper zitten die op een van de IC's willen overstappen in Hilversum, om zo nog in Zwolle, Enschede etc te kunnen komen die dag.
Overigens heeft de t787 het hele weekend negatief gekeerd op Amsterdam Zuid. Dus ook vanavond weer minstens +10 gekregen.
Overigens heeft de t787 het hele weekend negatief gekeerd op Amsterdam Zuid. Dus ook vanavond weer minstens +10 gekregen.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Dat is normaal dus niet mogelijk, want de s5700 staat juist 7 minuten stil in Weesp om ingehaald te worden door twee intercities
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
De t12728 wordt gereden met een VIRM. Ik kon niet goed zien of het een viertje of zesje is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
De t1009 stond 5 minuten na vertrektijd nog stil op Rotterdam Centraal. Loc zat er wel aan, maar de rijtuigen waren nog volledig donker. Daar ging duidelijk iets niet helemaal goed...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Na aankomst van trein (7)t6824 op Maastricht Randwyck viel de verlichting in alle drie de V'tjes uit. Ik moet zeggen dat er een aparte sfeer hangt als alleen de verlichting op het perron naar binnen schijnt . Helaas had de HC het lichtknopje alweer snel gevonden.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Ik zag vanmiddag om 16.50 2x ICMm 3 als sprinter naar Uitgeest rijden aan de westzijde van Amsterdam Centraal :D
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Ik kwam zojuist met de t2174 aan op Amsterdam en merkte al dat we op een afwijkend spoor binnenkwamen (spoor 5). Bij aankomst werden we gekoppeld aan een gereedstaand stel en op de CTA's stond de t887 aangekondigd, weliswaar met vermelding 'Vooraan instappen', dus in het stel dat er al stond. Ben vergeten te kijken of er wat klaarstond voor de kerende t2693...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Gisteren dan eindelijk de langverwachte instructierit met de SLT gemaakt van Utrecht Cartesiusweg naar Ehv en terug. Ik vond dat ie erg stabiel op de baan ligt, dankzij z´n gewicht en de jacobsdraaistellen. Ik heb nog even een ´nepstationnement´ gemaakt in Vught om te kijken hoe je nou het meest netjes tot stilstand kan komen met het ding, want vanwege de halterem die er onder de 2 km/u opspringt valt dat nog niet mee. Verder ook een snelremming gemaakt en met de volle 100% vermogen opgetrokken om eens te voelen. Het is een pittige tante, die SLeT. :D
Vallend blad maakt rails glad.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Dan vraag je je af waarom ze het eigenlijk een lighttrain noemen? Een lichtgewicht is het zeker niet.Dexter schreef:Ik vond dat ie erg stabiel op de baan ligt, dankzij z´n gewicht
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Daar heb je helemaal gelijk in en dat 'light' is alleen maar een mode-term. Een SLT IV is met 144 ton exact even zwaar als een ICM III en een SLT VI weegt 192 ton, precies even zwaar als een ICM IV.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Vanmorgen om 06:40 stond klassiek stel 249 stil in Maastricht, op spoor 4b. Om trein t5356/t478 normaal af te kunnen handelen werd het "defecte" stel tot het puntje van spoor 4b gereden, zodat de gehele binnenkomende trein op spoor 4 pastte. Na vertrek van trein t478 vertrok het klassiek stel om 07:19 leeg richting België.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Trein t856 kwam vanmiddag met slechts een los IRM-viertje in Utrecht aan, waar men gelukkig nog twee andere viertjes gevonden had om het ding mee te versterken tot z'n planmatige 12 bakken.
Verder had de t2856 in Gouda ineens staanplaatsen in de gangpaden, dat heb ik nu werkelijk nog nooit meegemaakt in die trein. Geen idee waar ze vandaan kwamen: de voorgaande stoptrein was niet extreem vertraagd ofzo.
En op Rotterdam Centraal vond ik de omroep over de werkzaamheden in Deventer in de herfstvakantie wel opvallend. Op zich een standaard werkzaamhedenomroep, maar waarom roept men nu in Rotterdam om dat je de folder bij de informatiebalie op station Deventer moet ophalen
Verder had de t2856 in Gouda ineens staanplaatsen in de gangpaden, dat heb ik nu werkelijk nog nooit meegemaakt in die trein. Geen idee waar ze vandaan kwamen: de voorgaande stoptrein was niet extreem vertraagd ofzo.
En op Rotterdam Centraal vond ik de omroep over de werkzaamheden in Deventer in de herfstvakantie wel opvallend. Op zich een standaard werkzaamhedenomroep, maar waarom roept men nu in Rotterdam om dat je de folder bij de informatiebalie op station Deventer moet ophalen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Omdat de uitgebreide folder (met bustijden enzo) niet in Rotterdam te krijgen is wellicht? :) Volgens mij werd die alleen in Twente en rond Deventer verspreid.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
De folder stond ook online, maar kan hem niet meer vinden. In ieder geval een opvallende constructie met een groots busstation bij Deventer Colmschate in de buurt. Reizigers uit/naar het centrum van Deventer moeten dus ook met de bus om elders te kunnen komen, behalve in de spits. En snelbussen zijn er ook al niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Roep het dan niet om, dat je 'm kunt downloaden zat namelijk ook al in het omroepbericht. Stel dat iemand die toevallig komende week naar Deventer moet die omroep hoort, dan zou 'ie dus speciaal een keer extra daarheen moeten reizen deze week om de folder te gaan halen. Dat zal niemand doen, dus dan heeft het ook geen zin om te roepen dat je de folder daar kunt krijgen.Wubbo schreef:Omdat de uitgebreide folder (met bustijden enzo) niet in Rotterdam te krijgen is wellicht? :) Volgens mij werd die alleen in Twente en rond Deventer verspreid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Die folder staat hier. En als je nu toevallig al naar Deventer gaat, is het wellicht toch handig om te horen dat de folder daar ligt. Zeker voor de forensen enzo (nee, die horen niet allemaal in Deventer het omroepbericht, veel forensen zijn precies op tijd bij de trein en horen dus helemaal geen omroepberichten).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Dan horen ze 'm in Rotterdam ook nietWubbo schreef:(nee, die horen niet allemaal in Deventer het omroepbericht, veel forensen zijn precies op tijd bij de trein en horen dus helemaal geen omroepberichten).
Wat anders via een omroepinstallatie: de machinist van de t2856 haalde de GSMR en de omroep doorelkaar vanmiddag... voor de reizigers was het niet heel interessant te weten dat de Sprinter naast ons bij Gouda frontseinen aan de achterkant had
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten