OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Daniel » Wo 21 Okt 2009, 20:39

Bee schreef:Dat is nog anderhalf uur vooruit, maargoed :P

Ach, op perron D van het Dordtse busstation stond een hele groot formaat DRIP voor één lijn: die gaf om half zeven 's ochtends de vertrektijden tot 9.00 uur weer ofzoiets :mrgreen:

Maar terug naar de treintjes...
- de t2856 reed vandaag met een los viertje, maar bleek ook nog wel wat herfstvakantiepubliek te trekken. Was dus goed druk met de gangpaden vol enzo. In Gouda konden de reizigers wel weer via alle deuren overstappen op de tram naar Alphen a/d Rijn, want we stonden er zodanig ver naar voren dat de hele trein daarnaast stond :wink:
- de 704063 zal ook wel knus geweest zijn, die reed met 2x Plan V i.p.v. een DDAR
- en ook in de t1965 volle bak. Uitzonderlijk genoeg bleken de talrijke uitstappers in Rotterdam alleen maar staande reizigers te zijn, want zelfs voor de eerste instappers waren nog slechts klapstoeltjes op het balkon voorhanden. Ook daar trouwens een hoop mensen met kinderen die terugkeerden van een dagje uit.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Caspar » Wo 21 Okt 2009, 20:50

Vraag me al een tijdje af als ik zo het forum hier volg met betrekking tot de spits, of het voornamelijk de zuidelijke Randstad is waar het zo druk is? Ik heb eigenlijk al in geen maanden meer reizigers gesignaleerd die moesten staan vanuit Noord-Holland boven het Noordzeekanaal naar Amsterdam/ Haarlem en verder en terug.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Suus » Wo 21 Okt 2009, 20:57

Ik reken de relatie Amsterdam - Weesp (- Almere) nog wel tot de noordvleugel, en in de sprinters op die verbinding is het tussen 17 en 18 uur aan de orde van de dag. Op de zuidtak niet anders in de stoptreinen.
Rame à l'approche

Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Wo 21 Okt 2009, 21:07

Bee schreef:Ik reken de relatie Amsterdam - Weesp (- Almere) nog wel tot de noordvleugel, en in de sprinters op die verbinding is het tussen 17 en 18 uur aan de orde van de dag. Op de zuidtak niet anders in de stoptreinen.
Op de Zaanlijn is staan ook aan de orde van de dag in de spits.

Die 2xPlan V die gezien is in de 704000 kan goed kloppen. in de 704000/694000/4500 rijdt deze week planmatig een setje Mat'64 en een setje SGM's.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Freek » Wo 21 Okt 2009, 22:27

Ondanks het feit dat de s3600 van 18.15 uit Nm met +10 vertrok en alle stops tussen Nm en Ah ook heeft aangedaaan kwam de trein met een +2 aan in Zp waar alle overstappers naar Enschede/Twente rustig konden overstappen

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Daniel » Do 22 Okt 2009, 10:16

Vanmorgen een los drietje in de t12723... lekker knus. Al waren er geen staanplaatsen in de gangpaden maar slechts wat mensen die genoegen moesten nemen met een plekje op het balkon. Veruit de meeste reizigers in Gouda, het punt waar de drukte echt kritisch wordt, kozen ervoor de t1723 maar te nemen.

In Utrecht stond trouwens achtelijk veel ICM op OZ rond 7.50 uur, toch zeker wel iets van 18 bakken en een bak of 12 aan SGMm stond er ook nog. Heb zo'n vermoeden dat er iets in de opstart is misgelopen daar.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 682
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Mikos » Do 22 Okt 2009, 18:04

Freek schreef:Ondanks het feit dat de s3600 van 18.15 uit Nm met +10 vertrok en alle stops tussen Nm en Ah ook heeft aangedaaan kwam de trein met een +2 aan in Zp waar alle overstappers naar Enschede/Twente rustig konden overstappen

Ik denk Deventer? :wink:

Ronaldussen
Berichten: 3119
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Ronaldussen » Do 22 Okt 2009, 19:40

Nee. de 3600 rijdt deze week niet verder dan Zutphen omdat Deventer plat ligt vanwege werkzaamheden.

Maandag en dinsdag een mat 64 Plan T gezien in de sprinter/stoptrein/iets dat op wielen over de rails rijdt welk geen eenduidige naam heeft in de 7600 Nm-Zp
Gister in dezelfde serie zonder eenduidige naam, een Virm 4.
*Doorfietsen maar*

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 682
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Mikos » Do 22 Okt 2009, 19:43

Ik kan wel merken dat ik vakantie heb en totaal niet met het spoor bezig ben... Sorry... :oops: :mrgreen:

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Dexter » Do 22 Okt 2009, 20:51

@Mikos: Lekker he, geniet ervan want het is zo voorbij. Ik heb het net achter de rug en wat er in een maand tijd allemaal niet kan gebeuren... Ik reed door Dt en er waren ineens allemaal gebouwen en sporen weg!
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 682
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Mikos » Do 22 Okt 2009, 22:46

Gaaf he? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Daniel » Vr 23 Okt 2009, 10:17

Weereens eentje in de categorie opvallende materieelinzet: de t2825 werd vanmorgen door een VIRM gereden. Een kwartiertje eerder vertrok de t12723 al met materieel uit de tuin bij gebrek aan een aankomende trein.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Caspar » Vr 23 Okt 2009, 12:47

Gisteravond in een t700 tussen Zwolle en Amersfoort liep er een aantal keer een jongen langs met een blauw ns-hesje aan. Het leek meer op een hobbyist die een beetje interessant deed dan een personeelslid. Iemand enig idee wie of wat dat kan zijn?

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Geert » Vr 23 Okt 2009, 12:57

Gisterochtend reed de t2818 (Ut v 7.33) met een losse ICM-IV, dat was ook erg knus. Alle balkons puilden uit van de mensen, ook in de gangpaden stonden mensen en er bleven ook nog een aantal achter op het perron. Het ding vertrok met +5 uit Utrecht (en voor de s2000 die zo te zien met het materieel van de eerder opgeheven t1716 zou gaan rijden). Aankomst in Rotterdam met +15 door een vertraagde s4000 voor ons.

's Middags ging het ook niet echt geweldig: de s2800 van 16.17 uur uit Rotterdam reed met een losse ICM-III. Dat was dus voor de derde keer op rij staanplaatsen op het traject Utrecht - Rotterdam :?

jump
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 23 Okt 2009, 13:15

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor jump » Vr 23 Okt 2009, 13:18

Eindelijk DD-AR in de serie s9100!! :lol:

jump
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 23 Okt 2009, 13:15

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor jump » Vr 23 Okt 2009, 13:27

ooh... ja Mat'54 766 staat bij watergraafsmeer.

Milco
Berichten: 3579
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Milco » Vr 23 Okt 2009, 13:31

Afgelopen zondag ging het lekker in Amsterdam Zuid...
Ik hoefde gelukkig niet met de trein.
Ik keek smorgens op 'storingen' op de site van de NS, en er stond dat er door een defecte bovenleiding tot 16.30 uur geen treinen zouden rijden tussen Diemen zuid en Schiphol.
Ik moest die dag met mijn ouders met de auto naar Amsterdam en reed langs Amsterdam RAI en Zuid over de snelweg A10, metrostations stonden propvol, waarschijnlijk gingen mensen met de metro naar Amstelveen en dan met de Zuidtangentbus naar Schiphol.

Rond half 5 smiddags was ik weer thuis, wat stond er bij storingen van NS.nl?
Door een defecte trein rijden er tot 17.30 uur geen treinen tussen Diemen zuid en Schiphol :?

Het ging dus echt perfect bij de NS...
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Dexter » Vr 23 Okt 2009, 14:55

Caspar schreef:Gisteravond in een t700 tussen Zwolle en Amersfoort liep er een aantal keer een jongen langs met een blauw ns-hesje aan. Het leek meer op een hobbyist die een beetje interessant deed dan een personeelslid. Iemand enig idee wie of wat dat kan zijn?

Een blauw hesje? Zat er ook een NS-logo op? Het zou iemand van NS Opleidingen kunnen zijn of iemand van het management. Ik kijk nergens meer van op. Ook langs de baan lopen zoveel (gele) hesjes dat er niet meer valt na te gaan wie het is en wat ie komt doen. Zo zie je tegenwoordig ook steeds vaker hobbyisten die een geel hesje aantrekken als ze plaatjes gaan schieten langs de baan, maar dat is geen vrijbrief om in of nabij het profiel van vrije ruimte te komen.
Vallend blad maakt rails glad.

Raymond
Berichten: 1058
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Raymond » Vr 23 Okt 2009, 18:27

Dexter schreef:
Caspar schreef:Gisteravond in een t700 tussen Zwolle en Amersfoort liep er een aantal keer een jongen langs met een blauw ns-hesje aan. Het leek meer op een hobbyist die een beetje interessant deed dan een personeelslid. Iemand enig idee wie of wat dat kan zijn?

Een blauw hesje? Zat er ook een NS-logo op? Het zou iemand van NS Opleidingen kunnen zijn of iemand van het management. Ik kijk nergens meer van op. Ook langs de baan lopen zoveel (gele) hesjes dat er niet meer valt na te gaan wie het is en wat ie komt doen. Zo zie je tegenwoordig ook steeds vaker hobbyisten die een geel hesje aantrekken als ze plaatjes gaan schieten langs de baan, maar dat is geen vrijbrief om in of nabij het profiel van vrije ruimte te komen.

Paar weken terug zag ik in de trein tussen Zwolle en Groningen ook iemand die in een blauw uniform liep, maar dat was de Facility host. Die mocht de krantjes opruimen die in de trein lagen na de ochtendspits. In Brabant hebben/hadden ze niet zo'n mooi uniform en lopen ze gewoon met zo'n gele reflecterende jas.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 682
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Mikos » Vr 23 Okt 2009, 18:55

Ah, nu snap ik het blauwe hesje ook. Als het inderdaad een schoonmaker is, dan heeft hij of zij ook een spuitfles met schoonmaakmiddel bij zich en een mooie doek in zijn of haar handen. Maar over het algemeen zie je die niet echt heen en weer lopen door de trein. Ze komen meestal een keer langs.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Fles » Vr 23 Okt 2009, 19:00

Sjongespietjes. Heeft onze nationale schandvlek deze herfstvakantie een zootje taakstraffers op de treindienstleiding in Utrecht neergezet of wat? :evil: ALLES vanuit het zuiden loopt in de middagspits standaard tegen een kwartiertje wisselstraat op, en de spoorbezetting is ook finaal op de schop. Het zal wel een experimentje in de sfeer van de maatschappelijke betrokkenheid zijn. :neg: Falende falers.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Suus » Vr 23 Okt 2009, 19:27

Nee, dat is geen experiment, maar dat komt omdat er een volledig spoor voor de omgeleide s4000 is gereserveerd in Utrecht, namelijk spoor 9 ;)

Omdat spoor 9 daardoor in de spits niet gebruikt kan worden door de voor/natreinen van de Noordoost, maken die kop op spoor 7. Als die echter moet wachten omdat de echte trein vertraging heeft (zoals gisteren om kwart over zes), dan loopt het ook vast op de wisselstraat natuurlijk.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Fles » Vr 23 Okt 2009, 19:50

s4000 kan prima kopmaken op spoor 13. Heeft normaliter ook niks te zoeken in Ut. Opduvelen met dat ding, het is al druk genoeg :neg:

Maar is het niet een tikje overdreven dat ALLE intercities over de zeik gaan voor EEN omgeleid stoppertje? Zeker nog nooit van load balancing gehoord. Of iets als "prioriteiten". Zootje incompetente doe-maar-watjes is het. Bah.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Suus » Vr 23 Okt 2009, 20:11

Wees gerust, na zondag is hij weer weg.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Berichtdoor Daniel » Vr 23 Okt 2009, 20:19

Bee schreef:Nee, dat is geen experiment, maar dat komt omdat er een volledig spoor voor de omgeleide s4000 is gereserveerd in Utrecht, namelijk spoor 9 ;)

Tja, en de dienstregeling van die serie is ook nog zodanig dat er op elke minuut van het uur wel een trein op dat spoor staat. Maargoed, wellicht was het ook niet de handigste keuze om de langst kerende NoordOost-series hiervoor te gaan spoorwijzigen. En je kan er ookal niet omheen om ergens een cross-platform overstap kwijt te raken.
Enige mogelijkheid die ik daar zogauw voor zie is om de 694000 uit Amsterdam iets later aan te laten komen en op 4a te laten keren. Dan moet je echter wel de s5600 naar 4b door laten rijden. Het keren op de trein naar Rotterdam valt daarmee namelijk precies binnen de kering van de s5600 zodat ze elkaar niet in de weg zitten, maar het is wel vertragingsgevoelig en kan vervelend uitpakken met het overkruisen.

Maar terug naar de opvallende dingen: het is wel te merken dat het ICM flink last heeft van vallende blaadjes op de Veluwe. Aan het rijtje korte treintjes kunnen we er weer eentje toevoegen: de t2856 met een los viertje deze vrijdag, da's toch best krap.
In de t2861 zag ik IRM-VI 8645 rijden, die heeft het dan lang volgehouden als 't dezelfde IRM was als ik vanmorgen in de t2825 zag.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast