Pagina 5 van 12

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: di 13 okt 2009, 21:04
door BR628
Trein t10557 had een technische storing tussen de Brug over het Prinses Margrietkanaal en Gw. Na een 20-tal minuten was de storing verholpen en met +22 werd Lw bereikt. Aansluitingen naar Sk en Gn werden vastgehouden.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 00:18
door Wout87
Bee schreef:De folder stond ook online, maar kan hem niet meer vinden. In ieder geval een opvallende constructie met een groots busstation bij Deventer Colmschate in de buurt. Reizigers uit/naar het centrum van Deventer moeten dus ook met de bus om elders te kunnen komen, behalve in de spits. En snelbussen zijn er ook al niet.

Deze staat bij de werkzaamheden online. Ben benieuwd hoe het volgende week er aan toe gaat, zal wel gekkenhuis worden.
Maarja wel rustiger in mn achtertuin in Deventer, zonder al die treinen

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 00:25
door Ardan
Werkzaamheden rond Deventer... bladiebladiebla...
:evil:GRMBL. Ardan baalt. Is hij ook eens een weekje vrij, rijdt er niks.

Toch is het wel slim om diverse spoorwerkzaamheden in de regio in één tijdsbestek te doen en dan eventjes alles eruit te gooien, dan dat er heel veel weekeinden op steeds wisselende plekken werken zijn.
In Deventer worden diverse wissels en stukken spoor vernieuwd. Hopelijk wordt ook het 'tijdelijke perron' van spoor 2 eens aangepakt en tot een volwaardig perron verbouwd. In Rijssen en Apeldoorn worden onderdoorgangen afgebouwd. Verder perronwerkzaamheden bij Olst en Holten, en het spoor naar Zutphen wordt aan/afvoer voor materialen.
Alle pendelbussen komen bij ijsbaan/zwembad De Scheg samen, bij Deventer Colmschate. Alleen de bus uit Apeldoorn rijdt via het CS, en rijdt dus Apeldoorn-Twello-Deventer C-Deventer De Scheg. Apd-Apd Osseveld wordt met een pendelbusje bediend.
Een tijdje terug werden flyers over de week trouwens door de treinen verspreid.

Ga je dat nou niet missen Wout87? Dat je niet meer rustig met een pilsje op het balkon treinen kunt kijken? Ik zou echt afkickverschijnselen krijgen.. had ik al toen ik niet meer elke nacht om 2 uur de nachttrein over de IJsselbrug hoorde denderen. Dat klopt niet meer!!!! :cry:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 00:56
door Oud forumgebruiker
Enkele geinige dingetjes vandaag: Heb een slagje Emmen gemaakt met ICM en VIRM (heen ICM, terug VIRM, waarvan de ICM planmatig is). Verder nog een slagje Enkhuizen met ICM (twee drietjes).

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 18:17
door Meltrain
Ardan schreef:
Werkzaamheden rond Deventer... bladiebladiebla...
:evil:GRMBL. Ardan baalt. Is hij ook eens een weekje vrij, rijdt er niks.
Houd er dus rekening mee op 24 oktober! :wink:

Vandaag:
-t2218 reed met een VIRM-VI i.p.v. het gebruikelijke DDM-1.
-t2227 reed met een VIRM (IV of VI) i.p.v. het gebruikelijke DDM-1.
-Vanmiddag rond 17:20 stond de pafpaal op spoor 7 te Rotterdam Centraal zelf aardig te paffen.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 18:29
door Suus
Er reed een VIRM-6 in de s5700 richting Leiden (vertrek om 13:30 in Dmnz).

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 19:18
door Daniel
meltrain schreef:-Vanmiddag rond 17:20 stond de pafpaal op spoor 7 te Rotterdam Centraal zelf aardig te paffen.
Het exemplaar op perron 8/9 te Utrecht Centraal had daar ook al last van.

Vanmiddag werd er uitgangscontrole gehouden in Dordrecht op perron 4/5, dat stroopt toch wel aardig op met een leegstromende t1965 want de trap naar de loopbrug is al zo lekker breed maar niet heus. Vraag me trouwens wel af hoe ze het bij de tunnel gedaan hebben: controle van de overstappers? Via de loopbrug gaan namelijk vrijwel alleen reizigers die het station verlaten (van de andere perrons waarvanaf die bereikbaar is vertrekken immers alleen treinen naar Rotterdam), maar de tunnel heeft nog 'n overstapstroom richting Gorinchem.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 19:55
door Geert
Reiziger Ddrs schreef:Vraag me trouwens wel af hoe ze het bij de tunnel gedaan hebben: controle van de overstappers?
Tja, waarom niet?

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 20:10
door Daniel
Mwoh, als je ziet wat daar in de spits in een paar minuten doorheen gaat is het nog een aardige opgave de kaartjes te controleren zonder geplet te worden als conducteur :wink:
Vond 't eigenlijk met name opvallend dat ze slechts bij één perron aan het controleren waren terwijl je met evenveel personeel ook gewoon alles wat het station uit gaat kunt controleren. Het gaf nu extra opstoppingen omdat reizigers erdoor verrast werden en hun kaartje nog moesten opzoeken, zet je ze bij de uitgang neer dan kan je bv. nog een bandje laten draaien dat je je vervoerbewijs gereed moet houden op de momenten dat er net een trein aangekomen is. Plus dat het bij de uitgangen allemaal wat breder is.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 21:00
door Wubbo
Misschien was het doel van de actie juist wel om ook de overstappers mee te controleren. Uitgangscontroles zie je sowieso niet vaak, ik kan me voorstellen dat je dan juist ook wat anders wil zien dan alleen in- of uitstappers.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 21:07
door Wout87
ziggy schreef:Enkele geinige dingetjes vandaag: Heb een slagje Emmen gemaakt met ICM en VIRM (heen ICM, terug VIRM, waarvan de ICM planmatig is). Verder nog een slagje Enkhuizen met ICM (twee drietjes).
Dan heb je een aardig reisje gemaakt dan :lol:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 23:23
door Justin
Ik ondervond precies dezelfde controle ;). Maarre Daniël, ik had je al om 17:00 geïnformeerd dat die er was he :P.

Werd ook gecontroleerd bij de loopbrug van spoor 4/5 te Ddr. Denk dat het handiger was geweest om dat bovenaan richting perron 1/20 te doen, daar was het wel ietsjes breder ja. Rest heb ik niet gezien!

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 15 okt 2009, 09:23
door Daniel
Justin schreef:Maarre Daniël, ik had je al om 17:00 geïnformeerd dat die er was he :P.
Ja, ik wist 't dus ook wel maar de massa reizigers voor me niet, dan stroopt 't alsnog op :wink:

Vanmorgen maakte de t2214 een extra stop in Barendrecht, waarschijnlijk omdat de t5114 uitgevallen of te klein was. D'r was namelijk een wisselstoring in Roosendaal waardoor alles daar plat lag. Mooie timing dus, een verstoring mislopen door wat langer in bed te blijven liggen (als de t5114 al last van die storing heeft moet m'n gebruikelijke t2114 ook wel uitgevallen zijn).
De t2123 leek, hoewel die normaal al slechts tot Dordrecht rijdt, in Rotterdam opgeheven te zijn. Tenminste, de t1923 zou daar als eerste richting Dordrecht vertrekken volgens de omroep.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 15 okt 2009, 15:29
door Etienne
meltrain schreef: Vandaag:
-t2218 reed met een VIRM-VI i.p.v. het gebruikelijke DDM-1.
-t2227 reed met een VIRM (IV of VI) i.p.v. het gebruikelijke DDM-1.
-Vanmiddag rond 17:20 stond de pafpaal op spoor 7 te Rotterdam Centraal zelf aardig te paffen.
Hoort de 2227 normaal niet met VIRM te rijden i.p.v. DDM-1. Deze trein zie ik 's ochtends vroeg altijd op Laa.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 15 okt 2009, 15:41
door Wubbo
t2227 is zover ik kan zien inderdaad gepland met een VIRM-VI. t2218 hoort wel een DDM-1 te zijn.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 15 okt 2009, 15:44
door Daniel
En in die omloop is 't al heel vroeg mis gegaan: de t2221 was gister namelijk ook al IRM i.p.v. DDM-1, dus die is al zo als 72221 uit Roosendaal gekomen.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 15 okt 2009, 16:48
door Meltrain
Wubbo schreef:t2227 is zover ik kan zien inderdaad gepland met een VIRM-VI. t2218 hoort wel een DDM-1 te zijn.
Vreemd, ik heb hem al vaak genoeg met DDM-1 gezien.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 15 okt 2009, 20:09
door Marc
Het liep vanmorgen niet zo lekker rond Maastricht:

- Trein t32014/t32017 heeft niet gereden naar/van Maastricht Randwyck door een defect aan de trein. Een klasgenoot heft wel iets aan zien komen in Heerlen, volgens mij heeft trein t32111 niet gereden en het materieel is gebruikt voor trein t32017.
- Trein t6824 is niet vertrokken uit Maastricht Randwyck door een defecte trein. Jammer genoeg moesten reizigers maar goed luisteren naar de stationsomroep, in de trein werd niets omgeroepen. Trein 48556 (lege kalktrein) werd via spoor 2 naar België gestuurd, trein t6826 vertrok van spoor 3. Om de defecte trein weg te krijgen werd V'tje 471 voorop bijgeplaatst, deze combinatie is om 07:24 aangekomen in Maastricht en vertrok om 07:42 ri Stittard (om hier weer te beginnen als trein t6817).
- Ook leuk: de treinen t3526 en t3528 reden beide met een 7-baks ICRm-compositie. Beide treinen vertrokken opvallend genoeg van spoor 2. Op spoor 1 stond de t826 klaar, gereden door een VIRM-zesje.
- Door de problemen tussen Weert en Roermond werd trein t815 aangekondigd met +15.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 15 okt 2009, 20:12
door Daniel
Vanmiddag vertrok de t12554 met bijna +10 met een los ICM-viertje uit Utrecht Centraal... reizigers stonden letterlijk tegen de deuren aan gedrukt op de balkons.
Toch maar gewoon de t2856 genomen dan, dat reisde wat comfortabeler. Al zat die ook goed vol.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 15 okt 2009, 21:08
door Geert
Wat was het heerlijk rustig in de t21748 :P (en nog reizen in de baas zijn tijd ook 8-) )

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: vr 16 okt 2009, 01:56
door Oud forumgebruiker
Bee schreef:Er reed een VIRM-6 in de s5700 richting Leiden (vertrek om 13:30 in Dmnz).
Ja, die zag ik 's ochtends ook in de 5737 (v. 11.18 te Asdz), betrof de 8615.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: vr 16 okt 2009, 08:30
door Dexter
Een voordeel van een VIRM VI in de 5000/5700 is dat er lekker veel in past, maar een nadeel is dat je door de lagere aanzet van VIRM de krappe rijtijden bijna niet haalt. Dat haal je met het normale materieel al amper (2 min. rijtijd Hvs -> Hvsn, wie verzint zoiets?) gelukkig heb je in Wp, Dvd, Shl, Hfd, Ledn, Gv en Rtd tijd om vertraging op te vangen.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: vr 16 okt 2009, 08:57
door Suus
Het was voor dat tijdstip te veel capaciteit in ieder geval. Op de terugweg had ik de s4300 die rond 17:25 op Shl vertrekt, maar daar was de DD-AR al bij Asdz aan de krappe kant, en bij Dvd proppievol. Maar dat is normaal :|

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: vr 16 okt 2009, 10:07
door Fles
De t3023 kabbelde vanochtend op zijn dooie akkertje van Ut naar Ed. Onderweg werd omgeroepen dat er een vertraagde stoptrein voor zat (t7423). Mja, je moet tenslotte IETS omroepen niewaar? :roll:

t7423 was anderhalve minuut te laat uit Ut weg, t3023 was in Ed inmiddels bijna +10. Er was dus iets anders aan de hand, maar dat wordt het treinpersoneel blijkbaar ook niet meegedeeld. t Was weer fraai.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: vr 16 okt 2009, 11:04
door Meltrain
Vanochtend werden op Rotterdam Lombardijen zowel de t2218 als de t2227 met vertraging (5 resp. 10 minuten) omgeroepen.
Vreemd genoeg vertrok de t2218 wel precies op tijd. :?