Pagina 11 van 12

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: za 30 jan 2010, 13:56
door Maik
In Arnhem is men ook aan het schrijven geslagen. Op de 2 CTA bakken op spoor 4 was Nijmegen op 3 van de 4 kanten met de hand opgeschreven, op spoor 3 stond op zeker 1 kant Zutphen met de hand geschreven.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: za 30 jan 2010, 16:52
door Vinny
hééééél speciaal schijnen te zijn
Ze moeten gemaakt worden van anti-statisch plastic, en dat is niet in iedere doe-het-zelf-zaak te krijgen..., er zit een standaard-levertijd van een half jaar op. En alsnog raken de meeste paletten defect doordat monteurs bij onderhoud tegenwoordig 'vergeten'*) om hun handschoenen aan te trekken, waardoor de plastic paletten toch statisch worden.... :@

*) Oost-Indisch vergeten. Het spaart werktijd uit...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: za 30 jan 2010, 20:09
door playertwo
Zou daar heel graag wat onslagbrieven willen stempelen dan, wegens disfunctioneren. Spaart kosten uit :evil:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: za 30 jan 2010, 21:31
door Ardan
In Nijmegen zag ik van de week op spoor 4, bij de stopper aan de Bossche kant, een CTA waar op drie van de vier vakjes alles met stift op was gekliederd..

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: za 30 jan 2010, 23:27
door Joshua
Volgensmij heb ik daar nog ergens een foto van liggen.
Maar ik vind dat er dus gewoon echt zo slecht uit zien.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: zo 31 jan 2010, 01:57
door Ardan
In Venlo zijn ze geloof ik ook gewoon lukraak maar sneltrein-, intercity- en tusseneindstation-logootjes aan het plaatsen geweest op de lijnstrips..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(foto's zijn in het donker genomen, vandaar de slechte kwaliteit)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: zo 31 jan 2010, 09:38
door --Stefan--
Logo's van Sneltrein op de Maaslijn?
Lekker overbodig :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: zo 31 jan 2010, 12:56
door Joshua
Iets wat mij verbaast over het sneltreinlogo op de maaslijn. Die staat bij Cuijk.
Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik kan mij een sneltrein herhinneren die cuijk voorbij reedt toen in de NS tijd. Die reedt van Boxmeer meteen door naar Nijmegen. Of hij Heyendaal aandeed weet ik niet.

Iemand hier met een oud spoorboekje uit 2005 of 2006 die het voor me kan nazoeken?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: zo 31 jan 2010, 13:44
door Daniel
Joshua schreef:Iemand hier met een oud spoorboekje uit 2005 of 2006 die het voor me kan nazoeken?
Mja... de S 6200 stopte niet in Swalmen, Tegelen, Blerick, Vierlingsbeek, Cuijk en Nijmegen Heyendaal. Op zon- en feestdagen werd echter wel in Cuijk en Nijmegen Heyendaal gestopt omdat dan de 16500 Boxmeer - Nijmegen niet reed.

Treinseries op de Maaslijn waren destijds:
- S6200 Nm - Vl
- 16500 Nm - Bmr
- 16600 Nm - Vry
- 16300 Rm - Br

Reizigers van Blerick naar Venray mochten destijds legaal terugsteken via Venlo. En in de late avond was er ook nog een 16388 die Rm - Nm als stoptrein reed en een 16689 die van Venray naar Venlo doorreed.
's ochtends vroeg reed er ook een 16317 Venray - Roermond, richting Roermond reed de laatste 6200 als stoptrein, ri. Nijmegen reed de eerste 6200 als stoptrein.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: zo 31 jan 2010, 17:33
door Justin
Valt me overigens op dat de gele vertrekstaat voor de stopper van Venlo naar Duitsland een geheel trajectlijntje heeft. In tegenstelling tot Enschede bijvoorbeeld...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: zo 31 jan 2010, 19:27
door Ardan
Ook in Enschede worden nu alle stations genoemd. Eindelijk.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: ma 01 feb 2010, 10:17
door Justin
Ik zie het inderdaad. En bij Vl vanzelfsprekend ook.

Volgens mij is die bij Hrl ook ietsjes langer geworden,

maar nou mis ik hem eigenlijk nog wel bij Rsd...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: ma 01 feb 2010, 13:22
door Wubbo
@Ddrs: van wanneer is die Maaslijn-dienstregeling? Die stops in het weekend te Ck en Nmh zijn namelijk later pas ingevoerd.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: ma 01 feb 2010, 13:52
door Daniel
Deze komt uit het spoorboekje van 2006 :wink:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: di 09 feb 2010, 21:49
door Maik
Het RIS-Systeem in lintje 39 doet het volgens mij al ruim een jaar niet meer. Afgelopen zondag zag ik dat iig de bestemmingsdisplays van de 42 het ook niet meer deden. Telkens als de 42 voorop reed waren de displays van beide stellen(42+41) leeg, toen de 41 voorop zat deden alleen de displays van de 41 het. De omroep kon ik vanuit huis vreemd genoeg niet horen :wink: .

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: di 09 feb 2010, 21:57
door Joshua
Ik zag vandaag in Arnhem helemaal op het einde van perron 9 een CTA staan waarvan 1 rij met kaartjes gewoon helemaal weg was waardoor je er zo doorheen kon kijken.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: ma 15 feb 2010, 06:55
door Daniel
- op de mobiele AV van Rtd stond vanmorgen geenenkele trein ri. Utrecht aangekondigd, de schermen op 't station toonden ze wel.
- de t2823 stond als IC Deventer/Enschede op de tunnel-CTA's, nou niet echt een directe overstap...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: ma 15 feb 2010, 10:21
door Suus
De CTA op spoor 2 in Diemen toont in plaats van sprinter nu:

Afbeelding-trein met toeslag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: ma 15 feb 2010, 10:51
door Caspar
In Heiloo ook al, terwijl Sprinter er gewoon altijd ingezeten heeft.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: di 16 feb 2010, 00:14
door --Stefan--
Schiphol had het vrijdag ook met de trein naar Lelystad ;)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: wo 17 feb 2010, 02:48
door Joshua
Volgens de CTA op station Nijmegen reedt de extra spitstrein naar Cuijk via Nijmegen Heyendaal, Mook-Molenhoek en Cuijk. Dus zowel klein bij de stations waar de tussenstops zijn als het eindpunt. Waarschijnlijk omdat er gewoon geen bordje in zat waar Cuijk was weg gelaten bij de via bestemmingen.

Ook was er in de trein van Veolia op de LED schermpjes die boven in hangen de tekst vervangen voor: De Carnaval Express

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: wo 17 feb 2010, 08:45
door Etienne
Gisteren nog gezien in Den Haag CS:

"17.09 Let op omroepbericht
Laan van NOI, -Mariahoeve, Voorschoten,
De Vink, Leiden C, Voorhout, Hillegom,
Heemstede-Aerdenhout,
Seghwaert, Palenstein"

:lol:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: do 18 feb 2010, 12:02
door Marc
Nog een assortiment CTA's en bestemmingsdisplay's van de afgelopen week:

Vorige week vrijdag was de verbinding weggevallen met enkele CTA's in Amersfoort. Dan krijg je dit soort foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen maandag kwam ik in een VIRM-viertje deze tegen:
Afbeelding

Oké, hij is buiten dienst, maar ik vind 'm wel leuk:
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: do 18 feb 2010, 12:04
door Daan
Die digitale bakken zijn echt tof, vooral die locatiebeschrijving :lol:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: do 18 feb 2010, 12:12
door Suus
12/02 Micheal Smidt gaat ff een k :shock: :lol: