CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11152
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Meltrain » Wo 23 Sep 2009, 14:47

De noordelijke CTA op spoor 3 te Rotterdam Lombardijen toont aan beide kanten ook een paar foutjes:
-Een stoptrein wordt aangegeven als 'Intercity'.
-De sneltrein naar Dordrecht (s2200, dus non-stop) stopt ook in Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft en Den Haag HS. Toch een eindje om, denk ik zo. :mrgreen:
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4063
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Etienne » Wo 23 Sep 2009, 15:56

De vertrekstaat op spoor 10 te Den Haag Centraal gaf ook iets vreemds aan, ik vermoed dat er iets is blijven hangen.

13.09 Stoptrein
Laan van NOI, Mariahoeve,
Voorschoten, De Vink, Leiden CS
Voorhout, Hillegom,
Heemstede Aerdenhout
ZOETERMEER Haarlem
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Marc » Wo 23 Sep 2009, 18:13

Vanmorgen reed een leuke trein vanuit Maastricht, de EC-trein naar Kerkrade:
Afbeelding

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor playertwo » Wo 23 Sep 2009, 19:06

Vandaag in Tilburg waren 3 van de 6 CTA's (op ieder spoor eentje van de twee) afgekoppeld (blanco, en licht was uit) en met rood-wit lint eromheen. Betreft de oostelijke exemplaren. Gisteren waren ze nog gewoon in bedrijf. Vervanging door digitale exemplaren, of gaan ze er wat anders mee doen?

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9273
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Ardan » Wo 23 Sep 2009, 21:06

In Amersfoort zag ik gisteravond dat er, in navolging van Hvs Noord en Bussum Zuid, naast de komende trein, ook de volgende trein daarna op een klein balkje onderaan wordt aangekondigd. Ze doen het nog lang niet allemaal, de meeste staan nog uit, maar die paar die wel werken, hebben ineens zo'n balkje.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor JeePee » Do 24 Sep 2009, 00:10

In Hoogeveen kreeg de IC van 23:12 naar Utrecht een leuke omweg erbij. Na Amersfoort ging ie volgens de CTA verder naar Tilburg, Tilburg-West, Gilze-Rijen, Breda, Etten-Leur en dan naar Utrecht.

In Meppel werd de IC naar Lw van 23:36 voor het gemak maar helemaal niet op de CTA gezet. Maar goed dat is nog maar 4 jaar het geval, dus dat zal ook wel nooit wat worden...

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor M57 » Do 24 Sep 2009, 13:59

Ardan schreef:In Amersfoort zag ik gisteravond dat er, in navolging van Hvs Noord en Bussum Zuid, naast de komende trein, ook de volgende trein daarna op een klein balkje onderaan wordt aangekondigd. Ze doen het nog lang niet allemaal, de meeste staan nog uit, maar die paar die wel werken, hebben ineens zo'n balkje.

Hartstikke mooi allemaal, maar in Naarden-Bussum doen ze het allemaal nog steeds niet.

En maar jubelen over Fyra en chipkaarten, maar basale reisinformatie geven...
Laatst gewijzigd door M57 op Do 24 Sep 2009, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4063
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Etienne » Do 24 Sep 2009, 15:40

Pijnackerbus schreef:De vertrekstaat op spoor 10 te Den Haag Centraal gaf ook iets vreemds aan, ik vermoed dat er iets is blijven hangen.

13.09 Stoptrein
Laan van NOI, Mariahoeve,
Voorschoten, De Vink, Leiden CS
Voorhout, Hillegom,
Heemstede Aerdenhout
ZOETERMEER Haarlem

Vandaag weer hetzelfde, alleen nu met vertrek 15.09.

Ik de machinist er maar op gewezen, die heeft toen een knal tegen die CTA gegeven en toen draaide hij wel weg. :)
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Vinny » Do 24 Sep 2009, 19:07

Zoiets wordt ook wel een 'harde reset' genoemd. Mijn (klassieke) TV toestel biedt meer kans op succes :wink: :mrgreen:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Ruben » Za 26 Sep 2009, 10:07

De 10:04 IC van Dvd >> Es heeft voorop een viertje dat het wel erg bont maakt. Achtereenvolgens op de bakken:
Apeldoorn, leeg, Niet Instappen en Rotterdam Stadion. Nou 1 station hiervan komt ie langs, even kijken wat we daar voor splitsing krijgen. :-P
Zit zelf in wat zowat het laatste drietje in oude staat moet zijn, de 4093.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Marc » Za 26 Sep 2009, 17:53

Vandaag twee opvallende CTA's en een opvallende vertrekstaat.

Eerst over de vertrekstaat: in Roermond bleek nog een blauwe vertrekstaat te hangen van het hoogfrequent rijden. Je gaat me toch niet vertellen dat dit niet opgevallen is in drie weken.

We blijven in Roermond en kijken naar de CTA van spoor 3b. Deze gaf netjes aan dat er bussen reden op een gedeelte van het traject, alleen nu waren de stations Swalmen, Reuver, Tegelen, Venlo en Blerick verdwenen:
Afbeelding
In Maastricht had de CTA van spoor 6 weer kuren, vandaag reed de trein naar Kerkrade als "Extra trein":
Afbeelding

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Za 26 Sep 2009, 17:57

Op spoor 3 te Rotterdam Lombardijen had één van de CTA's vandaag ook kuren: die toonde "Sneltrein" i.p.v. "Let op omroepbericht". Gisteren toonde deze CTA niet alleen het bovenstaande, maar stond naast de melding dat de treinen richting Dordrecht van spoor 2 vertrokken ook nog een aantal stations in de richting Den Haag vermeldt :P

En in Zwijndrecht was de stoptrein naar Roosendaal volgens de CTA's een Intercity.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Ruben » Zo 27 Sep 2009, 10:58

Na tig jaar mag je toch wel verwachten dat een CTA zo dicht bij het vuur wel aangepast is, maar nee: Amsterdam Zuid WTC op een CTA van Dvd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11152
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Meltrain » Zo 27 Sep 2009, 20:25

Marc schreef:Vanmorgen reed een leuke trein vanuit Maastricht, de EC-trein naar Kerkrade:
http://farm4.static.flickr.com/3451/3948178664_aca8ce0bf3_b.jpg

Wordt Heerlen De Kissel nu nog niet getoond? :shock:
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Dubbele P
Berichten: 764
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Dubbele P » Zo 27 Sep 2009, 21:09

Volgens mij zit die er wel op, maar om de een of andere duistere reden wordt dat flapje niet getoond.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Marc » Zo 27 Sep 2009, 21:26

Tsja, er moet gewoon een aanpassing gedaan worden dat flapje x voorgedraaid moet worden bij de stoptrein. Hier gaat echter een tijdje overheen...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Daniel » Vr 02 Okt 2009, 09:03

De CTA onder de overkapping te Rotterdam Alexander maakte van de vertraagde t12514 vanmorgen een "IC - trein met toeslag" :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1556
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 17:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Cookie » Vr 02 Okt 2009, 22:41

De digitale CTA's in Amersfoort geven tegenwoordig ook aan wat de volgende trein is die op het desbetreffende spoor zal vertrekken. Onderin wordt een balkje getoond met de tijd en eindbestemming van die trein.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9273
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Ardan » Za 03 Okt 2009, 00:28

Ook worden de tussenstations anders aangegeven. Het Sprintertje naar Uitgeest wordt bijvoorbeeld aangekondigd met:
13 37 Sprinter Uitgeest
Via Baarn, Hilversum, Hilversum Noord...
(...)
Bussum Zuid, Naarden-Bussum, Weesp...
(...)
enz. tot
en Krommenie-Asse
(juist, niet Krommenie-AsseNDELFT)
Alle stops verschijnen dus niet meer bij elkaar op het scherm, maar worden afwisselend getoond.

Verder is het ook altijd fijn om te weten dat de IC naar Hilversum, Duivendrecht, Amsterdam Zuid en Schiphol ook in Duivendrecht stopt (buiten dat Duivendrecht in het lijstje staat, wordt het ook nog apart vermeld)
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Stefan » Zo 04 Okt 2009, 10:50

Gisteren maakte de t2821 volgens de CTA op spoor 13b een aardige omweg... :mrgreen:

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Mark » Zo 04 Okt 2009, 11:22

Een CTA in Hgl op spoor 2a was nogal van slag, en toonde gisteravond dit:

Vertrek 15 08 Intercity
Duivendrecht, A'dam RAI
Amsterdam Zuid WTC
Voorste treindeel tot Deventer
Achterste treindeel afgesloten

WARSZAWA

:mrgreen:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1934
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Gekko123 » Zo 04 Okt 2009, 12:24

Vrijdagavond gezien op de digitale CTA's in Amersfoort:

20.08 Intercity
A-Zijde Groningen
via Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Beilen, Assen en Haren
B-Zijde Leeuwarden
via Zwolle, Meppel, Steewijk, Wolvega...
...Heerenveen, Akkrum, Grou-Jirnsum

Waar de puntjes staan versprong die telkens, dus alleen bij het Leeuwardendeel.
Dit klopt geheel, ware het niet dat vooraan het deel naar Groningen stond en achteraan het deel naar Leeuwarden.
Volgens de perronaanduidingen was vooraan de B-Zijde.
Dit was voor de langdurige storing aan de digitale CTA's beter weergegeven, namelijk Voor: Groningen en Achter: Leeuwarden.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 678
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Mikos » Zo 04 Okt 2009, 12:26

Maar, er werd dan ook netjes bij omgeroepen dat "In tegenstelling tot wat u op de borden ziet staan, het voorste gedeelte naar Zwolle en eindpunt Groningen rijdt en het achterste gedeelte naar Zwolle en Leeuwarden." :wink: Althans, om 23 uur wel :P

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1934
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Gekko123 » Zo 04 Okt 2009, 12:32

Toen ik in wou stappen was er inderdaad een omroep hoorbaar, maar die was veels te zacht: niemand kon het horen. De remmen van de ICM(m)'s uit zowel Utrecht als Hilversum maakten iets te veel lawaai daarvoor.
Als een omroep zelfs door de remmen van ICM(m)'s overstemd wordt, kan die een heel stuk harder :|
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 678
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Mikos » Zo 04 Okt 2009, 12:47

Niet in Amersfoort: Na een bepaald tijdstip gaat de omroep daar op de nachtstand (lees: Onhoorbaar). Ik heb daar al eens over gebeld (tijdens een verstoring), waarop ik dat antwoord kreeg. Schijnt iets met omwonenden te maken te hebben (welke?) :roll:


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten