CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Geert » Wo 16 Dec 2009, 19:12

De CTA in Rotterdam Alexander toonde (aan beide kanten) dat mijn s2800 van 19.00 uur naar Amersfoort Schothorst rijdt. Helaas, hij gaat als het goed is niet verder dan Amersfoort-zonder-meer ;)

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Justin » Wo 16 Dec 2009, 19:53

Vandaag wilde ICMm treinstel m4038 in de t3169 naar Nijmegen Airport. Goh, stille ambities. Gaat zeker via Heyendaal richting Kleve :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Dexter » Do 17 Dec 2009, 01:11

Toen ik de displays van het VIRMpje 9506 op Rtd instelde, bleek een van de buitendisplays kapot te zijn. Die toonde: 'Rotte Cent'. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.

Oud forumgebruiker

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Do 17 Dec 2009, 01:29

Klopt, begin deze week zat dat stel een paar dagen in de 1500/4500, dat werd: Enkh :lol:

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25094
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Daniel » Do 17 Dec 2009, 22:31

Momenteel op de actuele vertrektijden van Gouda...

22:32 Alphen a/d Rijn 11 Lightrail Waddinxveen, Waddinxv Noord, Boskoop

...ehm ja natuurlijk, een lightrail-Sprinter :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Dexter » Vr 18 Dec 2009, 04:18

Als het nou een SLT was, kon je daar nog enigzins een draai aan geven want dat is een Sprinter LighTTrain. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor playertwo » Vr 18 Dec 2009, 21:24

Las op Somda dat SLT de komende weken binnen wordt gehouden wegens te grote onbetrouwbaarheid, dus het zal sowieso wat anders worden.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3993
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor reisthijs » Za 19 Dec 2009, 22:36

Wubbo schreef:Nee dus, dat heet nog steeds Tilburg West. Ik heb geen idee wanneer dat Tilburg Universiteit wordt.

Ik heb een verklaring gevonden in een bericht van de uni: het aanpassen van de diverse CTA's waar Tilburg West op staat werd te duur. Er wordt nu gewacht tot deze vervangen zijn door de nieuwe digitale variant, ergens in de tweede helft van 2010.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31479
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Suus » Za 19 Dec 2009, 23:12

Dan weet ik het ook wel, 56.000 euro in plaats van 300.000 euro is nogal een verschil :shock:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Geert » Za 19 Dec 2009, 23:14

En 28.000 euro is nog veel minder. Dat half jaartje konden ze nog niet even wachten?

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Justin » Za 19 Dec 2009, 23:21

Hehe, oeps. En had in de levering van de stationspunten aan de UU Tilburg West juist als Tilburg Universiteit geleverd :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

waldo79
Berichten: 3624
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor waldo79 » Zo 20 Dec 2009, 11:37

Dat zal je niet de kop kosten :lol:
Mij best :)

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Jurjen » Di 22 Dec 2009, 16:17

Op de AV van Alm nu: 16:20 - Almere Oostvaarders - 2 - Sprinter, Rijdt verder naar 135009

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Caspar » Wo 23 Dec 2009, 22:11

Ik zat vandaag in een VIRM met Watergraafsmeer als eindbestemming op display in de trein en bij de deuren, als stoptrein Hoorn- Amsterdam.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Marc » Vr 25 Dec 2009, 16:01

Op station Maastricht hangen sinds vorige week schermen waarop de eerste 7 treinen te zien zijn die vertrekken. Enkele van deze schermen stonden vandaag aan, maar er waren enkele dingen die niet klopte:
- De sneltreinen naar Heerlen werden aangegeven met de toevoeging "rijdt vandaag niet". Op de normale schermen stond deze trein niet (volgens de vertrekstaat in Maastricht reden de sneltreinen gewoon).
- Trein t850 zou naar Schagen gaan rijden, trein t852 had Alkmaar als eindbestemming. Trein t856 werd helemaal niet weergegeven.

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Ruben » Vr 25 Dec 2009, 23:03

Op spoor 1 van Apd hangt zo'n 3-regelige CTA. Dat is net genoeg voor de s1700, maar dat ding is nog niet helemaal compleet. De rechterhelft vertoont namelijk niet zoals gebruikelijk

Code: Selecteer alles

Achter: Amersfoort, Utrecht Centraal
Gouda
DEN HAAG CENTRAAL


Maar slechts

Code: Selecteer alles

Gouda
DEN HAAG CENTRAAL


Het achterste gedeelte is dus een supersnelle IC met een enkele tussenstop op Gouda :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

waldo79
Berichten: 3624
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor waldo79 » Za 26 Dec 2009, 19:59

Leeuwarden lag vanmiddag rond 16.20 uur in het buitenland getuige de CTA boven de roltrap naar spoor 11 op Utrecht Centraal :)
Mij best :)

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Ennes » Zo 27 Dec 2009, 11:45

De treinen op Gvc naar Gdg zijn tegenwoordig allemaal "D-treinen met toeslag" geworden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

|Pim|
Berichten: 425
Lid geworden op: Za 09 Mei 2009, 16:53
Locatie: Mill

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor |Pim| » Zo 27 Dec 2009, 16:59

Ik weet niet of het al eens is opgemerkt maar verschillende cta's in nijmegen zijn er flapjes waar met pen op is geschreven.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Vinny » Zo 27 Dec 2009, 17:30

tja, dat is tegenwoordig mode, alle flapjes die stuk zijn worden met viltstift of pen beschreven, totdat de nieuwe flapjes geleverd worden (duurt minimaal een half jaar). Er is geëxperimenteerd met geprinte etiketten, maar daar werden de flapjes te zwaar van, en bleef de CTA stuk...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

KM46
Berichten: 8053
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor KM46 » Zo 27 Dec 2009, 17:32

Vinny schreef:Er is geëxperimenteerd met geprinte etiketten, maar daar werden de flapjes te zwaar van, en bleef de CTA stuk...
Dan is er zeker heel zwaar papier gebruikt :wink:.

Oud forumgebruiker

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Wo 30 Dec 2009, 04:28

In het kader van: je weet nooit wie er mee leest; VIRM-stel 9405 heeft nog geen update gehad voor de bestemmingsdisplays. Almere Oostvaarders, Zaandam etc. kunnen nog niet op de displays getoond worden en Amsterdam Centraal en Den Haag Centraal zijn weer als vanouds: Amsterdam CS en Den Haag CS.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Justin » Wo 30 Dec 2009, 11:06

De CTA's op Rta spoor 1 beginnen de s2800 nu aan te geven als Intercity

Zwolle, stopt op alle tussengeleden stations tot Groningen

Zonder enige stops daarvoor, terwijl dat ding maar tot Amersfoort gaat, betreft een s2800 namelijk. Of is er weer wat gebeurd waar ik niks van af weet :p?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31479
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Suus » Wo 30 Dec 2009, 11:30

Eh, de s2800 rijdt in ieder geval deze week maar tot Utrecht Centraal? Viel mij namelijk al de hele week op zonder duidelijke reden.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25094
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Daniel » Wo 30 Dec 2009, 12:19

Was iets met beperkt spoorgebruik geloof ik (en weer in tegenstelling tot 't spoorboekje). In de tunnel op Rotterdam Centraal wordt'ie als IC naar "Utrecht C/Amersfoort" aangekondigd, wellicht mist dat flapje op Alexander?
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 2 gasten