CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11920
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Geert » Do 18 Feb 2010, 12:16

Wel grappig om te zien :D. Maar een regel "Dit scherm is tijdelijk niet beschikbaar, excuses voor het ongemak" had er toch wel bij gemogen... :)

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Caspar » Do 18 Feb 2010, 12:46

Bee schreef:12/02 Micheal Smidt gaat ff een k :shock: :lol:

Zou er niet moeten staan: Michael Smidt gaat ff een bakkie doen?

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11116
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Meltrain » Do 18 Feb 2010, 17:06

Nu je het zegt..
het heeft inderdaad meer weg van een 'b' dan van een 'k'.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Justin » Vr 19 Feb 2010, 02:01

Haha grappig!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Marc » Vr 19 Feb 2010, 17:45

Nou, dan heb ik vanmorgen ook nog de locatie beschrijving van de CTA langs spoor 5b gezien: SD (klapperbord).

En in Utrecht kwam ik een ICMm tegen met een opvallend display (of ik heb te veel gedronken):
Afbeelding

Toevoeging:
In Maastricht kwam ik vanochtend deze tegen. Knap dat ze om 06:41 al weten dat de trein van 20:22 +5 heeft :mrgreen:...
Afbeelding

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Maik » Za 20 Feb 2010, 00:38

Nijmegen 21:55. Op spoor 4b komt de sprinter uit Zutphen binnen. De CTA toont "20:18 Intercity Roosendaal". Na een telefoontje werd dat veranderd in "20.48 Intercity Roosendaal", na een minuut werd dat 21:18 en kort daarna kwam er dan toch eindelijk "22:03 Sprinter Zutphen" te staan :) .
Pommes.

Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Joshua » Zo 21 Feb 2010, 20:43

Marc schreef: Afbeelding

Er staat keurig een Veolia waar normaal het NS logo staat. Dus het nieuwe systeem maakt wel meteen duidelijk dat het geen NS meer is.
Al sprak ik laats een vrouw in Cuijk die zei goh ja NS heeft ook altijd vertragingen. Ik kreeg haar echter niet uitgelegd dat daar geen NS maar Veolia rijdt. Al is dat naar mijn idee overduidelijk te zien aan de trein.
Laatst gewijzigd door Joshua op Ma 22 Feb 2010, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25076
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Daniel » Zo 21 Feb 2010, 21:15

Over andere vervoerders op digitale CTA's gesproken... merkte vandaag op dat er in Amersfoort tegenwoordig (vrij klein) "Connexxion" op de CTA's staat i.p.v. de XX'en.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Joshua » Ma 22 Feb 2010, 14:32

Ik had persoonlijk ook liever alleen met het Veolia logo gezien als dat ze Veolia Transport er voorledig bij gingen schrijven.
Maar goed nu is het wel zo dat het niet meer zo echte NS CTA is. Die indruk kreeg ik nou wel bij de vorige CTA's.

maar dan nog vraag ik me af of de stijl van de CTA's bepaald wordt door ProRail of NS.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Etienne » Ma 22 Feb 2010, 14:58

De CTA op Dordrecht Zuid richting Den Haag klopte niet helemaal vandaag. De stoptrein richting Gvc werd wel goed aangekondigd, ware het niet dat deze na Den Haag HS weer terug zou gaan naar Dordrecht :roll:
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3990
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor reisthijs » Ma 22 Feb 2010, 15:15

Joshua schreef:Ik had persoonlijk ook liever alleen met het Veolia logo gezien als dat ze Veolia Transport er voorledig bij gingen schrijven.
Het woord "transport" kan inderdaad best weggelaten worden. Maar alleen een logo, dat gaat niet werken. Het logo van Veolia is te onbekend en (op dit formaat) onherkenbaar om zonder bijschrift te gebruiken. Idem voor de logo's van Arriva en Syntus.

Joshua schreef:Al sprak ik laats een vrouw in Cuijk die zei goh ja NS heeft ook altijd vertragingen. Ik kreeg haar echter niet uitgelegd dat daar geen NS maar Veolia rijdt. Al is dat naar mijn idee overduidelijk te zien aan de trein.
Voor de meeste mensen is een trein een trein en ik kan me heel goed voorstellen dat veel mensen niet door hebben dat sommige treinen niet van NS zijn.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Justin » Wo 24 Feb 2010, 12:11

Ken dat ja. Mensen in Noord-Nederland die louter met Arriva rijden, die klagen over NS, en idem met mensen uit de achterhoek die met Syntus reizen.. Alleen daar zeggen ze het toch wel ietsjes vaker goed...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9241
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Ardan » Wo 24 Feb 2010, 12:21

Ook niet altijd, ik vind het ergens wel lachwekkend hoe sommige Achterhoekers reizen.. Laatst hoorde ik wat passagiers praten, hun manier van uitdrukken hoor ik heel erg vaak. Vrij vertaald:
'We gingen laatst een dagje naar Arnhem, op de heenreis hadden we de Syntus (LINT, red.), en toen we teruggingen zo'n ander ding, zo eentje van de NS (DM '90, red.)'
Vriend 1 vroeg mij laatst: 'Waarom rijden er op Zutphen alleen Syntus-treinen, en naar Arnhem bijna alleen maar van die andere dingen?'
(goeie vraag overigens, ik heb gezegd dat dat kwam omdat Buffels een grotere capaciteit hebben en ze dat op Arnhem beter kunnen gebruiken. Ze hebben minder zitplaatsen, maar zijn langer en hebben meer staanplaatsen.)
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Justin » Wo 24 Feb 2010, 12:34

Zekers. En blijf het pseudo-bar/fietsenhok heel apart vinden....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

lint41
Berichten: 421
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2008, 19:49

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor lint41 » Wo 24 Feb 2010, 22:35

En door de 4 deuren meer geschikt voor de grotere stromen op de stations rond Arnhem (behalve dan in de s31100, maar daar vermoed ik meer dat 1xLint net te klein is, maar 2xLint te groot) ;)

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7691
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor webguy » Wo 24 Feb 2010, 23:54

Ik stond vandaag kwartiertje te wachten in Den Bosch op een vertraagde s3500 en merkte paar dingen op aan de nieuwe CTAs:
- Ze zijn erg duidelijk/helder, maar scherp is het beeld niet :P De randen van de letters zijn iig erg onscherp.
- Op de samenvattingsdisplays die parallel aan het perron zijn geplaatst staat soms 'stopt ook in x'. Die zin klopt echter grammaticaal vaak niet, helemaal als er 'Bijlmer Arena' als station wordt genoemd. Het klopt dus alleen als het een plaats is, Bijlmer is een wijk/stadsdeel en dat klinkt heel raar. Ik zou zelf hebben gekozen voor 'op' ipv 'in', dat is vaker correct, omdat je dan 'Station' wegdenkt. Volluit zou er dan staan 'Stopt ook op Station Amsterdam Bijlmer Arena', waarbij Station weg wordt gedacht, en Amsterdam te lang is :) Iets soortgelijks is trouwens met 'IC Schiphol is eerder in Utrecht C' voor de stoptrein Ht - Ut en de s3500. IC Schiphol is zo vaag, maar er dan van 'IC naar Schiphol', al is dat minder raar, die verkorting.
- De actuele tijd mist op de grote displays. De oude CTAs hadden een klok er vlak naast, en die mis ik nogal in de nieuwe CTAs. Leuk dat de trein om 17:53 vertrekt, maar hoe lang duurt dat dan nog. In Ht hangt er een klok tussen de twee CTAs maar door alle palen voor de overkapping kan je vanuit veel hoeken die klok net niet zien.



Dit topic is gesloten. CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden mogen voortaan besproken worden in
OVer Missers in de Reisinformatie
Reisinformatie/nerd


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten