CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Geert » Zo 04 Okt 2009, 13:34

Dat gebeurt op meer stations. Maar je vraagt je inderdaad af welke omwonenden er bij Amersfoort zijn, er staan toch alleen kantoren daar?

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9276
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Ardan » Zo 04 Okt 2009, 17:32

Aan de westzijde van het station staan wel huizen aan de Wuijtiersweg (of hoe heet dat). Die kunnen het wel horen, zeker als de wind erop staat. Maar een beetje overdreven vind ik het wel, aangezien het lawaai van treinen die over wissels denderen ook niet op een nachtstand gezet kunnen worden.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Suus » Zo 04 Okt 2009, 17:40

Kan mij best voorstellen dat het vervelend is, de omroepberichten (zeker de continue herhalende over werkzaamheden bijvoorbeeld) beginnen eerder dan de eerste trein, en eindigen later dan de laatste trein. Bovendien zijn spraakberichten irritanter als achtergrondgeluid dan treingeluiden, je gaat voor spraakberichten namelijk toch luisteren en interpreteren wat er gezegd wordt.
Rame à l'approche

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Marc » Ma 05 Okt 2009, 18:24

Vanmorgen bestond er opeens een stoptrein Maastricht Randwyck-Heerenveen :mrgreen:. Ik heb eens voor de gein geteld: dit traject zou met de stoptrein 4uur en 35 minuten gaan duren (dit zijn alle stoptreinen aan elkaar geknoopt).
Afbeelding

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Karl » Wo 07 Okt 2009, 16:51

Op het grote bord in de hal van Utrecht Centraal stond laatst een stoptrein naar Zurich/München. Zal ook best een eindje zijn...
Iets onhandiger was dat op de CTA in de hal, bij de roltrappen een IC naar Rotterdam om .08 stond aangekondigd, terwijl die om .03 vertrekt (planmatig) en dat in de praktijk ook deed.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11161
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Meltrain » Za 10 Okt 2009, 11:56

De noordelijke CTA van spoor 3 op Rotterdam Lombardijen bleef geisteren hangen op de s5000 -> Leiden van 10:08.
Om 12:30 werd deze trein nog steeds aangegeven.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25125
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Daniel » Za 10 Okt 2009, 12:07

Op spoor 1 in Zwijndrecht was het gisteren rond 18.00 uur nog kwart voor zes volgens de klok naast de CTA :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25125
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Daniel » Ma 12 Okt 2009, 19:26

Vanmiddag viel me op dat de CTA van spoor 20 in Dordrecht enigzins gekannibaliseerd is... aan de Zwd-zijde missen de boekjes voor de treinsoort en de eindbestemming.
Overigens werkt het ding aan de andere kant ook niet helemaal naar behoren. Op het eennaonderste boekje links staat "Eindhoven, Helmond, Deurne" en op 't boekje ernaast "Rotterdam vertrekt van" terwijl de CTA leeg had moeten zijn.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor playertwo » Ma 12 Okt 2009, 21:04

Wat moet een CTA op een kopspoor naar Rotterdam met boekjes voor stations die zuidelijker liggen dan Dordrecht :roll: ?

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Geert » Ma 12 Okt 2009, 21:06

Uniformiteit en standaardisering t.o.v. de andere CTA's op een station? :)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25125
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Daniel » Ma 12 Okt 2009, 21:27

Inderdaad, en je moet natuurlijk een mogelijkheid bieden voor ProRail om een blunder te gaan door de s32500 naar spoor 20e spoorwijzigen (Ja, da's echt een keer gebeurd) :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25125
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Daniel » Di 13 Okt 2009, 22:39

Alweer een rariteit... op Rotterdam Centraal was bij de aankondiging van de t1053 het flapje "Spoorafwijking" i.p.v. "Fyra" voorgedraaid. Dat werd dus een spoorafwijking met toeslag :mrgreen:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9276
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Ardan » Wo 14 Okt 2009, 00:09

Ik zal het sterker vertellen: dit was geen foutje; dit is standaard! Aan de andere kant van die CTA staat er wel FYRA op. En aan de andere kant heb ik nooit iets anders dan Spoorafwijking zien staan als er een Fyra had moeten staan.. Kun je nagaan, die flapjes zijn net nieuw en het loopt nou al in de soep. Tekenend voor de HSL/HST?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25125
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Daniel » Wo 14 Okt 2009, 09:36

Neuj hoor, niks standaard... heb er de afgelopen tijd bijna altijd Fyra op zien staan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9276
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Ardan » Wo 14 Okt 2009, 18:26

Okee, dan maken we er een 'vaker voorkomend foutje' van ;)
Hoewel ik het wel raar vind dat er op beide kanten van dezelfde CTA iets anders voorgedraaid wordt..
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25125
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Daniel » Wo 14 Okt 2009, 19:13

Gevalletje plakkende flapjes he, de CTA van 1c in Dordrecht heeft daar ook al maanden last van met z'n s2100-en naar Zwijndrecht, Rotterdam CS, Schiedam Centrum, Schiphol en Amsterdam Centraal aan één kant.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9565
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Wubbo » Wo 14 Okt 2009, 20:57

In Utrecht ging een s2800 weer eens naar A-zijde Amersfoort, Zwolle en einbestemming Amersfoort Schothorst. Waar de B-zijde heen ging stond er niet bij...

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Marc » Do 15 Okt 2009, 20:24

En ja hoor, vanmorgen had de Maastrichtse CTA langs spoor 6 weer kuren. Toen de CTA leeg hoorde te zijn werd een stoptrein met +30 en eindbestemming Kerkrade Centrum aangekondigd, even daarna verscheen deze trein:
Afbeelding

het viel me trouwens op dat Heerlen de Kissel nu opeens wél op de CTA staat (zullen ze een eerder geschreven stukje gelezen hebben :mrgreen:)...

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4064
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Berichtdoor Etienne » Vr 16 Okt 2009, 19:49

Pijnackerbus schreef:
Pijnackerbus schreef:De vertrekstaat op spoor 10 te Den Haag Centraal gaf ook iets vreemds aan, ik vermoed dat er iets is blijven hangen.

13.09 Stoptrein
Laan van NOI, Mariahoeve,
Voorschoten, De Vink, Leiden CS
Voorhout, Hillegom,
Heemstede Aerdenhout
ZOETERMEER Haarlem

Vandaag weer hetzelfde, alleen nu met vertrek 15.09.

Ik de machinist er maar op gewezen, die heeft toen een knal tegen die CTA gegeven en toen draaide hij wel weg. :)

Vanmiddag weer dezelfde fout, met vertrek 15.09. De CTA aan de andere zijde stond gelukkig wel goed :)
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Justin » Za 17 Okt 2009, 00:04

Wubbo schreef:In Utrecht ging een s2800 weer eens naar A-zijde Amersfoort, Zwolle en einbestemming Amersfoort Schothorst. Waar de B-zijde heen ging stond er niet bij...


Och dat ding gaf voor die serie op een gegeven moment al anticiperend Deventer als eindbestemming aan :lol:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor mb90 » Za 17 Okt 2009, 20:55

Volgens mij zit er een flapje van de CTA van spoor 2 van Rtz niet helemaal goed meer :P :
Afbeelding
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9565
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Wubbo » Zo 18 Okt 2009, 00:55

Stonden er ook CTA's wel goed vandaag dan?
- Op Utrecht Centraal spoor 5a een Intercity naar Amsterdam Amstel, Amsterdam Centraal en Heerhugowaard
- Op Utrecht Centraal spoor 7a een Intercity naar Heerlen/Maastricht (op een deel van het traject vindt busvervoer plaats)
- Op Utrecht Centraal spoor 9b een Intercity naar Veenendaal-de Klomp en Nijmegen
- Op Rotterdam Alexander een Intercity naar Gouda, stopt vanaf Zwolle op alle tussengelegen stations

:?

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor JeePee » Zo 18 Okt 2009, 11:15

Ik had op Utrecht een CTA op spoor 5a met Arnhem Emmerich Heerhugowaard :)

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4064
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Etienne » Di 20 Okt 2009, 19:24

Deze was ook wel vreemd, let even alleen op de onderste 2 regels:

Afbeelding
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Timon91
Berichten: 462
Lid geworden op: Ma 29 Jun 2009, 14:24
Locatie: Enschede

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Timon91 » Di 20 Okt 2009, 21:56

Is dat niet een IC-Berlin met veel vertraging, en dat ze dan een vervangende trein in hebben gezet? Dat is afgelopen vrijdag ook gebeurd toen er de IC Berlin anderhalf uur vertraging had.
Mijn Flickr account.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten