CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11923
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Geert » Di 20 Okt 2009, 22:09

16.25 uur is in Amersfoort wel de tijd voor een s140-trein, dus wie weet.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Dexter » Di 20 Okt 2009, 22:33

Ik heb een omroep-eigenaardigheidje: Vandaag was er een aanrijding op de MLL en reden er bussen tussen Gr en Ldm en taxibusjes naar Akl. Er werdt omgeroepen: "Deze situatie duurt tot 16 uur 30" en op de achtergrond hoorde je iemand de omroepster op zeurderige toon corrigeren: "Veeeeeeeeeertien uur dertig!" Kennelijk hadden ze het niet in de gaten en was het opgenomen, want ik heb het de rest van de middag gehoord. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9246
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Ardan » Wo 21 Okt 2009, 01:06

Whahaha wat grappig :lol:
En wat was nou de echte tijd uiteindelijk?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9530
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Wubbo » Wo 28 Okt 2009, 08:31

Code: Selecteer alles

Vertrek         7 32      Sprinter
Utrecht Zuilen, Maarssen  b-zijde: tot Zwolle
Breukelen, Abcoude        a-zijde: Amersfoort, Zwolle


MAASTRICHT                AMSTERDAM CENTRAAL

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Daniel » Wo 28 Okt 2009, 13:25

De CTA van spoor 12 op Utrecht Centraal vermeldde bij de t12525 "voor Groningen overstappen in Zwolle". Geen idee wat het nut daarvan is als precies dezelfde IC als waar je in Zwolle op zou overstappen een paar minuten later aan de andere kant van hetzelfde perron vertrekt :roll:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9530
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Wubbo » Wo 28 Okt 2009, 13:48

Ik weet niet beter of dat staat bij alle spitstoevoegers naar het noorden vermeld?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Daniel » Wo 28 Okt 2009, 14:39

Tja, heb normaal eigenlijk altijd een s12700 en daarbij is 't logisch dat het erbij staat: dan kan je in Utrecht immers nog niet in het Groningse deel stappen.
Voor de s12500 echter...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11923
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Geert » Wo 28 Okt 2009, 15:43

Ze zullen het wel gelijk getrokken hebben voor s12500 en s12700. De informatie is op zich ook gewoon juist, niets aan de hand dus :)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Daniel » Wo 28 Okt 2009, 16:05

Juist is het inderdaad wel ja, maar iemand die niet bekend is met de situatie kan je er natuurlijk door met een extra overstap opzadelen.
Wellicht zijn flapjes als in Zwolle dan beter met "de trein richting Groningen vertrekt van spoor 11" in het geval dat ze niet gecombineerd rijden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4425
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor JWM » Wo 28 Okt 2009, 16:15

In Amersfoort hing eerst bij een "losse" IC naar Den Haag dat je voor Rotterdam in Utrecht kan overstappen. Tegenwoordig staat er dat de volgende trein op dat perron een IC naar Rotterdam is van een kwartier later..

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Daniel » Wo 28 Okt 2009, 16:39

Hmm handig... de overstap is er immers nog altijd omdat het Haagse deel wel op de knoop aansluit en de s12500 en s12700 juist net niet, maar wel weer als laatste uit Utrecht vertrekken.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 677
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Mikos » Wo 28 Okt 2009, 16:48

Maar dat heeft niks te maken met reisadvies geven, overigens. In Info+ (het nieuwe systeem dat CTA's oa gaat voorzien van informatie) staat er standaard onder wat de volgende trein op dat perron is. Dat heeft niks te maken met overstappen of niet.
En bij mijn beste weten staat er in Amersfoort wel degelijk een regel onder met "Voor Rotterdam CS overstappen in Utrecht".

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Suus » Wo 28 Okt 2009, 19:09

Den Haag Moerwijk kan wel een monteurtje voor de CTA's gebruiken. Alle vier de CTA's tonen verkeerde informatie aan de kant van Rijswijk.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3285
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Stefan » Wo 28 Okt 2009, 19:24

Bee schreef:Den Haag Moerwijk kan wel een monteurtje voor de CTA's gebruiken. Alle vier de CTA's tonen verkeerde informatie aan de kant van Rijswijk.
Inderdaad klopt.. Maar dat is echt ontiegelijk lang zo inmiddels. :neg:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11923
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Geert » Wo 28 Okt 2009, 19:57

Ja, dat had ik al voor de zomer gezien en er is volgens mij nog niets veranderd... :?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Suus » Wo 28 Okt 2009, 21:07

Ik heb wat foto's van de schade:
Afbeelding
Spoor 3 is een Intercity/Stoptrein, spoor 4 heeft 60 minuten vertraging en gaat net zoals spoor 2 voor de helft naar Haarlem
Afbeelding
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Vinny » Zo 01 Nov 2009, 15:58

Mijn oogst van CTA-rariteiten van de afgelopen maand:

Afbeelding
Iemand moet eens zijn topo nakijken voordat hij een CTA-bak herprogrammeert...

Afbeelding
"Dames en heren, op spoor 4 vertrekt een extra intercity naar Luik, Namen en Luxemburg..."

Afbeelding
Board at front. Tenzij je naar het AMC moet, take dan de metro...

Afbeelding
Breukelpop trekt veel bezoekers tegenwoordig, uit alle delen van het land. De NS brengt u veilig thuis...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11118
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Meltrain » Zo 01 Nov 2009, 17:15

Vinny schreef:Afbeelding
"Dames en heren, op spoor 4 vertrekt een extra intercity naar Luik, Namen en Luxemburg..."

Nee, het is de Ardennen Expres uít Luxemburg. :mrgreen:
(Hoe hij dan in Amsterdam terecht is gekomen, weet ik ook niet. :lol: )
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11923
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Geert » Ma 02 Nov 2009, 10:37

Ik zag net deze foto op een andere site:
Afbeelding

Haha, die CTA's werken dus met Linux ;)

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Ennes » Ma 02 Nov 2009, 11:59

meltrain schreef:
Vinny schreef:Afbeelding
"Dames en heren, op spoor 4 vertrekt een extra intercity naar Luik, Namen en Luxemburg..."

Nee, het is de Ardennen Expres uít Luxemburg. :mrgreen:
(Hoe hij dan in Amsterdam terecht is gekomen, weet ik ook niet. :lol: )



Gelukkig kunnen we ook gewoon via de Alpen naar Utrecht
Afbeelding

Overigens ook genomen op Asd sp 4b, een CTA-bak met internationale ambities dus

(excuses voor de slechte kwaliteit telefoon foto)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Daan » Ma 02 Nov 2009, 17:30

Geert schreef:Ik zag net deze foto op een andere site:
Afbeelding

Haha, die CTA's werken dus met Linux ;)
Leuk! Weer eens wat anders dan die Windows-errors :lol:

Milco
Berichten: 3556
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Milco » Ma 02 Nov 2009, 19:58

Gistern in Enschede:
Ik was gisteren in Enschede, ik was een tijdje op het station. Op spoor 1 stond een trein met op de koersdisplay 'Hengelo' maar op de CTA 'Niet instappen' en daaronder Trein wordt gereinigd.
Op spoor 2 stond de stoptrein naar Zwolle, en na dit vertrek van deze trein werd de stoptrein van 30 min. later al aangegeven.
Ik stond bij spoor 4, en na ik de IC naar Den Haag/Rotterdam zag vertrekken, stond er op de CTA bij spoor 3 en ook 4 ook 'Niet instappen' en daaronder Trein wordt gereinigd. Alleen er stond enkel op spoor 1 een trein, op spoor 2 werd de stoptrein naar Zwolle aangegeven, maar op spoor 3 en 4 stond geen trein... Niet instappen? Waar mag ik niet in? :roll:
en welke treinen worden gereinigd? :roll:
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 677
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Mikos » Ma 02 Nov 2009, 20:05

Dat is standaard in Enschede. Er wil nog wel eens wat rondgerangeerd worden en er willen nog wel eens Leeg Materieel-ritten aankomen langs de perrons. Zul je in Enschede vrijwel altijd zien. :wink:

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9246
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Ardan » Ma 02 Nov 2009, 20:42

De NoordOost keert lang in Enschede, dus dan wordt-ie inderdaad altijd schoongemaakt, zoals op de CTA ook staat, en dan is het de bedoeling dat je niet instapt, maar daar houdt echt niet iedereen zich aan.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Berichtdoor Marc » Di 03 Nov 2009, 18:53

Sinds de V'tjes in onderhoud zijn in Maastricht komt ik een variatie aan bestemmingen tegen: Deurne, Eindhoven, Tilburg West, Nijmegen, Rhenen, Utrecht CS, Rotterdam CS en vandaag deze:
Afbeelding


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast