CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door MdJ »

In de vakantiedienstregeling rijdt de s2800 niet door naar Dv, maar tot Amf. Totdat ze ineens erachter kwamen dat de s2800 op 4A dan staat, en de s12500/s12700 daar ook staat. Gevolg: kan niet.

Oplossing: Ook Ut-Amf opheffen... Zucht :(
Laatst gewijzigd door Ruben op wo 30 dec 2009, 15:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Treinseries voorzien van tag (zet er een s voor ;-))
Bij twijfel: gebruik beton.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Ruben »

Alleen in de spits opgeheven mag ik hopen? Buiten de spits heeft 'ie altijd al capaciteit nodig op Amf om te keren.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Maik »

Nee, voor het gemak is ie gewoon de hele dag opgeheven :neg: .
Pommes.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Ruben »

Och wat een gemakzucht weer. Men had net zo goed een aantal spoorwijzigingen door kunnen voeren op Amf voor die paar treinen die er normaal niet keren. :neg:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door MdJ »

s12500/s12700 naar 5A, s1500 naar 5B (binnenkomen via 6A). s2800 keert op 4A. In het weekend heb je alleen om 16.03 een probleempje, op zondag. Dan is er een spitstoevoeger, s2800 rijdt nog niet door (16.19 rijdt pas het eerste door), de s5800 vertrekt van 5A, de s1500 vertrekt van 5B.

Ik zou dan voorstellen om die enige s12700 op spoor 1 te zetten. De s1700 daarachter moet er 5 minuten achter aankomen, dat moet wel lukken denk ik zo.
Laatst gewijzigd door Ruben op wo 30 dec 2009, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tags treinseries toegevoegd
Bij twijfel: gebruik beton.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Marc »

En ja hoor, daar issie weer...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Meltrain »

Maik schreef:Nee, voor het gemak is ie gewoon de hele dag opgeheven :neg: .
Kunnen ze hem net zo goed in vakantie ook doortrekken naar Deventer. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Geert »

In Deventer hangen de flapjes in de boekjes van de CTA's van spoor 3 niet goed: de tekst 'Internationale trein' wordt in allebei de CTA's alleen op de bovenste helft getoond.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Marc »

Gisteren kwam ik twee opvallende CTA's tegen:

Op Schiphol had iemand zich geamuseerd met de viltstift:
Afbeelding

En volgens de CTA op Sloterdijk nam de Intercity naar Maastricht ("en Heerlen") een alternatieve route:
Afbeelding
Oud forumgebruiker

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja dat Beverwijk loopt al sinds jaar en dag te muiten :( Ik kwam laatst een foto tegen uit 2004 (!) waar dat ding van slag was.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Caspar »

Ik zou zeggen, sloop die flap eruit, je kan vanaf spoor 5 toch niet naar Beverwijk, of je moet kopmaken in Uitgeest.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Marc »

Nou, zomaar eruit slopen zou ik niet doen. Anders krijgen we nog meer CTA fratsen (de telling in het boekje klopt dan niet meer) :wink:
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Joshua »

Marc schreef:Nou, zomaar eruit slopen zou ik niet doen. Anders krijgen we nog meer CTA fratsen (de telling in het boekje klopt dan niet meer) :wink:
En dan kunnen wij weer veel van die fouten hier posten :mrgreen:
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door playertwo »

Blauwe stiften hebben ze. Een potje Typp-Ex hebben ze vast ook nog wel ergens liggen :mrgreen:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Justin »

Ligt het aan mij of doen de werkzaamheden-pdf'jes van ns.nl het nu al zo'n 4 weken niet :P?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Ardan »

Komt misschien omdat ze nu geen blaadje met opsommingen van werken meer gebruiken, maar een kaart?
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Wubbo »

De afgelopen weken deden het in ieder geval niet omdat er geen werkzaamheden waren ;-)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Joshua »

Ik ben wel gewend dat er in Nijmegen op de CTA's veel dingen met de hand worden bijgeschreven. Maar in dit geval vind ik het toch echt eens tijd worden dat ze gewoon bedrukte bordjes gaan bestellen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Geert »

Gelukkig iemand die netjes kan schrijven :pos:
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door playertwo »

En zonder fouten.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Maik »

Joshua schreef:Ik ben wel gewend dat er in Nijmegen op de CTA's veel dingen met de hand worden bijgeschreven. Maar in dit geval vind ik het toch echt eens tijd worden dat ze gewoon bedrukte bordjes gaan bestellen:
Dat schijnt een groot probleem te zijn(...) Op Ahp wordt de sprinter naar Zp al sinds december 2008 weergegeven als "D-trein met toeslag", iets wat ik op meer stations zie waar het flapje "Sprinter" niet aanwezig is.
Pommes.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Suus »

Het flapje D-trein met toeslag is dan ook vervangen door het flapje Sprinter in CTA's die het wel kunnen, maar er moet zo ongeveer een fabriek gebouwd worden voordat die flapjes geleverd kunnen worden, behalve als er opeens een nieuw station opent in Amsterdam (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Joshua »

Daarom ben ik voorstander van LCD of LED schermen inplaats van de huidige CTA bakjes. Daar heb je niet van die onzin last dat flapjes blijven hangen of ontbreken.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Reiziger Delft »

Laat NS nou net bezig zijn met de invoering daarvan. :D
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Joshua »

Reiziger Delft schreef:Laat NS nou net bezig zijn met de invoering daarvan. :D
Haha

Maar dat bord op Utrecht Centraal moeten ze wel houden. Dat is altijd zo leuk als je al die bordjes hoort klapperen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten