CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor MdJ » Wo 30 Dec 2009, 14:31

In de vakantiedienstregeling rijdt de s2800 niet door naar Dv, maar tot Amf. Totdat ze ineens erachter kwamen dat de s2800 op 4A dan staat, en de s12500/s12700 daar ook staat. Gevolg: kan niet.

Oplossing: Ook Ut-Amf opheffen... Zucht :(
Laatst gewijzigd door Ruben op Wo 30 Dec 2009, 15:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Treinseries voorzien van tag (zet er een s voor ;-))
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Ruben » Wo 30 Dec 2009, 14:42

Alleen in de spits opgeheven mag ik hopen? Buiten de spits heeft 'ie altijd al capaciteit nodig op Amf om te keren.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Maik » Wo 30 Dec 2009, 14:46

Nee, voor het gemak is ie gewoon de hele dag opgeheven :neg: .
Pommes.

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Ruben » Wo 30 Dec 2009, 14:47

Och wat een gemakzucht weer. Men had net zo goed een aantal spoorwijzigingen door kunnen voeren op Amf voor die paar treinen die er normaal niet keren. :neg:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor MdJ » Wo 30 Dec 2009, 15:23

s12500/s12700 naar 5A, s1500 naar 5B (binnenkomen via 6A). s2800 keert op 4A. In het weekend heb je alleen om 16.03 een probleempje, op zondag. Dan is er een spitstoevoeger, s2800 rijdt nog niet door (16.19 rijdt pas het eerste door), de s5800 vertrekt van 5A, de s1500 vertrekt van 5B.

Ik zou dan voorstellen om die enige s12700 op spoor 1 te zetten. De s1700 daarachter moet er 5 minuten achter aankomen, dat moet wel lukken denk ik zo.
Laatst gewijzigd door Ruben op Wo 30 Dec 2009, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tags treinseries toegevoegd
Bij twijfel: gebruik beton.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Marc » Wo 30 Dec 2009, 18:00

En ja hoor, daar issie weer...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Meltrain » Vr 01 Jan 2010, 13:50

Maik schreef:Nee, voor het gemak is ie gewoon de hele dag opgeheven :neg: .

Kunnen ze hem net zo goed in vakantie ook doortrekken naar Deventer. :roll:
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Geert » Vr 01 Jan 2010, 17:08

In Deventer hangen de flapjes in de boekjes van de CTA's van spoor 3 niet goed: de tekst 'Internationale trein' wordt in allebei de CTA's alleen op de bovenste helft getoond.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Marc » Zo 03 Jan 2010, 17:55

Gisteren kwam ik twee opvallende CTA's tegen:

Op Schiphol had iemand zich geamuseerd met de viltstift:
Afbeelding

En volgens de CTA op Sloterdijk nam de Intercity naar Maastricht ("en Heerlen") een alternatieve route:
Afbeelding

Oud forumgebruiker

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Zo 03 Jan 2010, 20:52

Ja dat Beverwijk loopt al sinds jaar en dag te muiten :( Ik kwam laatst een foto tegen uit 2004 (!) waar dat ding van slag was.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Caspar » Zo 03 Jan 2010, 21:05

Ik zou zeggen, sloop die flap eruit, je kan vanaf spoor 5 toch niet naar Beverwijk, of je moet kopmaken in Uitgeest.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Marc » Zo 03 Jan 2010, 21:11

Nou, zomaar eruit slopen zou ik niet doen. Anders krijgen we nog meer CTA fratsen (de telling in het boekje klopt dan niet meer) :wink:

Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Joshua » Zo 03 Jan 2010, 21:29

Marc schreef:Nou, zomaar eruit slopen zou ik niet doen. Anders krijgen we nog meer CTA fratsen (de telling in het boekje klopt dan niet meer) :wink:

En dan kunnen wij weer veel van die fouten hier posten :mrgreen:

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor playertwo » Ma 04 Jan 2010, 19:17

Blauwe stiften hebben ze. Een potje Typp-Ex hebben ze vast ook nog wel ergens liggen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Justin » Di 05 Jan 2010, 03:00

Ligt het aan mij of doen de werkzaamheden-pdf'jes van ns.nl het nu al zo'n 4 weken niet :P?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9257
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Ardan » Di 05 Jan 2010, 03:46

Komt misschien omdat ze nu geen blaadje met opsommingen van werken meer gebruiken, maar een kaart?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9543
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Wubbo » Di 05 Jan 2010, 17:07

De afgelopen weken deden het in ieder geval niet omdat er geen werkzaamheden waren ;-)

Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Joshua » Vr 08 Jan 2010, 21:39

Ik ben wel gewend dat er in Nijmegen op de CTA's veel dingen met de hand worden bijgeschreven. Maar in dit geval vind ik het toch echt eens tijd worden dat ze gewoon bedrukte bordjes gaan bestellen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Geert » Vr 08 Jan 2010, 21:55

Gelukkig iemand die netjes kan schrijven :pos:

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor playertwo » Vr 08 Jan 2010, 22:18

En zonder fouten.

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Maik » Vr 08 Jan 2010, 22:23

Joshua schreef:Ik ben wel gewend dat er in Nijmegen op de CTA's veel dingen met de hand worden bijgeschreven. Maar in dit geval vind ik het toch echt eens tijd worden dat ze gewoon bedrukte bordjes gaan bestellen:
Dat schijnt een groot probleem te zijn(...) Op Ahp wordt de sprinter naar Zp al sinds december 2008 weergegeven als "D-trein met toeslag", iets wat ik op meer stations zie waar het flapje "Sprinter" niet aanwezig is.
Pommes.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31473
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Suus » Vr 08 Jan 2010, 22:25

Het flapje D-trein met toeslag is dan ook vervangen door het flapje Sprinter in CTA's die het wel kunnen, maar er moet zo ongeveer een fabriek gebouwd worden voordat die flapjes geleverd kunnen worden, behalve als er opeens een nieuw station opent in Amsterdam (A)
Rame à l'approche

Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Joshua » Vr 08 Jan 2010, 22:32

Daarom ben ik voorstander van LCD of LED schermen inplaats van de huidige CTA bakjes. Daar heb je niet van die onzin last dat flapjes blijven hangen of ontbreken.

Reiziger Delft
Berichten: 1012
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Reiziger Delft » Za 09 Jan 2010, 10:27

Laat NS nou net bezig zijn met de invoering daarvan. :D

Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Joshua » Za 09 Jan 2010, 15:17

Reiziger Delft schreef:Laat NS nou net bezig zijn met de invoering daarvan. :D

Haha

Maar dat bord op Utrecht Centraal moeten ze wel houden. Dat is altijd zo leuk als je al die bordjes hoort klapperen.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast