CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Geert »

De CTA in Rotterdam Alexander toonde (aan beide kanten) dat mijn s2800 van 19.00 uur naar Amersfoort Schothorst rijdt. Helaas, hij gaat als het goed is niet verder dan Amersfoort-zonder-meer ;)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Justin »

Vandaag wilde ICMm treinstel m4038 in de t3169 naar Nijmegen Airport. Goh, stille ambities. Gaat zeker via Heyendaal richting Kleve :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Dexter »

Toen ik de displays van het VIRMpje 9506 op Rtd instelde, bleek een van de buitendisplays kapot te zijn. Die toonde: 'Rotte Cent'. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

Klopt, begin deze week zat dat stel een paar dagen in de 1500/4500, dat werd: Enkh :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Daniel »

Momenteel op de actuele vertrektijden van Gouda...

22:32 Alphen a/d Rijn 11 Lightrail Waddinxveen, Waddinxv Noord, Boskoop

...ehm ja natuurlijk, een lightrail-Sprinter :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Dexter »

Als het nou een SLT was, kon je daar nog enigzins een draai aan geven want dat is een Sprinter LighTTrain. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door playertwo »

Las op Somda dat SLT de komende weken binnen wordt gehouden wegens te grote onbetrouwbaarheid, dus het zal sowieso wat anders worden.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door reisthijs »

Wubbo schreef:Nee dus, dat heet nog steeds Tilburg West. Ik heb geen idee wanneer dat Tilburg Universiteit wordt.
Ik heb een verklaring gevonden in een bericht van de uni: het aanpassen van de diverse CTA's waar Tilburg West op staat werd te duur. Er wordt nu gewacht tot deze vervangen zijn door de nieuwe digitale variant, ergens in de tweede helft van 2010.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Suus »

Dan weet ik het ook wel, 56.000 euro in plaats van 300.000 euro is nogal een verschil :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Geert »

En 28.000 euro is nog veel minder. Dat half jaartje konden ze nog niet even wachten?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Justin »

Hehe, oeps. En had in de levering van de stationspunten aan de UU Tilburg West juist als Tilburg Universiteit geleverd :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door waldo79 »

Dat zal je niet de kop kosten :lol:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Jurjen »

Op de AV van Alm nu: 16:20 - Almere Oostvaarders - 2 - Sprinter, Rijdt verder naar 135009
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Caspar »

Ik zat vandaag in een VIRM met Watergraafsmeer als eindbestemming op display in de trein en bij de deuren, als stoptrein Hoorn- Amsterdam.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Marc »

Op station Maastricht hangen sinds vorige week schermen waarop de eerste 7 treinen te zien zijn die vertrekken. Enkele van deze schermen stonden vandaag aan, maar er waren enkele dingen die niet klopte:
- De sneltreinen naar Heerlen werden aangegeven met de toevoeging "rijdt vandaag niet". Op de normale schermen stond deze trein niet (volgens de vertrekstaat in Maastricht reden de sneltreinen gewoon).
- Trein t850 zou naar Schagen gaan rijden, trein t852 had Alkmaar als eindbestemming. Trein t856 werd helemaal niet weergegeven.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Ruben »

Op spoor 1 van Apd hangt zo'n 3-regelige CTA. Dat is net genoeg voor de s1700, maar dat ding is nog niet helemaal compleet. De rechterhelft vertoont namelijk niet zoals gebruikelijk

Code: Selecteer alles

Achter: Amersfoort, Utrecht Centraal
Gouda
DEN HAAG CENTRAAL
Maar slechts

Code: Selecteer alles

Gouda
DEN HAAG CENTRAAL
Het achterste gedeelte is dus een supersnelle IC met een enkele tussenstop op Gouda :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door waldo79 »

Leeuwarden lag vanmiddag rond 16.20 uur in het buitenland getuige de CTA boven de roltrap naar spoor 11 op Utrecht Centraal :)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Ennes »

De treinen op Gvc naar Gdg zijn tegenwoordig allemaal "D-treinen met toeslag" geworden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door |Pim| »

Ik weet niet of het al eens is opgemerkt maar verschillende cta's in nijmegen zijn er flapjes waar met pen op is geschreven.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Vinny »

tja, dat is tegenwoordig mode, alle flapjes die stuk zijn worden met viltstift of pen beschreven, totdat de nieuwe flapjes geleverd worden (duurt minimaal een half jaar). Er is geëxperimenteerd met geprinte etiketten, maar daar werden de flapjes te zwaar van, en bleef de CTA stuk...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door ODRAIL »

Vinny schreef:Er is geëxperimenteerd met geprinte etiketten, maar daar werden de flapjes te zwaar van, en bleef de CTA stuk...
Dan is er zeker heel zwaar papier gebruikt :wink:.
Oud forumgebruiker

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

In het kader van: je weet nooit wie er mee leest; VIRM-stel 9405 heeft nog geen update gehad voor de bestemmingsdisplays. Almere Oostvaarders, Zaandam etc. kunnen nog niet op de displays getoond worden en Amsterdam Centraal en Den Haag Centraal zijn weer als vanouds: Amsterdam CS en Den Haag CS.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Justin »

De CTA's op Rta spoor 1 beginnen de s2800 nu aan te geven als Intercity

Zwolle, stopt op alle tussengeleden stations tot Groningen

Zonder enige stops daarvoor, terwijl dat ding maar tot Amersfoort gaat, betreft een s2800 namelijk. Of is er weer wat gebeurd waar ik niks van af weet :p?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Suus »

Eh, de s2800 rijdt in ieder geval deze week maar tot Utrecht Centraal? Viel mij namelijk al de hele week op zonder duidelijke reden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Daniel »

Was iets met beperkt spoorgebruik geloof ik (en weer in tegenstelling tot 't spoorboekje). In de tunnel op Rotterdam Centraal wordt'ie als IC naar "Utrecht C/Amersfoort" aangekondigd, wellicht mist dat flapje op Alexander?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten