CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Maik » Za 30 Jan 2010, 13:56

In Arnhem is men ook aan het schrijven geslagen. Op de 2 CTA bakken op spoor 4 was Nijmegen op 3 van de 4 kanten met de hand opgeschreven, op spoor 3 stond op zeker 1 kant Zutphen met de hand geschreven.
Pommes.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Vinny » Za 30 Jan 2010, 16:52

hééééél speciaal schijnen te zijn
Ze moeten gemaakt worden van anti-statisch plastic, en dat is niet in iedere doe-het-zelf-zaak te krijgen..., er zit een standaard-levertijd van een half jaar op. En alsnog raken de meeste paletten defect doordat monteurs bij onderhoud tegenwoordig 'vergeten'*) om hun handschoenen aan te trekken, waardoor de plastic paletten toch statisch worden.... :@

*) Oost-Indisch vergeten. Het spaart werktijd uit...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor playertwo » Za 30 Jan 2010, 20:09

Zou daar heel graag wat onslagbrieven willen stempelen dan, wegens disfunctioneren. Spaart kosten uit :evil:

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9257
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Ardan » Za 30 Jan 2010, 21:31

In Nijmegen zag ik van de week op spoor 4, bij de stopper aan de Bossche kant, een CTA waar op drie van de vier vakjes alles met stift op was gekliederd..
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Joshua » Za 30 Jan 2010, 23:27

Volgensmij heb ik daar nog ergens een foto van liggen.
Maar ik vind dat er dus gewoon echt zo slecht uit zien.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9257
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Ardan » Zo 31 Jan 2010, 01:57

In Venlo zijn ze geloof ik ook gewoon lukraak maar sneltrein-, intercity- en tusseneindstation-logootjes aan het plaatsen geweest op de lijnstrips..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(foto's zijn in het donker genomen, vandaar de slechte kwaliteit)
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor --Stefan-- » Zo 31 Jan 2010, 09:38

Logo's van Sneltrein op de Maaslijn?
Lekker overbodig :P
3 0 7 9

Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Joshua » Zo 31 Jan 2010, 12:56

Iets wat mij verbaast over het sneltreinlogo op de maaslijn. Die staat bij Cuijk.
Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik kan mij een sneltrein herhinneren die cuijk voorbij reedt toen in de NS tijd. Die reedt van Boxmeer meteen door naar Nijmegen. Of hij Heyendaal aandeed weet ik niet.

Iemand hier met een oud spoorboekje uit 2005 of 2006 die het voor me kan nazoeken?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Daniel » Zo 31 Jan 2010, 13:44

Joshua schreef:Iemand hier met een oud spoorboekje uit 2005 of 2006 die het voor me kan nazoeken?

Mja... de S 6200 stopte niet in Swalmen, Tegelen, Blerick, Vierlingsbeek, Cuijk en Nijmegen Heyendaal. Op zon- en feestdagen werd echter wel in Cuijk en Nijmegen Heyendaal gestopt omdat dan de 16500 Boxmeer - Nijmegen niet reed.

Treinseries op de Maaslijn waren destijds:
- S6200 Nm - Vl
- 16500 Nm - Bmr
- 16600 Nm - Vry
- 16300 Rm - Br

Reizigers van Blerick naar Venray mochten destijds legaal terugsteken via Venlo. En in de late avond was er ook nog een 16388 die Rm - Nm als stoptrein reed en een 16689 die van Venray naar Venlo doorreed.
's ochtends vroeg reed er ook een 16317 Venray - Roermond, richting Roermond reed de laatste 6200 als stoptrein, ri. Nijmegen reed de eerste 6200 als stoptrein.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Justin » Zo 31 Jan 2010, 17:33

Valt me overigens op dat de gele vertrekstaat voor de stopper van Venlo naar Duitsland een geheel trajectlijntje heeft. In tegenstelling tot Enschede bijvoorbeeld...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9257
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Ardan » Zo 31 Jan 2010, 19:27

Ook in Enschede worden nu alle stations genoemd. Eindelijk.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Justin » Ma 01 Feb 2010, 10:17

Ik zie het inderdaad. En bij Vl vanzelfsprekend ook.

Volgens mij is die bij Hrl ook ietsjes langer geworden,

maar nou mis ik hem eigenlijk nog wel bij Rsd...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9543
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Wubbo » Ma 01 Feb 2010, 13:22

@Ddrs: van wanneer is die Maaslijn-dienstregeling? Die stops in het weekend te Ck en Nmh zijn namelijk later pas ingevoerd.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Daniel » Ma 01 Feb 2010, 13:52

Deze komt uit het spoorboekje van 2006 :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Maik » Di 09 Feb 2010, 21:49

Het RIS-Systeem in lintje 39 doet het volgens mij al ruim een jaar niet meer. Afgelopen zondag zag ik dat iig de bestemmingsdisplays van de 42 het ook niet meer deden. Telkens als de 42 voorop reed waren de displays van beide stellen(42+41) leeg, toen de 41 voorop zat deden alleen de displays van de 41 het. De omroep kon ik vanuit huis vreemd genoeg niet horen :wink: .
Pommes.

Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Joshua » Di 09 Feb 2010, 21:57

Ik zag vandaag in Arnhem helemaal op het einde van perron 9 een CTA staan waarvan 1 rij met kaartjes gewoon helemaal weg was waardoor je er zo doorheen kon kijken.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Daniel » Ma 15 Feb 2010, 06:55

- op de mobiele AV van Rtd stond vanmorgen geenenkele trein ri. Utrecht aangekondigd, de schermen op 't station toonden ze wel.
- de t2823 stond als IC Deventer/Enschede op de tunnel-CTA's, nou niet echt een directe overstap...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31473
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Suus » Ma 15 Feb 2010, 10:21

De CTA op spoor 2 in Diemen toont in plaats van sprinter nu:

Afbeelding-trein met toeslag
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Caspar » Ma 15 Feb 2010, 10:51

In Heiloo ook al, terwijl Sprinter er gewoon altijd ingezeten heeft.

Gebruikersavatar
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor --Stefan-- » Di 16 Feb 2010, 00:14

Schiphol had het vrijdag ook met de trein naar Lelystad ;)
3 0 7 9

Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Joshua » Wo 17 Feb 2010, 02:48

Volgens de CTA op station Nijmegen reedt de extra spitstrein naar Cuijk via Nijmegen Heyendaal, Mook-Molenhoek en Cuijk. Dus zowel klein bij de stations waar de tussenstops zijn als het eindpunt. Waarschijnlijk omdat er gewoon geen bordje in zat waar Cuijk was weg gelaten bij de via bestemmingen.

Ook was er in de trein van Veolia op de LED schermpjes die boven in hangen de tekst vervangen voor: De Carnaval Express

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Etienne » Wo 17 Feb 2010, 08:45

Gisteren nog gezien in Den Haag CS:

"17.09 Let op omroepbericht
Laan van NOI, -Mariahoeve, Voorschoten,
De Vink, Leiden C, Voorhout, Hillegom,
Heemstede-Aerdenhout,
Seghwaert, Palenstein"

:lol:
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Marc » Do 18 Feb 2010, 12:02

Nog een assortiment CTA's en bestemmingsdisplay's van de afgelopen week:

Vorige week vrijdag was de verbinding weggevallen met enkele CTA's in Amersfoort. Dan krijg je dit soort foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen maandag kwam ik in een VIRM-viertje deze tegen:
Afbeelding

Oké, hij is buiten dienst, maar ik vind 'm wel leuk:
Afbeelding

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Daan » Do 18 Feb 2010, 12:04

Die digitale bakken zijn echt tof, vooral die locatiebeschrijving :lol:

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31473
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Suus » Do 18 Feb 2010, 12:12

12/02 Micheal Smidt gaat ff een k :shock: :lol:
Rame à l'approche


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast