Pagina 8 van 12

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: za 09 jan 2010, 15:21
door Justin
Zag ik gisteren nou op de CTA op Ed, spoor 4 (Ah-zijde) het flapje waar eindbestemming NIJMEGEN op staat, een handtekening rechtsonderin :O?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: za 09 jan 2010, 15:29
door webguy
Klopt :) Heb ik hier een keer al een foto van geplaatst idd :P Alsof het een kunstwerk is...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 22:25
door Marc
Vanmiddag stond een VIRM-zesje in Maastricht die een beetje uit de koers was geraakt:
Afbeelding

In de CTA van spoor 5b zat een flapje los. Hierdoor ontstond deze trein:
Afbeelding

En door de nooddienstregeling reed de serie s800 naar Schiphol. De CTA gaf dit deels aan, men had wel een flapje weg moeten laten...
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 22:41
door Ruben
Gister op Sloterdijk naast een s2600 ri. Asd ook weer een leuke CTA:

Code: Selecteer alles

Amsterdam Centraal
Amersfoort
                                          NoordZee Express

Amsterdam Amstel                          
Duivendrecht
                                          AMSTERDAM CENTRAAL



Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 23:00
door Raymond
Bee schreef:Het flapje D-trein met toeslag is dan ook vervangen door het flapje Sprinter in CTA's die het wel kunnen, maar er moet zo ongeveer een fabriek gebouwd worden voordat die flapjes geleverd kunnen worden, behalve als er opeens een nieuw station opent in Amsterdam (A)
Niet eens alleen in Amsterdam. In Eindhoven zijn onlangs al de flapjes voor station Maarheeze in de CTA's toegevoegd.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: ma 18 jan 2010, 23:09
door Joshua
Deze trein is vlink vertraagd. Maar waar gaat ie eigenlijk heen en hoe laat vertrekt ie nou?
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: ma 18 jan 2010, 23:11
door Geert
Oh ja, op Ede-Wageningen ging het ook niet helemaal goed op de CTA richting Arnhem (middenperron): bij de tijd hing een flapje '3' los, en er hing ook nog een flapje met tussenstations los (verder geen treinsoort, eindbestemming of andere cijfers van de vertrektijd). Het is dat ik het pas zag toen ik in de s3100 stapte, anders had ik meer details gehad ;)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: ma 18 jan 2010, 23:16
door Joshua
Ook die hebben we gezien, kreeg hem helaas niet mooi op de foto.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: di 19 jan 2010, 11:22
door --Stefan--
Het flapje 3 hangt nog steeds los :mrgreen:

Eerst hing het zo:
Afbeelding
En daarna hing het zo: (belichtingstijd even verkeerd staan toen :O)
Afbeelding
Moeten nog ongeveer 6 uur wachten voor een trein naar Nijmegen :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: di 19 jan 2010, 17:41
door Geert
Haha, precies! Zo hing het een half uurtje daarvoor dus ook (ik ga er maar vanuit dat jullie er gisteravond waren) ;)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: di 19 jan 2010, 21:00
door playertwo
En dan heeft die trein ook nog eens plus 5 :mrgreen:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: wo 20 jan 2010, 00:27
door Justin
Dat ding moet dan wel overal en nergens vandaan komen *bus*

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: wo 20 jan 2010, 00:36
door Joshua
Het is gewoon de Intercity van Den Bosch naar Nijmegen via Boxtel, Breda, Rotterdam Centraal, Utrecht Centraal, Den Haag HS, Amsterdam Centraal, Schiphol, Amersfoort, Zwolle en Arnhem. En tussen Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal rijdt die als stoptrein.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: wo 20 jan 2010, 00:40
door Justin
Welnee, Maastricht-Nijmegen via Roermond-Eindhoven-Roosendaal-Vlissingen-Haarlem-Den Helder, per boot en trekkers naar Harlingen, met dieselloc naar Leeuwarden, vervolgens via Amersfoort en Barneveld Centrum via Ede-Wageningen naar Arnhem en Nijmegen :twisted:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: wo 20 jan 2010, 10:40
door Vinny
Dat is een cadeautje van de NS/ProRail aan mensen die het Rondje Nederland willen herbeleven. Er had natuurlijk moeten staan: Extra trein, alleen bestemd voor gezelschapsvervoer *bus*

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: wo 20 jan 2010, 20:23
door --Stefan--
Das wel lastig hoor, want de CTA kan het al niet meer als er 'INTERCITY' moet staan -O-

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: wo 20 jan 2010, 20:26
door Ardan
Op het Amstelstation staat er geloof ik ook al iets van een jaar 'TEE-trein met toeslag' als er 'Sprinter' moet staan op spoor 4. En als je buiten staat op Schiphol, dan zie je dat de Thalys als 'Sprinter' wordt aangegeven op spoor 2... Tuurlijk, met de Sprinter naar Parijs :lol:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: wo 20 jan 2010, 21:14
door Geert
"Madames et monsieurs, le Sprintér internationales partira de la voie 1 ou 2..."

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: do 21 jan 2010, 01:47
door Ardan
*zet de stem van Tuffy op zoals ze in de sprinter klinkt* 'Madames en monsieurs, le prochain arret est Paris Nord. Ici vous pouvez changer pour [weetikveel]. A cette gare il y a un connection sur le réseau de métro de Paris'
(hoewel ik aanneem dat ze dat niet heeft ingesproken)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: do 21 jan 2010, 01:54
door Caspar
Ardan schreef:Op het Amstelstation staat er geloof ik ook al iets van een jaar 'TEE-trein met toeslag' als er 'Sprinter' moet staan op spoor 4. En als je buiten staat op Schiphol, dan zie je dat de Thalys als 'Sprinter' wordt aangegeven op spoor 2... Tuurlijk, met de Sprinter naar Parijs :lol:
Vanaf spoor 2 vertrekt er sowieso eigenlijk nooit een Thalys naar Parijs op SHL, meestal van spoor 5/6 :roll:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: do 21 jan 2010, 02:44
door Ardan
Caspar schreef:
Ardan schreef: En als je buiten staat op Schiphol, dan zie je dat de Thalys als 'Sprinter' wordt aangegeven op spoor 2... Tuurlijk, met de Sprinter naar Parijs :lol:
Vanaf spoor 2 vertrekt er sowieso eigenlijk nooit een Thalys naar Parijs op SHL, meestal van spoor 5/6 :roll:
Kun je nagaan :lol:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: do 21 jan 2010, 15:34
door Suus
's-Hertogenbosch
Afbeelding

De uitrol is gestart?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: do 21 jan 2010, 17:41
door Joshua
Eindelijk, ik vind ze prachtig.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: do 21 jan 2010, 19:58
door Vinny
Op een CTA bak waar alle bestemmingen toch al opstaan, hoeft wat mij betreft niet nog eens in kleine lettertjes te staan dat de trein daar ook stopt... :?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: do 21 jan 2010, 20:01
door Reiziger Delft
Het zou nuttiger zijn als die regel bijvoorbeeld gebruikt wordt om de treinlengte aan te geven. :!: